[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:10

Pretty, gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:21

ja van harte *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:55

Pretty Gefeliciteerd!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:07

Gefeliciteerd pretty!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:25

Ik heb zelf wel geen merrie vol dit jaar, maar mijn beste vriendin haar merrie is uitgeteld op 8 mei.

Het is een Andiamo Z merrie drachtig van Flamenco de Semilly.
Ze is nu dus 232 dagen ver en is al vrij dik. Volgens de DA heeft ze veel vruchtwater, uier is nog helemaal niks. :)
Ze is heel aanhankelijk naar mensen geworden, nog meer dan vroeger, als ze je ziet hinnikt ze de hele buurt bij mekaar :) andere paarden is wat anders! Degene die ze kent (zoals mijn ruin) aanvaardt ze, andere is gevaar voor eigen leven :')

Ze zijn beiden bruin van kleur (merrie gewoon, hengst donkerbruin) en papa draagt het sabinogen. Dus we hopen op iets met veel wit! :) Geslacht is bijzaak, al zijn we beiden ervan overtuigd dat ze een hengstje krijgt.
Ook deze merrie gaat op de bevalstal haar veulen krijgen, net zoals Hera vorig jaar.

Ik lees al een tijdje mee, vond dit vorig jaar ook al zo'n gezellig topic!

Mexx: las ik nou een tijdje terug dat je je merrie eens wou laten dekken door een PRE? Rafiki8 hier op bokt heeft echt een supermooie hengst! Misschien een tip voor de toekomst!
Inge: hopelijk knapt je merrie snel op!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:24

Traiectum schreef:
Olijf, ik snap je helemaal, ik ben me nu in aan het lezen over wat er mis kan gaan, en bevallingsfilmpjes aan het kijken (gewone, gezonde geboortes), en nu begin ik spijt te krijgen - wat doe ik die arme merrie áán zeg :o

Nog 125 dagen :')

Hier nog 38, en het was niet eens mijn idee!! Maar anders kon ik haar niet kopen, dus ik leg alle schuld bij een ander :+
Zeg ik ook tegen mijn merrie: "Het is allemaal ZIJN schuld hoor!! " :D
Ik heb al genoeg dingengezien en meegemaakt om te weten, wat er allemaal wel niet fout kan gaan, dus de nachtmerrie's zijn er al een poosje.
Maar ik hoop gewoon dat het zoals in de meeste gevallen zo is, gewoon goed gaat!!Inge moeilijk, die winddichte lijkt mij ook het meest logisch, sterkte!!.
Wat een leuke foto's allemaal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:29

ah merries zijn erna wel blij hoor met hun veulentje, daar heeft de natuur gelukkig weer wat op verzonnen, zodat ze dat snel weer vergeten zijn. al ging het bij mijn andere merrie wel vrij makkelijk, leek of ze hem gewoon eruit gefloept had ofzo, zo snel was het gegaan.

Hier ook sneeuwplaatjes geschoten, jammer genoeg thuis niet de mooiste achtergrond :) maar pony had er zin in, nu met de sneeuw kan ze weer in de paddock, daarvoor was het zo ongelijk en moeilijk lopen, dus ze moest even energie kwijt, al gaat alles niet meer zo snel en vloeiend, de bokjes leken wel slow motion haha.
straks mag ze de hele dag lekker buiten.
zo foto s uploaden en plaatsen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:36

S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 320 dagen drachtig (merrie)
Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 318 dagen drachtig (merrie)
Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 227 dagen drachtig (merrie)
Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 192 dagen drachtig (hengst merrie)

A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq (torsio op 238 - mastitis L op 257 +/- 1 week) (merrie) - geboren 3 januari na 343 dagen dracht - merrieveulen - S.A. Mishkaljiyah (trouble maker) - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei - Eerste BOKT-veulen 2013!

Ramaylla E.S. x S.A. Djamal (hengst) - geboren 13 januari na 349 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Moushtaher (one of significance, famous) - Aleeneh @ [KS-ITP] De volgende merrie onder de camera en hartslagband

S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn + RA klein op 355) (merrie) - geboren 21 januari na 360 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Na'ïl IBN Tawfiq (one who attains his desires; a winner - son of tawfiq)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:53

Charisma schreef:
Mexx: las ik nou een tijdje terug dat je je merrie eens wou laten dekken door een PRE? Rafiki8 hier op bokt heeft echt een supermooie hengst! Misschien een tip voor de toekomst!

Ik heb al contact gehad met Rafiki, :D
Alleen mijn veulen wordt heel laat geboren, en wil Mexx niet laten dekken in haar veulenhengstigheid, eerst maar even kijken hoe alles verloopt met haar 1e baby.. :)
Dus wellicht het jaar daarna, dan is de kleine ook al wat gegroeid, en kunnen we een beetje "verbeterpunten" zien. :)
Maar bedankt voor de tip!

Over spierbevangenheid; mijn Haf heeft dit ook weleens gehad, erg sneu om te zien, daarna heb ik altijd na het rijden magnesuim en vit E met selenium bijgevoerd, en is het gelukkig niet voorgekomen, magnesium heeft een hele gunstige uitwerking op de spieren! Sterkte..

SA: van harte weer met je mooie mannetje! :D
Laatst bijgewerkt door Mexxuna op 22-01-13 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:55

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:56

Mexx: graag gedaan, denk ook dat het een mooie combi zou zijn! Gave hengst op gave merrie dat moet goedkomen :)
En idd, eerst deze kleine spruit maar eens afwachten!

Cemlys: leuke fotos!! Lekker sneeuw ploegen!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:59

Charisma schreef:
Mexx: graag gedaan, denk ook dat het een mooie combi zou zijn! Gave hengst op gave merrie dat moet goedkomen :)
En idd, eerst deze kleine spruit maar eens afwachten! !

Dank u dank u ! _/-\o_

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:09

SA GEFELICITEERD!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:12

Sa: gefeliciteerd idd! Foto? :D

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:50

ShamalArabs schreef:
S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 320 dagen drachtig (merrie)
Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 318 dagen drachtig (merrie)
Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 227 dagen drachtig (merrie)
Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 192 dagen drachtig (hengst merrie)

A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq (torsio op 238 - mastitis L op 257 +/- 1 week) (merrie) - geboren 3 januari na 343 dagen dracht - merrieveulen - S.A. Mishkaljiyah (trouble maker) - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei - Eerste BOKT-veulen 2013!

Ramaylla E.S. x S.A. Djamal (hengst) - geboren 13 januari na 349 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Moushtaher (one of significance, famous) - Aleeneh @ [KS-ITP] De volgende merrie onder de camera en hartslagband

S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn + RA klein op 355) (merrie) - geboren 21 januari na 360 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Na'ïl IBN Tawfiq (one who attains his desires; a winner - son of tawfiq)

Proficiat!!! *\o/*
Foto??? :o

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:55

Gefeliciteerd Ylona!! Op naar de volgende ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:44

dank je voor de felicitaties :)

SA gefeliciteerd met de belangrijke mijlpaal!

Charisma gezellig dat je er weer bij bent dit jaar!

Polleman heeft ze ook pijn eraan? Mijn merrie is zo een merrie,kleinste wondje aan het been zorgt voor Einschuss,eenmaal gehad...gelukkig weten we intussen al wat te doen hiermee,als het zover is. Goed ontsmetten,beter teveel of te weinig!

Inge nu heb je zekerheid. Ik zou ze gewoon een dikke deken opdoen,straks wordt het weer koud,ze kan het maar beter goed warm hebben.Hoe krijgen ze zoiets eigenlijk? Ik verdenk Lisa er van laatst in mindere mate spierbevangen geweest te zijn,nu ik dit hier lees...ik leer nog elke dag bij.

Cemlys mooie witte merrie in de sneeuw,die laatste is wel een rare pony,welk ras is dat? :P

Cynthia mooie foto van jullie beidjes,en op die fotos zie je dan wel weer beter haar buikje vind ik!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:15

pretty gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Charisma welkom gezellig,

olijf ik snap je ik ken het ook denk als de 11 maanden voor bij zijn dat ik 10 jaar ouder ben geworden hahaha,
en dat terwijl het me eigen keus was :o :o

Sa gefeliciteerd met je mijlpaal,
jou lijstje met drachtige merrie`s begint leeg te raken :D
maar al wel een mooi lijstje met mooie baby`s

cemlys wat een mooie foto`s zo in de sneeuw,

pretty ze is wel gevoelig er op,
koelen is beetje lastig met dit weer, dus heb zon speciale onder bandage die je in water moet leggen,
en dan 5 min laten liggen dat die vol gezogen is en dan om doen met een bandage,
en goed schoon houden het is gelukkig nog niet dikker geworden,
en is nu 24 uur oud, dus misschien mazel gehad of kan dat nog komen?

ga zo tegen 4 uur nog een keer naar stal,
haar uiers zijn hard en warm en waar normaal de melk uitkomt die gaatjes hing vandaag bloed druppels,
SA jij hebt ervaring met uierontsteking??

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:21

Bloed is meestal een teken dat de spenen een beetje open gaan, dat zie je vaker als het uier wat gaat werken. hard en warm mag, maar als het een beetje leegloopt moeten er niet echt hele harde plekken in blijven zitten.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:32

Sa dankjewel voor je uitleg!.
ik hou het wel even goed in de gaten allemaal.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:36

heeft ze dan ook al echt uier Polleman? Maak eens een foto ervan anders! Is altijd zo leerzaam!
Ik denk wel dat je er goed vanaf komt met het wondje,niet alle paarden zijn Einschuss-gevoelig ook tenslotte,maar goed ontsmetten is altijd van groot belang!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:41

pretty schreef:
dank je voor de felicitaties :)

SA gefeliciteerd met de belangrijke mijlpaal!

Charisma gezellig dat je er weer bij bent dit jaar!

Polleman heeft ze ook pijn eraan? Mijn merrie is zo een merrie,kleinste wondje aan het been zorgt voor Einschuss,eenmaal gehad...gelukkig weten we intussen al wat te doen hiermee,als het zover is. Goed ontsmetten,beter teveel of te weinig!

Inge nu heb je zekerheid. Ik zou ze gewoon een dikke deken opdoen,straks wordt het weer koud,ze kan het maar beter goed warm hebben.Hoe krijgen ze zoiets eigenlijk? Ik verdenk Lisa er van laatst in mindere mate spierbevangen geweest te zijn,nu ik dit hier lees...ik leer nog elke dag bij.

Cemlys mooie witte merrie in de sneeuw,die laatste is wel een rare pony,welk ras is dat? :P

Cynthia mooie foto van jullie beidjes,en op die fotos zie je dan wel weer beter haar buikje vind ik!

haha eum hij lijkt een beetje bont he? zal wel iets van tinker inzitten :P
nee dat is de stalkat/zwerfkat, maar die vind het zo gezellig daar bij de stal dat hij/zij er altijd gezellig bij komt zitten. :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:42

ik heb foto op mijn telefoon staan zal zo even op de pc zetten en hier,
niet echt uiers zo als een merrie die echt melk begint te krijgen

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:46

degene die vroeg haar buik zit haar in de weg.. maar lichamelijk trekt ze het ook minder!
ze moet nog maar even volhouden 8-)

fotos heb ik inmiddels even een topic maken vandaag dan zal ik linkje hier ook plaatsen :D
waika en hal heb ik wel al topic van gemaakt staan in onderschrift :D

jullie gaan snel zeg!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:06

dit is de foto en was naar het schoon maken maar kwamen meteen weer nieuwe druppeltjes bloed,
aan alle 2 de kanten,
en om de tepels en de uiers zijn hele maal hard net schijven.
zal zo even proberen foto te maken van iets verder af
dat je het geheel duidelijke kan zien maar ze is niet zo braaf als ik er nu onder hang,
Afbeelding
ze is vandaag 293 dagen