Ja, en ik heb er nu al nachtmerries over... maar zoals ik al eerder zei, ik zal blij zal als het veulen uitgepoept en wel staat te drinken en dat de merrie in goede gezondheid blijft.
Geen alarm, de camera en gelukkig is de eigenaar heel alert op signalen. Maar hij leeft zijn hele leven al met koeien en 20 jaar met paarden. Tot nu toe heeft Emmanuella nog nooit problemen gehad met het veulenen! Even afkloppen...
lijkt wel of jullie steeds harder gaan,moet steeds meer paginas gaan bijlezen als ik even een dagje niet achter de p.c heb gezeten. dit was toch het dikke buiken topic voor paarden kom vercshillende andere dikke buiken tegen. gezellig hoor.
zie hele mooie dames met hun buiken voorbij komen.
en holly bolly leuk dat je ook nog om een hoekje mee babbelt.
waarschijnlijk kom je me volgend jaar weer tegen,als alles goed gaat,word terra weer gedekt.
even wat dikke buiken fotos van wat merries hier vanmorgen gingen de dikke deuren even lekker buiten spelen. tempo om daar te komen wordt steeds lager.
ondanks de dikke buik oefent safier nog voor de piaff. als er één een hekel heeft aan vieze voeten is zij het wel achter haar luna ze komt als eerste 8 maart
één van onze friesjes marianne uitgerekend 29 mei ze moet dus nog even.
die donkere is montana is inderdaad niet mager. ze is pas 17 mei uitgerekend. moet je over een paar weken nagaan,kan ze niet meer lopen. ierder pondje gaat door het mondje is in haar geval zeker waar
aangezien bij de meesten de kraam periode weer aanbreekt meld ik me maar weer eens op kraamstal.
Ik heb trouwens een vraagje. Mijn merrie is nu voor het eerst 2 jaar na elkaar drachtig en ik vind dat ze nu al veel buik begint te vertonen en ze moet nog tot 15 juli. Is dat normaal ? Of zou ze toch drachtig kunnen zijn de eerste hengst maar dat we nooit de vrucht zagen op de scan.
Volgens mij als ze 2 keer achter elkaar drachtig zijn is de baarmoeder gewoon nog opgerekt van de vorige keer en dan groeien ze gewoon sneller volgens mij.
Het kan wel hoor petraaken, vergelijk deze foto's maar eens: Vorig jaar, ongeveer 10 maand drachtig: Dit jaar op 8 maand: Als ik ze zo onder elkaar zet schrik ik er zelf van... Nochthans zelfde eten, zelfde hoeveelheid beweging (elke dag in de weide maar niet bereden) Alleen vorig jaar was het 9 jaar geleden dat ze drachtig was geweest, nu direct weer gedekt (af en toe is ze wel eens proper hoor, maar nooit wanneer ik er ben met de camera )
Nimber, spannend zeg, jij kunt ook al echt beginnen aftellen!
Tjee terorita, wat een buikengeweld! Dat getrippel van Safier ziet er nog erg elegant uit voor een drachtige muts!
Ik vind het eigenlijk wel fijn om te zien dat de merrie die gelijk met Lee moet ook al zo zwaar is. Maar ik denk idd Petraaken (heeeej, Petraaken!) en jessje hetzelfde zien: twee drachten achter mekaar geeft toch duidelijk een veel uitgerekter beeld!
Het valt mij op dat de buik van Sil heel laag zit, ik heb nooit zo gelet op drachtige merries. Sil zit nu op 7 maanden ik heb bij 180 dagen haar buik een keertje vreemd zien trillen en daarna niks meer gezien Ik begin me een piepklein beetje zorgen te maken.
Ze is verder kerngezond, tijdens het lopen is het vuur er een beetje uit. Meestal probeerde ze de ruiters nog wel eens uit door de andere kant op te gaan }> Maar nu is ze super braaf en loopt ze braaf haar rondje
Oh dan klopt mijn onderschrift ook niet.... Kyra is ook 24 mrt uitgerekend Overigens reken ik 11 maanden na de laatste dekking die ik gezien heb. Handiger als ze met de hengst in de wei lopen... Als ze aan de hand gedekt zijn, reken ik 11 maanden na de laatste dekking of de dekking die volgens de scan raak was. Overigens moet Macy dan nog zo'n 38 dagen maar ik vraag me af of ze dat gaat redden. Nog maar 1x heeft ze de 11 maanden gehaald, normaal 10,5 maand. Gezien haar uier denk ik dat het de laatste week van februari/eerste week van maart wordt. Jeuh, misschien deze maand een veullie, dat klinkt wel heel erg snel (en als Macy dit leest, gaat ze spontaan flink overtijd en wordt het de eerste week van april...)