[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:41

Gefeliciteerd Karelien

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:52

Naat3 schreef:
Ik zou dat ook al best willen laten controleren ter geruststelling.
Ik zie het veulen minder vaak bewegen dan eerder.
Vanaf wanneer is het slim controle da? Sky is morgen 14 dagen over...

Tja, ik denk zelf dat een dierenarts niet veel kan doen, behalve jou geruststellen. Een veulentje beweegt aan het eind sowieso niet zoveel als bijvoorbeeld een mensenbaby dat doet, waar minder leven voelen door de moeder natuurlijk wel belangrijk is. Geduld is een zeer schone zaak en elk veulen komt er ooit een keer uit. 14 dagen "over" is natuurlijk niks op 11 maanden gemiddeld, en er bevallen zat merries op 320 dagen en dus ook zat die ruim over dragen. Ikzelf ben niet zo bellerig qua dierenarts, tenzij ik denk dat er echt iets is. Vorig jaar duurde me wel lang, maar ook dat veulen kwam uiteindelijk :+ op 365 dagen. Ik reken voorlopig dus nergens op met Ashleys 304 dagen :D

Balou ze maakt het spannend!

J_emma ik zou de waterbak weer normaal hangen.

Jacky fijn dat je gerustgesteld bent, wachten duurt laaaaaang.

Renske fijn dat het goed met Olivia gaat, wat een gedoe zeg.

StalHD hopelijk duurt het niet zo lang meer, dat gebel...

Setteli het blijft spannend zo, hopelijk houdt ze het nog even binnen.

Kaplaars wat een schatje zo, en fijn dat hij mag blijven.

Naat Skyfall mag ook wel een keer aanmaken, duurt lang! duurt lang! duurt lang!

AnsoDM wat een leukerd, heb je al duidelijkheid over zijn kleur?

CP wat een knappe veulens heb je toch.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:12

Jacky Fijn dat alles in orde is.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:26

LaDonna75 schreef:
Naat3 schreef:
Ik zou dat ook al best willen laten controleren ter geruststelling.
Ik zie het veulen minder vaak bewegen dan eerder.
Vanaf wanneer is het slim controle da? Sky is morgen 14 dagen over...

Tja, ik denk zelf dat een dierenarts niet veel kan doen, behalve jou geruststellen. Een veulentje beweegt aan het eind sowieso niet zoveel als bijvoorbeeld een mensenbaby dat doet, waar minder leven voelen door de moeder natuurlijk wel belangrijk is. Geduld is een zeer schone zaak en elk veulen komt er ooit een keer uit. 14 dagen "over" is natuurlijk niks op 11 maanden gemiddeld, en er bevallen zat merries op 320 dagen en dus ook zat die ruim over dragen. Ikzelf ben niet zo bellerig qua dierenarts, tenzij ik denk dat er echt iets is. Vorig jaar duurde me wel lang, maar ook dat veulen kwam uiteindelijk :+ op 365 dagen. Ik reken voorlopig dus nergens op met Ashleys 304 dagen :D

Balou ze maakt het spannend!

J_emma ik zou de waterbak weer normaal hangen.

Jacky fijn dat je gerustgesteld bent, wachten duurt laaaaaang.

Renske fijn dat het goed met Olivia gaat, wat een gedoe zeg.

StalHD hopelijk duurt het niet zo lang meer, dat gebel...

Setteli het blijft spannend zo, hopelijk houdt ze het nog even binnen.

Kaplaars wat een schatje zo, en fijn dat hij mag blijven.

Naat Skyfall mag ook wel een keer aanmaken, duurt lang! duurt lang! duurt lang!

AnsoDM wat een leukerd, heb je al duidelijkheid over zijn kleur?

CP wat een knappe veulens heb je toch.

Ugh nee nog steeds niets. Om zot van te komen :(

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:40

Dank je wel Floripori17 en LaDonna! Hij eet hooi, gras, jat slokken water als de bak vol genoeg is.. Dus inderdaad, dan zet ik de gewone bak weer neer.

Veearts kan inderdaad niet meer dan constateren of het goed gaat of niet, zo ver in de dracht. Maar kan me voorstellen dat het voor je eigen gemoedsrust wel zo fijn is, even zo'n check.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:55

karelien Gefeliciteerd!

Jacky fijn dat alles nog goed gaat!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:07

Snap goed dat je de dierenarts liet komen jacky, met zo'n lange dracht.
Fijn dat alles goed is, hopelijk word het snel geboren

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:08

Gefeliciteerd weer met de veulens!

Hier Tommy ook bij de rest van de kraamkudde in gezet.
Alleen nu vind de schimmel hem leuker dan haar eigen veulen :')
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:29

Riv_Q schreef:
Setteli, lijkt me wel spannend zeg, moet ze nu tot de bevalling op medicatie blijven of mag ze er ook weer vanaf? Ik hoop dat alles gewoon goed zit.

Nee, wij blijven dit geven tot aan de bevalling. Waarschijnlijk nog een pot erbij halen, maar als het helpt, dan doen we dat graag.

We hebben tot 7 mei nog een halsteralarm gehuurd. Ze belt heel soms in de nacht. Waarschijnlijk kunnen we dan een ouderwets alarm lenen. Dus echt met een zender en een kastje :+ En dan hebben we vanaf begin juni een singel met alarm.

April begint ook best bitchy te doen naar mijn paarden. Duidelijk een zwangerschaps humeurtje :')
Vandaag is ze 294 dagen, bijna 300!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:42

Cp112 :') toch fijn dat ze gemoedelijk met elkaar omgaan.

Het is even (een beetje) droog!
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:47

:')

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:08

Hahaha CP, die zucht van jou ook :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:24

Cp, _O- _O- maar Fief wil er graag twee!

Setteli, verstandig ja

En.... hier regent het wederom

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:48

Hahaha :')

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:59

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hier nog even het kleurtje bij daglicht. Heeft wel een iets lichter staartje. Volgens de oude eigenaar was ze niet drachtig.( heb haar gekocht via een tussenpersoon) toen we zeiden dat ze drachtig gescand was, had er ineens wel een hengst bij gelopen. Toen zei hij Amazing ( zie foto) maar een andere merrie van hem is gedekt door het schimmeltje op de foto en dat veulen lijkt erg op deze van ons.Dus gok dat de schimmel de vader is

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:01

Jacky, wat fijn dat het goed gaat met het veulen. Snap je bezorgdheid. Ik hoop dat jij dan nu echt aan de beurt bent

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:43

Naat3 voor mij was de reden dat ik het liet controleren dat ze afgelopen weekend wat opgedroogd bloed in de vulva had zitten en ze gister inmiddels op dag 374 zat. Ik zag het veulen soms wel bewegen, maar veel minder als eerder, wat natuurlijk logisch is omdat het minder ruimte krijgt.
Verder had ze op dag 368 een voller uier, en was sat inmiddels helemaal weg. Hierdoor was mn vertrouwen in een goede afloop wat afgenomen en had ik de kosten voor een scan er wel voor over om te weten of alles wel goed zit. Cass is inmiddels al ruim 5 weken over tijd.
2 weken over tijd zou ik zelf nog geen reden vinden als er verder geen afwijkende tekenen zijn. Er zijn er zat die over de 350 dagen dragen. Maar als je het zelf een fijn idee vind dat de DA eens checkt kun je dat natuurlijk altijd laten doen.

Dank jullie wel allemaal voor jullie ervaringen rondom kegelen enzo.
Cass is sinds eind v d ochtend onwijs onrustig. Heeft zichzelf in het zweet gelopen eind v d ochtend. Even afgesponst en rustig gewandeld. Ze blijft onrustig en is aan de dunne mest en doet regelmatig kleine plasjes. Lijkt er dus op dat er toch wat veranderd daar binnen!!!! +:)+

RivQ wie weet vult Lotus hem nu met melk. Ben heel benieuwd wat er uit haar komt!

CP gezellig zo'n kraamkudde! Haha, heerlijk commentaar _O- _O-

Karelien bijzonder van de vorige eigenaar dat ze nirt helder hebben welke hengst erbij heeft gelopen.....

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:32

Nou, jacky! Dat lijkt er toch op dan dat er wat in gang wordt gezet. *\o/* Misschien heeft de DA haar even herrinnert dat er nog wat uit moet. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:43

Gefeliciteerd karlien

Jacky blij dat je ze laten opvoelen hebt dan weet je dat het veulen nog even op zich laat wachten.
Nog 12 dagen tot langste dracht ooit hahah

Balou lover das al best veel hars test je ook de melk?

Lijkt Palomino hierboven maar mams kan ook smokey black zijn dat zie je niet zo op eerste zicht

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:20

Jacky84 schreef:
Naat3 voor mij was de reden dat ik het liet controleren dat ze afgelopen weekend wat opgedroogd bloed in de vulva had zitten en ze gister inmiddels op dag 374 zat. Ik zag het veulen soms wel bewegen, maar veel minder als eerder, wat natuurlijk logisch is omdat het minder ruimte krijgt.
Verder had ze op dag 368 een voller uier, en was sat inmiddels helemaal weg. Hierdoor was mn vertrouwen in een goede afloop wat afgenomen en had ik de kosten voor een scan er wel voor over om te weten of alles wel goed zit. Cass is inmiddels al ruim 5 weken over tijd.
2 weken over tijd zou ik zelf nog geen reden vinden als er verder geen afwijkende tekenen zijn. Er zijn er zat die over de 350 dagen dragen. Maar als je het zelf een fijn idee vind dat de DA eens checkt kun je dat natuurlijk altijd laten doen.

Ik ben nu ook nog niet ongerust. Sky ziet er verder goed uit. Maar als ze nog twee weken blijft zitten, ga ik het wel een keer laten controleren.
Fijn dat alles met jouw veulen goed is. Hopelijk komt het snel!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:21

Fotsy schreef:
Gefeliciteerd karlien

Jacky blij dat je ze laten opvoelen hebt dan weet je dat het veulen nog even op zich laat wachten.
Nog 12 dagen tot langste dracht ooit hahah

Balou lover das al best veel hars test je ook de melk?

Lijkt Palomino hierboven maar mams kan ook smokey black zijn dat zie je niet zo op eerste zicht

Dat dacht ik ook en had ik eerst ook geschreven, maar op eerdere foto’s lijkt ze echt bruin :)

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:31

Merrie is gewoon bruin inderdaad.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:59

Wat een droppie Karelien!

Haha CP, geweldig. Bo is ook zo'n ontaarde moeder. Het regende vanmorgen ineens best hard, dus ik wilde ze even binnen halen. Rammelde met een beetje brok, en Bo rent in 1 rechte streep zonder om te kijken 300 meter naar me toe terwijl Sam nog achterin de wei lag te slapen. En toen hij snel opkrabbelde en hinnikte ook gewoon onverstoorbaar doorrennen..
Als ze eet, moet hij ook echt niet in de buurt komen.

En dan hebben we Anne. Continu alert en opletten, graast niet eens als Rose teveel rondscharrelt, en vanmorgen lag ze te rollen, en rende Rose echt misschien 5 meter bij haar vandaan. Nog nooit een paard zó snel overeind zien komen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:28

Groot gelijk dat je haar hebt gecheckt, zeker met dat bloed aan de vulva. In ieder geval gefeliciteerd met je 375 dagen mijlpaal. :=
Hopelijk dat die verandering die je nu ziet ook doorzet en dat er snel een veulen is.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:30

Jacky dat klinkt alsof er wat rommelt! Hoop voor je dat t door zet!

Fotsy ik had wel getest maar krijg er zo weinig uit. Dis ik weet niet zo goed hoe “betrouwbaar” t is...

Hier foto
Afbeelding

Karelien mij lijkt idd t logische dat t de schimmel is, weet niet wat zijn basiskleur is?