hallo, ik ben via pb hier terecht gekomen. Ik ga binnenkort het hele topic doorlezen maar wilde alvast een berichtje achterlaten (kan ik het wat makkelijker terugvinden) We verwachten 6 april onze eerst veulen. Het wordt een Tuschinski moeder is een Metall x Rabiat Z. We krijgen binnenkort de paarden aan huis dus het is allemaal nieuw nieuw nieuw. Ik hoop dat ik hier veel info opdoe. Even om discussie te voorkomen, wij willen geen veulen om te verkopen deze wordt puur voor eigen gebruik. Waarschijnlijk is dit ook een éénmalige aktie tenzij er een bloedmooi veulen uitkomt. Eerst deze maar eens.
essiesilly
Geplaatst: 17-11-10 19:53
o wees maar niet bang hoor, hier lopen geen discussies over je hengstenkeuze! welkom hier
essiesilly
Geplaatst: 17-11-10 19:54
hahah peetje, ik ben de dagen ook kwijt weet wanneer ze uitgerekend is dus ga niet precies de dagen nog bij houden
Welkom Melkbus. Er wordt hier heel fijn gekletst over onze drachtige mutsen (en ook als het niet goed gaat, zoals bij de mijne, wordt dit heel prettig besproken). Anders dan op sommige plekken op Bokt zie ik hier nooit vervelende discussies, dus typ maar raak!
Gezelligste topic dus , en welkom! Hier geen paardjes vanavond, maar morgenvroeg wel weer, beetje drukke laatste uren op het werk. Pffff sommige mensen, daarnet een katje gehad, 6 maand, geschoten door een luchtbuks, arm ding, compleet in shock, nu gelukkig wat rustiger. Maar is maar afwachten hoe die er morgen uitkomt. Ik begin aftellen, nog 4 dagen en dan komt veullie!
ja de stress al dit weekend wel komen ik gok dat hij zondag vertrekt, moet wel als hij maandagochtend vroeg aankomt. . Arme ding zal wel stijf zijn denk ik, maar heb een dagje vrij gekregen, dus kan hem even de hele dag in het oog houden.
dank je wel allemaal, YSR1971 ik heb even teruggelezen wat vervelend zeg. Foto's waren voor mij wel even een eye opener, gewoon al een echt veulen. Zitake, je begrijpt soms niet wat mensen bezielt. Begrijp ik goed dat er over 4 dagen een veulen verwacht wordt bij jou. Spannend hoor. Wordt dat mijn eerste meelees veulen.
Idd sommige mensen zijn gewoon goed ziek, dit zal niet het eerste slachtoffer zijn, maar dan denk je van verdorie, je mist maar en raakt op die manier een kind of een mens...
Ik verwacht idd een veulen over 4 dagen, wel niet eentje die hier geboren moet worden , die komt pas in mei. Ik heb er eentje gekocht in de UK, en die komt maandagochtend hier aan als het goed is. Waarom daar eentje, bloedlijnen liggen dicht bij die van mn jongste merrie, beetje hetzelfde type, geweldig karakter (dat is een van mn streefdoelen ) en kleur die ik al lang zoek/wil een vos, splashed white. . dus ben wel heel blij met dit kereltje.
Ik moet nu echt weer wat beter bij gaan houden hier.. tis echt drukker dan ik verwacht had, examen jaar en mn andere bezigheden en daarbij ook bokt nog bij houden
haha zitake wij zaten hier al te speculeren waarom zo een laat veulen. Blijkt tie al geboren te zijn. Hallo Marrlinde en Neonlight, ook allebei in blijde verwachting?
Pfoe, Tarinka haar veulen was erg druk vandaag! Maar Tarinka vind die drukte in haar buik maar niks. Een echte dramaqueen is ze Ben benieuwd wat dat gaat geven als het zover is. Ben wel blij dat het veulentje wat drukker word, nu ben ik zeker dat er bij die val niets gebeurd is
Hij is idd al een tijdje geboren hoor, maar slecht van mij, ik weet niet eens wanneer haha, zie ik straks wel op het papier
gelukkig dramaqueent Tarinka gewoon door , zal het wle goed zitten met de beeb.
Idd marrlinde, zie pasch ook af en toe kijken als ik weer eens in haar flank ga voelen of ik al wat voel . duw ik op die darm blijkbaar, komt er weer een wind uit haha. echt al elke keer
Haha, ja. Grappig dat er elke keer een wind uitkomt als je op haar darmpjes duwt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-11-10 21:27
Melkbus, mijn merrie Neon is inderdaad in blijde verwachting. Het wordt haar 6de veulen. In tegenstelling tot jou fok ik wel voor de verkoop. Haar eerste veulen (hengst) is op 3-jarige leeftijd goedgekeurd en die heb ik nog steeds, alle anderen zijn verkocht.
Die gekke knol van mij vreet weer hooi alsof ze 3 weken helemaal niets heeft gekregen... Serieus.. ze eet 15 jaar hooi van de grond zonder problemen en nu wil ze het in een hooinet, verwend nest!
Sinds gisteren mag ik bij Bridie niet meer aan haar spenen komen en heeft ze acuut last van losse achterbenen als ik toch wil peuteren. Daarvoor was ze helemaal in de zevende hemel als ik haar uier schoon wilde maken, stond ze echt met zo'n puntlip naar voren te genieten. Hopelijk wil ze tzt het veulen wel laten drinken, heb het wel bij een andere merrie gezien dat ze haar veulen zowat in elkaar trapte omdat die niet aan de spenen mocht komen.
Hey Neon, misschien gaat het met ons ook nog zo komen. Steffi_H onze merrie, ze heet Usie, heeft een poosje steeds met haar achterbenen naar haar buik geslagen. En ik maar controleren of daar misschien een vlieg zat. Totdat iemand zei dat er inderdaad een vlieg zat maar dat ik die niet weg kon halen. Sindsdien is Us drachtig van vliegje. Ik zal even mijn verhaal doen want we waren helemaal niet van plan om een veulen te gaan fokken, laat staan een merrie te kopen. Alvast excuses voor al mijn toekomstige blunder vragen. We zijn op een wat rare manier aan onze merrie gekomen. Via via hoorden we van een hengstenhouderij die een merrie "over" had. Ze wilden het veulen erg graag hebben en moesten de merrie erbij nemen. Wij waren destijds niet erg geinteresseerd in afstamming e.d. Het moest gewoon een braaf paard zijn en hij/zij moest zadelmak zijn. Toen ik haar zag wist ik gelijk dat het goed zat. Onze dochter wil volgend jaar naar Deurne de opleiding Paardensport doen en daarvoor heeft ze een paard nodig wat kan springen en dressuren. Wij hebben haar echt voor bijna niets gekocht (soms moet je geluk hebben) Ze is ook echt heel braaf in de omgang een echt mensenpaard. Inmiddels hebben ze 22 winstpunten in de B (allereerste proef 200 punten!! sorry trotse mamma). Helaas is gebleken dat ze slecht op stal kan staan (stalbenen) en dit maakt haar ongeschikt voor Deurne. Bovendien is onze dochter een echte dressuurruiter en paard niet echt ervaren met springen. Dus voor dochterlief een ander paard. Toen hebben we besloten om een hengst voor Usie te zoeken, we hadden in eerste instantie Bordeaux uitgezocht maar daarvoor moesten we haar naar de hengstenhouder brengen en dat wilde ik niet. Vandaar Tuschinski, geen idee of dit een goede keuze is maar ik vind het een geweldige hengst. Omdat Usie wat schraal werd zijn we gestopt met rijden en is ze nu op vakantie bij een vriendin van mij. Nu kan ik haar maar 1 a 2x in de week zien maar ze groeit echt heel hard nu. Binnenkort gaan we verhuizen en komen ze aan huis te staan. Kan ik haar lekker in de gaten houden. Usie heeft 2 veulens gehad waar wij van weten. 1 daarvan is in bezit van een bokker en 1 staat dus bij een hengstenhouder.
Mijn jongste merrie kun je overal aanraken, maar kom niet aan haar uier, trapt ze die kan er echt niet tegen. merrie die drachtig is nu, vindt het volgens mij niet zo erg.