[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:32

Ik weet dat je paarden op z'n laatst 3 maanden voor het bevallen in de stal moet hebben waar ze gaan veulenen. Maar geldt dit ook als ze op de zelfde stal blijven met dezelfde vriendjes, alleen een ander hok?

Verder gaat alles hier prima! De paarden groeien flink en ik merk vooral aan Chicka dat ze een stuk trager word in haar doen en laten. (Mocht ook wel, ze is zo ril als ik weet niet wat.)

Marlis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:39

Bij peep ma gik overal aan zitten, ook aan de tepels. Als ik aan haar tepels zit vind ze het heerlijk, gaat ze helemaal geluidjes maken haar buik.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:40

Ik zit nog nergens aan eerlijk gezegt... Onze merries accepteren wat dat betreft alles. Vanaf een maand voor de bevalling zit ik er regelmatig even aan...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:52

ik maak het daar onder bij peep regelmatig schoon, zitten heel snel en vaak korsten bij peepsie.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:16

Bij Hala mag ik momenteel nergens aankomende, als ik maar naar haar buik kijkt, kijkt ze me al woedend aan. Als ik aan haar buik zit begint ze met haar staart te zwiepen, wat happerig te doen, en soms durft ze zelf een achterbeen op te tillen :oo . Aan haar uier zitten doe ik momenteel dan ook maar niet, lijkt me niet verstandig nu :D Nu is Hala over het algemeen op stal een wat zure merrie, dus ik had dit wel een beetje verwacht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:19

Peep der buik bij der flank bewoog twee dagen geleden heel erg, toen ging ik me hand erop leggen en voelen en dat liet ze allemaal toe stond met der oortjes naar voren verder te eten. Toen een stalgenootje het bij der deed ging ze heel der tijd met der hoofd naar haar handen toe er in de gaten houden en happen naar der handen hahahaha.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:23

Ik kan bij ravina overal aanzitten,maar toen een stalgenootje haar even opzij wilde zetten pikte ze dat niet. Ik zit trouwens even ergens mee,tussen de uierhelften in die vouw zit een soort viezig plakkerig dik spul,hoe kan je dat schoonmaken?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:24

ik doe het met billendoekjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:27

Ok toch maar even proberen,ik heb het wel een keer gedaan maar dat ging niet zo makkelijk

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:40

Dat wilde ik dus ook doen, dat smegma even weghalen, en toen zag ik ineens achterbenen in de rondte gaan ;-). Volgende week maar proberen. Ik blijf er sowieso wel aanzitten regelmatig, want ik heb ook gezien dat een merrie haar veulen niet liet zogen omdat ze niet gewend was dat er aan haar spenen werd geprutst. Dus heeft Bridie gewoon pech gehad.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:43

Oh heet dat smegma,ja ik heb dat nooit opgemerkt,want nornaal zat ik ook nooit aan haar uier

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:00

Peep heeft het altijd.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:01

Welkom Melkbus!

Vandaag hier ook een mijlpaal: 170 dagen!

Ik mag bij Chennai ook aan haar uier zitten (doe ik eigenlijk al haar hele leven) om schoon te maken, wel moet ik ondertussen iets op gaan passen aangezien ze behoorlijk fel op beebje kan reageren en als ik dan in de weg sta heb ik n hap of zelfs een trap (dan wel niet hard) te pakken.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:04

Iorrr schreef:
Ik weet dat je paarden op z'n laatst 3 maanden voor het bevallen in de stal moet hebben waar ze gaan veulenen. Maar geldt dit ook als ze op de zelfde stal blijven met dezelfde vriendjes, alleen een ander hok?

oké dat wist ik niet. We hebben 2 stallen met 1 tussenschot zonder tralies van 3 bij 4. Ik wilde tzt 1 stal uitbreiden naar 6x4 maar ik begrijp dat ik dat beter direct kan doen. Zou dit groot genoeg zijn? Is het verstandig om tussen de ruin en de merrie toch een dicht tussenschot te hebben (volgens mijn dochter gaat het anders niet goed). Ze hebben wel een poosje samen in een grote groep gestaan maar ik weet niet hoe het gaat als ze met z'n tweeen zijn.

xDonja schreef:
Welkom melkbus, ik woon ook in Drenthe, Beilen! :D

Dan kom ik straks dicht bij jou in de buurt wonen :P Ik doe nu ook al mijn boodschappen in Beilen, ligt op de route.
Gelukkig maar dat je paardjes weer terecht zijn.

Allemaal bedankt voor het meedenken vwb de tandarts, ik heb Spencer inmiddels een mail gestuurd.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:21

*Komt ook weer binnen vallen*

Melkbus gezellig dat je hier ook zit! Wist niet dat jullie Usie drachtig hadden.

Mocht je vragen o.i.d. mag je me altijd berichtje sturen zit vlakbij tenslotte haha

Moet de dagen van de dames nog bij werken, Greetje zit alweer op 230 dagen geloof ik!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:36

Joto schreef:
Melkbus gezellig dat je hier ook zit! Wist niet dat jullie Usie drachtig hadden.
Mocht je vragen o.i.d. mag je me altijd berichtje sturen zit vlakbij tenslotte haha

Dank je Joto, alles goed met de paardjes? Ik heb me een flinke oorontsteking opgelopen laatst.
Ja Usie is drachtig en met zwangerschapsverlof. Yvon rijdt nu op een andere en gaat volgende week
haar eerste springwedstrijd doen!
Je loopt een maand op Usie voor, wij zitten nu op ca 200 dagen ik weet niet meer precies wanneer ze
geinsemineerd is. :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:48

Ja hier alles goed! Wij hebben er 2 drachtig voor 2011 (Wel wat anders tegen de 5 van dit jaar).

oh dat wil ik best geloven met die wind! Heb de eigenaar daar hele dag niet gezien, maar paardjes zijn nu wel weg daar.

Ah spannend voor Yvon dus, is dat paardje wat ik op de foto's zag op hyves? Sleep?

Wordt dit jullie 1ste fokproductje? Van welke is ze drachtig?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:06

Is Greta drachtig van Bonte Willem? Ben benieuwd wat daar uitkomt. Geeft Bonte Willem altijd bont of kan het ook nog gewoon zwart worden.
ja eerste keer, ze is drachtig van Tuschinski. Vraag me niet waarom, ik vind dat gewoon een mooie hengst.
De foto's van de oefencross in Smilde dat is Sleepless inderdaad. We zijn erg blij met hem.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:13

Bonte Willem staat te koop he.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:45

Ja Bonte Willem staat te koop.

Hebben jullie al nagedacht over de naam van het toekomstige veulen. Ik vind de G eigenlijk best wel een rotletter.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:47

ik heb al een hele lijst hoor 8-) hahaha

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:48

ik heb voor een zwart hengstveulen al een geweldige naam.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:52

Ik zoek iets waar de letter YA in voorkomen en dan met een G. En Gya vind ik niet leuk, doet me aan een auto denken. Als het een merrie wordt dan weten we het wel. Maar een hengst? Bovendien moet mijn dochter er mee gaan rijden, zij is 15 en het bij voorbaat al niet met me eens.

We kunnen hem altijd nog grasmaaier noemen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:55

haha FF : GRANIET? :P

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:14

Ja klopt drachtig van Willem! :D nog wel gekeken en getwijfeld bij de jonge hengsten, maar blijf nou eenmaal een Willem fan, heb hem zelf ook mogen rijden als 3 jarige dus ja dit is mijn droom.

50/50 kans op bont of zwart. Ik verwacht eigenlijk wel Iets met bont er aan, ze heeft dit jaar een kol gegeven, dat zegt helemaal niks, maar is een gevoel.

Ik zal ff voor je mee denken over een naam, ik wil vaak namen die je niet vaak hoort dus je moet soms creatief zijn haha.

Voor Paulien heb ik ze beide, en voor Greet wordt het wachten of ze voor zwart of bont gaat