frenia schreef:marijeR: hoe gaat het nu met Macy???
Gaat wel goed, dag 311 nu en ze drupt nog geen melk 
Hele verandering na de laatste jaren...
Wel wordt het uier steeds voller en staat ze al een paar dagen te kegelen. Wordt steeds meer melkachtig.
Banden worden ook mooi los, ze heeft echt al een blubberkont 
Laatste foto is van gisteren, het is nu nog witter.
Verder is ze naar mij toe weer enorm knuffelig terwijl ze de andere merries bijna opvreet 
Gisteren had ze de 3 andere dikke dames zelfs in het zweet gewerkt. Macy stond in het midden van de bak met haar oren in de nek en deed steeds 1 pas naar links of naar rechts en de rest vloog door de bak.
Volgens mij hopen de anderen dat Macy snel veulent en met haar veulen op de wei gaat... 
's Nachts heeft ze nu haar warmte lamp aan. Schuift ze meteen lekker onder met haar rug en het is duidelijk te merken dat het haar rugspieren goed doet.
Ze heeft altijd flink last van haar rug de laatste weken en met die lamp en massage 2x per dag gaat het prima.
Voor de rest vertoont ze haar normale gedrag, ongemakkelijk, regelmatig naar haar buik trappen en ze kan nog maar heel kort liggen omdat het veulen op haar blaas drukt. Hooguit 10 minuten en dan moet ze weer opstaan om te plassen
Catrin begint ook goed te uieren voor een maiden.
Af en toe merk ik dat ze wel wat last van het veulen begint te krijgen maar ze doet het prima.
Ze is 9 april uitgerekend.
Kyra begint ook wat uier te krijgen. Nog niet veel maar ze moet nog tot 12 april en ging vorig jaar bijna 3 weken overtijd...
Fleur uiert nog niet, zij is ook pas 28 april uitgerekent en een van de laatste merries hier.