[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:54

Saffier schreef:
Daar heb je gelijk in..... We zitten nu op 327 dagen.... Strax de dochter van de staleigenaar maar eens sms-en..... Of ze mee gaat waken....

ach, en het kan heel spannend zijn hoor
ik heb het 1 maand gedaan, voor de merrie van een ander een maand en daarna 4 dagen voor mijn eigen, pbraaf paard

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:28

Jah jouw merrie was wel braaf..... Hoop dat de mijne dat ook is... Maar ja, doe er toch nix aan......

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:48

Hallo allemaal! Bedankt voor de tips en het meedenken,vanochtend zat er dan eindelijk een klein beetje hars aan de uier. Eindelijk...ik denk dat het dus toch goed gaat komen.

Die vulva's van die dichtgezette merrie's zien er niet echt lekker uit..hebben ze er geen last van?

Semra

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:57

Lidelia heeft daar dus wel last van. Al lijkt het alsof het elke dag een beetje minder wordt. Ik mag er gelukkig goed aankomen.

Bedankt allemaal voor het medeleven. Lidelia geniet van de knuffels die ze van jullie krijgt.

Ik zal proberen uit te leggen hoe het zit.
Die 'paddestoel' is eigenlijk een deel van de binnenkant. Aan de rechter kant van die bult zie je (op de foto niet maar in het echt wel) een lijn lopen waar ze eigenlijk open zou moeten zijn. Daar is de schaar van de DA dus in een bocht gegaan. De eerste dag was de linker kant, dus het grootste deel, roze. Nu is dat donker omdat er een korst op zit en er 2x daags blauwspay op gaat.

Hopelijk begrijpen jullie het een beetje.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:43

Jeetje ja ik snap het,daarom ziet het er zo raar uit..je zou zo'n veearts toch iets aandoen :-{.

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:51

ik lees soms dit topic mee, maar ik zet er eigenlijk nooit iets neer, maar ik vond het nu wel eens tijd daarvoor
mijn pony is pas 7 juli uitgerekend, maaar ze heeft al behoorlijke uiers en is ook al aan het kegelen.. en haar vagina staat ook al iets open.. ik heb het vermoeden dat het zeker niet meer lang duurt
misschien een domme vraag hoor, maar wat is hars ??
En is het gevaarlijk dat mijn pony misschien gaat bevallen terwijl ze nog ongeveer 3 weken moet?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:08

Nou Semra dat is idd niet echt netjes gedaan, heel verstandig om een andere DA te nemen!

ff geheel of topic, ik heb net een nakomeling van mijn merrie gevonden die door de oude eigenaren is gefokt hij staat te koop op marktplaats.
Als jullie hem ff zouden willen bekijken en zeggen wat jullie er van vinden zou ik leuk vinden ook al is het negatief (ik heb hem toch niet gefokt ) Dit is de link: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 28-4128-37

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:18

Smiek,nee dat kan wel,goed in de gaten houden,hars is een heel dun gelig laagje op het uier.

Mayday: hij ziet er goed uit,mischien had z'n rug een fractie langer gekund,en had hij wat meer body mogen hebben voor een 5-jarige.Maar ik vind het een leuk paard,wat is zijn afstamming?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:21

Elisa2 schreef:
Mayday: hij ziet er goed uit,mischien had z'n rug een fractie langer gekund,en had hij wat meer body mogen hebben voor een 5-jarige.Maar ik vind het een leuk paard,wat is zijn afstamming?

Highline x Ferro ik moet zeggen dat ik hem wat weinig vind ontwikkeld voor een vijf -jarige, waarschijnlijk hebben ze er nog niet zo veel mee gedaan, de merrie is trouwens juist wel langgelijnd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:38

@saffier: waken zal nog niet direct nodig zijn, maar ik zou haar wel binnen zetten om te wennen. Ik snap heel goed dat je daar geen zin in hebt, zou ik ook niet zo hebben, zeker als er nog geen 1 teken is van een naderende bevalling en haar tijd is het nog niet. Wat dana zegt over Marije, tja, die kan lekker in haar eigen bedje liggen, heeft camera-bewaking en slaapt nu 's nachts ook gewoon door. Mocht het toch komen bellen ze haar wel via foalnet. Is toch even wat anders.

@smiek: vanaf de 320 dagen zit je zo'n beetje goed. Ik weet hoe je de uitgerekende datum geteld hebt? Heb je 11 maanden (335 dagen) geteld of 340 dagen? Als je 11 maanden telt is 3 weken te vroeg nog wel kritiek, bij 340 dagen kan het net.

@mayday: leuk beestje, alleen arm bespierd, zeker voor een 5-jarige hengst had ik wat meer verwacht. Achterhand vind ik wat te afhangend. Wat is Highline voor een hengst eigenlijk?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:48

mayday, weinig ontwikkeld, toont erg jeugdig, weinig hengst, veel hals (mooi front), body had langer gemogen, afhangend kruis. Toont zeker geen 1.67. veel bespiering in de achterhand, achterbeen sabelbenig?? Zou imposanter zijn als er wat meer paard stond.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:53

Neonlight schreef:
@mayday: leuk beestje, alleen arm bespierd, zeker voor een 5-jarige hengst had ik wat meer verwacht. Achterhand vind ik wat te afhangend. Wat is Highline voor een hengst eigenlijk?

Sit this one out x g ramiro z, t' is geen uitblinker.

Sammie en neonlight ben t wel met jullie eens, voor een vijfjarige hadden er wel meer spieren op mogen zitten en ze vragen hogere prijsklasse dan mag je toch wel verwachten dat hij er beter bij staat dan nu.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:55

Ken Highline niet, maar persoonlijk, afgaande op die afstamming, zou het mijn keuze niet zijn op een Ferro-merrie. Maar het verklaard dat afhangende kruis wel.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:58

Neonlight schreef:
Ken Highline niet, maar persoonlijk, afgaande op die afstamming, zou het mijn keuze niet zijn op een Ferro-merrie. Maar het verklaard dat afhangende kruis wel.

Tja heb begrepen dat die hengst toen dichtbij stond en natuurlijk dekte zo zijn ze tot hun keuze gekomen, ach ze is nu drachtig van Riverman was ook niet mijn eerste keuze en misschien ookde beste niet maar t was niet anders, nu ik hem een paar keer heb gezien vind ik hem eigenlijk helemaal zo gek nog niet, ik zie wel wat ze uitpoept beter iets dan niets!

Nu weer ff on-topic ik zal morge weer eens foto's maken van mijn muts, ze harst heel mini maal maar 's nacht wel volgens mij want aan haar benen zit wel gedroogd spul en de hond wil allemaal aan haar benen likken en dat deed hij voorheen echt niet, vriendlief kijkt 's ochtends en ik 's avonds (hij heeft er alleen niet zoveel verstand van) dus ik ga morgenochtend er maar eens zelf onderhangen dat lijkt me een beter idee

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:20

Bedankt voor jullie advies... Voor mij wordt het waken in de auto...Maar we hebben een bus (Iveco daily) dus leg achterin een luchtbed en neem ook wat te snoepen mee etc.... Dus het is wel een beetje vanuit bed... De auto gaat namelijk naast de stal staan, dus hoef maar een metertje te lopen om dr te zien, en de stal deur is aan de bovenkant open, dus kan snel zien of er wat gebeurd.... En natuurlijk mn foon..... Ze gaat vanaf morgen naar binnen....
Heb al zitten denken om mn vader zo'n draagbare dvd speler af te troggelen... haha heb ik wat te doen....
Ga strax wel vast spullen klaar zetten die ik nodig kan hebben.....

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:21

Saffier succes met het waken vannacht!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:24

@ Mayday: Ga vanaf morgen waken... Echt tekenen zijn er nog niet, behalve dat dr banden slapper zijn..... Als ik kijk naar Cerice 2 jaar geleden, die had het echt zwaar, liep echt te steunen... Lady heeft dat niet zo, maar ja Cerice staat nu ook vaak in t land te steunen en te kreunen.......

Die 5 jarige hengst is idd wat magertjes bespierd.... Met de eerste foto dacht ik het lijkt wel een 2 jarige.....

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:27

Spannend voor jou dan al saffier, alleen wel lastig in de auto, moet er niet aan denken, mijn bed is mijn grootste vriend dus bij mij komt tegen die tijd camerascherm klem naast mijn bed.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:03

Neonlight schreef:

Nicole, dat ben ik die dat iedere keer zegt. Veulenen heeft ook wat met het weer te maken, en de lengte van de dagen. De boeren hier in de buurt hebben allemaal de ervaring dat latere bevallingen meestal eerder komen
Uit dit topic kan het ook nog niet blijken, we zijn nog niet bij de latertjes aanbelandt.

De boeren hier dus idd ook Maar hoeveel eerder varieert, de eigenaar zelf had het over een maand vroeger, dat lijkt me nog altijd ongezond, of ze nu laat uitgeteld zijn of niet.

Vanaf wanneer vind jij het latertjes?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:07

Pfff, in een autootje, jij liever dan ik! Heel veel succes, ik zal aan je denken!
En ik ben denk ik net als jij jaloers dat je je paard niet aan huis hebt staan en dat je niet vanuit je bed kan waken.

Nicole, dan hopen wij dat die boeren maar gelijk hebben en we niet weken hoeven te waken! Maar ik heb wel veel vertrouwen in hun ervaringen, het zijn "de oudjes" die het zeggen en die hebben zo veel kennis en ervaring! Alleen natuurlijk heb je er van die eigenwijze merries bij. De latertjes tel ik zo vanaf half juli een beetje. En een maand te vroeg, dat ook weer niet, maar eerder een weekje vroeger. Maar een weekje vroeger betekent wel een weekje minder stressen, en daar hoop ik wel op! Overdragen zoals in april en mei zo erg was dit jaar, die kans is wel een heel stuk kleiner zo laat. Althans, daar gok ik op.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:35

He kan iemand die lijst met drachtige merries niet weer ff up daten, kunnen we weer eens zien hoe ver iedereen is?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:49

Ach ik ga t lekker comfortabel maken in mn bus..... Kan gewoon languit slapen op een luchtbed, en gelukkig ben ik een goede slaper, dus zet afentoe mn wekker, kijk ff en ga weer slapen...... En als ik me dan weer omdraai slaap ik ook echt.....

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:55

@mayday : niet direct een hengst die ik zou kopen,laatste foto is ook niet zo goed getrokken , maar ik ben dan ook een koudbloedliefhebber
@saffier : strekte met waken
@semra : dus ze heeft een blauwe muts nu
@dana : hallo,blij je nog eens te "lezen"

Ik heb vandaag Fleurtje (mini-appaloosa" naar huis gehaald om hier te bevallen.
Ze rende de hele dag achter de schapen aan en Roosje (shetland) die bij haar stond en beet hen constant in de billen

Het vervelende is....ik heb haar als "niet" drachtig gekocht en weet niet wanneer ze moet bevallen.
Ze heeft al wat uier en kling staat al een hele tijd lang en ontspannen,zelf een beetje uitpuilend morgen neem ik foto's !
Nu ze thuis staat,loopt ze constant heen en weer in de weide....echt zenuwachtig bedoel ik, pf ik weet niet wat met haar gedaan

Vandaag is de veearts terug geweest voor Haflingerveulen , het gaat niet goed moet nu haar hoefje baden in sodawater,ontsmetten en antibiotica in hoef spuiten(tussen de hoefrand..die zit nl. los) , als het tegen Maandag niet beter is moeten we bekijken wat we gaan doen

Amanda (haflinger) is drachtig gescant..ze zijn nu alle 4 drachtig en Bibi , (shirextinker) gaat Zaterdag naar de hengst.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:56

mayday schreef:
He kan iemand die lijst met drachtige merries niet weer ff up daten, kunnen we weer eens zien hoe ver iedereen is?

Oke, beginnen we weer. Maar ik ben het ook behoorlijk kwijt inmiddels. En hoe zetten we Copper op de lijst?

Neon Light 29 juli.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:06

Oké, Lidelia 4 juli.

*Amandake, ja letterlijk en figuurlijk een blauwe muts.