Usie is 6 mei geinseminieerd en nu dus 6 maanden. Usie kun je wel aan haar buik komen al vindt ze het niet prettig, uier is a no-zone op dit moment. Ik had laatst de tandarts bij usie en die wou haar niet doen omdat ze drachtig is. Ze heeft wel gekeken en ze had ook wel haken maar omdat we niet meer rijden zou dat geen probleem zijn? Ik vond het een beetje raar verhaal. Helaas was ik er niet bij maar mijn vriendin en die durfde het niet aan. Herkennen jullie dit?
Soms willen ze het niet doen vanwege eventuele stress. En sommige tandartsen werken nogal graag met verdoving en dat willen ze dan niet omdat ze drachtig zijn..
Heel gek hoor, verder kan ik alles met mijn merrie. dus een beetje gek dat de tandarts haar niet wou doen, tenzij ze onrustig was en mss wat verdoving moest? Dan kan ik het wel begrijpen dat hij daar geen risico mee neemt.
lindalieneke
Geplaatst: 17-11-10 22:36
Hoi Melkbus! Je mag hier rustig mee kletsen en wees niet bang voor enorme discussies, er wordt met respect met elkaar om gegaan!
Hier twee dames drachtig, de een is rond 2 mei tijd, de ander rond 2 juni. In principe houden wij de veulens aan en rijden ze als drie/vierjarige aan en proberen ze dan te verkopen. (liefst voor veel geld....)
Wanneer is jou merrie uitgerekend? april dus....edit, gemist....
Laatst bijgewerkt door lindalieneke op 17-11-10 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Steffi_H
Geplaatst: 17-11-10 22:39
lindalieneke: Ze zegt dat ze gedekt is op 6 mei dus dan is ze in april uitgerekend
Melkbus: De DA wou mijn paard haar tanden ook niet nakijken (zelfs al heeft ze last bij het eten) omdat hij haar dan moet verdoven en dat niet graag doet met drachtige merrie's.
Ben al even naar haar aan het kijken zitake Duurt al wel erg lang vind ik
peetje82
Geplaatst: 17-11-10 22:45
heb net gekeken,dacht: jaaa t gaat gebeuren, maar ze moest poepie doen!
Cemlys
Geplaatst: 17-11-10 22:46
peetje82 schreef:
heb net gekeken,dacht: jaaa t gaat gebeuren, maar ze moest poepie doen!
ruimte maken hé
melkbus
Geplaatst: 17-11-10 22:48
lindalieneke, uitgerekend op 6 april 2011, klinkt nog ver weg. Vorig jaar is de tandarts ook geweest, toen was ze heel rustig en had geen verdoving nodig. Toen hadden we haar net en had ze haar hele wang open liggen van de haken. Vandaar dat ik het wel belangrijk vind dat er toch nog een tandarts komt. Ik ga denk ik maar even kijken wie er vorig jaar geweest is, toen stond ze nog op de pensionstal. Ik weet alleen nog dat hij uit de buurt van Zwolle komt en op Jamie Oliver lijkt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-11-10 23:11
Hmmm, googlen op Jamie Oliver Zwolle werkt ook niet echt he. Als ze vorig jaar geveild is en netjes is bijgewerkt zal het nu wel meevallen waarschijnlijk. Even opletten of ze goed kan eten en geen proppen maakt. Meeste last hebben ze er inderdaad van met rijden als ze een bit in de mond hebben. Wellicht kun je haar na het veulenen laten behandelen. Of even rondbellen voor een andere tandarts, en dan ook al aan de telefoon uitleggen dat het een drachtige merrie is. Dan krijg je meteen te horen of langskomen zin heeft of niet.
En domme vragen bestaan niet. Zeker een eerste keer is enorm spannend en alles is nieuw. Er zitten hier ook een hoop ervaren fokkers in het topic die vaak antwoorden hebben, erg fijn.
mijn tandarts (bert veerkamp is ook mijn veearts) doet mijn paarden gewoon ook nu mijn merrie drachtig is. hij vijlt electrisch en moet dus ook verdoven. mijn veearts verdooft het paard niet meer als ze langer als 8/9 maanden drachtig zijn. nog een goede paarden tandarts is daan staller. http://www.paardentandartsstaller.nl/
melkbus
Geplaatst: 17-11-10 23:46
ik heb hem gevonden hoor, het is Spencer Schuman uit Zwolle. Zal hem morgen even bellen, kan ik gelijk vragen of hij ook drachtige merrie doet. Marjoleinft ik zie dat je in Noordholland woont, ik woon in Drenthe. Is een beetje uit de richting. Maar bedankt voor het meedenken.
Ik woon in Drenthe Snoevie, denk niet dat hij deze kant uitkomt. Duurt het niet erg lang met het veulen op de marecam? Zie pony nu helemaal uitgeteld liggen. Gelukkig koppie gaat alweer omhoog. Ik kan nu echt niet gaan slapen hoor.
Heeft ze nu nog steeds niks? Of zie ik dat verkeerd?
Welkom melkbus, ik woon ook in Drenthe, Beilen!
Gister schrik van m'n leven gehad... Paarden waren uitgebroken en liepen naar de weg. Gelukkig hebben we ze snel kunnen vangen, maar als je met z'n tweeen rie paarden moet vangen...
Gelukkig is alles goed afgelopen
Vandaag een soort andere mijlpaal, nog 200 dagen te gaan!
Melkbus welkom! Ik weet niet waar je precies woont, maar onze tandarts doet de paardjes gewoon, ook drachtig. Hij verdoofd werkelijk nooit en is de rust zelfe. Als je interesse hebt kan ik je zijn naam en telefoonnummer PB'en. (Hij komt zelf uit de buurt van Hardenberg.)