[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:09

@MarijeR wat mooi zo die veulentjes en moeders bij elkaar <3
@melody ze begint al aardig uier aan te maken zeg

Mijn merrie is nog maiden, maar heeft van zichzelf al een uier, dus als die straks vol gaan schieten dan denk ik dat ze aardig wijd beens gaat lopen

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:13

Marije, wat een leuke foto's!

Bij Melody begint het al op te schieten...

Bonnelover, mooi buikje toch al.

Muzefee, gefeliciteerd met je mijlpaal!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:40

Marije wat een leuke foto's van je mini's!! Super scheetig die twee ukken van je <3

Melody is ook al druk met haar uier!! Spannend ;-)

Verder hele mooie buikjes gezien!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:59

Wat een mooie buikjes komen hier toch weer voorbij :)

Marije wat een leuke foto's zeg van die kleintjes :)

Ben ook benieuwd naar de veulies die komen.. hier moeten we nog even wachten :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:15

Hier ook geen veranderingen meer, eigenaresse is terug van haar vakantie dus nu is Hera weer "verboden terrein " hopelijk blijft alles goed gaan met de uier en wordt ze niet ziek, als is de ziektepiek op stal wel zo goed als voorbij.
Heb wat foto's van uiers opgezocht van rond de 300 dagen, van zowel maiden als ervaren merries en dan is Hera haar uier niet abnormaal. De spenen zijn nog ingetrokken en ze heeft nog een diepe scheiding tussen de 2 helften. Dus denk dat het wel meevalt, maak me al wat minder zorgen, al blijft het natuurlijk wel spannend, vandaag 292 dagen!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:15

Je bent er bijna charisma...

Rosa vandaag 9 maanden drachtig (276 dgn)!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:27

Ja, de laatste maand is ingezet! Sta ervan te kijken hoe snel het is gegaan... :) lijkt nog maar gisteren dat ik hengsten aan het zoeken was en dat ze de eerste keer gedekt werd...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:46

Hier 290 dagen voor Goldy. Uier is al wel langzaam aan het vullen, maar stelt nog niet heel veel voor.
Over een weekje of 2 zal ik weer even foto's maken als er zichtbare veranderingen zijn. :D

@ MarijeR... echt heel leuk die kleintjes zo bij elkaar :D En die minidekentjes er op <3

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:45

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:10

Hoi Allemaal, ik ben [Giolli]. ;)

Kom me even melden... ahoewel er niets zeker is hier.
Misschien kunnen jullie iets herkennen.
Mijn merrie is zo ongeveer 27/28 juli gedekt voor de 2e keer. (eerste keer gust)
Hierna hebben wij haar niet meer laten scannen omdat mijn vader dit het niet waard vond. (Als er wat in zit, komt het er vanzelf wel uit. :') )
Stel dát ze drachtig is, zou ze nu dus op zo'n 7 maand moeten zitten. Zo'n kleine 280 dagen dus, even vlug uitgerekend.
Ik denk zelf dat ze wél drachtig is, omdat ze zo'n typisch hangende buik heeft, niet dik,maar echt naar beneden als jullie begrijpen wat ik bedoel. ( vast wel.)
ze is deze tijd van het jaar net wat aan de schrale kant, vind ik zelf. Maar ze ziet er nog top uit.
Heb deze merrie sinds Mei en het is een JazzxBelisar
Ze is gedekt door (Ja, eigen keus.... ) een Gelderse, Sirius.
Heb zelf met deze hengst gewerkt etc. en ben spontaan verliefd geworden...
Vanaf de achterkant kun je echt wel zien dat ze zo'n wiebelbuik heeft. Van links naar rechts, van links naar... ach.. je herkent het wel. :D

Heb nog niet echt goede foto's. Maar kan jullie er een van vanochtend laten zien.
Helaas geen goede foto's van de voor of achterkant terwijl je daar juist het beste kunt zien.

Afbeelding
Zijkant. (niets te zien)
Afbeelding
Achterkant, even rood omcircelt vanwege rare lichtval. (mobielkwaliteit) Zie je duidelijk haar uitstekende buik.

Zeg het maar... Wat denken jullie? :D

EDIT: heb 1 keer eerder een veulen gefokt uit mijn dartmoormerrie, met een mooie bonte ggk hengst.
Kreeg een schitterend bont veulen er uit. :)
Edit2: Kan zijn dat jullie totaal niets zien, maar zal volgende keer betere foto's plaatsen, want vooral vanaf de achter/voorkant zie je echt wiegelwiegelwiegel met haar buik!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:15

Ben vant weekend eigenlijk amper online geweest dus geen lijstje geplaatst maar hier die van vandaag

Lijstje van 20 februari
Princeps - Hera 326 dagen
Clara – Piaggio 321 dagen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:19

Pauk: Schiet al aardig op dus. :j

Edit: Niet goed opgelet/gelezen dus.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-02-12 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:25

Giolli dit is het lijstje van de mensen die een paard hebben boven de 320 dagen..
Die van mij zijn pas in april uitgerekend dus ik hoop toch echt dat dat nog even blijft zitten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:27

Pauk schreef:
Giolli dit is het lijstje van de mensen die een paard hebben boven de 320 dagen..
Die van mij zijn pas in april uitgerekend dus ik hoop toch echt dat dat nog even blijft zitten

Oeps! :\
Niet goed opgelet dus..

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:28

Ik zal vanavond ook even een afteltopic maken! Mevrouw zit nu op 262 dagen dracht!

Mooie merrie giolli! Welkom :)

Rosa schiet al mooi op! Ze is heel wat boller als Jolin! Maar Jolin is ook maiden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:29

T3mptati0n schreef:
Ik zal vanavond ook even een afteltopic maken! Mevrouw zit nu op 262 dagen dracht!

Mooie merrie giolli! Welkom :)

Rosa schiet al mooi op! Ze is heel wat boller als Jolin! Maar Jolin is ook maiden.

Zal even een zomer foto laten zien waarop ze helemaal te zien is.

Afbeelding

Het is inderdaad een geweldige merrie. :) Wordt niet meer op gereden, 14 jaar oud trouwens.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:34

Welkom Giolli: mooie merrie! Zie nog niet zo heel veel aan de buik moet ik zeggen, maar missch vertekenen de foto's idd! :)

Ben er net achter gekomen dat dit jaar een schrikkeljaar is, dus zit Hera pas op 19 mrt op 320 dagen :+, das dus nog 28 dagen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:36

Bedankt, ze is leuk ja.
Weet niet of je na deze periode al wat aan de tietjes zal moeten zien, maar zal vanavond eens kijken. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:43

Goh, als ze 7 maanden is is het nog vroeg om uier te zien denk ik, maar als je merrie al een veulen heeft gehad kan het wel... daar ben ik niet zo van op de hoogte (mijn eerste veulen), ik zit zelf met uierperikelen :)...er zijn hier bokkers die daar meer ervaring in hebben :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:48

Charisma schreef:
Goh, als ze 7 maanden is is het nog vroeg om uier te zien denk ik, maar als je merrie al een veulen heeft gehad kan het wel... daar ben ik niet zo van op de hoogte (mijn eerste veulen), ik zit zelf met uierperikelen :)...er zijn hier bokkers die daar meer ervaring in hebben :)

Bedankt. Ja ze heeft al meerdere veulens gehad!
Edit: Ben ook heel benieuwd wat er uit komt met SiriusxJazz _O-

Afbeelding
X
http://stalhofs.homestead.com/files/Sir ... enshow.JPG
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:50

Dan kan het zijn dat je al beginnende tietjes ziet, zo theezakjes zoals het hier zo mooi verwoord wordt :D

edit: mooie hengst hoor!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:06

Heaven heeft ook een mooi buikje, ze schiet ook al aardig op!

Giolli, welkom! Mooie merrie heb je.
Ik zie ook nog niet zoveel buik, maar dat kan nog komen, of misschien vertekenen de foto's? En daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg merries waar je sowieso weinig aan ziet.
Alleen het aantal dagen dat ze drachtig zou zijn volgens je post, kan alleen niet kloppen. Mijn merrie is op 21 juli voor het laatst gedekt, en zit vandaag op 214 dagen (morgen precies 7 maanden drachtig), dus jouw merrie zal rond de 207 dagen zitten denk ik? Misschien een typfoutje 280 ipv 208?
Wat betrefd niet scannen is natuurlijk eigen keuze, maar "Als er wat in zit, komt het er vanzelf wel uit" is wel heel makkelijk gezegt, wat nou als er een tweeling in blijkt te zitten? Dat had je dan kunnen voorkomen door te scannen.. Maar ik kan me voorstellen dat jij daar zelf niet alles over te zeggen hebt, aangezien je vader die beslissing gemaakt heeft.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:16

SandravdB heb je al uitslag van de scan? Die zou toch vandaag plaatsvinden?

Giolli welkom, zo van de foto kan ik ook niet zeggen of ze drachtig is, maar duim voor je dat het zo is.
Is ze na het dekken niet meer hengstig geweest? Is misschien ook een kleine aanwijzing.

AZ je bent me voor, ik wilde ook net gaan rekenen. In juli gedekt kan nu nog geen 270 dagen dracht opleveren. :D

De kleintjes van Marije op de wei <3
Echt een hoog schattigheidsgehalte.
Maar ik geloof als ik Comet in de stal zie rondhupsen dat je er ook nog wel wat mee te stellen kunt hebben.

Tis hier vandaag heel lekker weer, dan krijg je toch meer het idee, straks een veulen.. *\o/*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:05

Ze is na het dekken niet meer hengstig geweest nee. (Tenminste niet wat ik heb gemerkt. )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:07

Al_Zawraa schreef:
Heaven heeft ook een mooi buikje, ze schiet ook al aardig op!

Giolli, welkom! Mooie merrie heb je.
Ik zie ook nog niet zoveel buik, maar dat kan nog komen, of misschien vertekenen de foto's? En daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg merries waar je sowieso weinig aan ziet.
Alleen het aantal dagen dat ze drachtig zou zijn volgens je post, kan alleen niet kloppen. Mijn merrie is op 21 juli voor het laatst gedekt, en zit vandaag op 214 dagen (morgen precies 7 maanden drachtig), dus jouw merrie zal rond de 207 dagen zitten denk ik? Misschien een typfoutje 280 ipv 208?
Wat betrefd niet scannen is natuurlijk eigen keuze, maar "Als er wat in zit, komt het er vanzelf wel uit" is wel heel makkelijk gezegt, wat nou als er een tweeling in blijkt te zitten? Dat had je dan kunnen voorkomen door te scannen.. Maar ik kan me voorstellen dat jij daar zelf niet alles over te zeggen hebt, aangezien je vader die beslissing gemaakt heeft.

Klopt. Mijn ruin is van mij zelf, en dat betekend dat ik de beslissingen maak en daarmee dus ook alles betaal.
Deze merrie is in principe van mijn vader en staat ook op mijn vaders naam. Hij heeft deze "gekocht' voor "mij" maar het is en blijft zijn bezit. Hij betaald ook alles voor deze merrie, dus het is inderdaad zijn paard.
En aangezien ik minderjarig ben heb ik daar vrij weinig over te zeggen. Officieel is hij dus van hem, maar eigenlijk is het gewoon mijn meisje hoor. :+:
Inderdaad jammer dat hij haar niet wilde laten scannen. Gelukkig hebben we wel een hele fijne DA die er bij is als het veulen geboren wordt, dat is al weer een zorg minder. Bedankt!