Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:50

Mazzel-Meid: Logisch toch dat ze vuil zijn,als ze altijf buiten lopen? Vind ik niet erg hoor,ze zien er niet bepaald ongelukkig uit! Knipoog
Volgens mij hebben ze beiden even weinig uier Clown ,maar die van mij ook nog steeds niks hoor,zij is nu 298 dagen ver,dus toch dichtbij de jouwe hé Knipoog

Wel een heus verschil bij de vorige dracht,toen ze al zoveel tevoren kegelde!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:54

niks Verdrietig

vannacht wel bijna een hartstilstand gehad toen ik wakker werd en op de camera keek, legde ze zich namelijk net uitgestrekt neer, dus ik meteen goed wakker was ze gewoon lekker aan het maffen Clown

heb foto's gemaakt van haar uier, hij lijkt wel weer minder dan gisterenavond
ik plaats ze vanavond als ik thuiskom, ook haar kling was weer minder opgezet Clown
flauw he...

nouja, wie weet vanavond Haha!

mazzelmeid: hihi zooooo verschrikkelijk vies zijn ze nu ook weer niet
bij ons ist ook zo'n blubberpoel, ik had echt spijt dat angel vandaag weer daarin moest, haar billen en staart en sokken waren nu nét wit gewassen Verdrietig

pauk: Tinkerbell begint laat dit jaar, vorig jaar met dag 99 was er een begin, dit jaar ook, maar is dan weer weggetrokken en schiet pas nu (nog 40 dagen) weer serieus in gang
Angel is dit jaar heel langzaamaan begonnen op 96 dagen van het eind, maar dat heeft toen ook weer een tijdje stilgelegen...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:55

pretty schreef:
Wel een heus verschil bij de vorige dracht,toen ze al zoveel tevoren kegelde!

ja daarom maak ik me een beetje zorgen, bij de vorige dracht kegelde ze al met 317 dagen & liep de melk er met stralen uit op 320 dagen Verward maar ik heb wel het idee dat er een veulen in zit.. (buikje groeit goed Lachen )
dus beetje raar dat het nu zo'n verschil is.

Jou merrie zit idd in de buurt, ook nog geen uier dus.
Ik zie hier merrie's voorbij komen die nog bij lange na niet zover zijn als die 2 van mij en al veeel meer uier hebben Verward

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:59

Je merkt inderdaad dat die buik van jouw merrie goed groeit,en aangezien het gras nu niet veel soeps is,en ze voor de rest niet opeens hopen voer bijkrijgt,denk ik wel dat je er ma vanuitgaan dat er een veulen inzit! Haha!
Maar het is wel een enorm verschil hé..

Ja,die uiers gaan hier soms vlug,aan de ene kant ben ik dan geneigd jaloers te zijn,maar aan de andere kant zou dat betekenen dat ik al zit te hyperventileren terwijl het nog wéken ver is dus.. Clown
Goed voor mijn rust,die uier pas op het laatste in gang Haha!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:03

@ Mazzel-meid; Niet alleen jouw paardje is vies hoor, hier staan ze 's-nachts dan wel op stal maar ze zien er ook beide even vies uit enne ik zie wel dat wij dus niet de enige zijn met een lekkere waterwei Knipoog

@ Amaze; Onze Rousseau is afgelopen januari gecastreerd, is te klein (is van 2004) voor een eventuele hengstenkeuring dus nu gaat hij nog tot eind van de zomer terug de groep in en de wei op.
Hopen dat hij nog een beetje groeit Knipoog
Dan halen we hem naar huis en gaan hem zadelmak maken en dan moet hij laten zien of het eventueel de moeite waard is om met hem de sport in te gaan, als hij een beetje op zijn moeder lijkt komt dit helemaal goed Haha! , hij laat nu zo los een hele goede sprong zien en is erg voorzichtig ( en dat met een dressuurpapa) maar dat moet allemaal nog blijken, voorlopig mag hij nog even bij zijn vrienden blijven.
Hoe oud is jouw Rousseau en wat doe jij ermee?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:06

mazzelmeid: was ze toen rond dezelfde tijd uitgerekend?
en misschien is het veulen ook van het andere geslacht Verward

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:09

frenia schreef:
mazzelmeid: was ze toen rond dezelfde tijd uitgerekend?
en misschien is het veulen ook van het andere geslacht Verward

later, toen was ze uhmm.. rond 25 april uitgerekend en kaylen kwam op 16 april (332 dagen)
Ik hoop dat het een merrie is nu...

nouja, uier kan ook ineens vollopen natuurlijk.. we zien het wel, maar heb zelf het idee dat ze nu langer gaat dragen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:20

@KDHtjuh ;Heb je al in m'n profiel gekeken ? Ze is (bijna )2 en meet nu net 1.60 m ook niet zo groot dus........... Scheve mond .
Aangezien ik zelf met rijden ben gestopt Verdrietig (rugklachten )en het voor m'n 14 jarige dochter te vroeg is zal ik ze na de stamboekkeuring moeten verkopen .
Wow springen ? waarom hebben jullie je merrie bij Rousseau gedekt ? Hoe groot is ie dan ?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:36

KDHtje: wat een water! Merries zien er goed uit! Ja
shirefan: Al een dikke buik!
MM: Die hebben idd nog niet veel uier! Wel al een mooie buik1

Maar het weer helpt ook wel mee! Nu de zon schijnt veulenen ze sneller dan met vies weer. Iig dat idee heb ik wel altijd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:52

Minnie_muis: Purella gaat het spannend maken dus? Ik zou dat alarm er gewoon vast om doen hoor.
Ik dacht daar vanochtend ook aan, ik kwam buiten en het was zo’n prachtig lenteweer: als je merrie was zou je het nu wel weten! Lachen

KDHtjuh: Wat een waterballet, ze lopen er ook gewoon dwars doorheen he? Lachen

Pretty: Haha, ja dat zal best Ja Ik vond het vorig jaar ook moeilijk om het veulen op de foto te krijgen, dat was ook zo’n snelle Lachen (kwpn, dus wel wat meer om op te focussen, maar op een of andere manier schakelde hij steeds een tandje bij als ik afdrukte: net half buiten beeld natuurlijk Haha!)

*zoekt terug naar de vraag van Pauk*
Da’s wel heel moeilijk. Soms krijgen ze pas op het laatste moment uier, andere laten al weken melk lopen. Misschien zou je kunnen zeggen gemiddeld ongeveer 3 weken vantevoren?

Frenia: Dat was een knappe schijnbeweging van Angel Lachen

Mazzelmeid: Heb je dit jaar gerekend naar die 332 dagen of weer naar 340?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:07

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:18

Amaze; Ik weet eigelijk niet precies hoe ik op O’Shea gekomen ben, maar wilde iets Iers als stamboeknaam. Later bleek er ook een darter O’Shea te heten Knipoog

Pretty; 300 dagen mijlpaal ook al in zicht! Spannend
Inderdaad misschien maar beter dat ze nog niet zoveel uier hebben, vorige keer heb ik heeel wat slapeloze nachten gehad Knipoog

He frenia; die angel, zit ze ons toch een beetje voor de gek te houden Knipoog en jij weer flink geschrokken doordat ze gestrekt lag..
Zonde is dat idd, zijn ze eindelijk schoon moeten ze weer de blub in Knipoog

KDHtjuh; hihi jullie hebben idd ook een flink zwembad, hoog tijd dat het goed weer wordt! Veulenweer Haha!

Nicole288; ik heb nu gewoon 340 dagen gerekend Ja en ben bang dat ze nu ook langer gaat dragen. Maarja, wellicht is het weer dan ook beter!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:24

minnie_muis: hoe scoorde ze op de keuring, wat waren de uitschieters qua punten?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:44

Nicole288 schreef:
Thomas: Is het nog gelukt om iemand over te halen je naar de paarden te vervoeren? Kun je geen krukken regelen?

nog niet maar vandaag moet het gewoon! krukken heb ik maar die gaan niet door de modder..

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:48

@ Amaze; Ja ik heb je profiel bekeken, is leuk type, jammer dat je ze moet gaan verkopen.
Wij hebben met Rousseau gedekt omdat we dat van de eigenaar aangeboden kregen, dus ja dan hoef je er niet lang over na te denken he Knipoog .
Zousseau is nu 1.57,5 maar we hebben goede hoop dat hij toch nog wel groeit, Chess was op die leeftijd exact 1,58 en meet nu 1,65 dus misschien is hij gewoon een laatbloeiertje Tong uitsteken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:14

Heeee iedereen!!

Ik hoop dat ik hier weer mee mag posten? Haha! Zal niet zoveel zijn als vorig jaar vrees ik, heb nu werk Haha!, maar heb wel 2 merries drachtig (vorig jaar ook, maar toen verloor Katinka in Januari een 2-ling).. Verdrietig

@Mazzel-meid: wat een bescheiden tietjes nog joh.. En wat zijn ze vies Tong uitsteken Haha!

@shirefan: Wat een mooi dracht-buik heeft ze.. echt heel beschaafd drachtig Haha!

Ik ben net even foto`s gaan maken in de wei, en schrok een beetje van Ciara`s uier... Ze moet officieel nog ruim een maand, maar denk niet dat ze dat gaat redden.
Dit was Ciara`s uier vandaag:
Afbeelding
En van de zijkant (jaja mijn stinkers zijn ook errug vies Haha!)
Afbeelding

Wat denken jullie?
Ter vergelijk: dit was haar uier vorig jaar, 5 dagen voor bevallen: http://www.iersetinkers.com/bokt5/ciara03.jpg

En als controle ook Katinka`s tits op de foto gezet, maar zij moet nog eind mei (ik al 3 weken extra bij de normale 11 maanden geteld omdat die muts steeds overdraagd Haha!)
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:23

Zooo ik ben er weer Haha!
Beetje bijgelezen, maar weet niet precies wat er de afgelopen anderhalve week geboren is. Wie zou me kunnen updaten.
In ieder geval zag ik Quirinake. Gefeliciteerd! Wat een prachtige man.

Ik ga vanavond als ik er aan toe kom nog even bijlezen en anders dit weekend Haha!

In ieder geval wilde ik de vorderingen hier even laten zien.
We zitten met Misty al bijna op 320 dagen en Nikita bijna op 300 dagen dus het worden bijna spannende tijden... in ieder geval hebben we al flink wat uier!

Nikita dag 298
Afbeelding

Uier (is na buiten lopen nu zelfs al voller Nagelbijten / Gniffelen)
Afbeelding

Misty dag 317
Afbeelding

Uier.. jaja Misty heeft Nikita ingehaald Clown En ze heeft nu al haar uier zo groot als die was toen ze 2 jaar terug nog maar 10 dagen moest Haha! (toen ging ze ook een week te vroeg)
Afbeelding

Spannende tijden komen er dus aan. En we hebben bijnaaaaa de cam online Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:25

Wat vinden jullie nu van Opium's Dromen oog ?(en heb je mijn weerspiegeling in haar oog gezien Bloos ?)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:16

Ik ben er eindelijk geraakt!!! Haha! je gelooft niet hoe erg het is om niet naar je paarden te kunnen!
Ben met 2 harken door de modder gesprongen op 1 been.. Rolleyes maar ben er geraakt! ben zelfs nog een keer teruggekomen om een vuile broek aan te doen zodat ik ze kon roskammen want Liesa laat gewoon heel haar vacht al los! ik kon er zo gigantische plukken uittrekken. Natuurlijk vond ze mijn voet heel interessant, daarom had ik er een zak rond gedaan zodat mijn gips niet vuil wordt en dan kon ik er stiekem op staan/stappen.. sst niemand hoeft dit te weten want ik mag dat eigenlijk nog totaal niet. Bloos Ik vond haar buik iig weer verdikt! en haar wonde is heel goed genezen, echt snel is dat gegaan! Ze keken alle 3 een beetje verwonderd uit hun ogen toen ik daar kwam en alle 3 waren ze even blij en stonden te wachten op een poetsbeurt want ze verharen eigenlijk allemaal al. Maar ja wat wil je als baasje er niet is om hen stiekem wél in de modder buiten te laten Rolleyes
Mijn vader snapt het principe van vlas niet echt dus hij haalt er elke dag ook de onderlaag uit Rolleyes maar ik laat hem gewoon doen.. heeft geen nut om daarover te discussiëren, zolang ze maar schoon zit Clown kortom, ik ben blij dat ik geweest ben, morgen weer! Ja Ja

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:17

Oja, ook nog een mijlpaal, 280 dagen !!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:10

Veriena, een fjordenmerrie op mijn werk is nu een dag over tijd, terwijl ze andere jaren altijd eerder was.. Spannend!!

Tea doet het eindelijk wat kalmer aan, haar buik begint nu wel parten te spelen..

Frenia, spannend zeg, maar ze heeft je wel een beetje voor het lapje gehouden of niet..

Pauk, Tea begon op 8 maanden ongeveer wat uier te krijgen, maar nu staat het weer still

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:25

Mariska; Ciara moet volgens mij gelijk met Darlah bevallen, dus zelfs nog na Shakyra, wat een tieten al zeg Haha! Ze ziet er wel super uit zeg!
Katinka moet dus nog ff, wel handig dat je weet dat ze over draagt, scheelt een hoop slapeloze nachten Knipoog

Faniek; jeetje Nikita ook al flink uier zeg, spannend!

Thomas; kijk je wel uit, je mag er niet op staan he *wijst met vingertje* Haha!
Nee, heerlijk joh dat je weer bij je paardjes geweest ben en dat je dametjes buik nog groter is Ja

Mhhh.. ik begin me steeds meer zorgen te maken om die tietloze dames hier, snap er echt niks van dat ze beide gewoon totaal geen uier hebben. begin dan steeds te twijfelen of er toch echt wel wat in zit Nagelbijten / Gniffelen straks zit ik voor niks af te tellen Clown
Laatst bijgewerkt door Kytha op 08-03-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:27

Spannend.. voor iedereen zeg!!! Iedereen gefeliciteerd die al een klein beebiepaardje hebben Go jij! Go jij!
Ik zit ook op het puntje van m'n stoel, Heldin is zaterdag uitgerekend.
De cam staat erop en 's nachts heeft ze de birth alarm ook om.
Ze kegelt nog niet, maar 2 jaar geleden heeft ze helemaal niet gekegeld Verward
Uier vult mooi, maar heeft ze nooit zo heel groot.
Dus.... gewoon in de gaten houden en afwachten Slapen en een beetje slapen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:40

Mazzel-meid schreef:
Mhhh.. ik begin me steeds meer zorgen te maken om die tietloze dames hier, snap er echt niks van dat ze beide gewoon totaal geen uier hebben. begin dan steeds te twijfelen of er toch echt wel wat in zit Nagelbijten / Gniffelen straks zit ik voor niks af te tellen Clown

Missy begon ook pas met uiers maken vanaf dag 320 hoor Knipoog (beviel op dag 345)
Maar wel appart dat er zo'n groot verschil zit tussen deze en de vorige dracht.. Misschien een merrieveulen deze keer? Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:56

Ik heb vandaag het laatste ritje gemaakt tot na het veulenen. Dat wist ik niet van te voren, maar ze kwam zo moe thuis en we hadden niet lang gereden en alleen gestapt. Ze moet altijd het laatste stuk omhoog, dat helpt ook niet. Misschien doe ik nog wat zonder zadel rijden in een veldje vlak bij de stal.