[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:10

peetje82 schreef:
woeii, hier ook n verandering, de "spenen" beginnen echt ineens te vullen :D

Oeeh spannend! Hoelang moet jou merrie nog? :D

daphnejumper

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:12

Jeetje stunning wat een spannende verassing. En dan komt ie opzich ook al best snel ineens joh!!!

Vandaag uiteindelijk toch niet bij Marona (merrie van mijn schoonvader) geweest in Utrecht.
Toen ik net wilde gaan om bij haar te kijken belde mijn schoonvader op om te melden dat ze alles dicht hadden gedaan bij Marona omdat het snel zou komen en ze haar de rust wilden geven.......

Ook meteen even navraag gedaan wanneer ze nou precies gedekt was. Het houdt dus in dat ze vandaag 314 dagen drachtig is.
Ze geeft al ontzettend veel melk, en op dit moment geeft ze al geen biest meer, dus dat is voor het veulen straks wel vervelend.
Opzich is de tijd van drachtig zijn aardig, maar blijf toch spannen hoe het gaat. Gelukkig staat ze daar in Utrecht, is ze in ieder geval in goed handen......

Burley is vandaag 322 dagen, had mij vergist, ze is namalijk 23 maart al uitgerekend......komt steeds dichterbij :))

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:22

Ja echt leuke verrassing! :D
Komt voor jou idd ook al behoorlijk dichtbij daphnejumper! Spannend, spannend, spannend!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:32

spannend peetje! :)

ik hoop echt dat sool het er van het weekend eindelijk uit gooit hoor.. ben het wachten nu wel een beetje zat :+ gelukkig is 1 week overtijd voor haar een redelijk maximum, dus dat is dit weekend.. :D

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:33

Oh hoop het voor je marrlinde! :D
Ik ga eens even spieken wat voor mooi drachtig paardje jij hebt :D.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:40

haha, 2 mooie drachtige paardjes :P sola&byla, sool is nu dus 337 dagen en byla moet nog tot begin juni :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:44

Zijn idd mooie paardjes :D. Wie is de papa?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:49

stunning: nou dat is een leuke verrassing!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:53

Ja zeker leuke verrassing! Nou hopen dat de volgende verrassing snel komt :P.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:57

daphne wat een spanning zal dat geven :(:)

corine gefeliciteerd met je prachtige ventje!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:01

@stunning : wat een leuke verrassing !! ben benieuwd wat eruit komt ;-)
@daphnejumper : hoop dat alles goed komt ,biest hebben ze wel voorradig normaal gezien.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:06

Hoe is Bibi nu Amandake?

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:07

Corine, GEVEULICITEERD met dit prachtige ventje!!!!! Hele mooie naam ook!!!

Ik geloof dat de Babyboom is begonnen!!!

Jenny mooie foto's van hele mooie merries!! Ben benieuwd wat er uit gaat komen!!

Stunning, das nog eens een leuke verassing!! Wachten duurt niet meer zo lang!!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:07

Corinepgek, mooi veulen heb je gekregen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:12

@joto : kan er geen pijl op trekken , durf echt niets te voorspellen momenteel.

Heb camera in andere hoek gehangen ,maar krijg verdorie niet heel de stal in beeld ,plafond is te laag...dus afstand tekort (morgen nog maar eens puzzelen ;-)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:14

Corinepgek, wat een mooie droogfoto's! Echt een plaatje :+: .

Stunning, leuke merrie en super leuke verrassing :D!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:17

Corinepgek wat een plaatje zeg!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:20

Hier is de da net geweest.
Geen goed nieuws, beide achterbenen zijn niet goed en hij heeft buigproeven gedaan en daarop liep ze stok en stokkreupel!

Dat veroorzaakt ook de stijfheid van voren, ze loopt heel erg omlaag met haar hals en al het gewicht komt op de voorhand om de achterbenen te onlasten ...

Voor meer duidelijkheid moesten we naar de kliniek voor de verdovingen in de achterbenen en voor foto's.
Hij raadde mij aan om het te doen als het veulen geboren is ivm de verdovingen die niet bevordelijk zijn voor het veulen en de ziekte's die op zo'n kliniek hangen en omdat mijn merrie mega moeilijk laad, is dat een risico.

Dus dat word ander halve maand het beste ervan hopen. Ze staat nu nog in het land in de drek en da adviseerde mij een stabiele ondergrond(Zand oid) maar helaas kon ik dat niet regelen met mijn staleigenaar en zal ze dus nog in het land moeten blijven staan overdag.

En word het veel op het harde lopen en de benen afspoelen. Hij vertelde mij van te voren al dat het een hele dure grap ging worden, om mij er al wat op voor te bereiden...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:29

daphnejumper schreef:
Jeetje stunning wat een spannende verassing. En dan komt ie opzich ook al best snel ineens joh!!!

Vandaag uiteindelijk toch niet bij Marona (merrie van mijn schoonvader) geweest in Utrecht.
Toen ik net wilde gaan om bij haar te kijken belde mijn schoonvader op om te melden dat ze alles dicht hadden gedaan bij Marona omdat het snel zou komen en ze haar de rust wilden geven.......

Ook meteen even navraag gedaan wanneer ze nou precies gedekt was. Het houdt dus in dat ze vandaag 314 dagen drachtig is.
Ze geeft al ontzettend veel melk, en op dit moment geeft ze al geen biest meer, dus dat is voor het veulen straks wel vervelend.
Opzich is de tijd van drachtig zijn aardig, maar blijf toch spannen hoe het gaat. Gelukkig staat ze daar in Utrecht, is ze in ieder geval in goed handen......

Burley is vandaag 322 dagen, had mij vergist, ze is namalijk 23 maart al uitgerekend......komt steeds dichterbij :))

23 maart op 335 dagen dan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:32

Tnx voor alle felicitaties! Leuk om te horen dat meer mensen het een leuke naam vinden!

Iemand vroeg om de site waar ik de betekenis van de naam vandaan had: http://home.wanadoo.nl/sairam/sanskriet.htm Dit is gewoon een woordenboek, Sanskriet is een oude taal die in India nog wel gebruikt wordt. Zitten wel leuke dingetjes tussen vond ik!

Bhaya lag net bijna in de sloot... Dacht hij loopt zo mooi achter zijn moeder aan, probeer hem zo binnen te krijgen. Hij liep ook al best wel stevig, alleen de uitgang van de wei loopt ietsje omhoog en daar verloor die ze evenwicht. Gelukkig reageer ik snel en kon m opvangen, volgende keer toch maar even naast veulen blijven lopen. Schrok wel even maar daar leer je gelijk van en dat gebeurt je gelijk geen 2e keer meer.

Maar wel echt geweldig om dit mee te maken, dracht, geboorte van een veulen en nu het moeilijkste, verzorgen en opvoeden ;).

Sorry trouwens als ik misschien niet reageer op andermas geluk maar ik zit echt op een blauwe wolk nu :D
Laatst bijgewerkt door corinep op 10-03-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:33

parouscha: dat is idd geen goed nieuws. Hopelijk valt het nog mee en komt het vooral door de dracht.

balou: dankje! Ik kan ook al bijna niet wachten op de bevallingen, toch duurt het nog 6 weken en dan kan de eerste er zijn!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:34

daphnejumper schreef:

Gelukkig is ze in goede handen :j
Wel balen dat ze geeft biest geeft! Maar gelukkig is daar eventueel ook wel wat aan te doen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:35

Brr corinepgek, zou dan een 1ste zwemles wezen voor het veulen, maar wel kkkkooud!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:42

Stunning: leuk zo'n verrassing! Hier een dergelijke verrassing gehad 2 jaar geleden :P .
Paroucha: :(:) , verdorie meid. Jammer dat het niet meevalt...
DJ: elke dag dat ze het langer binnenhoudt is er eentje, duimen maar! In Utrecht zullen ze wel biest in de vriezer hebben oid.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:56

Paroucha, wat balen zeg dat ze kreupel is ! En wat zal je je machteloos voelen dat je nu een hele tijd niks kan doen :(:) .

Ik hoop dat het vanzelf weer snel beter gaat!