[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:45

Mathilda, dat is vals spelen. ;) Kid hoeft alleen maar iets meer spieren te krijgen... Habbie moet ook nog de gewone manieren leren. Hij kan niet eens opstellen, stil staan, kent geen hoofdstel, bitje, longeerlijn enzovoort. Dus voordat je écht kunt gaan trainen ben je zo 2 of 3 maanden verder. Vandaar dat ik in november wel heeeeel rustig wat moet gaan doen...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:46

Maar hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan data linda? Werkt dat dan gewoon op een sim-kaart oid?
Ik vind dat ook wel interessant, wij hebben ook geen wifi op stal. Wil nu een tijdelijke kabel leggen als we voor een camera gaan, maar 3G is natuurlijk ook een optie.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:55

Ik heb de camera net een week draaiend en ik heb er nu 1gb datakaart in zitten (prepaid datakaart). Nu dus aankijken hoe lang ik daar mee doe, al gebruik ik de camera nu natuurlijk lang niet zo intensief als rondom bevallingen maarja de kaart is heel simpel op te waarderen ;)
Dus extra tegoed is zo aangeschaft.
Ook de app voor verbruik zijn we nu nog mee bezig dus over het exacte verbruik kan ik later pas meer zeggen...

Voor mij is het ideale oplossing omdat ik gewoon geen wifi op stal heb. Ik ben al lang op zoek naar zo'n oplossing. 2 jaar geleden een beveiligingscamera met sim met vast IP te leen gehad, dat was helemaal scherp beeld enzovoort maar als particulier kom je niet zomaar aan zo'n vast IP zonder mega duur abbonement af te sluiten.

De kwaliteit van het beeld van deze camera valt me niet eens tegen.
(Al is het niet te vergelijken met onze prof.camera's aan huis :') )

Dit is met daglicht (ja ik moet nog mesten vanavond haha)

Afbeelding

Foto in het donker zal ik vanavond ook even plaatsen :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:05

ohh maar dat vind ik een super net beeld hoor

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:18

Het zullen geen oplossingen zijn waarbij je 24 uur per dag naar je camera kan staren, dan z het wel te duur worden gok ik, maar in combinatie met birth alarm en melktesten lijkt het me ideaal! Hoef je niet voor vals alarm je bed uit :)
(Werkt dus gewoon met een data kaartje en een app die je op elke telefoon of ipad ofzo kunt installeren)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:47

Ik vind het zeker een mooi beeld!

Wij hebben gelukkig al een camera op stal van de staleigenaar en die gaan ze boven hum dr box maken. Wel wil ik ook nog tegen die tijd een birthalarm huren, melktesten ben ik wel benieuwd naar de ervaringen hier?

Ik zou de IBOP 28 oktober hebben. Heb gisteren echter besloten het af te melden. Ik stapte gisteren op om te gaan rijden maar het voelde anders als de laatste tijd. Merk dat ze het echt zwaar heeft en wil haar niet zo pushen persee voor die ibop dat verdient ze niet. Heb besloten dat ze het dus vanaf nu rustiger aan mag doen.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:57

Mijn paard staat bij mijn schoonouders dus ik kan daar gewoon slapen als het spannend wordt, en mn schoonvader en schoonzusje houden haar goed in de gaten. Ik heb ook een camera, maar die beviel me eigenlijk de vorige keer niet zo goed. (gekregen voor mn verjaardag). Ik kreeg maar de halve stal in beeld (leek heel ver ingezoomd, maar ik kon niet uitzoomen.) hij kon dan wel draaien maar dat duurde heel lang. Hij liep ook regelmatig vast. Ik wil eigenlijk een nieuwe. Nu t liefst 1 die wel de hele stal in beeld krijgt. Hij hangt gewoon in in de hoek van de stal. (zit zeg maar gewoon een dak op dus kan niet heel veel hoger). Er is gewoon een internet kabel aanwezig. Dus iemand nog tips?? (liefst niet al te prijzig)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:16

Klinkt verstandig dan Carmuh.

Staleigenaar heeft al een camera hangen boven de kraambox, het is alleen geen camera op internet, dus ik kan helaas niet meekijken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:32

Zijn er meer mensen die hun camera online gaan zetten zodat mensen mee kunnen kijken?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:39

Silly1972 schreef:
Klinkt verstandig dan Carmuh.

Staleigenaar heeft al een camera hangen boven de kraambox, het is alleen geen camera op internet, dus ik kan helaas niet meekijken.

Het voelt in ieder geval goed :)

Volgens mij is de camera bij ons ook niet op internet helaas.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:01

Ik zal mijn camera maar is uit de kast halen, geen idee meer hoe het werkt.
Wel via internet en ook een vriendin kon met een inlog code toen mee kijken.
Maar zou verder ook niet weten of deze ook online kan

Hoe meer ik er over na denk hoe meer ik de riebels al krijg.
Gipsy veulent voor het eerst dat vindt ik helemaal eng.....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:06

Kun je je voorstellen hoe ik mij voel met mijn eerste veulen, met een maiden merrie en veulen is ook nog eens bedoeld om te houden :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:10

Ik kan het mij heel goed voorstellen, leef nu al met je mee.

Voor mij is het een 2de veulen.
Trees was al behoorlijk ervaren en iedereen lachte mij uit omdat ik zo'n stress had :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:12

Ik heb die kriebels eigenlijk nog niet. Komt nog wel als het lente wordt denk ik. Voor mij en mijn merrie ook de eerste keer.

Marije. Als wij met een camera op wifi gaan werken is het wel de bedoeling om te gaan streamen online. Weet alleen nog niet of ik het dan openbaar doe of beperkt voor mensen die ik ken die mee willen kijken/waken.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:59

Wij hebben besloten om Tiaan op haar huidige stal te laten bevallen en het dus toch 'zelf' te gaan doen. We mogen op het erf overnachten en bij twijfel de stalbaas uit bed trekken. Ik heb 3,5 week rondom de uitgerekende datum vrij gevraagd, dus nu heel hard hopen dat het binnen die termijn gebeurd :') Ik ben ook nog aan het rondkijken welke geboortebewaking we willen gaan gebruiken. Het is allemaal best prijzig en we zijn van plan het bij 1 veulen te laten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:09

MarijeR schreef:
Zijn er meer mensen die hun camera online gaan zetten zodat mensen mee kunnen kijken?

Helaas lukt dat met onze camera niet, vorig jaar wel geprobeerd maar ik kon niet uitzenden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:38

Ik ga ook kijken voor de 3g camera is misschien beter in men eigen bed dan op de wei slapen haha. Die zal ook niet online gaan echt alleen voor mezelf want is niet te betalen om hem dan constant te laten draaien.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:59

Andrea, die hulpmiddelen zijn erg duur, maar we noodzakelijk! Ook al hou je het bij 1 veulen, je moet er toch alles aan doen om er bij te kunnen zijn vind, en als dat niet te betalen is (vond ik ook eerste jaar) dan zou ik toch kiezen voor een stal met geboortebegeleiding...
Misschien een birthalarm huren? In combinatie met melk testen en als je dan op locatie kunt overnachten ben je al een heel eind toch?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:04

Die van mij is voor degene die haar kennen wel al iets dikker, maar die is normaal heel rank. Moeilijk wat voller te krijgen. Maar vergeleken met veel hier idd nog erg slank.

Setteli, ja die van mij wordt nog gewoon gereden. Liep op 9 oktober nog een wedstrijd Z2. Nu wel een stapje terug gedaan, wordt te zwaar.

Carmuh, dat het zwaarder wordt, merk ik ook.

Ik zou ook wel een camera boven de stal willen, maar ook geen wifi hier.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:17

Ik wilde de vorige keer m'n merrie onder de camera hebben, maar we kregen het niet voor elkaar. Uiteindelijk zonder enige vorm van geboortebewaking gedaan, maar gewoon heel goed de merrie in de gaten gehouden. Stalgenootje bekeek haar elke ochtend, overdag waren er voldoende mensen, ik bekeek haar elke avond en toen ik het spannend vond worden, ging ik ook nog een keer 's nachts langs. Dit heb ik denk ik een week gedaan. Toen ging ze harsen en kwam die avond het veulen en daar waren we dus ook bij. Dit jaar weet ik nog niet helemaal hoe we het gaan doen, ze staat nu een heel eind verderop natuurlijk...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:44

Helaas is ook afgelopen jaar weer gebleken dat dat niet altijd genoeg is Annikab.. Toch een aantal merries waarvan de veulens dood waren, omdat men er niet op tijd bij was.

Daarom houden wij echt 100% van de tijd er toezicht op.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:47

Als ik niet anders kan dan slaap ik er ook bij met alarm dan. Als ik het niet zeker weet en ik krijg zo'n 3g camera dan alarm met camera en ben ik er in 3 a 4 minuten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:59

Ik ben er de eerste keer met Phoebe en met de tweeling niet bij geweest. Met Phoebe was gelukkig alles goed gegaan en met de tweeling helaas dus niet. Maar ook al was ik daar bij geweest, daar had ik niks aan kunnen doen.
Vorig jaar bij Dotan heb ik de melktesten gebruikt en meerdere keren per dag/avond gekeken en ook andere mensen hielden haar in de gaten. Caravan er bij gezet, waar ik 1 nacht voor niks in heb geslapen en de volgende avond is hij geboren waar ik bij was.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:16

Het bij zijn blijft toch echt wel een kunst. Ik heb geluk dat ik de meesten er wel bij ben. Maar sommigen presteren nog om zonder voortekenen en zonder alarm te bevallen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:20

Ik heb ook geen camera. Zou wel graag een willen hebben. Tot nu toe gaan we ouderwets snachts uit bed haha

Ik ben verliefd op mijn merrie <3Afbeelding

Vandaag 4 maand drachtig
Afbeelding

En wat een heerlijke buikjes al overal!!