[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:28

Jakkes, sterkte!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:30

Oh nee Kabayo, wat een triest nieuws… Ik vond hem ook zoveel uitstraling hebben, het is zo zonde en verdrietig…

Spannend bij Kees, Vulina. Ik denk dat we nood hebben aan een paar mooie, vlotte geboortes in dit topic. Dus kom maar op Vulina, Balko en Corina. En volgens mij was er nog iemand?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:32

Oh nee Elina, wat erg! Hij was zo knap |( sterkte!!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:36

oh elina, wat naar! heel veel sterkte

ik heb de merrie nog even toegesproken dat we graag vannacht een veulentje willen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:37

@Stal_HD heb je een lymfedrainage behandeling laten doen bij je drachtige merries???

@Elina wat ontzettend verdrietig, sterkte..

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:40

Wat een ellende, hopelijk slaat de medicatie aan Knolsnelder!

Sterkte kabayo :(

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:43

Wat heftig Kabayo, was zo'n aanspreked dier. Heel veel sterkte! :knuffel:

Ik heb er ook een op springen Knolselder, maar denk niet dat die vannacht of morgen al komt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:47

Kees ligt ondertussen te eten, vertrouw haar voor geen meter :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:15

Vulina schreef:
Kees ligt ondertussen te eten, vertrouw haar voor geen meter :')

dat deed de mijne vd week ook een keer, liggend eten, nooit eerder gezien

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:21

Sterkte Kabayo, wat verdrietig

Knolselder, hoop dat de medicatie snel aanslaat en ze haar veulentje nog een tijdje laat zitten

Kiki, wil de DA stoppen met medicatie als de placenta weer dun is geworden? Ik begreep altijd dat je de medicatie door moest blijven geven tot aan de geboorte (of vlak ervoor stoppen)

Spannend Vulina. Inderdaad wordt het tijd voor een veulentje *\o/*

Corina en Balko, succes met waken vannacht, dat moet toch een keer gebeuren?

Hier zit Phoebe alweer op 237 dagen, nog even en ik kan aftellen vanaf de 100 :D
Afgelopen week haar jaarling en de 2-jarige van mijn dochter opgehaald uit de opfok. Zo waardeloos. Constant geen hooi en zo'n smerige stal dat ze beiden compleet onder de aangekoekte strontplakken zaten. Ik had er geen vertrouwen meer in, dus lekker naar huis. Helaas kan ik ze hier niet de hele zomer hebben staan, dus nog op zoek naar een plek waar ze in ieder geval de hele zomer op de wei kunnen. Binnenkort worden ze beide gecastreerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:29

Kabayo heel veel sterkte !
Knolsder ook sterkte wat spannend allemaal.

Gekke vraag maar hoe kwamen jullie erachter ? Kijken jullie geregeld onder de staart even ?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:35

Dat is vervelend Setteli.. Hier zijn ze ook niet mega schoon, de ene wat schoner dan de andere.. Vandaag de hele stal weer leeg gehaald (met de shovel). Voordroog ligt er altijd wel :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:52

O nee Knolselder, niet jij ook al. Heel veel sterkte :(:)

Elina, wat vreselijk! Sterkte met dit verlies, het was een prachtig ventje Y;(

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:52

Knolselder, wat goed dat je er bij Winnie voor nu ook op tijd bij bent. Hopelijk slaat de medicatie aan en mag ze een gezond veulen krijgen.

Kiki, voor jou duim ik natuurlijk ook. Ik heb ook altijd gehoord dat ze aan de medicatie blijven staan tot in ieder geval de veilige grens is bereikt.

Lijkt me voor jullie beide wel extra spannend deze tijd en de bevalling zelf.

Kabayo, veel sterkte. Ik vond hem ook erg knap. Die jong beestjes kennen soms hun eigen lijf ook gewoon nog niet goed genoeg en kunnen zulke gekke sprongen maken.

Vulina, waak ze vannacht. Hopelijk houdt ze je niet tot morgenvroeg wakker (en anders in ieder geval niet voor niets)!

Dat geldt natuurlijk ook voor de andere wakers. Ik hoop morgenochtend wel een keer Bokt te kunnen openen en iemand te kunnen feliciteren. Wordt tijd voor meer veulentje. Komende week als het goed is lekker de zon overdag. Hopelijk wakkert dat wat aan bij de merries.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:54

Ah nee Kabayo wat ontzettend sneu! Heel veel sterkte!! Y;(

Knolselder hopelijk ben je er op tijd bij en blijft het veulen nog veilig even zitten! Spannend!

Vulina, balko, Corina en Quir Succes weer met waken. Hopelijk morgen een gezond veulentje +:)+

Ah Lisette, super balen! Ik hoorde het al van Esmee. Dan maar even fijn aan huis en van het zomer hopelijk ergens een plekje te vinden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:56

Vulina nou Kees kom maar op, kunnen wel goede berichten gebruiken in het topic
Sterkte met waken.
Bo doet dat vaak, ook als ze niet drachtig is haha.

AM_HorsesDaar ben ik ook bang voor hoor. Daarom word er denk ik vaak voor langer ab gekozen. Al zijn de meningen erover verdeeld. Sommige zeggen heeft geen meerwaarde als de placenta weer dun is geworden. En je juist resistentie ervoor kan ontwikkelen. Maar dat kan ook weer als je te vroeg stopt.
Voor de maag/darmen is lang ab ook weer niet goed.
Is echt lastig, waar doe je goed aan

Balko en Corinadrenth hoe staat het ervoor met jullie merries?

Kabayo verschrikkelijk |( Heel veel sterkte met het verlies van je mooie mannetje :(:)

Setteli da wilde eigenlijk sws al stoppen na de 10 dagen ab en dan enkel bloedonderzoek op ontstekingswaarde.
Daar had ik sws geen goed gevoel bij.
Ik wil sws eerst weten hoe het ervoor staat.
Vulina heeft veel uitgelegd en advies gegeven. Ook contact gehad met de Uithof.
En die gaven beide hetzelfde advies (wat mijn gevoel ook was) eerst scannen en dan verder kijken.
Jeetje zeg, wat slecht van de opfok. Sommige hebben echt waardeloze zorg.
Kijk als ze met een groep in een inloop stal staan en je hebt van die smeerkezen, dan kan dat gebeuren. De grote loopstallen haal je niet alle dagen leeg.

Janinevv ik keek niet dagelijks onder haar staart, maar wel regelmatig. Ook wel door het topic wat alerter erop geworden.
Toevallig zag ik het toen in de staart aan het borstelen was.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:57

Janine hier was het de verzorgster die het op was gevallen. Ze vond Winnie humeurig en ging eens kijken. Best knap van haar, want ze kent nog helemaal niets van fokkerij. Ze zag wat slijm en stuurde foto’s van vulva en uier naar me door. Goed gehandeld van haar, blij met haar intuïtie.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:57

Jeetje wat een naar nieuws hier ;( . Tijd idd dat er wat veulens geboren worden.

Knolselder Ze moet nog wel even dus -O- Hopelijk red ze dat gewoon en komt het goed. Ik heb er mss overheen gelezen maar wanneer had je de uitslag ? Wel echt goed idd dat je verzorgster het opviel. Je moet er maar net naar kijken.
Skye staat hier ook op springen en nova is maandag uitgerekend. Maar beide doen het nog rustig dus verwacht niks.

Stal_hd apart die behandeling. Hopelijk helpt het.

Quir oei bij jou ook al een merrie. Jeetje wat hoor je het veel ineens. Is het je eigen merrie of een gastmerrie?

Vulina spannend met Kees. Hopelijk snel een gezond veulen.

Kabayo Wat een triest nieuws ;( ;( heel veel sterkte met dit verlies.

Setteli ik lees nog mee in het andere DBT topic. Naar dat de opfok zo laks was. Gelukkig heb je ze nu fijn thuis staan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:00

Knolselder schreef:
Janine hier was het de verzorgster die het op was gevallen. Ze vond Winnie humeurig en ging eens kijken. Best knap van haar, want ze kent nog helemaal niets van fokkerij. Ze zag wat slijm en stuurde foto’s van vulva en uier naar me door. Goed gehandeld van haar, blij met haar intuïtie.

Wat fijn en goed ! Ik zal er ook eens wat vaker even checken, toch wel veel nu zo in een topic en zeker punt van aandacht.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:12

Knolselder hopelijk ben je er optijd bij en slaat de ab aan.

Kabayo wat een verschrikkelijk nieuws die ontzettend knappe Maylandro wat een pech. Heel veel sterkte met dit verlies.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:21

He wat naar kabayo. Heel veel sterkte.

Barb. Ja, 1 is daarvan drachtig. Ze vroeg nog hoe ver ze was. Flirt is uitgerekend begin augustus. Qua tijd kan dit schijnbaar. Gelukkig maar, maar als er een keus was of een kans op abortus, dan is het voor mij geen discussie. Ik kies voor de gezondheid van mijn merrie en hoop dat het haar helpt. Mocht dan deze dracht misgaan, hoop ik mijn merrie geholpen te hebben.

Ooooeeehhh spannend. Hopelijk goed nieuws morgen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:40

Ik kreeg zoveel info in de keer, ik heb gemist hoelang de swab zou duren. Ik hoorde ze dacht ik zeggen een 9 a 10 dagen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:56

Vulina schreef:
Dat is vervelend Setteli.. Hier zijn ze ook niet mega schoon, de ene wat schoner dan de andere.. Vandaag de hele stal weer leeg gehaald (met de shovel). Voordroog ligt er altijd wel :j

Nee schoon is ook niet te doen met die jonkies. Maar en een vieze stal en hele dag op een paddock zonder hooi en in de nachten zonder water. Paar keer opmerkingen over gemaakt en altijd was er wel een verklaring voor of werd het zo gedaan. Zelf ben ik dan zuinig op m'n beestjes en verzorg ze goed en dan valt dit wel slecht. Maar ze hebben het naar hun zin op de wei. Oogjes van Fellow beginnen weer te glimmen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:15

Gadver Kabayo! Heel veel sterkte.

Knolselder ohh nee, wat balen zeg.

Ik begin nu toch ook bang te worden dat ik wat gemist heb.
Ik kijk toch niet dagelijks onder de staartjes.
Als ze dit hebben, is die afscheiding dan blijvend tot de geboorte? Of gaat het weer weg ook als je niet behandeld?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 02:18

Kabayo. Nogmaals heel veel sterkte Y;(

Knolselder. Idd heel goed dat de verzorger dit gezien heeft. Daar heb je een goede aan. Heel hard duimen dat medicatie aanslaat. Wat kunnen ze precies uit de swab halen? Om welke bacterie het gaat? Ik had dit met placentitis nog niet eerder gehoord

Vulina. Heel spannend. Een nashville veulen zit erin toch?

Kiki. Ik ben daar ook huiverig voor. Wild Thing had 2 jaar terug kuur gehad. Na een tijdje begon ze toch weer te uieren. Dus weer aan de medicatie. Waar doe je op een duur goed aan.

Setteli. Wat vervelend. Ik zou dat ook niet fijn vinden. Dat ze wat vies staan kan natuurlijk gebeuren, maar lang zonder eten of drinken is echt een not done.
Die van mij komen elke dag buiten,met hooi nu en in avond op stal. Echt heel fijn :j

Foto's zijn van afgelopen week
Sis van vorig jaar juni
Afbeelding
Winston van april, geopereerd aan koliek geweest en ondertussen 1.51 oeps :')
Afbeelding
En Rosa van 2021
Afbeelding

Nieky. Maken de dames bij jouw nog niet spannend?

Odilia zie ik super vaak liggend eten :') nog nooit eerder zo'n merrie gehad

Hopelijk snel een babyboom hier :Y)
Succes met waken allemaal!