[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:52

Heel veel sterkte Sara, dit is echt de update die je niet wilt lezen. Ik hoop dat Luna snel opknapt.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:53

Luna wat vreselijk.... ontzettend veel sterkte.... ;(

Nu hard duimen dat ze er goed doorkomt....

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:00

Ze heeft het veulen droog gelikt. Duwt er regelmatig tegen om op te staan. Staat erlangs op wat stro te knabbelen. Nageboorte wilt niet afkomen. Om 12 uur krijgt ze nog een spuit, om 13 uur er niet af komen ze afpellen...
Twas echt een enorm veulen. Beentjes zijn op 10cm na even lang als die van luna zelf. Pendel had wel gelijk net als mijn gevoel dat het een hengstje was

Rowan duim voor jou voor wel een gezond veulentje!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:09

Heel veel sterkte met luna! Hopelijk knapt ze snel weer op!

En gefeliciteerd met de veulentjes die geboren zijn

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:43

ponyparadijs schreef:
Fotsy schreef:
PP gefeliciteerd met je verjaardag

Dank je wel

Gefeliciteerd! :))

Luna, wat verschrikkelijk... heel veel sterkte en kracht toegewenst voor de aankomende tijden :(:)

Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes!

Diane-basje hopelijk gaat het snel beter met Ravi!

Paardje wat een knapperd! Hopelijk kan ze snel zelf in de benen komen!

Ik heb zelf echt een paar dagen over een hele moeilijke beslissing na moeten denken... :(
Het was de bedoeling dat als ik een merrie veulen zou krijgen dat ze hier mocht blijven.
Maar omdat ik juist verder wil met de kleurfokkerij is Dany gewoon niet geschikt voor mijn toekomst plannen. Dany is echt een exacte kopie van haar moeder, die heeel erg mooi en lief is, maar 2 dezelfde merries is niet rendabel voor ons. Ik had zo erg gehoopt op een merrie veulen met een kleurtje of met appaloosa stippels en bij Pjotr had ik dubbel zoveel kans! (en een verdunning en stippels). Zelfs een hengst met verdunning of stippels had ik wel overwogen om die toch aan te houden.

Het feit dat ze echt een mooi en correct veulen is heeft mij echt van mijn stuk gebracht en ik ben helemaal verliefd op haar. Ze is helemaal perfect, alleen haar kleurtje niet :( Want ik wil juist gebruik kunnen maken van de hengsten met een "normaal kleurtje" en er later toch veulens uit kunnen fokken met een verdunning. Vandaar dat haar kleur zo belangrijk voor ons was.

Ik ben er heel erg verdrietig om, maar de kogel is hier dus door de kerk. Dany staat te koop... ;(
Ik ga nog geen advertentie maken oid eerst de keuze maar laten bezinken...
Gelukkig kan ik nog wel een paar maanden van haar genieten. Y;(

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:45

Heel veel sterkte Luna!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:45

Heeel veel sterkte met luna.. hopelijk knapt ze goed op hoor..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:46

Gefeliciteerd met de veulentjes die geboren zijn! Ik lees op telefoon mee vandaar dat ik vaak kort reageer

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:55

Luna...heel veel sterkte...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:55

Robynn, zonde dat je hebt besloten haar te verkopen, ondanks dat je nog een paar maanden kunt genieten, zal het anders zijn nu je weet dat ze weg zal gaan... :(:)

Sara, is de nageboorte er nu af?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:57

Robynn jammer zeg,wat is dat dan een moeilijk besluit hé.

Sara balen dat de nageboorte ook nog niet echt wilt...Dat heeft ze nu ook niet nodig bijkomend. Bah het zit jullie echt niet mee.
Nikita was ook rustig zolang het veulen maar in haar buurt lag,als we dat weghaalden begon het drama,altijd extra pijnlijk dan. Laat het maar nog wat liggen zodat Luna zich in elk geval wat rustig houdt nu. :(:)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:57

Hier is soie er zwaar zat van _O- ze wou zi graag weer binnen heb der maar op stal gezet! Ik denk dat soie van het weekend een veulentje krijgt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:58

Robyn je niks verwijten hoor, ze is mooi, lief en heel aanhankelijk dus een leuke thuis vinden zal geen probleem zijn, en begrijpelijk, ik zou net hetzelfde doen, fokken is gokken en soms worden verwachtingen ingevuld en soms niet en dan moet je keuzes maken voor de toekomst. Ik ben daar wel al harder in geworden gezien ik toch al wat paardjes heb verkocht en gekocht en helaas ook verloren. Allemaal zijn ze redelijk goed terecht gekomen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:01

Nageboorte wilt niet afkomen ook niet... Dus die gaan ze afpellen. Heb zelf nog 3 spuiten gezet om het uur maar komt nog niet het kleinste beetje uit. Arme merrie toch :( het zit haar echt helemaal niet mee. Joe ligt nog bij haar in de stal. Ze likt regelmatig ondanks dat ie al koud is. gaat er ook nog tegen duwen. ga hem dus nog laten liggen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:04

Arme arme Luna.. :(:) Heeft ze dat pellen ook nog...
Hebben ze die keizersnede dan op stal gedaan? Ik vraag het omdat ik het nog nooit gehoord hebt en ik mag hopen dat het hier nooit nodig is maar..
Laat hem maar liggen. Ik heb hem ook de hele dag laten liggen,ook Nikita bleef eraan knabbelen en likken van tijd tot tijd. Het zal voor Luna beter zijn zodat ze zich niet onnodig gaat stresseren nu voor de wond!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:04

Heel veel sterkte luna. Ondanks dat ik niet veel op je posts heb gereageerd wil ik je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat Luna erdoor komt. Wat verschrikkelijk... Is de tweede keizersnede al, laten we hopen dat de jouwe het wel red. Wat een pech in een topic...

Hebben ze die nageboorte niet direct meegenomen bij de keizersnede?
Laatst bijgewerkt door Caesar op 30-04-15 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:05

Robynn dank je wel.
Logisch dat je haar verkoopt als het niet in het toekomst beeld past.
Hoe leuk en lief ze ook is.
Aan de andere kant vindt je dan vast een leuke eigenaar

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:05

Luna toch, het wil even niet mee :(:)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:06

Sara,
ondanks dat ik me had afgemeld lees ik zo af en toe toch nog even mee.
Wat vreselijk dat dit zo heeft moeten lopen. Hij is prachtig en dat zal hij altijd zijn!
Lieve Luna zal het wel dubbel zo zwaar hebben nu net na een keizersnede, een nageboorte die er niet af wil en dan ook nog eens afscheid moeten nemen van haar lieve baby.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze tijd. Het is niet makkelijk maar helemaal niet als je ziet dat je lieve merrie er ook nog eens zoveel moeite mee heeft. Dat is gewoon enorm kl*te... :(:)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:12

Luna2006 schreef:
Nageboorte wilt niet afkomen ook niet... Dus die gaan ze afpellen. Heb zelf nog 3 spuiten gezet om het uur maar komt nog niet het kleinste beetje uit. Arme merrie toch :( het zit haar echt helemaal niet mee. Joe ligt nog bij haar in de stal. Ze likt regelmatig ondanks dat ie al koud is. gaat er ook nog tegen duwen. ga hem dus nog laten liggen

Och hemel... :( Arme Luna! en arme jij ook! :(:)

Ik duim hier hard mee voor een voorspoedige behandeling en dat Luna maar snel weer de oude mag worden... :(:)

Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Dat doet mij goed.
Ik ben zo slecht in paarden verkopen, het huisje is voor mij dan ook veel belangrijker dan de prijs.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:12

Arme merrie... zit haar niet mee zeg!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:56

Luna2006, heel veel sterkte. Een keizersnede is heel zwaar voor de merrie, hopelijk komt ze er bovenop.

Waarom hebben ze de nageboorte tijdens de operatie er niet al uitgehaald?
En hoe doen ze dat op stal? In de kliniek is het al een risicovolle OK en dan is alles steriel en zijn ze heel lang bezig met het spoelen van de baarmoeder en buikholte voordat er gehecht kan worden. Dat lukt op stal toch niet?
Ik weet iig dat het bij Cookie geen optie was geweest om de keizersnede op stal te laten doen.
Maar achteraf was het alles wel waard als ik haar nu zie dus houd hoop!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:59

Heel veel sterkte Sara. Hoe gaat het nu met Luna? Mijn duinen draaien ook voor een spoedig herstel

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:03

Pffff wat een ongelooflijke k..dag heb je Sara. Heel veel sterkte voor jou en Luna. Natuurlijk ook je grootouders.
Zo lang wachten en dan dit. pfff wat is fokken dan niet leuk.
Ik denk inderdaad ook een goede beslissing om haar lekker te laten lopen. En niet meer te dekken.
Ik duim mee voor een voorspoedige genezing.

Natuurlijk wil ik Chardy nog wel even feliciteren met een prachtig geboren mannetje.

Hier loopt flirtje ook nog vrolijk rond. Uiertje staat alweer een aantal dagen stil. Gisteren het veulen nog wel zien bewegen, dus dat zit nog goed.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:33

We hadden totaal geen andere keuze meer als ter plekke open snijden. Als we naar de kliniek waren gereden was ze al gestorven. Het was het risico nemen of inslapen. Dus hebben dit risico genomen. Zo steriel mogelijk gemaakt, benen opgebonden vanvoor. Achterbenen open vannachter en snijden. Nageboorte kregen ze er niet af, die hing zo vast dat ze besloten hebben te wachten.

Tot nu toe doet ze het naar normen dan ook goed. Nageboorte is volledig. Heeft afscheid genomen van haar veulentje. Staat nu onder een fleece op weide. Op stal wou ze niet eten en ze wou zo graag naar buiten dat DA dit het beste vond zolang het mooi is. Hier is ze gelukkig gras gaan eten. Ze wandelt rond en is kwaad op de andere dames. We mogen voorzichtig positief zijn.