[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:30

Thx allemaal :D
CP, jou veulen is ook erg knap! Mooi getekend :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:47

<3 cp hij is zo leuk! Ik verwacht nog wel een maand wachten, maar je weet het nooit...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:43

CP wat een dotje zeg <3 <3 Nu kan ik ook niet meer wachten tot lina haar veulen krijgt :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:50

Hoi nieuwe meepraters! :wave:

Ik val in herhaling, maar Royce is echt heel leuk CP! Die heb je vast zo verkocht!

Schiet mooi op met Wild Thing, AM! :):) Spannend!

Ik heb gister mijn laatste les onder de man gehad met Sæunn. Half uurtje was ook wel genoeg, maar mooi nog even wat dingetjes mee kunnen pakken waar ik tegenaan liep. Kunnen we de komende weken nog een paar keer per week wat gymnastieken. Mijn buitenritjes worden wel steeds korter en rustiger. Gister stond ze al vol ongeduld bij het hek om te vertrekken terwijl ik nog niet eens klaar was met opzadelen. :+

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:31

Imre schreef:
Ik val in herhaling, maar Royce is echt heel leuk CP! Die heb je vast zo verkocht!

Hij blijft..... :o :o :o :')

Laatste keer hard aan het werk dus ~~}> Nu maar lekker met semi zwangerschapsverlof het bos in :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:39

AM, ik denk het idd. Een groeiend veulen kan ook vervelend zijn, en zeker als ze dan ook nog moeite moet doen om warm te blijven.

Ohhh CP, wat een leuke foto's weer <3

Fijn dat je nog even met dr hebt kunnen werken Imre :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:03

cp112 schreef:
Imre schreef:

Hij blijft..... :o :o :o :')

:D :D :D Ik snap dat!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:53

Afbeelding
Afbeelding
Deze combi heb ik gemaakt
Ben erg benieuwd
Shamrocklake Olivier Twist x
Altingshof Whispering Why Kiki

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:57

Ooh CP, mag ie echt blijven? Ik zou er ook zó verliefd op worden.
Zijn jullie trouwens in je vrije tijd amateur fotograaf ofzo? Ik vind die foto's van Royce ook zó goed gelukt, ik krijg mijn paarden er nooit zo mooi op (te weinig geduld ook voor zoiets vrees ik).

Ziet eruit als een mooie powercombi keresa!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:59

Ja hij mag voorlopig blijven. Als ie een jaar of 3 is zien we wel weer.

Vroegah deed ik veel met fotografie op meer professionele basis maar nu al jaren beetje in de ijskast.
Alleen in het veulenseizoen komt t ouwe cameratje weer uit de kast :P.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:13

Imre. Fijn dat gymnastieken nog goed gaat. Ze krijgt een mooi buikje.

Keresa. Mooie combi

Cp. Wat super leuk dat hij voorlopig mag blijven. Het is zo'n leukerd <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 07:56

Keresa, wat een mooie combinatie.

AM, het begint nu dichtbij te komen. spannend!

CP, echt genieten!! hij is zo leuk!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:30

Echt een leukerd cp! Snap dat ie mag blijven, denk voor het stamboek toch ook een toevoeging met dat ze vader in amerika staat.

Komt bij jou ook dichter AMhorses!

Wondertje op 245 dagen. Nog 35 tot de veilige 300
Afbeelding

Haar uiertje doet wel al ietsje. Maar is natuurlijk ook een ervaren merrie met 9 of 10 veulens. Dus ze had wel al wat maar is al iets bij gekomen. Heb even haar vorige veulens gerekend en ze draagt meestal 335. Dus moet nog 70 dagen wachten op het veulen :+

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:11

Zitten die kleintjes eerder veilig?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:36

Ons kleine hengstje even op de foto gezet.
Bij ons worden dit jaar 2 veulens van hem geboren. Daarnaast nog 1 ik Frankrijk en 1 in Denemarken. Vind het wel gaaf dat zijn 1e veulens gelijk een aantal in het buitenland zijn :D

Hij is net in oktober 3 geworden en zo'n 1.42 hoog. Wat geen gekke maat is voor een tinker maar wij hebben verder altijd groten gehad :')
Heb er nu ook 4 van boven de 1.55 waarvan de grootste 1.78 :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:42

Ik geniet toch nog even mee met jullie foto's en verhalen hoor, maar reageer niet veel. Ik merk echt dat ik even door het verlies van het veulentje, weer in een dip zit. Het is al de zoveelste domper in twee jaar tijd.... Ik herpak mij vanzelf wel weer, maar dat heeft even tijd nodig. Ik kijk nu zelfs nog niet met vol ongeduld naar mijn andere veulentjes uit. :o Gelukkig duur het nog eventjes.
Dus graag lekker blijven posten, als ik zin heb reageer ik mee en anders lees ik lekker mee. De dikke buiken foto's van mij komen dan vanzelf wel een keer. ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:59

Cp, mini’s zijn veilig vanaf dag 300, gemiddeld bevallen ze ook iets eerder dan grote.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:45

stal_HD schreef:
Ik geniet toch nog even mee met jullie foto's en verhalen hoor, maar reageer niet veel. Ik merk echt dat ik even door het verlies van het veulentje, weer in een dip zit. Het is al de zoveelste domper in twee jaar tijd.... Ik herpak mij vanzelf wel weer, maar dat heeft even tijd nodig. Ik kijk nu zelfs nog niet met vol ongeduld naar mijn andere veulentjes uit. :o Gelukkig duur het nog eventjes.
Dus graag lekker blijven posten, als ik zin heb reageer ik mee en anders lees ik lekker mee. De dikke buiken foto's van mij komen dan vanzelf wel een keer. ;)

Jeetje wat ontzettend rot. Wat is er gebeurd, dat heb ik gemist.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:43

stal_HD schreef:

Y;(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:44

Sterkte HD :(:)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:46

Zal nog wel even moeilijk blijven HD, hopelijk gaan je andere veulens straks het verlies verzachten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:34

Heel erg balen stalHD... Ik weet hoe jij je voeld. Helaas.

Cp leuk dier. Al heb ik de neiging om een scheerapperaat te halen met die sokken :P Super lief die kleine <3 Echt een dotje

Luna wat een slanke. Mijn shet is nog dikker :o Al word die nooit getraind haha _O-

Karesa mooie combi

Dikkie dik imre!

Zilver mocht vandaag mee doen aan een clinic op de hengstenkeuring! Dit was echt een geweldige ervaring. Ze was super braaf <3 En begint al aardig dik de worden :oo Nu al 203 dagen. Knapzak !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto's worden mij later toegestuurd. Zo trots <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:06

Pfff HD heel veel sterkte nog Y;(

Ik volg alles stilletjes mee... hier afgelopen tijd moeite gehad om van de dracht te genieten omdat de zorgen me behoorlijk gek maakte...

Blubje doet het erg goed en is erg actief !
https://youtu.be/oXZLTHqtVAg

Sal doet het eigenlijk ook goed maar heb toch een aantal keer te horen gekregen dat ze hulp nodig heeft om op te staan. Regelmatig advies ingewonnen bij de da en we zijn er niet over uit hoe of wat...

2 dagen geleden liet ik haar los in de cirkel en maakte ze aanstalte om te rollen eerste indruk was neeeee niet doen maar aan de andere kant wilde ik zien wat er nu precies gebeurde.

Ze gaat vrij makkelijk liggen en rolde lekker om met opstaan deed ze eigenlijk gewoon geen moeite ze kijkt echt zo pfff vandaag even niet hoor ... als we aan het halster trekken houdt ze zich helemaal strak ze werkt vooral ook niet mee... toen we bij dr schouder mee duwde en tegelijk aan het halster trokken stond madam ook binnen 1 seconden op en wilde ze eigenlijk gewoon lekker rond rennen.

Ik vond haar we wat stijf in dr nek dus gister laten behandelen en ze lijkt wat irritatie te hebben in dr hals bij wervel 3 dit zou ook samen kunnen hangen met het luchtzuigen want ze maakt daar een knikje ... verder was ze verassend los in dr lijf dr rug was ook een stuk soepeler als laatst en was ze ook een heel stuk ontspannender.

Dierenarts raad aan om pas fotos te maken als de kleine veilig op de grond staat ook vanwege het feit dat evt behandelingen ook niet raadzaam zijn en ze niet echt een indruk van heftige pijn geeft.

Ze gaat niet vaker liggen als voorheen en we weten niet of ze zelf opstaat als we haar niet zouden helpen omdat we daar eigenlijk niet op willen wachten. 2de kerstdag wetd ik ook gebeld dat ze plat in de stal lag en dat de stalbaas alles had geprobeerd en ik maar weer een aantal man bij elkaar moest roepwn om haar overeind te lrijgen. 10 minuten later belde ze dat ze uit zichzelf gewoon was opgestaan zonder enige moeite dus ze kan het wel. Ze staat wel bekend om snel op te geven mentaal gezien. Door haar verleden is ze snel geneigd om zich erbij neer te leggen letterlijk en figuurlijk ..dat maakt alles gewoon even een tandje moeilijker.
Mw was vandaag zo blij als een ei kwam knuffels halen en stuiterde als een jong hertje in het rond ik wou dat ik in dat koppie kon kijken...
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:14

Oh HD :( begrijpelijk dat je er niet goed van bent. Hopelijk verzachten je andere veulentjes de pijn toch een beetje..

CP hij is zo leuk, en tóch een blijvertje :D

Kabayo wat een leuke ervaring!

Hmm Candalisa.... zo vreemd en beangstigend idd. Ik zou er ook niet helemaal gerust op zijn en hoop dat er toch snel meer duidelijkheid komt en dat Sal een verder probleemloze dracht kan voortzetten... :/

Ik word hier zooo benieuwd..... nog 69 dagen voor de eerste.
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:31

Die merrie van jou heeft al veel gezien voor haar leeftijd Kabayo..

Wat apart zeg Candalisa! Deed ze dat altijd al?

Hier gewoonweg geen nieuws. Ze groeien gestaag door, thats it :7