Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Naat3 schreef:Ik zou dat ook al best willen laten controleren ter geruststelling.
Ik zie het veulen minder vaak bewegen dan eerder.
Vanaf wanneer is het slim controle da? Sky is morgen 14 dagen over...
LaDonna75 schreef:Naat3 schreef:Ik zou dat ook al best willen laten controleren ter geruststelling.
Ik zie het veulen minder vaak bewegen dan eerder.
Vanaf wanneer is het slim controle da? Sky is morgen 14 dagen over...
Tja, ik denk zelf dat een dierenarts niet veel kan doen, behalve jou geruststellen. Een veulentje beweegt aan het eind sowieso niet zoveel als bijvoorbeeld een mensenbaby dat doet, waar minder leven voelen door de moeder natuurlijk wel belangrijk is. Geduld is een zeer schone zaak en elk veulen komt er ooit een keer uit. 14 dagen "over" is natuurlijk niks op 11 maanden gemiddeld, en er bevallen zat merries op 320 dagen en dus ook zat die ruim over dragen. Ikzelf ben niet zo bellerig qua dierenarts, tenzij ik denk dat er echt iets is. Vorig jaar duurde me wel lang, maar ook dat veulen kwam uiteindelijkop 365 dagen. Ik reken voorlopig dus nergens op met Ashleys 304 dagen
![]()
Balou ze maakt het spannend!
J_emma ik zou de waterbak weer normaal hangen.
Jacky fijn dat je gerustgesteld bent, wachten duurt laaaaaang.
Renske fijn dat het goed met Olivia gaat, wat een gedoe zeg.
StalHD hopelijk duurt het niet zo lang meer, dat gebel...
Setteli het blijft spannend zo, hopelijk houdt ze het nog even binnen.
Kaplaars wat een schatje zo, en fijn dat hij mag blijven.
Naat Skyfall mag ook wel een keer aanmaken, duurt lang! duurt lang! duurt lang!
AnsoDM wat een leukerd, heb je al duidelijkheid over zijn kleur?
CP wat een knappe veulens heb je toch.
Riv_Q schreef:Setteli, lijkt me wel spannend zeg, moet ze nu tot de bevalling op medicatie blijven of mag ze er ook weer vanaf? Ik hoop dat alles gewoon goed zit.
Jacky84 schreef:Naat3 voor mij was de reden dat ik het liet controleren dat ze afgelopen weekend wat opgedroogd bloed in de vulva had zitten en ze gister inmiddels op dag 374 zat. Ik zag het veulen soms wel bewegen, maar veel minder als eerder, wat natuurlijk logisch is omdat het minder ruimte krijgt.
Verder had ze op dag 368 een voller uier, en was sat inmiddels helemaal weg. Hierdoor was mn vertrouwen in een goede afloop wat afgenomen en had ik de kosten voor een scan er wel voor over om te weten of alles wel goed zit. Cass is inmiddels al ruim 5 weken over tijd.
2 weken over tijd zou ik zelf nog geen reden vinden als er verder geen afwijkende tekenen zijn. Er zijn er zat die over de 350 dagen dragen. Maar als je het zelf een fijn idee vind dat de DA eens checkt kun je dat natuurlijk altijd laten doen.
Fotsy schreef:Gefeliciteerd karlien
Jacky blij dat je ze laten opvoelen hebt dan weet je dat het veulen nog even op zich laat wachten.
Nog 12 dagen tot langste dracht ooit hahah
Balou lover das al best veel hars test je ook de melk?
Lijkt Palomino hierboven maar mams kan ook smokey black zijn dat zie je niet zo op eerste zicht