[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:14

Gefeliciteerd.
Zo van deze foto zou ik zeggen palomino?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:18

Gefeliciteerd karalien
Op de foto zou ik ook zeggen palomino. Wie is de vader? Heb je een foto?

Vannacht vaak gebeld Pfff dat was de 1e nacht.eergisteravond was ze erg onrustig. Ik ben benieuwd

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:27

Karelien gefeliciteerd!
Inderdaad; wat voor kleur hebben de ouders, want het zou wel eens palomino kunnen zijn.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:34

Gefeliciteerd met de veulens!!

Karelien ik zou ook palomino zeggen! Hij is leuk zeg <3

Wauw Renske ik zou me lam schrikken! Gelukkig valt t mee! Hoop dat t snel geneest!

Kate vandaag uitgerekend! Heeft harsjes maar nog geen vol uier…

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:39

Met Olivia lijkt het wel goed te gaan.
Ben net op stal, temperatuur is 37,6 dus daar al heel blij mee.
Zo even borstelen en een stukje lopen, kijken hoe dat gaat.
Ze zit nog wel duidelijk niet lekker in haar vel.
Laatst bijgewerkt door Renske_W op 30-04-21 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:40

Karelien gefeliciteerd! Lekker snel! *\o/*

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:41

Spannend hoor, voor degene die nog wachten! Ik zag best merries die al overdragen op het lijstje.

Dank je wel Riv-q!
Naat3: hopelijk zet het snel door, de bevalling. Gebroken nachten zijn niet fijn! Wel lekker dat je nu vakantie hebt!
Karelien, super schattig!! <3
Jacky: was de veearts al geweest of heb ik daar overheen gelezen?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:58

Renske, onze baby's allebei in Uitgelicht, leuk :-)
Fijn dat de temperatuur goed was!

Wilde al vragen of het staartje lichter was Karelien, want het lijkt zo inderdaad palomino.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:24

Gefeliciteerd karelien, wat een knap ventje <3

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:25

Veearts is geweest, even gesedeerd. Veulen leeft gelukkig gewoon en ligt helemaal klaar. Pootjes op handdiepte, twee beentjes, dus het ligt goed. Waarom ze nog niet bevalt is waarschijijk omdat het veulen er nog niet klaar voor is. Baarmoedermond zit nog dicht.
Ik heb gevraagd of dit nog bijv 2 weken kan duren, dat verwachte hij niet, kan in principe elk moment komen.
Ik let ook veel op haar uier, maar aangezien die juist een stuk minder vol is als een week terug.....
Bij haar vorige veulen heeft ze 24 uur gekegeld, wie weet doet ze dat nu pas tijdens de bevalling, schijnt te kunnen.
Hebben jullie dat wel eens mee gemaakt? Dat ze de ene bevalling wel kegelen en een volgende keer niet? (Vraag voor de ervaren fokkers)

Wel gaf hij aan dat ik dan, als het veulen er is, wel in de gaten moet houden of ze genoeg melk geeft, dus daar goed op letten.

Voor nu eerst gerust gesteld, was echt heel bang dat het niet meer leefde.... maar weer rustig afwachten dus.

Karelien ik vind het een heel mooi kleurtje!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:29

Gefeliciteerd Karelien.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:29

Ohw Jacky wat een geruststelling!!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:33

Gefeliciteerd karelien!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:34

Fijn Jacky! Dat alles goed gaat en ook dat ze goed ligt :)

Ik was de camerabeelden aan het bekijken van de bevalling. Bij Bo was dat zo rustig en volgens het boekje. En bij Anne zoveel hectischer. Terwijl ik zelf eigenlijk heel rustig met die beentjes bezig was. Maar dat zij maar bleef rollen en draaien, mannnn.. Ook toen Rosie er al was, bleef ze een soort van rolrondjes door de stal ploegen, half op haar knieën, tot ze haar ineens zag.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:40

Vraagje trouwens, tot welke leeftijd is veulens en water geen handige combi? Heb twee bakken die ik hoog kan hangen, maar 1 per stal is eigenlijk te weinig. En Sam kan er inmiddels ook al redelijk bij als ie nog helemaal vol is.
Dus of ik bestel er twee bij, of Bo heeft weer een grote lage bak..
Hij is vandaag 4 weken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:48

De merrie die nu 3 keer hier een veulen heeft gehad, had alle 3 keer net een andere weg. Vooral uier. Eerst 2 dagen melk lekken, toen van een vol uier naar hars naar lekkende melk in 1 dag en toen savonds veulens. Dit jaar heel iets hars. En dan weer weg. Nat beetje wittig druppeltje en toen was t er savonds.
Oftewel geen touw aan vast te knopen..

Maar nog geen merrie gehad die niet heeft geharst en/of melk druppels had

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:56

J_emma schreef:
Vraagje trouwens, tot welke leeftijd is veulens en water geen handige combi? Heb twee bakken die ik hoog kan hangen, maar 1 per stal is eigenlijk te weinig. En Sam kan er inmiddels ook al redelijk bij als ie nog helemaal vol is.
Dus of ik bestel er twee bij, of Bo heeft weer een grote lage bak..
Hij is vandaag 4 weken.

Da zei tegen mij, in het mooiste scenario pas met een maand maar in ieder geval twee weken op zn minst.. ik heb hem er weer ingezet met 3 week en dit gaat goed zo ver!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:00

Jacky84 schreef:
Veearts is geweest, even gesedeerd. Veulen leeft gelukkig gewoon en ligt helemaal klaar. Pootjes op handdiepte, twee beentjes, dus het ligt goed. Waarom ze nog niet bevalt is waarschijijk omdat het veulen er nog niet klaar voor is. Baarmoedermond zit nog dicht.
Ik heb gevraagd of dit nog bijv 2 weken kan duren, dat verwachte hij niet, kan in principe elk moment komen.
Ik let ook veel op haar uier, maar aangezien die juist een stuk minder vol is als een week terug.....
Bij haar vorige veulen heeft ze 24 uur gekegeld, wie weet doet ze dat nu pas tijdens de bevalling, schijnt te kunnen.
Hebben jullie dat wel eens mee gemaakt? Dat ze de ene bevalling wel kegelen en een volgende keer niet? (Vraag voor de ervaren fokkers)

Wel gaf hij aan dat ik dan, als het veulen er is, wel in de gaten moet houden of ze genoeg melk geeft, dus daar goed op letten.

Voor nu eerst gerust gesteld, was echt heel bang dat het niet meer leefde.... maar weer rustig afwachten dus.

Dat is altijd de reden dat ze nog niet bevallen, omdat het veulen nog niet klaar is. Ik zou echt niet in jouw schoenen willen staan en zo lang moeten wachten hoor, maar dat is nou eenmaal wel de enige (stomme) reden. De baby is nog niet klaar. Als er namelijk wel iets aan de hand zou zijn met het veulen, voelt het lichaam van de merrie dat en dan worden ze juist (eerder) geboren.

Het kan altijd dat ze de ene keer wel kegelen en de andere keer niet. Ook zo irritant, je weet nooit zeker wat ze doen. Vaak lijkt het wel op de andere keren, maar je weet het nooit.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:05

Dit was uier nu net… Kate is ook anders dan anders… maar niet extreem onrustig… wel slaan met staart en schoppen naar buik. Ik weet t niet… ze kan dit zo nog dagen volhouden…
Afbeelding
Afbeelding

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:13

Jacky84 schreef:

Fijn dat alles goed is.
Mijn ponymerrie heeft 2 veulens gehad. Eerste keer heeft ze 2 weken geharst en toen kwam hij. Bij de 2e helemaal niks geharst oid. Ook geen vol uier. En de volgende dag lag er een veulen naast. Dus geen pijl op te trekken. Totaal verschillend geweest. En bij mijn andere merrie ook een weekje geharst en op de dag zelf melk gedruppeld en 's nachts geboren.
Het kan iig elke keer verschillen.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:18

Jacky84 schreef:

Wat een fijn idee dat het goed is!
Ik zou dat ook al best willen laten controleren ter geruststelling.
Ik zie het veulen minder vaak bewegen dan eerder.
Vanaf wanneer is het slim controle da? Sky is morgen 14 dagen over...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:27

Mijn vorige merrie heeft op 8 veulens 6 keer niet geharst of gekegeld, 1 keer hars en 1 keer hars met heel licht kegelen. Mijn huidige merrie heeft wel 3 keer geharst en gekegeld, maar niet dat kegelen dat de melk er uit druppelt.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:31

Jacky, soms gaan ze van vol ook naar leeg om het uier vervolgens met melk te vullen ipv doorzichtig vocht. Wat FIJN dat alles goed is zeg, toch een geruststelling, ook dat het goed ligt. :(:)

Dit is Lotus uier momenteel, totaal geen verandering in en veel minder vol dan laatste weken.

Dag 337
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:59

Fijn Jacky!

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:17

karelien: gefeliciteerd <3
Jacky: gelukkig is alles nog goed met het veulen, dat is een opluchting _/-\o_ hopelijk komt het veulen snel :)