[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:39

Maris, inmiddels heb ik mini’s en dit jaar 3 merries die een veulentje verwachten (profiel is niet up to date... :o )

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:52

Thanks!

@Ldenboer, ja Amber is een vriendin van mij. In 2015 en 2016 heb ik beiden jaren 2 nakomelingen met hem gefokt :j dus dit wordt versie 3.0 :P

@Linda, Leuk! Heb je foto's? Anders moet ik even gaan zoeken :P

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Lysne, mijn 2,5 jarige merrie :j en de eerste dochter van Gio dus van 2015 :j Die heb ik dus mooi zelf gehouden :P

Hier een half jaar oud, tis net haar moeder maar dan in een ander kleurtje :P
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:04

Maris_ schreef:
Thanks!

@Ldenboer, ja Amber is een vriendin van mij. In 2015 en 2016 heb ik beiden jaren 2 nakomelingen met hem gefokt :j dus dit wordt versie 3.0 :P

@Linda, Leuk! Heb je foto's? Anders moet ik even gaan zoeken :P

leuk hoor een 3.0 versie hihi!
Knap die 2.5 jarige merrie zeg :~ mooi koppie ook!

foto's? van de hele beestenbende? of alleen de combi's van dit jaar? :')

Verwacht rond 13 april; Jupiter M x Habaldi vd Heesbeekhoeve
(Habaldi is mijn hengst geweest die ik afgelopen zomer heb verkocht, Jupiter is mijn eerste mini, die vorig jaar helaas een dood veulentje heeft gekregen, dus allemaal extra spannend)
Afbeelding

Verwacht rond 12 mei: Angel of the Fairytale Ranch x Habaldi
(Angel heeft al 4 knappe veulens gehad, maar dit word de eerste bij mij).
Afbeelding

Verwacht rond 17 mei: S.B. Starbucks x MM's Tenue De Ville
(Bucks is mijn knapste merrie denk ik :o die in 2016 reserve kampioen werd. Zij is drachtig van een Amerikaanse Shetlander, meervoudig kampioenshengst. Beide nog niet veel nakomelingen gehad dus extra spannend :):) )
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:17

Ooo een gra <3
Dat vind ik zo mooi

Wat een prachtige combinaties komen er langs.
De mini's zijn altijd zo leuk in wintervacht en dan tadaa in de zomer komt er een heus sport paardje onder vandaan :j

Hier staan ze alweer binnen het waait zo erg, het regent continu en zelfs onze altijd droge paddock is een zwembad. Bleh niets aan

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:32

Maris heb ook een fjord gehad en stiekum zou ik er wel een weet willen maar helaas heb destijds zitten denken om te dekken met een hengst van Amber maar die werd helaas afgekeurd en heb toen een veulen gefokt met Manus als papa leuk veuelen gekregen ben hem helaas uit oog verloren

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:22

Knappe combi's maris <3

Hier weinig te melden. Marley's buikje groeit langzaam maar ze is zo smerig dat ik bijna geen foto's durf maken :+ Ze is liefst 24/24 moddervarkentje. Staan nu ook op een klein stukje, hebben een bestraat stuk van 10 op 10 en dan een stuk van 2,5 op 8 met houten platen. Al de rest is enorme modder of onder water :(

1 van mijn 2018 combi's kan helaas niet door gaan :( Hengst wordt gecastreerd om de sport in te gaan. Dus daar moet ik een andere combinatie voor zoeken.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:00

Staat er van iedereen de combi 's door het hele topic heen? Of toevallig pas geleden weer laten zien? Want 235 pagina's is best een hoop doorspitten :P
Jammer Luna dat je combi niet door kan gaan.

@Linda. Wat een gave combinaties! Heel benieuwd naar de veulentjes!!

@Yfkelover. Ah das jammer. Ik volg tot nu toe gelukkig alle nakomelingen nog :j

Oh dat was in 2014 dan ook zeker? Toen was er idd sprake van dat t zaad niet goed zou zijn. Amber is dus een vriendin van mij en toen zei ik we gooien ze gewoon samen (ik had toen alleem Hanne en Hinde nog) en we zien wel waar het schip strand. Vervolgens merries gelijk hengstig en in 1klap beiden drachtig :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:08

welkom maris, mooie fjorden heb je en leuke combi's ook :)

chantall, wat een mooie duidelijke uierfoto's , ik probeer het zo nu en dan en stop ze in mijn "drachtigemerriesmapje" maar dit is dan wat ik zie :)

Afbeelding

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:35

Jolandje, die van mij zijn niet behaard hahaha ... dan wordt fotograferen makkelijk.

De Maiden mare begint nu ook wat te verranderen kwam uier ... maar meer in lubbertietjes ... die komen voor het eerst op dus dat valt eigenlijk alleen mij op.

De oudere merrie waarvan de foto's zijn is een doorgewinterde fokmerrie dus dat zie je dan wel weer duidelijk.

Woooooow die grijze fjord en ben echt niet van de fjorden maar die is wel echt gaaf.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:16

Welkom maris wat een mooie fjorden heb je! :)

Jolandje dag zijn nog bescheiden uiers volgens mij. Wel lekker harig Hihi ;)

Jammer Luna dat je combi voor volgend jaar niet door kan gaan. Welke hengst was dat als ik vragen mag?

Vandaag even de dierenarts gebeld nadat ik hem de foto’s had toegestuurd. Hij zegt dat het waarschijnlijk ren combi van zucht en uier vorming is. Even goed in de gaten houden en regelmatig temperaturen maar dat deed ik al. Ze heeft het duidelijk te koud, dus ik ga nu toch maar een dikkere deken op doen om te kijken of ik zo haar temperatuur wat omhoog kan krijgen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:21

Mijn merrie heeft hetzelfde Droversrun! Erg hard voor de uier en spenen beginnen zich ook te vullen. Na beweging is het minder. Mijn merrie is alleen wel veel minder ver, 190 dagen nog maar. Dus hier komt de dierenarts ook (alweer := ) bij de uier kijken.

Wat een leuke fjord zag ik langskomen! Wat een ondeugende kop zit daar op zeg, heerlijk!

Ik zie zo'n beetje hetzelfde jolandje, een berg piekhaar en vooral een dikke pens _O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:23

Mooie fjordjes hierboven! Gra blijft gaaf! Alleen gio was dat niet de eerste ggk rodblakke die toen niet of slecht bevruchte of heb ik een andere voor me? :P

Leuk joh die eerste tietenfotos!

Welke combi kan niet doorgaan sara en welke heb je eigenlijk gemaakt?

Ik ben ook al bezit voor 2018 want mag dan als hij zijn ballen heeft ook voor het eerst met mijn jonge hengst gaan dekken en sowieso eentje van buitenaf.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:26

Muis x Hellas kan helaas niet door gaan. Hellas gaat intensief de sport in gaan en zijn baasjes hebben ervoor gekozen hem te castreren.

Ga even rustig bekijken hoe en wat. Bedoeling is dat Marley en Muis volgend jaar een veulentje krijgen, anders enkel Marley als ik geen geschikte hengst vind voor Muis.
Marley gaat naar habaldi

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:44

Maar met habbie krijg je dan juist niet te veel darko bloed als je ook al Vegas hebt staan? Want word dat een merrie kan je niet ermee dekken(met je eigen hengst)?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:00

Dustin lover dat was Toot die was minder vruchtbaar daar wou ik mee fokken tien met mijn fjord

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:52

Welkom maris!
Knappe fjordjes!
Gio is prachtig, het is dat ik een fjordenruin heb :')

Hier eerdaags het laatste veulentje van vorig jaar afspenen.
Amber gaat nu echt teveel inleveren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:16

Dat begrijp ik ook niet Sara dat je voor een Darko nakomeling kiest, terwijl je nu zelf een jonge Darko hengst hebt gekocht. Je kunt bij voorbaat al niets meer met de nakomeling. Ik ben natuurlijk groot fan van Habbie, maar als ik jou was zou ik voor ander bloed kiezen zodat je in de toekomst de nakomeling mogelijk kunt combineren met je eigen mooie hengstje....

Jolanda, nog weinig te zien of ligt dat aan mij? Is ook nog wel vroeg toch? Of begonnen ze vorige keer allebei vroeg?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:22

linda is hartstikke vroeg , haha was gewoon aan het kijken of er al iets te zien was, maar ( gelukkig) nog niks , liet het even aan chantall zien ter vergelijking :+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:35

Welkom allemaal in de topic!

Leuke fjordjes <3

Haha die behaarde tietenfoto's :') geweldig. Wat begint het al op te schieten voor een aantal.
Esmeralda heeft nog maar theezakjes :+

Afbeelding
263 dagen drachtig. Ik kan het er al bijna uitkijken :Y)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:00

Zou inteelt in de 3de of 4de generatie zijn pas. Dus zou opzich net kunnen vind ik.
Darko is de grootvader van Vegas en zou de grootvader langs habbies kant van het veulen zijn. Dan zit ik bij het veulen uit die combinatie in de 4de generatie (met 2x Darko).
Maar ook zeker een dek uit huis vind ik geen probleem.

Hoop stiekem uit de Wish x maylinn combi die ik in 2019 maak een prachtig hengstveulen te krijgen. Dat zou weer totaal inteeltvrij zijn op het veulen van marley x habbie waar ik dan mee verder zou kunnen qua combinaties.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:11

Ik wil voor 1 van mijn merries Spielberg gebruiken dit jaar. Wie was dat hier ook alweer, met het levenloze zaad? Heb weinig zin om te investeren in iets wat bij voorbaad al niet werkt..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:24

Wij hebben Spielberg bij twee merries geprobeerd niet gelukt. Maar volgens nijhof was het sperma prima en de merries waren ook schoon en mooie eitjes dus waarom het niet gepakt heeft.
Durf het nu niet weer aan naar drie x gust
Laatst bijgewerkt door Seven op 03-01-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:24

Toen was hij ziek geweest toch? Volgens mij bevrucht hij vererder prima

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:31

Bedankt allemaal! <3
Mooi buikje heeft je merrie al AM_horses.. :j Van welke hengst is ze drachtig ?

@ Droversrun, dat is minder.. Op welke temperatuur zit ze nu?

@Yfkelover en Dustinlover: Toot was niet GGK. Gio echter wel. In 2014 is hij toen verhuurd naar Brabant om het dekken te leren bij een hengstenhouder en toen was er idd sprake van dat Gio niet goed zou bevruchten :j Toen heeft Amber hem om die reden teruggetrokken uit de dekdienst.
Amber en ik kennen elkaar al heel lang en toen stelde ik voor om mijn (toen 3 jarige) merries en Gio bij elkaar voor de rest van het seizoen in de wei te gooien en dan keken we wel waar het schip zou stranden.

Dit was begin juni 2014 en in de veronderstelling dat hij slecht zou bevruchten hadden we helemaal niet verwacht dat beiden merries in 1 klap drachtig waren :') . Toen heeft Amber een sperma onderzoek laten doen en daaruit bleek dat hij toch hartstikke goed zaad had. Zodoende is het gelopen haha! :D