Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:20

Arme Lady! Enig idee waar ze het aan open gehaald heeft?
Heb je Acederm? Dat helpt bij zulke wonden tegen extra vleesgroei en het ontsmet ook goed. Dat kun je er op spuiten en zijn werk laten doen. Mocht je het gaan gebruiken, lees wel even goed de gebruiksaanwijzing...
Succes en extra lekkere troost appel voor Lady
en een schouderklopje voor jou, voor je snelle en gerichte behandeling!
OK dan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:29

Citaat:
Arme Lady! Enig idee waar ze het aan open gehaald heeft?
Heb je Acederm? Dat helpt bij zulke wonden tegen extra vleesgroei en het ontsmet ook goed. Dat kun je er op spuiten en zijn werk laten doen. Mocht je het gaan gebruiken, lees wel even goed de gebruiksaanwijzing...
Succes en extra lekkere troost appel voor Lady
en

Ik zou niet echt weten waar ze zich aan open heeft kunnen halen. Ze had het vorig jaar ook en toen bleek het mijt te zijn. Dit jaar is ze helemaal behandeld en ging het juist heel erg goed. Een ander meisje heeft Lady zondag en gisteren in een meer gereden, naja...erdoor heen tijdens een buitenritje en kennelijk niet goed droog gemaakt.
Maar het wijkt af van vorig jaar zeg maar. Zat er eerst aan te denken dat het zomer-exceem was/is, maar daar ken ik de symtomen + kale plekken niet van en ze heeft het alleen op haar achterbenen.
Misschien ergens in de bak, heb nergens bloed aan zien zitten (heb gelijk even een rondje gemaakt waar ze allemaal was geweest).

Acederm heb ik nog wel geloof ik...ga vanavond toch nog even naar stal om te stappen en dan zal ik even kijken of ik het nog heb.
Lady net een emmer peen gegeven voordat ik wegging...dus ze zal wel even wat afleiding hebben hoop ik Ach gut

Citaat:
een schouderklopje voor jou, voor je snelle en gerichte behandeling!
Danku Bloos

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:57

jockeygirl schreef:
wow die fjord heeft een buik Wow!
is zeker niet de eerste?

Klopt, deze is iets van de 15e Clown

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:13

Veel sterkte elady! Hoop dat het gauw genezen is. En als ik het zo hoor kun je zomerexceem uitsluiten hoor! (mijn vorige pony had het)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:18

gelukkig....dat valt igg af. Waarschijnlijk heeft ze zich ergens gewoon opengeschaafd Ach gut

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:30

inglio: op die plek voel ik ook heel vaak.
Daar zit ook heel vaak een soort van langwerpige bobbel Haha!
echt schattig !!!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:36

Ik meld me ook bij het dikke buiken topic. Heb een maand geleden een merrie gekocht om te gaan trainen. Ze was alleen een beetje dik, maar verder zag ze er goed uit. Toen we na een paar dagen haar dikke buik zagen bewegen, vermoedden we al dat ze drachtig was, maar volgens de oude eigenaar kon dat helemaal niet. Ze is inmiddels DUIDELIJK wel drachtig (en opgevoeld...) en we zijn erg benieuwd wat er uit komt, en vooral ook WANNEER... De vader is vermoedelijk een tinker...
Ze heeft nog niet zoveel uier, maar haar banden zijn sinds vandaag zo slap dat haar staart met gemak rechtop kan staan zonder weerstand (en nog wel verder ook als het moet). Verder is haar buik sinds vandaag wat puntiger geworden.
Hierbij wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt nu wel een oude schillenknol met haar hangbuik en haar uitgezakte banden Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:43

Hoi Patoucha, welkom in dit topic!

Onze merries hebben zich een aantal pagina's flink vies gemaakt. Mooi om te zien dat de jouwe dat ook doet! Lekker rollen in het zand.
Gedekt door een Tinker. Dat wordt spannend idd wat daar uit gaat komen!
Welk ras is zij zelf?
En hoe oud is ze?
Wat ga je met haar rijden?

Groetjes, Inge

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:43

Marilyn M kan ook elk moment gaan bevallen! Ik zou zeggen dat er twee inzitten. Dit word dan het 4e veulen op stal en waarschijnlijk bevalt Miranda in Juni! (dacht ik)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet ze er normaal uit, wat een huge verschil! Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Foto's zijn allemaal gemaakt door Heike.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:44

Die laatste foto vind ik heel gaaf gephotoshopt! Knap werk!
Ze heeft dezelfde vochtbuidel onder haar buik als Lio...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:53

IngLio schreef:
Hoi Patoucha, welkom in dit topic!

Onze merries hebben zich een aantal pagina's flink vies gemaakt. Mooi om te zien dat de jouwe dat ook doet! Lekker rollen in het zand.
Gedekt door een Tinker. Dat wordt spannend idd wat daar uit gaat komen!
Welk ras is zij zelf?
En hoe oud is ze?
Wat ga je met haar rijden?

Groetjes, Inge

Ja, idd rollen is op het moment haar favoriete bezigheid. Ze is zelf een Franse draver, en ze is 6 jaar. Het is haar eerste veulen. Dit paardje is in de handel terechtgekomen, en omdat ze zo'n superkarakter heeft, super gangen heeft voor een draver en mooi is om te zien (een maand geleden nog wel dan Haha! ) hebben we haar gekocht om haar Freestyle te trainen zodat ze loswerken en grondwerk kan, met en zonder zadel en met en zonder bit gereden kan worden, en een dressuurproefje kan lopen, zodat ze verkocht kan worden als recreatiepaardje naar een goed tehuis. Trailermak en verkeersmak is ze al
Nu hebben we er straks dus twee te koop...
en ze zal nu wat langer bij ons blijven dan gepland, in ieder geval tot het veulen afgespeend kan worden...
Laatst bijgewerkt door Patoucha op 29-03-05 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:56

ik heb een heel belangrijke vraag, ik hoop dat iemand me kan helpen want ben hier ondertussen half in paniek...
als je merrie uier ontwikkeld, maar dat gaat weer weg als ze wat beweging heeft, is dat dan een teken van drachtigheid?
mijn merrie moet normaal 10 maand vol zijn, is redelijk dik geworden enzo, maar vandaag was ze opeens hengstig Verdrietig
Ik weet echt niet wat ik nu moet denken, maar ik ben echt in paniek...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:56

Woohh...krijgt ze geen 6-ling toevallig?

Lady rolt ook elke dag. Elke middag sta ik haar te poetsen en dan glimt ze weer, kom ik de volgende dag op stal, kan ik weer op nieuw beginnen. Nagoed...ze doet het al jaren, maar nu nog meer met het veulentje.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:57

Ik geloof dat een merrie ook tijdens drachtigheid hengstig kan zijn. Heb er wel eens eerder over gehad. Ik zou als je echt bang bent dat ze het veulentje verloren heeft (hoe lang heb je er al?), even vragen of de DA zou kunnen opvoelen.

Heel veel sterkte

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:07

[quote="sanne98"]Afbeelding
dit is marscha een hele liefe pony ze verwacht op 7 juni een veulen ze is gedekt door mikel wie kent deze hengst? het is een new forest hengst. ik zou graag meer over deze hengst willen weten. het veulen word van mij. marscha is van mijn zus kim.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:08

Verandert bij jullie merrie ook het karakter zo erg de laatste weken?

Lis is echt opeens tegendraads/ knuffelig en aktiever tegelijk.
Niet meer naar stal lopen vanaf het land, maar verder door naar het gras e.d. En je dan niet meer laten pakken natuurlijk, baasje eerst even laten wachten.

En mijn vriend, waar ze normaal zo dol op is omdat hij die meneer van de snoepjes is, wil ze momenteel helemaal niks van weten.

De grootste stunt was afgelopen zondag. We waren grazen (vriend en hond ook mee). Lis lekker laten smullen en wij beetje trainen met de hond. Daarna Lis weer mee willen nemen, nou.....dat dacht ze dus niet he. Ze is over een greppel heen gesprongen, de weg overgestoken en in volle galop naar huis gescheurd Clown

Verder is ze heel knuffelig in de bak, normaal bleef ze lekker staan waar ze zin had en nu komt ze naar me toe.

Raar iets....die hormonen. Haha!
Hebben die van jullie dat nou ook zo?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:20

Tsjonge jonge nog steeds geen veulentjes. wat laten die paarden ons toch wachten Boos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:20

Larish, wat een vochtophoping onder haar buik Ach gut , heeft ze daar veel last van?

Inglio, ik was vandaag aan het poetsen en ik dacht: ik ga het toch eens proberen Haha!. Maar ik heb het meer tussen de uier en flank gedaan zegmaar. En Ivanka was totally not amused, dus ik ben er maar weer snel mee gestopt. Morgen maar eens op de plek proberen die jij aanwees Knipoog.

Elady; dat is vervelend die wond! Zomereczeem kun je idd vrijwel uitsluiten, het duurt wel even voor ze zich zo erg open schuren, dan had je dat al zeker wel eerder gezien! Misschien heeft ze in dat meertje wel een ander soort bacterie opgelopen? Succes en sterkte ermee iig!! Ach gut

Hihi, ik was vandaag Ivanka aan het poetsen en het veulen lag duidelijk aan de linkerkant. Die kant puilde echt uit en de andere kant totaal niet. Ik was aan het poetsen en opeens schiet de uitgepuilde kant weg Haha!. Buik werd opeens een stuk minder dik aan die kant en puilde weer aan de andere kant uit Tong uitsteken. Volgens mij was het veulen zich met de achterbenen aan het afzetten Haha!... Of het veulen ontwijkt mij, dat kan ook Clown .

En de DA kwam de paalboor halen en hij zag Ivanka's wei, hij kwam me even speciaal complimenteren dat het er zo netjes en veilig uit zag voor het veulentje Tong uitsteken. Haha!
WHIIIIII!!! Ik heb er al zoveel ZIN IN!!
En deze week alweer 7 maanden en 3 weken drachtig! Bijna 8 maanden gewoon! WHOEHOE!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:25

elady, bedankt voor je antwoord, ik heb haar al enkele jaren en ik ga denk ik inderdaad best eens de da laten komen.

maar dat die uier dik wordt en weer wegtrekt bij beweging, komt dat ook voor bij niet drachtige merries? (ik denk niet dat ik dat bij haar al gezien heb, maar eerlijk gezegd lette ik daar niet zo op als ze niet drachtig was)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:32

Citaat:
Elady; dat is vervelend die wond! Zomereczeem kun je idd vrijwel uitsluiten, het duurt wel even voor ze zich zo erg open schuren, dan had je dat al zeker wel eerder gezien! Misschien heeft ze in dat meertje wel een ander soort bacterie opgelopen? Succes en sterkte ermee iig!!
Dat zou heel goed kunnen idd.

Citaat:
Hihi, ik was vandaag Ivanka aan het poetsen en het veulen lag duidelijk aan de linkerkant. Die kant puilde echt uit en de andere kant totaal niet. Ik was aan het poetsen en opeens schiet de uitgepuilde kant weg . Buik werd opeens een stuk minder dik aan die kant en puilde weer aan de andere kant uit . Volgens mij was het veulen zich met de achterbenen aan het afzetten ... Of het veulen ontwijkt mij, dat kan ook .
JE HEBT GEWOON HET VEULEN ZIEN BEWEGEN SANNE!!!!!!!!!!!!!!!!GAAAFFFFF

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:01

Ik lees ook al een tijdje mee in dit topic en er staan handige dingen in, maar wat ik me afvroeg was waneer bij jullie merries de banden echt helemaal slap werden? Mijn friese merrie moet nog tot 3 mei alleen haar hele achterkant is ingezakt en ingedeukt, de staart kun je dubbel op haar rug vouwen en haar uier is behoorlijk hard en groot ook is haar kling helemaal uitgezakt. Dit is haar 2e veulentje zou het er misschien van komen dat er al eerder een door is geweest? Vanaf hoeveel weken is een veulen levensvatbaar? De angst zit er bij mij enigsinds in aangezien 2 weken geleden een veulentje ben verloren waarvan de placenta is losgeraakt Verdrietig

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:16

Zo nou een update van Misty (worden jullie al moe van mijn updates Knipoog)

@ Elady...
Dat is niet zo best beterschap met je paardje Ach gut

@ Patoucha
Ook een verassing als drachtige Haha!
Leuke merrie is het Ja

@ Larish
Nou die heeft ook een behoorlijke buik Ja
En wat een verschil met normaal. Die laatste foto is inderdaad heel mooi.

@ Sanne98
Ze ziet er mooi uit ze glanst je te gemoet. Nog even en er loopt ook zo'n kleintje naast Lachen

@ Poohbeer
Mijn merrie word erg lui en lusteloos. Ze is ook erg knuffelig geworden en wil het liefst de hele dag binnen staan.
Van haar eigen (vorige) veulen van 2 jaar wil ze ook steeds minder weten.

@ Tinne
Heerlijk gevoel he je veulen zien/voelen bewegen Haha!

@ Iesolde
Ai dat klinkt niet goed... als je bij haar uier nog mag komen zijn tepels er al helemaal al en komt er al melk uit?

Nog iemand vergeten?

Dan komt hier update van Misty Haha!

- Biks: Merriebrok eet ze nog beetje ze heeft liever basisbrok
- Banden: Weer losser
- Vulva: Lang en ontspannen weer onder open
- Lopen:
- Stal: Ja
- Buiten: Even maar dan weer naar binnen
- Uiers: Ja Ja Ja
- Zuignapjes:
- Stal vies: Ja heel veel plassen

Ondertussen komt er ook doorzichtig/troebel spul uit haar uiers ook al heeft ze nog geen tepeltjes dat krijg ik er nu uit. Haar uier is helemaal hard en gaat niet meer weg als ze bijv. buiten heeft gelopen.
Houd ze dit vol tot 16 april Haha! (Alles voor de kijkcijfers zoals Marije zegt Knipoog)

De foto's:

(Ze heeft een staartbandage om omdat ze sinds gisteren net zoals 2 jaar terug met haar kont tegen de wand aan gaat staan en dan poepen zodat het echt super vies word..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:18

Wow, het was mij nog helemaal niet opgevallen dat Misty al zo'n uier had! Wow!

Clown Ik heb het veulen zien bewegen idd Haha! Haha! En op dat moment dacht ik er niet eens zo bij na.. meer gewoon van: hee, de bobbel schiet weg Haha!.
En nu... IK HEB HET VEULEN ZIEN BEWEGENNNNN Hyper! *hyper*

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:25

Faniek schreef:

@ Patoucha
Ook een verassing als drachtige Haha!
Leuke merrie is het Ja

Dan komt hier update van Misty Haha!

- Biks: Merriebrok eet ze nog beetje ze heeft liever basisbrok
- Banden: Weer losser
- Vulva: Lang en ontspannen weer onder open
- Lopen:
- Stal: Ja
- Buiten: Even maar dan weer naar binnen
- Uiers: Ja Ja Ja
- Zuignapjes:
- Stal vies: Ja heel veel plassen

Ondertussen komt er ook doorzichtig/troebel spul uit haar uiers ook al heeft ze nog geen tepeltjes dat krijg ik er nu uit. Haar uier is helemaal hard en gaat niet meer weg als ze bijv. buiten heeft gelopen.
Houd ze dit vol tot 16 april Haha! (Alles voor de kijkcijfers zoals Marije zegt Knipoog)

De foto's:

(Ze heeft een staartbandage om omdat ze sinds gisteren net zoals 2 jaar terug met haar kont tegen de wand aan gaat staan en dan poepen zodat het echt super vies word..)

http://www.dweilpauze.nl/Webcam%20pics/ ... .jpg[/img]

http://www.dweilpauze.nl/Webcam%20pics/ ... .jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel (dat van die leuke merrie Knipoog ) dat vond ik nou ook..
jouw uier (nou ja van je paard dan..) lijkt wel wat op die van mijn merrie, en die van jou is 317 dagen?
Mijn merrie eet ook al een aantal dagen minder, wil ook graag binnen staan, en probeert ook tegen een muur of tegen een weidepaal aan te drukken met haar achterste..
En ze wil ook niet lopen en plast veel of beter gezegd, vaak!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:28

Patoucha schreef:
Dankjewel (dat van die leuke merrie Knipoog ) dat vond ik nou ook..
jouw uier (nou ja van je paard dan..) lijkt wel wat op die van mijn merrie, en die van jou is 317 dagen?
Mijn merrie eet ook al een aantal dagen minder, wil ook graag binnen staan, en probeert ook tegen een muur of tegen een weidepaal aan te drukken met haar achterste..
En ze wil ook niet lopen en plast veel of beter gezegd, vaak!

Jup die van mij zit op dag 317, maar 2 jaar geleden was ze 2 weken te vroeg ben benieuwd wat ze nu gaat doen.

De sypmtomen zijn nu precies zoals mijn merrie. Mijn merrie staat ook bijna de hele dag tegen de wand of hek en anders eet ze hooi of ligt ze.

Ze loopt verder ook niet meer ja naar haar voer dan Knipoog maar niet graag vind ze met die uier ook erg vervelend.

Kun je ook iets uit haar uier krijgen?

@ Tinne

Ik snap dat je heel blij bent het veulen te voelen dat geeft je echt een goed gevoel he dat alles daar leeft en goed zit Haha!

En ja Misty's uiers groeien hard he Knipoog