[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:30

Haha,nou het is niet te hopen dat dat verbeterd word

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:35

Oh het kan nog best van de 1e dekking zijn maar als ik dat blijf denken, durf ik haar volgend jaar niet meer te laten dekken Clown
Volgens de DA zou ze na het vergooien na de 7 weken scan eerst een voledige cyclus hebben dus dan zou ze op z'n vroegst half augustus gedekt kunnen zijn.
Met opvoelen dacht hij dat ze toch wel verder was dat dat. Maar goed, zo nauwkeurig is dat ver in de dracht ook weer niet.

Ik baal alleen dat het zo laat wordt in het jaar, nu moet het veulen er tot ver in de winter bij lopen en ik wilde eigenlijk wat met haar gaan doen deze winter. Nu gooi ik Copper met veulen maar in de winter op het land met de dan afgespeende veulens. Kunnen ze mooi op het land buiten het dorp de hele winter buiten blijven en haal ik haar in het voorjaar naar huis en kan ze vroeg gedekt worden.
Je moet toch wat...
Normaal ligt voor mij de grens met dekken op uiterlijk half juni. Zijn ze dan niet drachtig, probeer ik het in het voorjaar weer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:40

MarijeR schreef:
Oh het kan nog best van de 1e dekking zijn maar als ik dat blijf denken, durf ik haar volgend jaar niet meer te laten dekken Clown
Volgens de DA zou ze na het vergooien na de 7 weken scan eerst een voledige cyclus hebben dus dan zou ze op z'n vroegst half augustus gedekt kunnen zijn.
Met opvoelen dacht hij dat ze toch wel verder was dat dat. Maar goed, zo nauwkeurig is dat ver in de dracht ook weer niet.

Wij hebben ook een merrie gehad, opo 7 weken drachtig gescanned en 2 weken later hengstig en weer gedekt, ze was direct vol en van die dekking hadden we dus ook een veulen. Die volledige cyclus hoeft dus absoluut niet!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:53

Hm, apart... Qua hormonen zou het toch even moeten duren...
Misschien een korte cycus? Ik heb er hier ook eentje met een cyclus van max. 16 dagen.
Terwijl Copper juist vaak op ruim 4 weken zit. En ook vaak een erg lange hengstigheid heeft. Weet nog dat ik vorig jaar helemaal verbaasd was dat ze zich maar 3 dagen liet dekken ipv de (voor haar) normale 10 dagen.
Maar goed, een groot deel van de merries komt helemaal niet meer in de cyclus na zo'n 35 dagen dus degene die wel weer hengstig worden, houden zich misschien ook niet aan andere regels Clown

Merries... Gestoord

Ik heb Copper trouwens ook helemaal niet meer hengstig gezien na het dekken. Terwijl ze anders zo'n slettebak is dat Sammie er zelfs moe van wordt Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:56

Het is dat ik weet dat je een paard heb die zo heet, anders zou ik me zowaar aangesproken voelen Bloos! Clown

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:39

Nou hier aklles rustig en stil nog 3 dagen te gaan Haha! dan gaan we eens kijken hoever waldfee gaat overdragen!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:57

[quote="Saffier"]
Is er iemand die ik een berichtje mag sturen als t zo ver is?

ja hoor saffier dat mag je wel
ik pb je het nr wel
fijn dat het nu zover is, hopelijk laat ze je niet te lang waken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:41

Marije, cyclus van 23 dagen (niet kort dus), korte hengstigheid van een paar dagen waarop ze zich maar liefst 1 dag laat dekken en de andere dagen de hengst echt voor rot slaat. Wij denken trouwens dat de merrie de vrucht door het scannen verstoten had, ze is daar nogal lastig in en perst enorm tijdens het scannen. Daarom daarna niet meer laten scannen. Veulen is wel te vroeg geboren, na 314 dagen, maar was echt van die dekking, het was duidelijk een te vroeg geboren veulen namelijk. Ander zou de merrie zo'n 42 dagen over hebben gedragen (zij heeft altijd haar veulens keurig op dag 334 tot 336 gebracht, 6 stuks en dit was nummer 7), daar was het veulen veels te klein voor.

Overigens, zit me nu te bedenken, Neon was vorig jaar op dag 18 drachtig gescanned, dag 42 geen vrucht meer, wel een groot ei met het advies haar direct terug te brengen. Ze is toen inderdaad weer gedekt de volgende dag, maar niet drachtig geworden. Ook een slet, wilde nog vaker de hengst zien. Haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:59

amandaké: erg balen van je paardje, maar heb ook zoiets van; dit hoeft nog niet het einde te betekenen, het paard van mijn zus had ook ernstige nageltred, en met inderdaad veel spoelen, daarna verbinden en dit meerdere malen op een dag is het toch nog helemaal goed gekomen..
het kan natuurlijk wel fout aflopen, maar het hoeft zeker niet!
sterkte ermee!
saffier: superspannend! ik hoop dat je een mooie bevalling meemaakt vannacht en een mooi veulentje, succes met waken!

ik heb nog steeds geen foto gemaakt van zita's uier..dit ga ik dan zondag maar doen..morgen echt geen tijd..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:21

Iedereen heel erg bedankt voor het sterkte wensen....
@ Merel: Nimber heeft me ook al haar nummer ge pm-t Maar toch heel erg bedankt!!

Ik heb ff foto's gemaakt van mn bus, en hoe ik dus vannacht ga slapen.... De zijdeur blijft open, en ik zet de auto bij de staldeur, en kan dus ff over de deur kijken of er al wat gebeurd....
Heb gister alles klaar gezet, dus net op tijd.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aggg ik ben echt hyperactief nu!! Zit steeds de foto van het hars te bekijken Clown en heb gewoon een beetje last van mn buik........
p.s.Geen nieuws betekend dat er nog geen veulen is.......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:29

Prima bedje zo! Haha! Heel veel succes vannacht, en ik hoop morgenvroeg iets over een veulen te kunnen lezen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:30

Spannend saffier! Slaapze Tong uitsteken

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:11

Bedankt allemaal voor jullie medeleven Ach gut
@saffier : lijkt me gezellig in je busje Haha!
@kannie : ik snap wat je bedoeld , maar hospitaalopname + behandeling kost hier 1500 euro en wij hebben in Belgie geen verzekering o.i.d. , en ik heb maar 10% kans dat het goedkomt !
Ik hoop nog steeds dat het iets anders is en ze goed op de ontstekingsremmers en AB reageerd .

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat uierfoto's

Trieste zaak bij Fleurtje...dus nog effe geduld

Afbeelding

Beauty is er bijna klaar voor

Afbeelding

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:14

Jee Amandake, dat is echt balen van je haflinger veulen. Ik duim met je mee dat het allemaal mee gaat vallen.

Saffier, waar ben je? Ben je aan het uitslapen na een nacht voor niets waken of ben je van je veulen aan het genieten?????

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:23

Misschien ben ik mezelf aan het troosten,maar ze doet al wat beter Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:28

wat sneu zeg amanda

Saffier heeft nog geen veulen of ze moet na 4 uur vannacht geboren zijn Haha!
Ik ben er vannacht ook voor het eerst uit geweest omdat sas vrij onrustig was om 11 uur om 12 uur weer wezen kijken en toen was alles duielijk slapper en zachter dan om 11 uur alleen hij uier daar kan nog meer bij. Om 3 uur was ze de rust weer zelfe dus vals alarmpje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:40

Safiier zit dus nog een nachtje in de bus waarschijnlijk. Haha!
En ook bij jou gaat het dus al spannend worden Nimber!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:25

Saffier had niets maar al wel een lekkende uier! Dus die gaat het spannend krijgen. Spannender dan hier iig zo rustig ik ga lekker stappen vanavond. Als ik vannacht terug kom kijk ik nog wel een keer

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:31

amandeke,wat een droppie,daar moet je toch niet aan denken :-S
Saffier: lekker bedje,ik krijg er zowaar slaap van..

Hier is de uier flink toegenomen {eindelijk} ik denk dat het niet al te lang meer duurt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:37

Hey hier idd nog nix.... Uier lekt nu behoorlijk, dus heb goede hoop voor vanacht!! Mn bed slaapt heerlijk, ook bij de paarden is erg rustgevend..... Had een beetje ponykamp gevoel Clown
Ik zal strax nog ff wat foto's plaatsen, moet nu ff boodschappen doen...

@ Nimber Dank je voor de up date's

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:30

Spannend allemaal Saffier, ben benieuwd wanneer het komt! Tong uitsteken

Vandaag de hekkens tussen de stal vandaan gehaald, dus nu heefft madam een tweepersoons bed Haha! ook hebben we de camera maar vast opgehangen, ze vond het wel wat vreemd maar ik geloof dat ze het al snel wat vond, een lekkere grote stal.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:47

hier word het steeds minder spannend. Waldfee heeft echt geen uier meer alleen wat theezakjes Haha!
Volgens mij heeft ze besloten niet te gaan veulenen.
Sas moet 3 juli pas maar is veel verder dan Waldfee.
Waldie gaat flink overdragen als ik dit zo zie

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:28

@ Nimber: Was t bij waldfee gewoon vocht dan?? Of heeft ze alles weer strak gelopen?
Met Sas schiet t ook al op...... zo te horen.....

mn inet deed net raar dus ben de foto's opnieuw op mijnalbum aan t zetten.....
Gister was t echt gele hars, en nu is het wit en drupt er veel uit.... De ene keer sneller dan de andere, maar ik denk dat Lady zich aan de afspraak gaat houden, en vannacht veulent....
Als ze heeft geveulend ga ik weer thuis verder slapen vannacht, en zal ook gelijk een berichtje hier plaatsen.....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:03

Afbeelding
Afbeelding
Zo was het vanmorgen......

Afbeelding
En dat is dr stalletje Clown

En dit is mijn uitzicht :p
Afbeelding

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:07

Nou saffier daar is geen twijfel over mogelijk, ben benieuwd of t vannacht komt!