[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merel1618

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:52

o ja dierenarts was er vandaag toch op stal dus toch maar weer gevraagt Bloos
en ja hoor het zit er toch echt in Haha! hij voelde het duidelijk Tong uitsteken

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:26

@marije ik hoop ook voor je dat copper toch wel voor die tijd bevallen is Knipoog Wat gaaf dta je naar Amerika gaat zeg *LOL*
Ik ga Lizzy weer laten dekken, met toestemming van de Da. dus misschien dat ik er volgend jaar weer bij ben...

@Merel dat is zeker zoek de uier Tong uitsteken Toch wel fijn dat de Da haar nog even opgevoeld heeft en wat heeft kunnen ontdekken.... Dat je merrei dat zomaar toeliet, je wilt neit weten hoe we Lizzy gisteren de scan hebben laten doorstaan pffff bulldozer eerste klas die merrie van me... envandaag was ze nog beledigd erover Tong uitsteken Mutsen hoor die tinkers hahahahaha

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:37

Marije wat leuk. Die van mij gaan gewoon nog onder de hengst wat is er laat aan een eind mei/ begin juni veulen?

Bianca wat een goed nieuws over Lissy en wat leuk dat je haar dan laat dekken!Hoop van harte dat we volegdn jaar beiden meer geluk hebben!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:06

Nog geen veulens vandaag dus.... Ik ga ook nog niet waken.... Het ziet er niet uit of het vannacht komt, dus ga ik lekker in mn eigen bedje slapen...... Heb wel foto's gemaakt, omdat Lady dr uier weer wat groter was......
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kling is ook al weer wat slapper.....
Afbeelding

Heb nu wel alles zover gereed dat ik gelijk mn bus daar neer kan zetten, en kan slapen.... Heb vandaag ook een luchtbed gekocht Clown (Hij was in de aanbieding) Moet alleen nog ff een DA bellen, maar er zit er een in de buurt (teminste ik geloof dat ie in de buurt zit) die uit belgie komt en ook Nederlands spreekt, dus dat is wel erg makkelijk, ook voor het stamboek (NRPS)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 05:57

Fijn in je eigen bed geslapen Saffier? Haha!

Zo Merel, dat is inderdaad een ieniemienie uier!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 06:18

*Marije, echt gaaf, zal een hele leerzame tijd worden in Amerika. Ik ben jaloers. Knipoog

*Merel, gelukkig heeft de DA nog even bevestigd dat er wat in zit. Je zou gaan twijfelen als je haar uier zo ziet.

*Saffier, bij Casablanca zet het ook lekker door, ze heeft ongeveer het zelfde beeld als Lidelia.

Volgend jaar ben ik er niet bij. Lidelia vond ik te laat worden en die heeft wel een jaartje rust verdiend. En voor haar 6 jarige dochter ben ik op zoek geweest naar een hengst maar kon eigenlijk niet echt iets passends vinden. Maar ik twijfel ook nog steeds of ik daar wel een veulen van wil.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:42

Ik heb heerlijk in mn eigen bed geslapen...... Ben benieuwd hoe alles er vandaag uitziet...... En of ik weer in mijn eigen bed kan slapen..... Heb nu ook al een tas met pyama etc. klaar staan, dan hoef ik nix meer te zoeken als het zo ver is.....

@ Marije: Dat klinkt idd erg leuk!!
@ Merel, dat is idd niet veel.....
@ Semra: Jah, ik zie nu ook elke dag wel wat verandering.....
Ik ga Lady dit jaar ook niet meer dekken... Weet ook geen hengst want Don Ruto is verkocht en staat niet meer ter dekking... Misschien dat ik dr volgendjaar wel weer laat dekken, hangt er ook vanaf hoe het strax gaat.... Maar dan ga ik ook eerder in het jaar....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:01

Elisa2-Irresistible Lady- 16 mei
Merel1618 - Faye - 21 juni
Saffier - Proud Lady - 24 Juni
Nimber - Waldfee - 26 juni
Sammie - Desiree - 27 Juni
Amandake - Fleurtje en Beauty - ergens dit jaar
Nimber - Sasha - 3 juli
Semra - Lidelia - 4 Juli
Kannie- Zita- 7 juli
mayday- Medyssa-20 juli
Loolapelooza - Vanta - 22 juli
Neonlight - Neon Light - 28 Juli
Nicole288 - Epona - 2 augustus
MarijeR - Copper - misschien dit jaar, misschien 2007

Volgend jaar doe ik ook weer mee maar dit keer weer met maar 1 merrie. Onze Rose is begin van de week drachtig gescand van FS Golden Highlight maar er zat wel een tweeling op. 1'tje was al flink aan het vervormen dus vandaag of maandag wordt ze opnieuw gescand om te kijken of hij er af is gekomen.
We waren best verrast dat ze drachtig was, de 7e juli naar Duitsland gereden voor het sperma en ze is 's avonds geinsemineerd (follikel van 3.8) 's anderendaags vroeg gescand maar de follikel zat er nog, 's avonds ook. Normaal gezien hadden we vrijdag vers sperma gehad maar die Duitsers hadden er niets van begrepen dus we hadden geen vers rietje (die Duitsers toch...). Ze is nog wel gescand geweest en de follikel was al weg. De hengstenhouder had gezegd dat Highlight niet zo een goed zaad had en dat in combinatie met een beetje vocht in de baarmoeder en een follikel op de linkerhoorn waar Hudson had gezeten... wordt niets dachten we. En nou zit er een tweeling op Verward Hoezo vruchtbaar. Clown
Nou nog even blijven door duimen dat dat ene vruchtje blijft zitten en dan volgend jaar een pracht van een palomino merrie veulen..Haha! OK dan!

Vanta heeft trouwens al flink wat uier en begint losse banden te krijgen. Verder is ze tonnetje rond!

@Marijer, wat een geweldige ervaring lijkt me dat! Kan jij je hele paardenstapel met een gerust hart in iemand anders z'n handen achterlaten? Verzorgt je pa ze dan ofzo?

@Biancaaa, goed nieuws van Lizzy! Laat je haar weer door dezelfde hengst dekken?

@Nimber, was Robbie een beetje goed? Haha!

@Saffier, jaja dat begint ergens op te lijken. Tong uitsteken Al zijn ze nog wel best bescheiden Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:05

Ik doe volgend jaar ook weer mee hoor,heb momenteel al 6 drachtige merrie's en Bibi gaat morgen naar de hengst.

Ik reageer straks uitgebreidt mee,maar veearts komt om punctie te doen bij Haflingerveulen (Romina)...het gaat niet goed,we denken aan hoefkatrol..ze loopt op 3 benen en gebruikt haar pijnlijke hoef niet meer Huilen arm ding, ik houd jullie op de hoogte Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:20

O jee, ik duim voor haar!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:37

Boos! Ik voel me zoo kl*te !! Boos!

Ze heeft haar punctie gehad (geen lachertje) en het vocht dat eruit kwam wees al op een infectie in de hoef.
Eigelijk is ze een vogel voor de kat,maar ik wil het nog niet opgeven (onrealistisch en egoistisch van mij) ze krijgt nog een week ontstekingsremmers en antibiotica, en ze zit in het verband.

Ze zou volgens veearts zou ze hèèl haar leven kreupel zijn , ik weet niet wat te doen Huilen Huilen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:38

Oh ja , het zou nageltred zijn.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:41

he gatver. wat een naar bericht......heel veel sterkte ermee Amandake

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:46

We hebben HARS!!!!!!

Lady staat nu binnen, en ga vanacht waken...... Als ik een heel lief paard heb hoef ik maar een nachtje.... Het had ook echt gedruppeld want dr been zat ook onder......

Ben zo blij.!!!!
Ben nu de foto's aan t up-loaden en plaats ze zo gelijk ff.....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is ook ineens weer heel lief voor andere paarden......
Is er iemand die ik een berichtje mag sturen als t zo ver is??

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:31

Saffier, Succes, wordt nu toch echt waken.

Amandake, nogmaals sterkte met de beslissing!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:32

Amandake, wat naar! Als het nageltred is moet het wel heel ver naar binnen geslagen zijn dat ze blijvend kreupel zou zijn. Maar ik zou het ook zeker nog niet opgeven!

Saffier, wow!!!! Go jij! Go jij! Dat ziet er heel goed uit! Spannend, en nu maar hopen dat het een nette merrie is en je maar 1 nachtje laat waken! Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:46

Amandeke:ik zou het ook nog niet opgeven,desnoods een second opinion.
Saffier: Ik ben jaloers op je,hier is het een speldenknopje,gelukkig zijn er bij mijn merrie ook veranderingen gaande die op de geboorte wijzen.Saffier: Waakze en sucses!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:59

Amandakè, als de ontsteking diep zit, kunnen ze het op een kliniek dan niet open maken en spoelen?
Een jaar of 10 geleden had een veulen op de stal waar ik toen stond/werkte ook in iets getrapt en die hebben ze ook eerst op AB gezet maar toen dat niet werkte, is in Utrecht meerdere malen de hoef opengelegd en gespoeld.
Helaas was het voor dat veulen te laat, net toen het beter leek te gaan en er sprake was dat ze (na 2 weken) weer naar huis zou mogen bleek de ontsteking weer terug te komen en was ook het bot aangetast.
Als ze niet eerst thuis behandeld was geweest maar er eerder was begonnen met spoelen, was de kans veel groter geweest dat ze het gered zou hebben...

Saffier, dat ziet er goed uit! Hopelijk werkt jouw merrie netjes mee en heb je snel een veulen Haha!

Bij Copper is nog steeds niet veel verandering Rolleyes
Wel is Fleur vandaag drachtig gescand. Was nu een mooi vruchtje te zien op de scan, vorige week op 19 dagen alleen een vruchtblaasje met vruchtwater.
Dus Samson heeft dit jaar weer alle merries netjes in 1x drachtig.
Pepsie is klaar met dekken en waarschijnlijk worden zij en Violette over een kleine 3 weken ook gescand. De DA hier doet geen mini's maar een kliniek op een half uurtje rijden wel en de eigenaresse wil ze graag gescand hebben dus dan rijden we daar even heen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:08

Hoeveel dagen is Copper nu drachtig?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:12

3 mei zat ze op 11 maanden dus nu op 385 dagen.
Maar ik denk dat ze het na de laatste scan verloren is en daarna opnieuw gedekt is.
Dat hoop ik iig, stel je voor dat ze dit geintje anders vaker zou flikken... Nee daar wil ik niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:15

Hm oke,ja jij kunt dat hopen,mijn merrie is echt maar 1x geinsemineerd.Je weet niet wanneer ze daarna eventueel nog een keer gedekt is?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:17

ja het KAN marije.. Nagelbijten / Gniffelen maar wat denk je nu echt zelf??

De kan het echt niet van de eerste dekking zijn??

Het is wel erg lang he..385 dagen Rolleyes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:22

Wereld record is 415 toch Nagelbijten / Gniffelen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:23

Sammie schreef:
Wereld record is 415 toch Nagelbijten / Gniffelen

echt ??!??! Wow!

Copper wordtr beroemd Bloos! Bloos