Laylah stabiel blijven is zo saai. Je kunt het veulen ernaast vast bijna uitkijken.
Ominira
Geplaatst: 09-04-25 21:22
Spannend Suffie! Ik ben heel erg benieuwd succes
Hier helaas een minder volle uier Gisteren was hij echt een stuk voller dan maandag, maar ik ben bang dat ze toch wat te gespannen is door alles wat hier gaande is Gisteren zijn ze al begonnen met wat kleine dingen voor te bereiden bij de beek. (Wel met grote machines) Toen ik op stal aankwam was de uier nog lekker vol maar mijn andere paard besloot toen dat ze haar spanning eruit moest en ging keihard rennen en bokken dus toen ging Yellow natuurlijk ook mee doen… ik keek toen ik weg ging nog even naar haar uier en die was mega terug gelopen. Logisch maar wel jammer. Vandaag zijn ze al met de werkzaamheden begonnen dus een deel van de wei ligt nu open. Op de camera’s stonden de paarden er allemaal heel rustig bij maar ik denk dat Yellow zich toch niet helemaal op haar gemak voelde waardoor haar uier zich nog niet helemaal weer heeft aangevuld. Ik ben benieuwd hoe lang alles gaat duren
Foto van maandag (dinsdag was hij duidelijk voller)
Gisteren vertelde ik dat Charinde weg rende van Ellanora, de eerste keer buiten, heel gek dus weer naar binnen. Vanmorgen op stal stond Charinde er alert bij en hielt alles in de gaten wat er op stal gebeurde. Vanavond even buiten gezet en jahoor, Charinde is een moeder die achter haar veulen aan rent
Charinde stuurt Ellanora graag de goede richting op
Wat een leuk koppie zo met dat wit, RanjaRietje! Gaat ze schimmelen?
suffie
Geplaatst: 09-04-25 22:38
Binnen 7 minuten geboren om half 10, een joekel van een merrieveulen. Carlijn is fris, veulen heeft fles op en loopt al rond. Kleur is twijfelachtig, vos of palomino, we gaan het meemaken. 4x Hoog wit en 2x witte vlek op de buik en zij.
Erfenis vanuit onze melkveehouderij. Biest, veel, vlug en vaak. Mijn ervaring is dat de veulens snel actief worden, makkelijk mesten en de merrie komt snel van de nageboorte af door het melken.
Gefeliciteerd Suffie! Ben benieuwd naar de foto's bij daglicht, mooi koppie staat erop. Geen koeien ervaring, maar wij geven de veulens om dezelfde reden ook altijd meteen een fles biest van de merrie.
* Vambala Vrouwe * Volledig onaangekondigd, maar ze is er! Gezond en wel, zowel moeder als dochter maken het goed. Bevalling was staand, ging heel vlot en volgens het boekje. Nageboorte kwam er in 2 delen af.
Edit: Foto’s vergeten toe te voegen.
Laatst bijgewerkt door Marjoleinvde op 10-04-25 04:08, in het totaal 1 keer bewerkt