[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:17

Nu denk ik dat de kleintjes ook sneller dik ogen dan de grote paarden. Maar wel al heerlijke bolletjes wol. Sommigen zijn al echt op of over de helft. Ik heb het idee dat ik mijlenver achterloop mat gaya. hihi terwijl zij toch ook al bijna 4 maanden is.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:26

stal_HD schreef:
Nu denk ik dat de kleintjes ook sneller dik ogen dan de grote paarden. Maar wel al heerlijke bolletjes wol. Sommigen zijn al echt op of over de helft. Ik heb het idee dat ik mijlenver achterloop mat gaya. hihi terwijl zij toch ook al bijna 4 maanden is.

Ik hoop dan stiekem dat alles onder de 1.50m onder kleintjes valt := :=
Zie wel steeds meer uitzettende buikjes langs komen, dus het ligt niet helemaal aan mijn merrie's O:)

Wodan, knappe merrie met mooi bloed er achter. Ook zelf dus op hoog niveau gesprongen. Zonde van haar blessure, maar hopelijk geeft ze net zulke talentvolle veulens!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:35

Hahaha ja onder 1.50 mag nog onder klein :P

Sorry vergeet ik helemaal te reageren op wodan. Wat ontzettend jammer van je merrie. Maar wie weet vind ze mama zijn ook erg leuk.

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:15

Afbeelding
Even een ego antwoord..Ja, inderdaad een speciale merrie dus erg zonde dat het zo heeft moeten lopen. Maar aan de andere kant is ze mijn maatje en blijft ze bij mij. Sportpaarden op hoog niveau leveren toch aardig euries op en haar opleiding heeft ook een fortuin gekost dus vroeg of laat zou ik haar verkopen. Nu heb ik met haar afgesproken dat ze bij me blijft. Het duurde wel even voordat de knop om kon van sportpaard naar fokmerrie maar we hebben er inmiddels allebei vrede mee.. Ze heeft wel gewoon haar eigen sponsordekens e.d. op anders wordt de overgang ineens te groot, ha ha! Ijzers zijn er inmiddels wel onderuit dus langzaamaan wennen we samen aan haar nieuwe carrière.. Nu hopen op een goede dracht en een gezond veulen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:21

:D Die droomt nog van haar springcarriëre met zo'n sprong in de lucht.

Wodan08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:27

Suffie, zo krijgt die kleine pinda in haar buik de eerste sprongen al mee! Hi hi! Ze vindt springen echt fantastisch en als ik een balk in de wei leg blijft ze erover springen maar de kracht en snelheid is er toch echt uit..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:08

Zonde Wodan van de merrie, maar misschien fok je er wel een toekomstige topper mee!

Vandaag zit spook op 175 dagen ende rest die volgt erachteraan. De laatste is geloof ik 152 dagen. Spook is al echt dik zeker voor een maiden en daar wil ik dus ook echt bij zijn. De hengst was natuurlijk ook net wat groter. Wachten duurt lang, maar we zijn over de helft :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:56

Spook loopt ongeveer gelijk met Karin. Bij Karin floepen ze er gelukkig wel uit als het maar juist ligt.
Heb ik geen vinger moeten aan helpen behalve het vlies even losgetrokken.

Wodan heerlijk dat ze nu fokmerrie mag zijn,laten we hopen dat ze dat even goed doet als haar springcarrière!

Stal_HD ik heb er evengoed die een stuk minder ver zijn dan Gaya dus niet mee inzitten. :D
Ze tonen inderdaad algauw dikker,zeker diegenen die al vaker een veulen gehad hebben.
En behalve Ella zijn en blijven dit ook shetlanders natuurlijk!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:07

Pretty, <3 cute wollie-bollies <3 stiekem zijn ze in wintervacht met een bolle buik wel extra schattig.

en nee nee nee! niet beginnen over helpen met bevallingen enzo :o
Dit word de eerste keer dat ik het echt helemaal zelf moet gaan doen.... en daar kan ik nu al onwijs zenuwachtig van worden!
het eerste jaar stond ik gewoon in pension met Jupiter op een fokkerij, dus ervaring genoeg aanwezig! het tweede jaar heb ik Star weggebracht naar een vriendin waar ze veel beter in de gaten gehouden kon worden omdat mijn stal 10km bij huis vandaan was enzo...
Maar dit jaar heb ik de stal op loopafstand, camera is van de week al geinstalleerd (al heb ik geen internet :) ) dus nu nog een birth alarm en dan heb ik geen enkele reden meer om merries weg te moeten brengen gelukkig! :D leuk natuurlijk, maar ook onwijs spannend!

Zonde Wodan, maar goh, een nieuwe carriere is ook wel eens leuk ;) ze heeft er zo te zien wel plezier in gelukkig.

Rowan, jouw merries gaan ook al hard zeg.... leuk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:23

komt wel goed Linda, al blijf ik het ook spannend vinden hoor, maar stuiteren doen we pas op het laatste moment :P

oh pretty wat een cutties en inderdaad al mooie buikjes

knappe merrie wodan, jammer van haar voorval

suffie oh ik dacht dat jij pony's had, verwar je altijd met iemand anders dan (heb jij geen boerderij?) :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:25

Linda nu nog niet stressen hoor. Je kan maar doen wat je kunt doen,met camera en alarm kan er al weinig meer verkeerd lopen,tenminste je bent er dan al bij en een DA kun je zo bellen.

Dankje voor de complimenten over mijn wollebollekes. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:55

Nou ik snap het wel hoor, ik vind het ook doodeng.
Gelukkig houdt de staleigenaar wacht, staat ze daqn onder camera en als het goed is zowel een halster alarm als singel alarm.
Maar blijf het doodeng vinden

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:58

Fotsy schreef:
suffie oh ik dacht dat jij pony's had, verwar je altijd met iemand anders dan (heb jij geen boerderij?) :o

Wij hebben idd een boerderij, maar er lopen hier paarden en pony's, 6 in totaal. Shet en Welsh, kruising Haflinger x New Forester en 3 Westfalers, waarvan Lara (drachtig) de jaarling uit Lara (palomino) en Luna.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:47

Wat heerlijk! ben stiekem een beetje jaloers ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:10

Niet alleen maar rozegeur en maneschijn.........we hebben de boerderij te koop staan, met de regelgeving van de laatste jaren is het plezier in boeren behoorlijk afgenomen -O- Maar totdat er een koper is genieten wij van onze 100 koeien en andere dieren op de boerderij :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:35

Ja dat zei je inderdaad.
Op die manier een boerderij bedoelde ik ook niet, niet om in onderhoud te voorzien, want dat Is tegenwoordig bijna niet mogelijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:35

Oh dan was ik toch juist suffie alleen dacht ik enkel aan pony's :')
Ja boeren is zo niet leuk meer he
Zag net iets van de appels die op de velden worden gestort omdat Rusland geen meer wil. Intriest :(

Oh zo eentje dat wij hebben dan silly, al is ook dat niet allemaal evident. We zijn ons boerderijtje al drie jaar aan het verbouwen en wonen dus nog steeds in de voorste stallen in een woonwagen 8)7 en dan een man hebben die zelfstandig aannemer is en geen tijd heeft _-:( gelukkig zitten de paarden al in hun nieuwe stallen :P
Maar ooit gaan we er kunnen om lachen, denk ik dan, als het eens afgeraakt pfff :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:15

Nog niet stressen hoor Linda, duurt nog wel even. Ik moet nog in mijn keet het licht en stroom laten doorsluizen en dan een camera kopen of op afstand of met kabel want mijn bedoeling is om in de keet te gaan slapen met de bevallingen. In de stal zit al stroom al zal ik 2 camera's moeten neerzetten en dan eentje moet naar de andere stal.. Naja binnenkort maar electricieen vragen :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:09

Haha ergens wel leuk hoor Rowan, een soort kamperen. Ik doe het je liever niet na, maar ergens heeft het ook wel een leuke sfeer.
Ik heb nu de mazzel dat ik lekker in mijn eigen bedje kan slapen en toch binnen 2-3 minuten op stal ben :D
Jij nog extra camera nodig, haha ja je hebt ook zo'n beetje alles tegelijk uitgerekend :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:24

ja inderdaad Fotsy zoiets, alleen is dat niet haalbaar als je alleen bent :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:08

Das waar silly maar de moed niet laten zakken hoor, wie weet wat de toekomst je nog brengt ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:11

Ja dat is waar, maar ja 44 jaar, reeds 15 jaar vrijgezel......somszakt die moed best wel een beetje hoor haha
maar eerlijk is eerlijk, ik doe er ook niet echt veel moeite voor :P
En ik ben gezegend met wat ik nu al heb

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:09

Nou hier pas 118 dagen.... aan de andere kant denk ik, er zijn al 118 dagen voorbij! Tijd vliegt toch eigenlijk wel voorbij.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:27

Zo is het hoor Silly. Tevreden zijn met wat we hebben en gezien we allemaal paarden hebben, hebben we het behoorlijk luxe :j

Ivy, neeeee joh, gaat helemaal niet snel, duurt nog zoooo lang :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:06

Hier alweer 194 dagen, tikken bijna de 200 aan, yeahhh haha

ja is zo Linda, maar er moet toch altijd wat te dromen over blijven toch? haha