[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:11

Jullie zouden farita eens moeten zien.... Die zit nu op 4 maand, maar een buik dat ze heeft!
Nouja komt natuurlijk ook doordat de veulenbuik van afgelopen jaar er nooit is afgetraint door dr peesblessure.. Maar dan nog :P
Ze is echt HUGE (zit wel lekker aangezien ik nog zonder zadel moet stappen :P )

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:16

Ja dat zal idd best van invloed zijn, buikie van vorig jaar en verder geen training.

Zou er zoiets als een zweefhormoon zijn bij drachtige merries? :+ heb het idee dat Tal beetje op dr roze wolk zweeft en alles wel best vindt, liefst loopt ze met dr neus door het zand te joggen terwijl ze normaal veel meer met de buitenwereld bezig is. Alleen voor balkjes komt de ware Tal weer bovenAfbeelding

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:54

Leuk die buikfoto's.
Die van mij heeft nog geen zichtbare buik, maar die is pas 2 juli uitgerekend (uitgaande van 340 dgn)

Mijn merrie is ook super relaxed. Maakt nergens een probleem van. Doet alles braaf, terwijl ze normaal gesproken nogal pittig kan zijn.
Nu kan je haar gerust een paar dagen niet rijden en er weer opstappen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Voor de dracht maakte ze er al een probleem van als je haar één dag niet bereden had, dan had je de dag erna je handen vol aan dr en schoot ze regelmatig weg, bokte of kwam dan zelfs omhoog. Nu doet ze niks van dit alles.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:28

Mijn was altijd heel rustig en vrolijk, nu nog steeds heel rustig maar ze kan echt chagrijnig doen. Soms dan kijkt ze echt van; laat me met rust. Maar als ik haar dan eten geeft of iets in mn broekzak heb dan is het allemaal weer goed :S.
Ik kon me haast niet voorstellen dat ze echt zo kan veranderen, maar zelf mijn vriendin zei van het weekend dat ze haar anders vond.

Jullie paarden hebben echt al een mooi buikje, mijne is nog best een beetje dik van de hele zomer op de wei.
Te dik lijkt me toch ook niet gunstig voor een merrie. En dan komt het niet door het veulen he.
Maar ik kan haar nu niet echt op een dieet zetten oid, weet ook niet of dat verstandig is?
Ze wordt alleen nog maar recreatief gereden ong. 6 x in de week. Ze is niet echt heel erg vet ofzo, maar wel mooi rond.
Moet ik ervoor zorgen dat het iets minder wordt of gewoon zo laten gaan?
Vanaf het weekend gaan ze snachts weer op stal en overdag in de wei.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:32

mijn juweltje is al voor haar doen echt super aan het terug komen ze heeft weer een beetje vetjes voor de winter en een lekkere teddy vacht. Maar door die teddyvacht zie je nog wel dat ze drachtig is...nou ja een klein beetje dan maar je kan het zien ze is vandaag 211dagen drachtig en we gaan vol goede moet door naar de volgende 100dagen. En dan is het eind echt in zicht lijkt wel dat het ineens een stuk sneller gaat met al die feestdagen in het vooruitzicht.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:50

sool is nu 190 dagen *\o/* en byl morgen 100 dagen :D dat klinkt tenminste nog een beetje ver he, 100.. :P

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:08

Hey grappig, Mary Lou is vandaag ook 190! Ga vanmiddag is een foto van dr buikje maken, lijkt me leuk om achteraf te vergelijken!

Mary Lou heeft trouwens idd dat 'zweefhormoon' wel hoor! Staat soms echt zo dromerig te doen in de wei, op stal en zelfs op buitenrit, haha (terwijl ze normaal op buitenrit altijd heel alert is en altijd maar snel wil)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:49

ook 8 maart uitgerekend? :P

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:06

@marrlinde dan ga jij niet uit van 340 dagen ;)
nobel is 197 dagen uitgaande van 340 dagen en uitgerekend op 6 maart :)

verder mooie buikjes!! die van mijn paard is ook HUGE!!! maarja die doet al 3 jaar grasmaaien :) iedereen vraagt altijd is het een 3ling ofzo (nee een veulen in een privewzwembad ;))

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:37

nee, 335 dagen ;) precies 11 maanden ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:05

Melody is ook zichtbaar rustiger geworden.Vind alles wel best en luisterd tegenwoordig gewoon (eerst luisterde ze als ze zin had).
Ook kan ze al beterder stilstaan dan eerst.

Knuffelig is ze altijd al geweest,is zo'n dier dat van iedereen aandacht wil en met elk paard vriendjes wil zijn ongeacht of ze dat met haar willen zijn.Al word ze 10 keer in 10 min weggetrapt dan nog gaat ze proberen toch vriendjes te kunnen zijn..soms wel zielig.

Ik zal het weekend haar buikje eens op de foto zetten..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:07

aah das wel lief :D sociaal paardje :P

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:12

Ja dat is ze echt,aleen ze maakt iets te vaak mee dat ze daardoor tikken krijgt.
Paard waarmee ze in de wei staat was hengstig en dan mag Melody de hele dag knuffelen,hengstigheid is over aan het gaan en Melody loopt ineens met een hoefafdruk op dr kont.

Haar moeder daarin tegen die dulde niet veel andere paarden aan dr zijde...Dus ben benieuwd hoe dr veulen word.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:05

ja ja nieuwe foto's van kyra:
Ze is nu 142 dagen drachitg.
Afbeelding
Afbeelding
ter vergelijkenis voordat ze dragend was:
Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:17

das al een aardig buikje zeg! :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:41

Zie al aardig wat dikke buiken voorbij komen, die van mij is ook aardig dik aan het worden, krijg regelmatig de vraag of er niet 2 in zitten, maar volgens de scan niet. Zal morgen eens foto's maken...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:51

Ook die van mij krijgt al een buikje... alleen krijg hem niet mooi op de foto... haha...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:23

nu al te groot voor een foto :+

ik zal ook weer eens kijken, maar kom maandag pas weer bij de paarden.. :\

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:13

Ik meld maar alvast dat we morgen op de 150 dagen zitten (heb morgen denk geen tijd om achter de comp. te gaan zitten)
Ik zal proberen van het weekend foto's te maken. Heb wel het idee dat ze lekker aan het groeien is!

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:11

@Marrlinde Nee 12 maart eigenlijk, maar wij hebben 340 dagen geteld zeg maar!
Heb gister ook getracht foto's te maken, maar lukte eigenlijk ook niet echt zo goed, kon het buikje er niet zo mooi op krijgen helaas! Wel alvast een foto van dr uier gemaakt ter vergelijking voor als ze een paar maanden verder is!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:16

Ïk kom even snel binnen vallen vanaf me werk..

Heeft iemand hier ervaring met atactische paarden?
De aandoening ataxie?

Sorry als t fout geschreven is!

We zijn er voor 99 % zeker van dat alano dit heeft maar ik weet verder niet wat voor gevolgen dit heeft!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:12

Ik kom even binnen vallen met een vraagje;
Mijn merrie is nu 5 1/2 maand drachtig van haar 1e veulen, tot nu toe lijkt alles prima te verlopen. Meerdere malen gescand en alles zag er goed uit.

Nu had ze vandaag een verdikte kling, het leek iets 'open' te staan. Het zag er ook wat viezer uit dan normaal maar niet extreem. Uiers e.d. zagen er verder niet anders dan normaal uit.

Hoe kan dit? Hormonen of...?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:47

Ramaylla is alweer 222 dagen drachtig :+ zij is als eerste aan de beurt. De als-het-goed-is laatste van volgend jaar zou nu op 16 dagen dracht moeten zitten.

Van het weekend gaan we noodboxen bouwen en gaan de veulens ook eens van hun moeders af, dan kunnen ramaylla en shanaya (209 dagen drachtig) zich vast voorbereiden ;)

Mawiyah is 145 dagen drachtig en Passia 144 dagen.

Njadien is met pensioen, die heeft het aflopen jaar geen eisprong meer gehad. Ze wordt 20 volgend jaar, dus ook een mooie leeftijd om lekker als wereldwijze opvoedkracht voor het jonge spul cq luxe grasmaaier te dienen. Zolang het nog wil, met haar peesblessure, zal ze hobbymatig nog wat stapritjes verzorgen, dat heeft ze altijd erg fijn gevonden (ze wordt lusteloos als ze niets doet én niet drachtig is).

Xenah en Shanaia worden volgend jaar weer gedekt, deze hebben een jaar rust. Xenah mag dan een "man" maken van de 2-jarige :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:23

@hiboune volgens mij heb je dat in meerdere gradaties, ik heb er nu toevallig een op stal staan die het zo ernstig heeft (4 jr) dat het einde verhaal is. maar als ze het heel licht hebben dan kunnen ze volgens mij nog prima dienen als rijpaard..
ff de dierenarts contacten voor 100% zekerheid?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:39

AngelsDitch schreef:
Ook die van mij krijgt al een buikje... alleen krijg hem niet mooi op de foto... haha...

Dat probleem heb ik dus ook :D

Ik ga het van de week even proberen samen met vriendlief al fotograaf