[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:31

Dat is inderdaad waarschijnlijk gewoon heel veel pech geweest....

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:25

Sjoert, je merrie ziet er goed uit! :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:26

Sjoert de grande dame ziet er goed uit zeg! ;)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:58

@ richtje je bent samen met je paarden kreupel ;) haha zeg ik ook altijd, sinds nobel kreupel is kamp ik al met een rugblessure die niet weg gaat..

@sjoert ziet er goed uit!

@manueeltje heb ik wat gemist (kan maar zo ;)) weer een nieuwe erbij? die ene merrie waarmee je achterover geklapt bent is weg toch?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:37

Ze ziet er zeker goed uit Sjoert!

Ik ga kijken of ik vanavond foto's van mijn merrie kan maken, is vandaag 150 dagen drachtig.
Hopen dat het niet al te donker is.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:04

miszlisanne schreef:
@ richtje je bent samen met je paarden kreupel ;) haha zeg ik ook altijd, sinds nobel kreupel is kamp ik al met een rugblessure die niet weg gaat..

@sjoert ziet er goed uit!

@manueeltje heb ik wat gemist (kan maar zo ;)) weer een nieuwe erbij? die ene merrie waarmee je achterover geklapt bent is weg toch?

Ja die is weg.
zal snel ff foto,s maken van Avanti :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:58

even vraagje he:Zondag ga ik op wedstrijd.Melody heeft altijd aleen op de trailer gestaan maar wegens omstandigheden moeten ze zondag samen weg.
Was daar in eerste instantie niet zo blij mee...

Nu hebben we vandaag geoefend en hebben ze samen 10 min op de trailer gestaan.Gewoon rustig niet vervelen,lekker stil gestaan.
Hebben niet met ze gereden maar volgens staleigenaar staan ze dan nog rustiger...maar ben er niet helemaal gerust op,kan dit niet bijzonder stressvol zijn voor het veulen?

Nu stonden ze stokstijf langs elkaar maar of dat met rijden ook zo is?Als ze allebei aleen op de trailer staan zijn ze erg rustig..

Wat denken jullie,gewoon doen?Zit natuurlijk niet te wachten dat ze dalijk dr veulen verwerpt..maar aan de andere kant die moet nu toch wel redelijk vast zitten?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:21

Beetje stress kunnen ze best hebben hoor. Hier gaan de merries gewoon met vreemde paarden op de wagen.
Ze hebben 2 jaar terug zelfs 40 uur op de trailer gestaan en een paar weken later zijn ze nog ruim 30 uur onderweg geweest incl 10 uur durende vlucht.
Voor zulke reizen wachten ze juist tot ze tussen de 4 en 9 maanden zitten, dat schijnt de veiligste periode te zijn.

Als het veulen er na een trailer ritje af komt, was er toch al wat mis...

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:39

Hallo MelodyT,

Ik zou je niet zo'n zorgen maken. Denk dat t wel goed komt. Ik ben na een tijdje vorig jaar ook wat stress dingen gaan doen, ze werd ook gestrest.. Alleen vanaf een maand of 4 kunnen ze dat idd wel hebben. Net wat marijeR zegt!

Komt helemaal goed. Zeker als ze nu al netjes samen er op staan zullen ze door de rit nog meer afgeleid worden. Als je ze maar wel strak genoeg vast zet zodat ze onderweg niet bij elkaar kunnen, dus ook niet kunnen klieren ofzo.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:12

Gelukkig beetje gerust gesteld nu,dankjewel.

Ze kunnen wel met de neuzen bij elkaar maar ze staan allebei aan de buitenkant van hun halster vast,Ze kunnen net bij elkaar om te snuffelen meer niet (die plastic lijn is niet korter).

Verwacht ook niet dat er op het moment iets mis is,merrie is vrolijk nog steeds werklustig dus dan zou ie wel moeten blijven zitten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:49

Prachtige merries hier. :j Zal ook eens een kiekje schieten van die van mij. :)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:13

hiba vandaag 160 dagen :D bijna op de helft hihi

zo eens even bijlezen!

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:54

MelodyT: ik denk ook niet dat het kwaadkan hoor, met de trailer..
Sjoert: je hebt echt een hele mooie merrie! Prachtige foto ook!

Mary Lou is vandaag 189 dagen drachtig als t goed is! Hebben jullie je veulen trouwens al zien bewegen, zo rond de 160/170 dgn dracht? Lijkt me zo gaaf om te zien dat er echt 'iets bewegends/levends' inzit!
Tis voor ons ook de eerste keer dat we 'zelf' een veulen krijgen zeg maar! Vind t echt helemaal geweldig!! (als t allemaal goed gaat natuurlijk)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:24

hier 2x het veulen zien bewegen maar dat was omdat Juwel s'nachts geen water krijgt, omdat ze of haar hele waterbak leeg drinkt als haar hooi op is en dus echt overmatig drinkt dan en dat niet goed voor haar is of dat ze haar waterbak om gooit omdat ze dan vol zit en dan moet ie natuurlijk helemaal leeg en dan word haar box alsnog helemaal nat, dus Juwel krijgt de hele dag water voor geschoteld (van s'morgens vroeg half 7 tot s'avonds laat 23.00uur) en dan als ik haar smorgens water geef en het is niet kamer tempratuur maar wat kouder dan lijkt het wel of het veulen bij de eerste slok een sprongetje maakt binnen in haar het is een heel grappig gezicht maar probeer het zo minmogelijk te laten gebeuren maar als mijn vriend s'nachts thuis komt en er staat een emmer water in de weg in de hal dan zet ie hem nog wel eens buiten neer en dat is het kouder en dat schijnt het veulen niet zo leuk te vinden... ach ja het is wel weer een bevestiging dat het leeft. Juwel heeft zulke dikke haren dat ik het niet zo goed meer kan zien als het beweegt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:45

Ook maar even foto's gemaakt. :)

Afbeelding
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:47

kappiegirl schreef:
hier 2x het veulen zien bewegen maar dat was omdat Juwel s'nachts geen water krijgt, omdat ze of haar hele waterbak leeg drinkt als haar hooi op is en dus echt overmatig drinkt dan en dat niet goed voor haar is of dat ze haar waterbak om gooit omdat ze dan vol zit en dan moet ie natuurlijk helemaal leeg en dan word haar box alsnog helemaal nat, dus Juwel krijgt de hele dag water voor geschoteld (van s'morgens vroeg half 7 tot s'avonds laat 23.00uur) en dan als ik haar smorgens water geef en het is niet kamer tempratuur maar wat kouder dan lijkt het wel of het veulen bij de eerste slok een sprongetje maakt binnen in haar het is een heel grappig gezicht maar probeer het zo minmogelijk te laten gebeuren maar als mijn vriend s'nachts thuis komt en er staat een emmer water in de weg in de hal dan zet ie hem nog wel eens buiten neer en dat is het kouder en dat schijnt het veulen niet zo leuk te vinden... ach ja het is wel weer een bevestiging dat het leeft. Juwel heeft zulke dikke haren dat ik het niet zo goed meer kan zien als het beweegt.

Wow wat een lange zin. :o :+ :D

Leuk dat je al wat hebt zien zwemmen ( :)) )!
Hier alles nog rustig :D

Sokje; merrie is nog mooi strak!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:50

Sjoert schreef:
kappiegirl schreef:

Wow wat een lange zin. :o :+ :D

Leuk dat je al wat hebt zien zwemmen ( :)) )!
Hier alles nog rustig :D

Sokje; merrie is nog mooi strak!

Oeps zie inderdaad dat de punten en de hoofdletters er niet tussen staan. Sorry.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:03

Meld me ook weer na een lange tijd, heb al die tijd geen pc gehad. Lees binnenkort bij.
Hier gaat alles goed, ze begind al lekker rond te worden, zal binnenkort eens foto's maken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:20

Als het weer morgen een beetje mee zit dan komt mijn vriendin morgen even foto,s schieten van mij en mijn nieuwe aanwinst Avanti.
We hebben morgen weer les, dus hopenlijk ook een paar mooie foto,s onder het zadel :+

Ben echt zo onwijs blij met hem, hij laat zich echt super bewerken en pakt alles zo goed aan.
Hopen dat dit zo blijft, want dan zullen we snel de dressuur ring gaan betreden :P

Zag al wat buik foto,s voorbij komen.
Vandaag nog ff bij wet look in de wei gestaan met de camera, maar dat buikie is echt nog te miniscul om te zeggen dat we het over een dragende merrie hebben. (ondanks ze toch al op 6 maanden zit)

Ik heb wel het idee dat ze vorig jaar al wel een buikje had rond deze tijd, (en toen trainde ik haar nog gewoon.)
Nu staat ze alleen maar fokmerrie te wezen in de wei. (toch vreemd :? )
Ach jah komt vast vanzelf wel.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:23

Heerlijk Manueeltje zo'n dier! Lekker van genieten!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 23:11

Euhm...mijn merrie had voordat ze drachtig werd al een dikkere buik dan sommige merries hier :D

Hier ongeveer een maandje drachtig: Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 23:39

@Sjoert: En ik vind dat ze toch al wel een buikje begint te krijgen. :D Maar komt misschien ook omdat ze vrij mager was van 't andere veulen nog.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 23:41

Hier onze drachtige dame, nu 207 dagen drachtig. Geen speciale buikfoto's, maar ik geloof dat het wel een aardig beeld geeft :)

Afbeelding

Afbeelding

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:39

Al_Zawraa, jeetje al een aardige buik! Je zit bijna op 2/3... wou dat ik al zover was. Wij zitten as vrijdag op 126 dgn pas. Haha ik geloof dat al het wachten lang duurt.. Na ja als t maar gezond is en t liefst ook een beetje mooi. Ben jij de eerste dit jaar?? (20-2) ??

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:49

ah das een mooi buikje! Ik ging gister achter Tal staan toen schrok ik, buik steekt toch echt aan beide kanten behoorlijk uit, en we zijn nog niet eens op de helft!