[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:38

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Vond/vind het echt leuk dat iedereen
zo meeleefde. Ik ga nu echt stoppen met dit topic want ben op het moment erg
verdrietig en zit niet zo te wachten op foto's van merrie's die al zoveel dagen drachtig
zijn enzo.

Heel veel succes en plezier toegewenst allemaal met de kleintjes van volgend jaar!

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:44

Xapple dat is begrijpelijk.. Bedankt en sterkte nogmaals! Hopen je volgend jaar weer te zien in het dikke buiken topic :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:58

Begrijpelijk xApple, wat een kl*tenieuws :(:) Sterkte! We beginnen vast met duimen voor jou voor volgend jaar :j

Gefeliciteerd DL! Y)(^)

Ik zie allemaal drachtige buikjes hier, leuk :D

Kreeg van de week weer te horen: "Miep krijgt ook al een buikje zeg"... Nou uhhh dat lijkt me sterk na anderhalve maand al, da's gewoon haar normale buikvorm := Zal haar van de week eens op de foto zetten, leuk vergelijkingsmateriaal!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:03

jammer xapple :(:) , moed niet opgeven, bij mijn eerste veulen heeft het drie jaar geduurd dus weet hoe je je voelt maar geduld wordt altijd beloond, soms moet je er alleen heel veel hebben, hopelijk tot volgend jaar

gefeli Y)(^) DL

leuke buikfoto's marijer en wat hebben paarden/pony's nu toch met kruiwagens, hier vinden ze dit ook zoooo interessant

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:09

Haha ben benieuwd vientje!!

Jammer xapple!!

Afbeelding
anouk is 106 dagen drachtig :D

Oh rowan sla ik jou over gefeliciteerd!!
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 25-08-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:13

Rianne wat een leukerd!!

Wat klinkt het allemaal al ver zeg.. Mijn merrie is nu 60 dagen drachtig
En mijn mini moet ik even uittellen hoe ver ze is O:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:28

wat een leuke merrie is Anouk Rianne!

Marije leuke foto's,en dat van die kruiwagen is zo herkenbaar. Het lijkt wel op een echt buikje al bij Amy.

Apple wat ontzettend balen :(:) Sneu...snap helemaal dat je geen zin meer hebt in dit topic nu.

DL gefeliciteerd met je verjaardag!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:50

Bedankt!!
Sorry als ik mensen oversla is niet bedoeling hoor maar ben er nog niet helemaal bij :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:01

AZ gefeliciteerd met je knappe laatste veulentje! Welke hengst ga je dit jaar gebruiken?

Apple begrijpelijk dat je inderdaad hier dan uit gaat omdat je hoofd er niet naar staat.

Marije het gaat bij jou ook snel :):) Haha die kruiwagen omgooien elke keer alles weer opnieuw erin gooien :')

Rianne die ziet er nog hartstikke strak uit :D haha

Was even voor de grap gaan uitrekening hoe lang mijn merrie momenteel is dacht zelf 90 dagen maar schrok dat dit alweer 112 dagen zijn :oo

---------------------------

Ik probeer mijn best om alles mee te lezen, nu even snel pauze tijdens werk, sorry als ik mensen over geslagen heb. Door de brand in ons bedrijf (stond ook op bokt) deze maand is mijn hoofd zo een vergiet en heb nog dagen dat ik als een spook rondloop.. Allemaal zo onwerkelijk..

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:10

Al een flink aantal mensen die de 100 dagen al voorbij zijn, wat leuk!
Wij zitten pas op 63 dagen :=

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:14

Hier even gerekend en nu op 65 nog heel lang wachten -O-

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:28

Liz zit op 77 dagen. Volgens mijn app. Morgen ga ik weer fotos maken van liz zal ze dan hier en in haar topic posten

Anouk krijgt trouwens ook een eigen topic maar dat komt nog *\o/*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:28

Hihihi, zal dan maar niet zeggen waar wij op zitten...

41 dagen :7

Ik kwam vanochtend wel eindelijk de ontbrekende mogelijke officiële naam voor de Pinda tegen :):) Ook wanneer het een NRPS hengstje mocht gaan worden zijn wij voorzien 8-) :Y)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:30

Ik heb van mijn mini ook even uitgeteld, zij is nu pas op 51 dagen als de eerste dekking direct gepakt heeft.. :) Dat duurt nog even haha

en Maquavinci is nu 60 dagen, de tinker die bij haar staat is nu 56 dagen :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:30

Ohhh vientje ga je de naam geheim houden? 41 dagen dan duurt t nog lang :oo

Duurt ook nog lang bianca!! Heet je ook zo of?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:33

Rianne: ja duurt nog erg lang.. ben nu bezig met namen bedenken/zoeken maar is eigenlijk best lastig.. maar goed, moet iets te doen hebben als je ziek thuis zit..
Ja ik heet inderdaad zo ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:33

Ohhhh ben niet de enige die nog eeuwen moet wachten, gelukkig :D Gedeeld leed is half leed!

Naam (namen, heb 2 verschillende- 1 voor KWPN hengst/merrie en NRPS merrie en 1 voor NRPS hengst, stomme beginlettereisen ook :+ ) houd ik inderdaad geheim :) Hij/zij heet hoe dan ook informeel al Pinda, dat scheelt :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:34

Top de naam, fotos kan ik wel maken maar ze moet eerder nog steeds op dieet :Y)

Afbeelding

5 september moet ze in keuringsconditie zijn. hoe ik dat ga redden. Maar hopen dat ze door de extra kilos mooi vinden zal het worden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:35

Nee bij mij duurt het ook nog even Vientje.. En grote kans dat mijn mini ook pas minder lang drachtig is dus dan duurt het nog langer.........

Ik zeg verder ook nog niet veel over namen, als ik straks een lijstje heb met verschillende dan moet ik nog een uiteindelijke keuze maken dus misschien dat ik er dan wel iets over zeg maar tot nu toe heb ik nog niks :+

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:51

Ik zie dat er genoeg zijn die nog niet rond de 100 dagen zitten of er al overheen :).

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt heel ongeduldig ben gelukkig, daar duurt het ook nog veel te lang voor..

Mijn merrie ben ik langzaam aan het beleren, dus we zijn bezig met wat vrijwerken, beginselen van het longeren en dingen introduceren zoals dekje, singel en zadel. Wij vermaken ons dus zeker wel nog een hele tijd.

Wat leuk dat jullie ook allemaal al druk bezig zijn met namen. Ik heb echt nog geen idee wat het gaat worden maar gelukkig bij de Frederiksborger geen verplichte beginletter of iets dergelijks dus alle vrijheid wat namen betreft (wat misschien ook wel extra lastig is ;))

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:58

Wij zitten ook nog maar op 88 dagen hoor, dus zo ver zijn we ook nog niet ;) :D

Hier ook nog helemaal niet druk met namen, dat gebeurd hier vaak pas in de laatste 2 maanden, dan schiet me ineens wat te binnen of zie ik wat en dan boem wordt het opgeschreven :j :D

Het gaat hier hard ! Dus zal ook hier en daar vast wat vergeten maar ik zie dat meer mensen daar tegenaan lopen :P

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:03

Namen pas als het veilig en wel naast mama staat en mama ook weer op de been is. Soort bijgeloof na de veulenramp in 2010. Dus eerste alles heel en dan mag ik op namen speurtocht.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:56

Hoi iedereen,

Ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic, Lees inmiddels al mee vanaf 2014 :o
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een 5 jarige Welsh NWR merrie. (wengelo's Ricardo x Abdul
Ze is momenteel 101 dagen drachtig van Leunsveld's Lord.
Ze is bij de vorige eigenaar meerde malen geschouwd en met 1 maand dracht gescand.
En is ook niet meer hengstig geworden dus dat zit wel goed :) Nu de bevalling nog..
Momenteel is ze wat aan de lichte kant vanwege het veulen van jaar dit wat heel veel van haar heeft gevraagd hier staat ze nu lekker in het gras :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Papa van het aanstaande veulen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:08

Fotsy schreef:
jammer xapple :(:) , moed niet opgeven, bij mijn eerste veulen heeft het drie jaar geduurd dus weet hoe je je voelt maar geduld wordt altijd beloond, soms moet je er alleen heel veel hebben, hopelijk tot volgend jaar

Bij mij hetzelfde verhaal. Ook 3 jaar over gedaan. Dus het kan goedkomen XApple, niet opgeven :(:)

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:12

Dit is trouwens mijn merrie: Moravita's Duette <3
Afbeelding