Hier zit ik voorlopig tussen Riddle en Rumour has it te twijfelen maar dit weekend moet ik eens met mijn woordenboek voor de pc kruipen en alle bruikbare even neer typen. Stonden er nl. Nog een paar in die ook leuk waren.
merrienaam hoef ik al niet te verzinnen want een merrieveulen blijft in eigendom van garcia haar fokker. een hengstveulen is wel voor mij en wil dus het liefste iets wat moeder en vader terug koppelt
blije merrie vandaag,die was me een partij aan het racen door de weide!
geshahquille
Geplaatst: 25-01-14 17:01
Dat ziet er goed uit Inowa.
Onze Sil ruim negen maanden drachtig van Sjaak. En nee ik krijg haar niet meer schoon het eerste wat ze doen als ze de bak in komen is neer ploffen en rollen dus ik heb het maar opgegeven .
Wat een heerlijke plaatjes zo buiten . Ik wil Stippel haar veulen inschrijven bij het NRPS, als het een hengstje word moet het beginnen met een C. Het liefst wil ik het een beetje in moeder haar naam houden die heet Con-ce-quent. Voor een merrie vind ik Con-cu-rent-a erg leuk, maar voor een hengst weet ik het nog niet.
En ik ben zelf echt totaal niet van de Friese namen, vind de meeste spuuglelijk Veulen komt dan ook niet in het Friese stamboek (geen stamboekmerrie) maar Barock Pinto
mooie garcia, ziet er zo goed uit En sil...dit lijkt op ontploffen te staan!!
Ah maar dat wist ik niet, dacht dat ze van een fries drachtig was Maar de kans is groot dat het veulentje bont word? Dan zou ik gaan voor exceptional of extraordinary
Nee, helaas ben ik gevallen voor een zwarte fries Mijn merrie staat ingeschreven bij het BP, veulen kan ook gewoon BPpapier krijgen
Foss
Geplaatst: 25-01-14 20:00
Heerlijke buik zeg!
Namen vind ik altijd moeilijk meestal kijk ik eerst het veulen aan en maak dan de naam.
Misty en Blossom mag ik totaal zelf verzinnen, Zonalissa is drachtig van een Duitse fjordenhengst en daar geld bij een merrie de eerste letter van de moeder en bij een hengst de eerste letter van de hengst. Mijn andere fjorden merrie Fieke is door een Nederlandse hengst gedekt en die hebben dit jaar de letter K.
Tjinta
Geplaatst: 25-01-14 20:05
Inowa ik vind haar prachtig, idd vooral dat witte snuitje.
Vies wit is toch niet lelijk??? vooral niet met een supermooie bolle buik. En dan toch nog even lekker bewegen
Hier mochten de dames vandaag op de grote weide, was voldoende bevroren om de grasmat niet kapot te maken. En wat waren de dames blij.... ze piepten gewoon van plezier...geweldig.
Voor vannacht wordt er veel sneeuw verwacht ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk naar beneden komt. Zal de camera klaar leggen en kijken of het dan nu ook echt lukt foto's te maken. (camera heeft kuren).
Ik weet het ook niet wat betreft de namen. Ik vind de start letter echt geen fijne hahaha. J. Ik had bedacht voor beide Just Amazing en dan daarachter de roepnaam. Maar wat ik weet het gewoon niet.
Super hoor al die foto's. Ik moet ook weer eens wat maken. Ik begin nu met rijden echt haar buik te voelen achter mijn benen. Hihi.
geshahquille
Geplaatst: 25-01-14 23:11
Is het weer bij jullie ook zo slecht?? Overdag viel het nog wel mee maar nu bah ik hoop niet dat het morgen ook nog zo is. Al is het dan wel altijd even weer om de extra dingen in huis te doen .
Ik ben zo blij dat wij in ieder geval niet met een letter moeten beginnen dan zou ik het helemaal niet meer weten kwa namen!
Het is echt leuk om foto,s te hebben wanneer het veulen in de buik zit en dan straks het grote verschil als ie er uit is.