Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:28

Gael: Wij fokken shetlanders,en dit jaar is er één echt misgegaan,maar intussen hebben we al een kerngezond veulentje lopen ook,mama had het helemaal alleen gedaan,meestal gaat het du gewoon goed hoor Knipoog
Ons allerkleinste merrietje moet binnenkort,en natuurlijk zitten we er nu ook mee in dat er iets misgaat,maar je kunt niet meer doen dan goed in de gaten houden en waken als het dichtbij lijkt te komen!

Frenia: Waaaaaaaaaahhh ik wil meestuiteren!! Haha! Spannend zeg!! Ooooh hopelijk is Angel de volgende!!

Minnie-muis: Of gaat Purella Angel inhalen? In elk geval veeeeeeeuuuullliieeeeeeeess!! Cool

CubaLibre: Mooie fotos,nu krijgt ze toch duidelijk meer en meer buik!!

Hier krijgen de drachtige merries niks bij hoor,soms kun je veel verkeerd doen met supplementen,ik zou dus niet zomaar gaan bijgeven! Pretty krijgt merriebrok,en zij is ook de enige.Voor de rest goede kuil en bieten,dat is meer dan voldoende!

Ons veulie stuitert al flink rond!! Hij is even groot als onze oudste lammetjes nu,ongelooflijk schattig! Cool
Heel nieuwsgierig aan het worden,en schrikt overal van,stuitert dan vierkant omhoog! Haha! Wat krijg ik zin in nog een veulie!!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:31

@ pippalex dat doet mijn merrie nou dus ook.
Zwaar ademen als beeb gek doet, en ik wordt daar zelf hieper van als ik dat zie haha.
Die van mij trapt ook erg naar haar buik en donderd vaak in slaap Dromen en ze wilt soms ook happen naar der buik.
Veulen gaat ook erg tekeer want als ik zelf voel met mijn hand dan heb ik iets van doet beeb nou zeggen ga weg met je hand of ik ben lekker aan het stuiteren!
Of zal het idd een hengst zijn Ach gut

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:39

Mijn merrie komt juist over alsof ze geniet van al die beweging in haar buik...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:50

Nee Pipje niet..

Ze wil absoluut niet dat je aan haar buik komt, en de uier daar krijg je de doodstraf voor..

Haar eten eet ze in fases op, alleen het grazen doet ze als een idioot..

In haar stal staat ze bijna de hele tijd in de hoek, soms voorin als ze honger of dorst heeft..

Nou we zitten op dag 271, dus ze hoeft gelukkig iet zo heel lang meer..

@KootMiraDrum, Wel erg mooi dat je merrie er van lijkt te genieten..
Dat had onze grote Pip ook, ze leek nergens moeite mee te hebben, die liet het gewoon onder dr schommelen.. haha..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:55

pippalex jou merrie lijkt veel op mijn merrie.
die van mij staat heledag in een hoekje bij der waterbak en voerbak en maar slapen.
Ze eet wel langzaam voor een paard die altyd wel voernijd had haha.
Aan de uijers komen zoo hahaha oren plat en boem daar komt der achterbeen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:06

Thomas5; De hengst zelf kopen is helaas geen optie, en weet zo snel ook niemand die op zoek is naar een hengst….. maar misschien dat ik in de veulenhenstigheid nog wel snel één van m’n merrie’s kan laten dekken door hem.. en natuurlijk zijn er nog zat leuke hengsten, maar jammer is het wel..
He balen zeg dat je nu je paarden ook niet kan zien. Je broer kan je best ff dragen toch!

Maseike; hihi 11 namens, das een luxeprobleem Knipoog

Amaze; leuk juist, hier krijgen alle veulens ook O’Shea’s voor, of O’Shea achter hun naam.

Frenia; eigenaresse heeft teveel paardjes, dus helaas.
Namen al klaar, ideaal! Haha! Tinkerbell ook al uier!
Je hebt wel meldplicht nu he :p volgens mij komt de beeb er nu echt bijna aan. Banden al slapper spannend!!!!

Lucas; goede tip!

Hhenny; succes met de namen, ik ben niet zo goed in Arabische namen, vind Engelse al moeilijk zat Knipoog

Pippalex; gefeliciteerd met de mijlpaal!

Maseike; oei, beterschap voor de jongeman daar!

Amandeke; sterkte met Fleurtje, hopelijk knapt ze gauw op!
Allemal flinke buiken daar zeg!

Shayla; lastig hoor, of je ze dit jaar nogeens laat dekken! Ik zit ook nog wat te dubben
Mooie uiertje hoor, en ze lijkt het idd wel een beetje gehad te hebben nu!

Lusitana; ideaal zeg dat je de namen al hebt!

Djesseka; afbouwen dus, wel jammer dat je niet meer op wedstrijd kan, maar wellicht het beste voor je dametje! Wat een vervelend nieuws zeg, maar wel fijn dat je een goed plek hebt om haar te laten bevallen en lekker met de beeb straks kan ronddartelen!

Petraaken; Mooi buikje, en tietjes ook al aan het groeien!

Cuba; beetje chaggo merrietje dus, kan me voorstellen dat ze het een beetje gehad heeft…
Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten! Ze ziet er goed uit zeg!

Naomi_s; spannend zeg, wel balen dat je zo lang moet wachten. En zelf harde buiken, rustig aan doen idd!

Tjolieke; grappig, lijkt mijn merrie wel (darlah), die draagt ook behoorlijk aan de zijkanten, en moet ook nog 5 weken. Heeft ze al wat uier?

Minnie_muis: jaaah kegels!!! Woeii kom maar op met dat veulens Haha!

Regina; 300 dagen in zicht Knipoog en herkenbaar, bij mijn meiden is de uier ook amper te zien door al dat haaaar Haha!

Marije; dat zijn nog een tieten Haha! Macy aan het kegelen, maar kan dus nog wel ff duren?
Catrin heeft nog bescheiden tietjes maar ziet er goed uit voor een maiden. Mijn maiden is 4 dagen later uitgerekend en heeft nog niks geen tietjes

Shirefan; spannend!!! Hopelijk gauw een veulen erbij!

Pauk; in 2005 toen Shak nog een maiden was, begon ze 2 maanden van te voren uier te krijgen, en op dag 317 echt flink te kegelen, op dag 320 stroomde de melk eruit… en na 12 dagen kwam Kaylen Clown ook zo’n voordegekhoudmerrie dus Knipoog

Melanie; kan je niet helpen denk ik, hier krijgen ze alleen merriebrok bij, en staan vollop in het gras.. verder geen vitamines

Pretty; kan me voorstellen dat je nu helemaal niet meer kan wachten met zo’n kleine druktemaker Haha!

Pippa; mijn merrie ook, als ’t veulen beweegt vind ze er echt niks aan. ik zie Shak dan echt kijken van “ja hoor, die druktemaker is alweeeeer wakker” hahaha

Zo ik ben weer een beetje bij Haha!
Hier is de griep inmiddels redelijk weg, dus vanmiddag gauw weer bij de dames kijken & foto's maken!

Inmiddels 2 hengstennamen die vast staan, maar die merrienamen he Boos!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:15

@pretty Ik schrok wel toen onze staleigenaar dat vertelde. Moet er steeds aan denken. In april heeft mijn andere pony ook een veulen gekregen, dat was mijn eerste eigen veulentje. Dit word mn tweede ( Lachen ) dus ben wel zenuwachtig Ja Iig bedankt voor je reactie Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:47

@mazzelmeid :Fleurtje is al hèèl erg opgeknapt hoor ,ze rilt niet meer en heeft etrug praatjes Knipoog

Ik heb eindelijk ook namen klaar ,enkel voor Romi (Haffia) nog niet Knipoog

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:56

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:07

Shayla: Ik zou er gewoon al vast mee beginnen, kan zij er vast aan wennen en jij kunt vast haar normale gedrag observeren.

Gael: Er lopen heeeel veel shetjes rond op de wereld Lachen Ik geloof niet dat ze meer risico loopt dan andere merries hoor. Liefst zorgen dat je er bij bent natuurlijk!

Pretty: Maak eens een paar stuiterfoto’s van het ventje dan! Ik krijg ook helemaal de veulenkriebels nu en wij moeten nog 3 weken wachten!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:08

@Nicole288 Oke Lachen stelt me weer een beetje gerust Tong uitsteken

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:25

amandake: Mooie foto's! lieve lammetjes!
frenia: Spannend Lachen
shayla: Komt wat meer bij!

Nou Purella heeft nog geen veulentje! Maar mijn vader vertrouwt haar ook niet meer en die zegt meestal savonds precies wat het word. Hij is al zijn hele leven boer geweest met ook paarden en hij heeft dus precies door wanneer het ongeveer komt! Hij wilde gister de birth alarm nog even testen! Want stel je voor! Clown Maar niks dus! Ben benieuwd naar Frenia!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:31

@pippalex ;we gaan gelijk op ,Opium is nu ook 271 dagen drachtig Haha!

Verder heeft ze vreemde kunstjes ;sinds een paar dagen vindt ze het nodig om in de beide achterse hoeken van de stal al het stro weg te krabben Boos!
Sjagerijnig is ze niet meer zo en ze staat het grootste gedeelte van de dag te Dromen

...enne haar buik zie ik meestal niet omdat ze (nog) een deken op heeft - die ik zo gauw mogelijk af wil doen Pling

Ik wil toch hierbij nog een Cheese! plaatsen uit de serie van de anderen (heeft wel niet zoveel met dracht te maken maar ik wil jullie het toch niet onthouden- en omdat ik hem erg mooi vind Bloos )

Haar dromerig oog .....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 08-03-07 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:33

Haha! Jaaaaa...eindelijk wat foto's kunnen maken Tong uitsteken
Het is heeeel erg nat in de wei maar de dames schijnen er geen last van te hebben en staan 's- morgens al regen de staldeur aan te beuken dat ze naar buiten willen.
Normaal staan ze van 8 uur tot een uur of 4 buiten maar met deze afgelopen week regen, halen we ze rond 12 uur naar binnen.
Nou hier dus de foto's van vandaag:

Chess 256 dgn ( paarden op de achtergrond zijn van de buren Knipoog );
Afbeelding

Chess door het water;
Afbeelding

Uier Chess Verward ;
Afbeelding

Hementa 220 dgn;
Afbeelding

Hementa moest natuurlijk ook in het water Tong uitsteken ;
Afbeelding

Uier Hementa Huilen ;
Afbeelding

En als allerlaatste nog 1 van de dames samen Haha! ;
Afbeelding
De gele slang die je ziet daar proberen we ( bijna tevergeefs) een beetje het water mee weg te pompen naar de sloot.

Sorry dat het zoveel Cheese! zijn maar ik was zo happy dat het nu een keer droog was, bleef maar schieten, de rest zal ik jullie allemaal besparen hihi Bloos

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:38

Ojee,wat een zwembad bij jullie! Bloos De paarden zien er in elk geval wel erg happy uit!!

Bij ons valt het nogal mee,maar de paddock heeft ook een dikke laag zand natuurlijk,en dat droogt op dagen als vandaag best vlot!
Maar ze hebben ook al vaak met hun voeten in het water gestaan hoor dit jaar!

PRetty doet dat ook vaak,in haar stal in een hoekje gaan staan,meestal met de kont naar de voorkant,zo echt weg van de wereld..ze is dan ook onverstoorbaar. Deed ze de vorige dracht precies niet..
Ze zit zaterdag op 300 dagen!

Nicole288: Is wel héél moeilijk hoor,stuiterfotos maken van zo een snel,en superklein bommetje! Bloos

Gael: Leuke merrie,lijkt wel wat op ons Vickytje! Ons zwartje heeft een bruin veulentje gehad nu,van welke kleur hengst is zij drachtig?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:40

KDHtjuh ....... Leuke foto,s zeg.
Wat een speelwater bak voor je paarden hahaha.
Die van mij vindt dat ineens geweldig dus rollen hahaha.
Jou paardje schelen niet veel met die van mij (kwa dracht).

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:41

Pretty: van een schimmeltje ofzo. Iets grijsachtigs Vingers aflikken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:45

niemand die nog even mijn vraag wil beantwoorden Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:47

Pauk schreef:

Even gekeken.
Helaas kan ik je geen antwoordt op geven omdat dit mijn eerste keer is.
Dus vandaar geen antwoordt van mij zijde gehad Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:47

Nee snap ik Lachen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:47

Pauk schreef:

Dat is heel moeilijk. De een zet al weken van te voren uier. Onze merrie die nu op 330 dagen zit, heeft nog amper uier. Mijn shire had al een vollere "boezem" met 6 maanden. Een merrie van een ander bij ons op stal, is 12 april uitgeteld, die heeft nu al een vol, strak uier!!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:51

Eerst Jane, heeft een net buikje voor 9 maanden:

Afbeelding
Afbeelding
Haar favoriete bezigheid momenteel:
Afbeelding
Het hoofd van de meesteres:
Afbeelding

En dan rachael, vandaag 330 dagen drachtig, niet de mooiste foto's.
Heeft nog totaal geen uier:
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat waren ze.
Laatst bijgewerkt door chery op 08-03-07 15:56, in het totaal 4 keer bewerkt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:52

Dat is een mooie toet voor 9 maanden shirefan

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:03

Ik durf de foto's er bijna niet op te zetten, mén wat zijn m'n merrie's toch vies Bloos
Helaas is wassen op dit moment geen optie, omdat ze 24/7 buiten staan en het laatste wat ik nu kan gebruiken zijn zieke merrie's...

Shakyra op 306 dagen dracht;
Afbeelding
Bloos viespeuk, terwijl dat gedeelte van het land een stuk droger is, gaat ze toch steeds in die blubberzooi staan..

Afbeelding
en haar uier, ook niet echt om over naar huis te schrijven Boos!
Hoewel de linkerkant al wat voller wordt als de rechterkant Ja

En dan Darlah op 304 dagen dracht;
buikje;
Afbeelding

& uier;
Afbeelding
Dat is echt nog helemaal niks Boos! alleen voor de uier heeft ze enorm veel zucht, maar de uier zelf is nog helemaal leeg

& totaalplaatje van m'n dametje
Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:12

@KDHtje ;.... leuke merries
...en ik dacht dat het bij ons nat was Tong uitsteken
Ik heb trouwens ook een (zelfgefokte) Rousseau ,wat ben je met hem van plan en hoe is ie ?

@pauk ;Opium deed het eigenlijk alle 3 x hetzelfde ,ong een week voor de uitgerekende datum begon ze uier aan te maken ,vervolgens duurde het bijna 4 weken voordat het veulen geboren werd Gaaaap (een paar dagen voor de geboorte liep haar uier echt heel snel vol ,de melk liep ong een halve dag ervoor uit en al +/- 4 uur ervoor werd ze erg onrustig.)
Heel duidelijk allemaal dus . Ja De veulens werden ook nog eens alle 3 overdag geboren (en een slapeloze nachten dat ik heb gehad !!)

@Mazzel -meid ; O'Shea ,leuk ,een Ierse naam Haha!
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 08-03-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt