[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:16

Giolli, zoiets dacht ik inderdaad al, dan kan jij er zelf natuurlijk niets aandoen dat ze niet gescand is.
Dat is inderdaad wel fijn, als er een goede DA aanwezig is. Hebben jullie al vaker veulens gehad?

SandravdB

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:20

Vandaag even op de kliniek geweest even wezen kijken, uier is weer bijna weg, hun twijfelen of ze uberhoud drachtig is terwijl een andere dierenarts haar gescant heeft en zei dat ze drachtig is. Scan is nog niet gemaakt omdat er een spoedgeval tussen kwam, misschien hoor ik vandaag nog iets en anders wordt dat dus morgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:29

Al_Zawraa schreef:
Giolli, zoiets dacht ik inderdaad al, dan kan jij er zelf natuurlijk niets aandoen dat ze niet gescand is.
Dat is inderdaad wel fijn, als er een goede DA aanwezig is. Hebben jullie al vaker veulens gehad?

Ja. Van mijn aller eerste pony. Dat was een dartmoor pony, die met een bonte is gedekt. ( was al gedekt voor wij haar kochten)
Kwam een leuk veulen uit. :j Die is toen naar de opfok gegaan en op 3 jarige leeftijd verkocht. Mensen/kinders hebben er nog steeds plezier van, krijg nog wel eens fototjes.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:32

SandravdB schreef:
Vandaag even op de kliniek geweest even wezen kijken, uier is weer bijna weg, hun twijfelen of ze uberhoud drachtig is terwijl een andere dierenarts haar gescant heeft en zei dat ze drachtig is. Scan is nog niet gemaakt omdat er een spoedgeval tussen kwam, misschien hoor ik vandaag nog iets en anders wordt dat dus morgen.

vreemd ja! nouja je krijgt in ieder geval snel duidelijkheid :j

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:33

Sandra: das raar ja, hopelijk weet je snel definitief iets. Zou je het erg vinden als ze niet drachtig blijkt te zijn?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:37

Giolli, dat is leuk, dat je nog steeds contact met die mensen hebt.
SandravdB, ben benieuwd wanneer ze dan een scan gaan maken, en of ze nu wel of niet drachtig is. Dat is wel even spannend.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:40

Giolli schreef:
Hoi Allemaal, ik ben Bernadet. ;)

Kom me even melden... ahoewel er niets zeker is hier.
Misschien kunnen jullie iets herkennen.
Mijn merrie is zo ongeveer 27/28 juli gedekt voor de 2e keer. (eerste keer gust)
Hierna hebben wij haar niet meer laten scannen omdat mijn vader dit het niet waard vond. (Als er wat in zit, komt het er vanzelf wel uit. :') )
Stel dát ze drachtig is, zou ze nu dus op zo'n 7 maand moeten zitten. Zo'n kleine 280 dagen dus, even vlug uitgerekend.
Ik denk zelf dat ze wél drachtig is, omdat ze zo'n typisch hangende buik heeft, niet dik,maar echt naar beneden als jullie begrijpen wat ik bedoel. ( vast wel.)
ze is deze tijd van het jaar net wat aan de schrale kant, vind ik zelf. Maar ze ziet er nog top uit.
Heb deze merrie sinds Mei en het is een JazzxBelisar
Ze is gedekt door (Ja, eigen keus.... ) een Gelderse, Sirius.
Heb zelf met deze hengst gewerkt etc. en ben spontaan verliefd geworden...
Vanaf de achterkant kun je echt wel zien dat ze zo'n wiebelbuik heeft. Van links naar rechts, van links naar... ach.. je herkent het wel. :D

Heb nog niet echt goede foto's. Maar kan jullie er een van vanochtend laten zien.
Helaas geen goede foto's van de voor of achterkant terwijl je daar juist het beste kunt zien.

Afbeelding
Zijkant. (niets te zien)
Afbeelding
Achterkant, even rood omcircelt vanwege rare lichtval. (mobielkwaliteit) Zie je duidelijk haar uitstekende buik.

Zeg het maar... Wat denken jullie? :D

EDIT: heb 1 keer eerder een veulen gefokt uit mijn dartmoormerrie, met een mooie bonte ggk hengst.
Kreeg een schitterend bont veulen er uit. :)
Edit2: Kan zijn dat jullie totaal niets zien, maar zal volgende keer betere foto's plaatsen, want vooral vanaf de achter/voorkant zie je echt wiegelwiegelwiegel met haar buik!

Op de foto's kan ik niet zoveel zien.
Maar ze is dan 208 drachtig i.p.v. 280.
Dat maakt nogal een verschil.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:40

Nou.. dat was geen tikfout. Dat is gewoon een dikke rekenfout. _O- Scheelt dat ik daar zo goed in ben.
Klopt, dan zou ze inderdaad rond de 207/208 dagen zitten.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:48

Zit ik gisteren nog te klagen dat ze nog geen uier heeft, zie ik vandaag toch duidelijk dat ze veel voller zijn dan gisteren. Ze zit nu op 308 dagen, dus nog even volhouden.

Afbeelding
Foto van voren lukt even niet om te uploaden, daar is ze wel veel dikker

en de uier:
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:53

Oeeh... dat is al een leuke buik Talishe. :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:00

Even terug gelezen en ben benieuwd hoe het met de fries van Aukje gaat. Die is vandaag uitgerekend. :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:01

Talishe: mooie buik en uier! Zo ziet die van hera er ook uit, enkel de spenen zijn bij haar nog ingetrokken!
Begint mooi te korten voor je!! Waar hoop je op, hengst/merrie, kleur?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:36

Afbeelding
Dit was gisteren. Hera draagt erg naar opzij volgens mij, ze is een stuk dikker dan ze op de foto lijkt iig!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:36

Toch vind ik haar er wel drachtig uit zien.
Heb jij ook dat ze in het echt veel dikker lijkt dan op de foto?

Ik ben meer een merrie mens, maar hengst zou ik ook echt niet erg vinden. weiland zat hier, dus geen moeilijkheden qua opfok adres zoeken enzo. En hengsten tonen vaak net iets mooier vind ik, toevallig heb ik laatst ook gedroomd dat het een hengst is geworden.
Ik hoop op een zwarte of donkerbruine, hou niet zo van vossen, al zijn sommigen wel erg mooi. En ik denk dat het me niks meer uitmaakt als ik zo'n hoopje veulen in het stro zie liggen.
verder hoop ik op de eerste plaats natuurlijk op een gezond veulen en een blije merrie.

Wat zijn jullie 'wensen'?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:48

Ja ze ziet er zeker drachtig uit, maar idd lijkt ze in het echt stukken dikker! :))

Bij ons is geslacht een beetje dubbel. Merrie is makkelijker, maar die blijven toch vaak wat kleiner en mijn moeder heeft liever toch een paar cm meer dan Hera. Een hengstje is toch best een gedoe met castratie enz. maarja, toch die maat he :P
Gezond kleintje en blije merrie sowieso inderdaad, maar mama en ik hopen allebei erg dat er een apart kleurtje uitkomt. Er is kans op valk, palomino of gewoon een bruine, ik denk dat het een valkje wordt :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:50

Jeetje mooie buikjes weer!! Wordt hier zooo nieuwschierig van!! Ben toch stiekum wel heel benieuwd naar al jullie veulentjes :-)

Giolli, welkom!! Zie zo aan je foto's niet veel, maar dat zegt niets ;-) Hoop voor je dat er een prachtig paardenkind in zit...

Haha, krijg van dit weer idd ook veulen kriebels!! Maar laat die nog maar ff zitten totdat het veilig is ;-)
Heb eigenlijk geen wensen qua hengst/merrie. Hoop alleen wel op stippels bij Izz en flinke aftekeningen bij Donna :-) En natuurlijk hoop ik dat alles gezond is en blijft...

Gister foto's gemaakt!! Ze zijn toch echt aan het uitdijen :-) Al lijkt het hier ook minder op de foto's dan in het echt...
Ga ze strax uploaden want ik ben nu op de gewone computter, en de foto's staan op mn laptop...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:52

Talishe, mijn 'wens' is een vosje (wat al gegarandeerd is, vosxvos) en dan het liefst een merrie, ik ben zelf ook meer een merrie mens :) verder natuurlijk dat het gezond is, en het liefst lekker veel wit van papa al houdt de eigenaar daar juist niet van ;p Ojha, karakter komt sowieso goed, mam en pap zijn superleuk dus daar moet een superveulen uitkomen :) vooral qua bouw en beweging verwacht ik er veel van :)

Heb net foto's gemaakt, zal ze dadelijk even posten :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:59

Hier de foto's :)
Nog 70 dagen (10 weken) tot de uitgerekende datum
Nog 56 dagen (8 weken) tot de veilige zone :D
Uier begint ook al ietjes te komen, het is in ieder geval al meer dan vorig jaar.

Buikje

Afbeelding

Uier

Afbeelding

En natuurlijk even carnavalsfeer fototje :)

Afbeelding

ps. sorry voor de grootte, kan ze niet kleiner krijgen :o

edit: Heb het veulen ook gevoeld! staat op film maar dat krijg ik niet op youtube geüpload, dus nog even daarmee puzzelen :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:07

:wave:

Komen weer mooie buiken voorbij! :D En natuurlijk de nodige uierfoto's. Daar loopt Heaven nog niet op in, Heaven heeft volgens mij echt een maiden-uiertje, haha.

Leuk AGarcia, onze merries zijn bijna op hetzelfde moment uitgerekend en ook ik heb vandaag een complete voetbalwedstrijd mee mogen maken. :') Eerst schoof het veulen voorbij, althans, zo voelde het. Voelde echt vanalles voorbij komen. Later kreeg ik allemaal trappen tegen m'n hand, het leek wel of het veulen doorhad dat ik stond te voelen. :+: Later besloot Heaven dat het klaar was, die meende weer dat ik haar zat te porren, dus toen was mijn hand niet meer welkom, haha. Dus toen nog even staan kijken naar d'r buik en het was duidelijk te zien. :D Toen ik besloot te filmen werd het veulen verlegen, filmcamerashuw? :') Dus ik heb, nog, geen bewegende beelden. :n

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:18

Muzefee, Haha jhaa had ik ook. Maar Mendy trapt niet, als 't veulen tegen dr darmen oid aan trapt doet ze wel wat stappen opzij, verder niks.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:23

Ik heb eigenlijk altijd ruinen gehad, maar nu hoop ik toch echt op een merrie!
Idd makkelijker om te stallen bij ons en bij een hengst heb je natuurlijk ook weer de castratie enz.
Kleur maakt me eigenlijk niks uit, maar liefst een zwart(bruin)e zoals Hera, makkelijkst qua werk (poetsen) :) 1 schimmel heb ik nu werk genoeg mee! :D Ook liefst minstens 1.70m (heb graag een groot paard)
Dus liefst een zwarte merrie, maar het belangrijkst is voor mij in deze volgorde: gezond, kwaliteit, karakter, geslacht, kleur...

Ga proberen om af en toe (als eigenaresse er niet is, de uier van Hera in het oog te houden, maar dat zal wel moeilijk worden. :o

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:29

Charisma schreef:
Ga proberen om af en toe (als eigenaresse er niet is, de uier van Hera in het oog te houden, maar dat zal wel moeilijk worden. :o

waarom kan je neit kijken als eigenaresse er wel is dan? %)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:44

omdat de merrie "verboden terrein" is :o ze (eigenaresse) is nogal speciaal, en je mag eigenlijk helemaal niet in de buurt van Hera komen, anders wordt ze... sjaggie (eigenaresse) dus het is een verschrikkelijk moeilijke situatie....

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:45

Ok, da's wel erg vreemd dan... lijkt me ook wel erg lastig... mag je wel meteen bij het veulen dan?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:46

Dat is inderdaad vreemd.. vooral als je haar verzorgster bent (toch?)