Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebec

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:35

mooie glanzende buik heeft marscha
wow marilyn heeft echt een kollosale buik Wow!

tigra de vulva is bijna al helemaal open.
maar van die 'banden' snap ik niet veel.
de uiers zijn nog slap en dun en nog niet aan het kegelen geweest

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:36

jockeygirl schreef:
tigra de vulva is bijna al helemaal open.
maar van die 'banden' snap ik niet veel.
de uiers zijn nog slap en dun en nog niet aan het kegelen geweest

Wat snap je niet aan de banden Knipoog?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:37

Die uiers van Misty groeien zeker hard ja... Ben benieuwd hoe lang ze het nog volhoudt!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:39

Tinne schreef:
Die uiers van Misty groeien zeker hard ja... Ben benieuwd hoe lang ze het nog volhoudt!

Ja ben ik ook zo benieuwd naar als haar zuignapjes er zijn ga ik om het uur wakker worden Ja

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:39

waar die zitten zijkant bil toch? Bloos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:41

Staat Misty bij jou aan huis? Of ga je slapen op je pensionstalling oid?

Mijn oom grapte gisteren nog dat de oude varkensstal (die naast Ivanka's wei staat) leeg staat en ik daar dus in kan slapen... Ik wil overal slapen, maar daar NIET! Clown Volgens mij stikt het daar van de spinnen en de muizen, dat wil ik niet hebben hoor Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:42

jockeygirl schreef:
waar die zitten zijkant bil toch? Bloos!

Boven het begin van de staart zijkanten daar en naast het begin van de staart Haha!

@ Tinne
Misty staat thuis en heb cam on Knipoog (Zie onderschrift)
Heb laptopje boven en kijk ik zo af en toe op laptop Haha!

Oeee spinnen en muizen Nagelbijten / Gniffelen nooit leuk

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:46

Muizen vind ik opzich niet eng, maar de geluiden die ze maken als het donker is en dat ze zo onverwacht weg kunnen schieten dat vind ik maar niks hoor Clown ...
En spinnen, tsja... dat spreekt voor zich denk ik Bloos .

Fijn dat Misty thuis staat en dat je haar in de gaten kunt houden op je laptop. Ik wil dat oohook!! Mijn tante zei gisteren nog: "Sommige mensen hangen zelfs een camera op bij een paard in de stal als die zwanger is en dan houden ze die hele nachten in de gaten!"
Ik maakte een opmerking dat heel veel mensen dat deden en dat dat eigenlijk heel normaal is.
De halve familie keek me met open mond aan...
Haha! Ze snappen er ook niks van he Tong uitsteken.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:47

oke bedankt!
Tinne: als je niet tegen spinnen kan is dat idd niet goed idee Clown
tigra is uitgerekend tijdens m'n TSE's Bloos dat worden slechte cijfers ooit Bloos!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:48

Ja muizen zijn inderdaad niet zo erg... als ik de konijnen ga voeren schieten er ook altijd zo'n stuk of 10 onder de voerbakken vandaan Haha!

maar spinnen... bah

Je mag Misty wel in de gaten houden Knipoog
Haha wel grappig die opmerking, want inderdaad doen veel mensen dat als de mogelijkheid er is Haha!
Je wil natuurlijk ook wel weten of alles goed gaat etc... kun je tenminste nog optijd ingrijpen Lachen

Ga je wel bij je paard slapen ergens als het zo ver is Haha!?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:54

Jep! Dat zéker! Alleen weet ik nog niet precies waar Clown .
Ik kan bij mijn oom in huis slapen, hij heeft zelf maar 1 kamer in gebruik en als je weet dat ze daar vroeger met het hele gezin hebben gewoond (11 man in totaal Clown ), dan is er dus nog minstens een kamer voor mij over Haha!
Maar wat ik ga doen als ik denk dat ze gaat bevallen... ik denk ook om het uur naar buiten en weer terug. Ik zie het namelijk ook niet zo zitten om een tentje in de wei op te zetten en daar in te gaan liggen in mn eentje. Maar ach, wie weet denk ik er dan heel anders over Haha!.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:58

Tentje in de wei klinkt leuker Clown

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:09

ja kan je wel dik aankleden Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:21

jockeygirl schreef:
ja kan je wel dik aankleden Clown

Het is dan juli ofzo Haha!

Kom net bij Misty vandaan... hele slappe vulvia die onderaan open stond Nagelbijten / Gniffelen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:27

ow dan is het idd niet meer koud
zo dat is dan ook al vroeg Bloos! als ze nu pas 317 dagen is

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:28

@ Poohbeer: mijn vriend is ook ineens uit de gratie bij Siena Bloos
Ze wil zelfs met hem niet meer knuffelen! Met mij toch al nooit Boos!
@ Tinne: Gefeliciteerd met het contact met je toekomstige veulentje Haha! Trouwens bij ons op zolder zitten ook spinnen (maar die schijn je toch meerdere keren per jaar te eten in je slaap), muizen hebben we al een paar maanden geleden uitgeroeid Whoosh!
@ Faniek: nee ik geloof nooit dat ze dit volhoudt! We blijven het angstvallig volgen... Knipoog

Vandaag heb ik weer heel lang getwijfeld of ik weg zou gaan. Het borrelde gigantisch in haar maag! Heel gek, echt kei hard maag rommelen. Misschien toch gewoon de darmen, want ze liet ook scheten daarna Bloos . Maar ik schrok even van: ojee het veulen is aan het draaien! Verder stond ze eigenlijk voor het eerst ook te kreunen en te zuchten. Toen ik nog voor de wei stond te kijken, toen zag ik dat ze buiten tegen de stal aan haar kont er helemaal tegen aan drukte en zo in slaapstand ging staan.
Ze heeft vandaag ook een soort van voorweeen gehad. Die heeft ze al wel langer. Maar ja ik ben vandaag jarig en dan kun je natuurlijk moeilijk je bezoek laten zitten en bij je merrie blijven Haha! al had ik het wel natuurlijk gedaan als er echt reden toe was!
Ik hoop eigenlijk dat iemand deze vraag kan beantwoorden: hoe groot is de kans dat een merrie die rond de 321 dagen zit en nog geen uier heeft, iets slappere vulva, en redelijk slappe banden, gaat veulenen?
Weegt een van die indicatoren toevallig ook zwaarder? Want ze heeft dus wel slappe banden, weegt dit zwaarder dan bijvoorbeeld uier aan maken? Als jullie me nog volgen Knipoog
Want wat je vaak hoort is dat de merrie niet perse uier hoeft te hebben voor het veulenen, maar ik neem aan dat ze dan wel slappe banden moeten hebben toch?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:28

jockeygirl schreef:
ow dan is het idd niet meer koud
zo dat is dan ook al vroeg Bloos! als ze nu pas 317 dagen is

Die van Tinne moet julie waar ze eventueel bij moet slapen Knipoog

Die van mij moet 16 april, maar uiers zijn al zeer groot etc. maar die heb ik op cam (op internet) staan en heb gewoon laptop boven Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:31

@ Sjen

Zozo ze doet Misty al goed na met haar kont tegen de wand etc. duwen en dan in ruststand slapen. Doet Misty ook Ja

Verder hoor ik ook veel gerommel in Misty's buik, maar daar maak ik mij verder niet zo druk om...
Kun jij zien hoe slap de banden zijn op de foto's? (Ik weet echt het verschil niet zo goed.... vind ik erg moeilijk ik voel wel dat het zacht etc. is maar als ik dan naar Nikita loop is het ook zacht misschien wel minder zacht ben slecht in vergelijken)

Ik heb verder niet zo'n verstand van wat allemaal kan etc. met uiergroei Haha!

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:38

iesolde schreef:
Ik lees ook al een tijdje mee in dit topic en er staan handige dingen in, maar wat ik me afvroeg was waneer bij jullie merries de banden echt helemaal slap werden? Mijn friese merrie moet nog tot 3 mei alleen haar hele achterkant is ingezakt en ingedeukt, de staart kun je dubbel op haar rug vouwen en haar uier is behoorlijk hard en groot ook is haar kling helemaal uitgezakt. Dit is haar 2e veulentje zou het er misschien van komen dat er al eerder een door is geweest? Vanaf hoeveel weken is een veulen levensvatbaar? De angst zit er bij mij enigsinds in aangezien 2 weken geleden een veulentje ben verloren waarvan de placenta is losgeraakt Verdrietig

ALARM!!!!!!!!

Het is zeer waarschijnlijk dat jouw merrie een placentitis heeft.

Laat zo snel mogelijk (liefst vanavond ) EEN PAARDENDIERENARTS komen.
Als je een beetje geluk hebt kun je het veulen nog levend houden met een juiste behandeling:
Regumate tot 320 dagen dracht en minstens !!!!!drie weken Trimethoprimsulfa's (een antibioticum) door het voer. Soms is het ook nodig NSAID's (=bepaalde ontstekinsremmers) te geven.
Succes
eventueel kun je ook PB en of info vragen via onze website http://www.paardenkraamkliniek.nl

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:42

@ Faniek: ik weet niet hoe de bouw van Misty normaal is, maar dat naar achteren staan van de kont ziet er wel uit zoals bij Siena, en Siena had dat voorheen niet dus dat zijn echt de banden die slapper zijn geworden. Je kunt het inderdaad indrukken, ik heb alleen vegelijkinsmateriaal bij Siena van hoe ze een paar weken/maanden geleden was toen het nog hard was. Dus zo merk ik het verschil.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:54

Sjen schreef:
@ Faniek: ik weet niet hoe de bouw van Misty normaal is, maar dat naar achteren staan van de kont ziet er wel uit zoals bij Siena, en Siena had dat voorheen niet dus dat zijn echt de banden die slapper zijn geworden. Je kunt het inderdaad indrukken, ik heb alleen vegelijkinsmateriaal bij Siena van hoe ze een paar weken/maanden geleden was toen het nog hard was. Dus zo merk ik het verschil.

Ik heb wat foto's van eerst gezocht weet niet of je het beetje kunt zien (zelf denk ik van wel veel meer aflopend)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:58

Ja dan heeft ze idd slappere banden, want dit is precies ook zoals bij Siena. Erst twee lekkere kadetjes en nu ineesn een hangkont Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:59

Sjen schreef:
Ja dan heeft ze idd slappere banden, want dit is precies ook zoals bij Siena. Erst twee lekkere kadetjes en nu ineesn een hangkont Knipoog

Haha! ok het word ook steeds spannender

Bedankt weer voor de info Lachen

Ik heb trouwens net van iemand gehoord dat een maiden mare een uur voor de geboorte haar uier opeens kan opzetten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:13

Faniek schreef:
Sjen schreef:

Haha! ok het word ook steeds spannender

Bedankt weer voor de info Lachen

Ik heb trouwens net van iemand gehoord dat een maiden mare een uur voor de geboorte haar uier opeens kan opzetten.

cheyenne had ook niet bijster veel uier hoor, voor haar doen wel maar in verhouding met andere niet zoveel.....en spenen kreeg ze voor zover ik het mij kan herinneren pas vlak voor de geboorte.....waar ik het aan heb kunnen zien is het om de 5 a 10 minuten poepen, kleine beetjes en een zeiknatte box....

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:32

Wat hebben jullie toch weer veel bijgepraat!
Het antwoord van Kraamkliniek klinkt beangstigend... Hoop dat het veulentje in leven blijft.

@Iedereen: de uiers en buiken nemen mooie vormen aan!

Lio-report van vandaag (dag 341):
Staleigenaar haalde haar vanmorgen naar buiten en er hing toen een vrij grote druppel aan 1 van haar tepels, zag hij. Ze heeft de hele middag buiten gelopen en is om 17u weer naar binnen gegaan om te eten.
Ik was er om 19u en toen was haar uier geslonken door de beweging en de druppel weer opgedroogd tot dopje. Druppel dit keer rechts.
Vulva net als gister; ietsje open.
Banden wat minder los als gister (hmmmmz???)
Ze heeft nog steeds pit buiten. Ze vindt het heerlijk! Ook stappen over het erf gaat nog prima. Poetsen is nu verrukkelijk, zeker nu haar vacht goed loslaat! Babydons gaat eraf lijkt het wel... (ze is 3,5 jaar)

Verder voelde ze niet heet of zweterig aan en is haar eetlust nog altijd op en top goed!

Nou heb ik vrijdag om 10u een afspraak op mijn werk dus hoop ik niet dat ze donderdagnacht bevalt. Klinkt stom, maar bewaar het dan maar voor vrijdagnacht meid! Mag van mij hoor...