[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:15

@jennyk, dus ook al een bejaarde man thuis Haha! geef jij hem wat voor de artose, heeft hij er veel last van?

@TabeR, misschien idd dat het veulen nu op de darmen of de blaas duwt.

@Frenia, Angel is echt een flinke dame, boh Haha! gefeliciteerd met de 255 dagen mijlpaal Go jij! Go jij!

Nicole288 schreef:
Monique: En buiten hooi voeren?

@Nicole, nee dat helpt niet, negeert het hooi dan, of pakt er een mondje vanaf en gaat weer staan te ijsberen, nadeel is natuurlijk ook omdat hij hengst is, alleen staat, is dan veel liever binnen, in de zomer krijg ik hem wel een aantal uren naar buiten, ong 6 uurtjes, maar dan wil hij perse naar binnen, ik wil niet dat hij zoveel loopt omdat zijn kogels achter behoorlijk dik zijn, heeft hier toch wel last van, maar het maatje van mijn man, en ja mannen zijn net kleine kinderen als er een beslissing gemaakt moet worden, daarom dan maar in zijn stal daar gaat hij vaker liggen en staat rustig.

@Sjoert, jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik graag van je merrie-box en camera Haha! gebruik gemaakt Knipoog

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:53

@Sjoert, Sorry, ik wist niet dat je ene merrie haar veulen verworpen had, flink balen, met haar verder wel alles goed? Ben inderdaad benieuwd wat je andere merrie in haar buik fabriceert, wel spannen dan...

@monique4, haha, leuk aanbod, maar geloof je zo ook wel Knipoog Hebben thuis een merrie staan die in box ook erg lief is, maar onder zadel iets te pittig als je begrijpt wat ik bedoel...

Heeft Gvd al iets van de veearts gehoord?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:56

Monique; dan hadden deze boxen iig nog hun functie gehad. Haha!

Goofke; met de merrie gaat het goed. Een galopfoto in mn profiel is de meest recente.
Ze voelt zich goed iig. Ik vraag me alleen af of ze helemaal lekker loopt. Het lijkt soms alsof ze in draf met linksachter wat sleept. Ze heeft een keer vastgelegen, dus wie weet zit het in de rug. Aan de andere kant heeft ze aan dat been niet zo lang geleden een forse hoefzweer gehad (met einschuss tot gevolg Boos! ). Dat been heeft ze natuurlijk wel veel ontlast. Wie weet is dat been nu wat slapper?

Jullie een idee?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:08

Moet eerst nog even 6 blz. bijlezen..... Bloos

Maar: Germie Gefeliciteerd. Dat is een hele leuke verrassing!!!
Ik vind de naam ook een echt passende!

*gaat lezen*

Ziet dat Myrdal alvast antwoord geeft voor mij Thanks!
Tja Fries maal Fries geeft een zwart paard. Hopelijk met totaal geen wit erin. Haha!

*leest verder*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:12

Er zijn toch ook friezen in vos-kleur? Schijnheilig

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:14

Sjoert schreef:
Er zijn toch ook friezen in vos-kleur? Schijnheilig

Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:37

Sjoert: ben bang dat de "echte" Friezen fans nu groen worden. (is ook een leuke kleur).
Er zijn hele discussies over of er nu vos-friezen zijn of niet. Haha!
Maar als ik mijn genetica lessen erop los laat geeft mijn zwarte dame gekruist met Haitse toch echt een zwarte.

Mocht er toch een vosje uitkomen, kom jij dan Foto's maken?????

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:05

sjoert: haha zo zijn er wel meer Clown
sja...ik vind warmbloeden gekke beesten dan Clown de ene vind ik mooi en de andere dan weer helemaal niet Nagelbijten / Gniffelen Clown
welke van mijn 2 vind je dan mooier dan de andere? of geef eens een voorbeeld van een tinker op bokt?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:18

Zow weer aardig bijgeklets hier!
Nou de DA is geweest, en heeft de merrie alleen een vitamine-stoot gegeven. Ze zit nu indd op de 300dagen, en wordt het dus op dit moment een kantje boord geval als ze nu gaat veulenen.
Het veulen beweegt goed, is erg druk, dat kon ook een reden zijn dat de merrie zich niet lekker voelt, want dat dat zo is is een fewit. Ze had geen verhoging, uiers lopen mooi vol, dus voor zover mogelijk gewoon geduldig afwachten.

Mijn hengstje was tot nu toe goed op de foto, maar er kan nog van alles veranderen op zo'n jonge leeftijd. Maar dat vond ik wel gaaf!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:26

twinkel schreef:
Sjoert: ben bang dat de "echte" Friezen fans nu groen worden. (is ook een leuke kleur).
Er zijn hele discussies over of er nu vos-friezen zijn of niet. Haha!
Maar als ik mijn genetica lessen erop los laat geeft mijn zwarte dame gekruist met Haitse toch echt een zwarte.

Mocht er toch een vosje uitkomen, kom jij dan Foto's maken?????

Citaat:
Vroeger hadden Friezen ook andere kleuren zoals vos en schimmel, maar die zijn er in de loop der jaren uitgefokt.

Bron: boktwiki Haha!

Dus wie weet is het genetisch toch mogelijk *LOL*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:27

Wat voor hengstje pvd? Lachen

Fijn dat het goed door lijkt te gaan met de merrie iig!

Frenia: Quincy vind ik gaaf. Haha!
Ga straks je merries eens goed bekijken *LOL*

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:28

Een Vaillant X Atlantic

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:48

zo zeg, een dag even niet bijgelezen en weer vanalles gebeurt.....

even terugkomend op vos friezen...... zwart x zwart kan toch echt eens vos geven..... zo ken ik persoonlijk een aantal merens (die toch echt (bijna) altijd zwart zijn maar die een of vos zijn of een vosveulen aan de voet hebben. Nu worden over vosmerens niet zoveel problemen gemaakt als bij friezen.... en vosfries komt echt wel eens af en toe voor maar daar zul waarschijnlijk niets over horen......................(mag je zelf een conclusie trekken wat hiermee gebeurt) een vosmerens krijgt domweg geen papieren alleen een 'algemeen' paspoort, omdat ie niet aan de rasstandaard voldoet (rasstandaard is zwarte kleur0

gister en vandaag bij folie veel onrust, veulen was ontzettend aan het spartelen, dit was zelfs door de ongevoerde regendeken heen te zien, de ziel liet zelfs het eten even voor wat het was en dat zegt toch wel veel bij folie, ze heeft toch nu een paar zware dagen, vanavond was alles gelukkig weer rustig, madam stond weer lekker te eten. nog 90 dagen wachten....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:50

Hoe zou het bij SA gaan????

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:21

frenia schreef:
pauk: pauk krijgt stilaan hangbuik Haha! gefeli met de mijlpaal!
wat had ze vorig jaar: hengst of merrie? en wat denk je zelf dit jaar?
Alonna is idd een stuk dikker!

Vorig jaar had ze niets.. In 2006 en 2003 beide merries..
Afgelopen keer was ze veel minder gereden ivm een operatie van mij en daarna had paard geen zin meer.. Heel begrijpelijk..
Bij Pauk denk ik toch wel weer een merrie..
Bij Alonna verwacht ik juist een hengst..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:46

ROFL tis bijna 1 januari! volgens mij wachten ze gewoon daarop!!
Geen bijzonderheden, alles blijft hetzelfde. Ik heb met beide merrie's erg medelijden...
Shanaya's veullie is zo druk dat haar anus af en toe een cm of 15 naar achter geduwt wordt. Njadien is vrij smal nu, ze draagt niet meer in de breedte maar nu dus in de lengte. Ik hoop echt dat die snel geboren gaat worden, want njadien is veels te kort om een veulen in de lengte te kunnen dragen. Njadien heeft hierdoor wat druk op haar organen en dat is vooral te merken aan een onregelmatige hartslag en een zware maar oppervlakkige ademhaling. Ik heb vandaag geen zin en ook geen gevoel van "misschien vannacht dan..." ofzo, dus ik ga straks nog even kijken en dan beslis ik wel of ik blijf of toch nog een keer vannacht ga.

Vandaag was ik de merrie's even "kwijt", wat al een prestatie op zich is natuurlijk, zulke tientonners mis je niet snel...
Ze mogen sinds kort zelf weten waar ze willen grazen en dat is dan meestal gewoon op het oude lange gras naast de schuur, bij de mesthoop. Dat stukje heb ik ook afgezet voor ze en ze kunnen vanuit stal zo via de achterdeur zelf het hek door om daar te komen. Als ik aan het uitmesten ben dan blijft het hek open, en zolang ik in de buurt ben ook. Ook zijn hun boxen 's morgens als eerste klaar met hooi erin en de deuren open zodat ze, indien nodig of gewenst, gewoon lekker hun box in kunnen. Maar vanmiddag na een sigaretje keek ik even om de hoek en ik zag de dames niet meer.... Grijnzend openden we de deur van de schuur en, jawel, de dames stonden in het gangpad tussen de boxen... Ze hebben nog even samen in 1 box gestaan en wat rondgewandeld (waggelen is het nu meer), maar omdat ze eerder nieuwsgierig en brutaal leken besloten we dat ze nog wel even naar buiten konden Vork

Zo, nu ga ik even de rest van de post doornemen tot het weer tijd is om naar stal te gaan Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:02

Nog 72 uur die kurk erin houden SA ROFL

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:11

jeetje ik houdt dit echt niet bij hoor, wat gaat het snel! en er is zelfs al een veulentje geboren, gefeliciteerd!

frenia, bedankt voor de tip, ik ga haar manen dan gewoon vanaf het begin maar vlechten en er iets vies in smeren, dan weet ik zeker dat het veulen er niet aan gaat knabbelen.
en wat een schatig geiten meisje! mooie naam ook. (syl is trouwens geen merens maar waarschijnlijk een kruising tinker/fell)

zwart x zwart kan zeker vos geven, het laatste veulentje van de zelfde hengst waardoor sylke is gedekt (geronimo) heeft een voskleurig veulentje gegeven. (frangelica hete ze geloof ik)

omdat sylke ooit problemen met haar uiers heeft gehad en omdat ik bang ben dat ze evt. van te voren al biest laat lopen wil ik het veulen als het even kan biest (bij) geven. voor de anti stoffen enz. die hier in zitten. nu zei mijn dierenarts dat dit gewoon uit een baby-melkfles kon, alleen moest ik het gaatje dan wat groter maken. het leek me ook wel logies gezien een paardenspeen niet erg groot is. hebben jullie hier ervaring mee ? (ik zie me zelf de prenatal ofzo al inlopen Tong uitsteken)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:21

Gewoon zo'n fles halen waar ze ook kalveren en lammeren mee bijvoeren
er zijn ook emmers te koop met een speen eraan

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:24

ik heb ook standaard een babyfles met groot-gat-speen liggen voor noodgevallen Lachen
Wil je de merrie van te voren melken of haal je biest op? In de sos-kit van pavo zit ook een fles.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:04

draakje: Hee, wat leuk, heb jij het over die sylke!! Die heeft dus bij mijn buurman gestaan om gedekt te worden door geronimo.
Veulen van eigenaresse was idd effen vos uit twee zwarte ouders. Ben er vorige week nog geweest bij haar nieuwe eigenaars.

Bij tinkers komt voskleur natuurlijk wel meer voor, al is het dan niet zo vaak effen vos. Bij friezen zou het er idd uitgefokt moeten zijn en dan kan het alleen nog terugkomen als er een vreemdgaat Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:11

Het gaat hier weer lekker snel Lachen

Gisteren gekeken en Zam krijgt nu ook wat zucht rondom haar uier. De tepels lijken iets dikker Lachen Ik mag er gelukkig gewoon aan zitten. Het veulen voelde ik ook weer bewegen Haha! Wordt vast een kleine boef Tong uitsteken

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:19

Mijn twee verzorgmerrie's zijn uitgerekend in April! Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:27

Jeetje wat gaat het snel hier Wow!
Kan het nauwelijks bijhouden Knipoog

Heb ff een vraagje, hoeveel merriebrok geven jullie je merrie, en welk merk enzo?
Mijn merrie gaat de laatste 3 maanden bijna in, dus ik wil straks even voer gaan halen...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:20

@Thirza ik ben van plan om pavo podo lac te geven. de hoeveelheid staat op de verpakking