Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:59

Odess schreef:
Kelan, dat lijkt me echt een leuk gezicht! Ik heb het veulen nu al bijna een week niet meer zien bewegen... Komt dit bij anderen ook bekend voor?

@ Inglio, ik vind em leuk Ja

Thanx!

Bij Lio heb ik naar mijn idee vrijdagavond nog wat beweging gezien in haar buik, tussen de ademhalingen door. Haar buik leek wat samen te trekken en aangezien het veulen er nog niet is, waren dat waarschijnlijk voorweeen.
Het veulen zelf is bij Lio al een hele poos rustig. Zeker 2 a 3 weken. Nou ben ik er ook maar max 5 uur per dag om haar buik te bewonderen, dus ik kan ook wat beweging missen, maar ik hoop toch stiekem dat ie nu wel richting geboortekanaal schuift!

Voor degenen die dit nog niet hebben ontdekt...
Een tip van een vriendin die werkte bij Lio om het veulen te voelen:
Wrijf met je handpalm vrij stevig over de ingevallen buik bij de heup (flank is dat toch?). Draai rondjes. Het is een soort communicatie met het veulen, omdat die dan je hand op gaat zoeken en je dat voelt doordat de druk van binnenuit tegen je hand groter wordt en je dus een soort bobbel voelt. Heel grappig!
Hier dus... FF een voorbeeldje:
Afbeelding
Lio gaapt er nu al van Knipoog

Dit lukt waarschijnlijk alleen nog bij merries die al een redelijke buik hebben, waarbij je echt de dracht ziet tot ongeveer een maand of wat voor de bevalling. Dan heeft het veulen de ruimte om te bewegen en kan het genoeg druk leveren van binnenuit om je hand op te zoeken.
Probeer het maar eens aan allebei de kanten. Dan voel je goed verschil!

Let op dat je merrie er niet shagrijnig van wordt. Het kan natuurlijk gevoelig/licht pijn doen, zo'n schoppende en duwende kleine.

Alvast veel speel-plezier met de ongeboren kleine...

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:01

bedankt voor de tip inglio ga ik zeker even proberen.
tigra is 5 april uitgerekend dus dat moet wel lukken

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:04

Wendy_Kila schreef:
Heb zowaar het idee dat het vanavond nog eens kon komen!!! Wat denken jullie??

Kijk eens aan Wendy, dat zijn eindelijk flinke spenen bij Kila.
Lio loopt al een tijdje rond met zulke spenen en er is nog niks. Tsja iedere dame is anders he, dus helaas kan ik er weinig nuttigs over zeggen. Zo zat ik namelijk afgelopen vrijdag...
Hoe zijn haar banden? Kan haar staart al recht omhoog of nog verder naar achter?

@Sanne98: Het is je gelukt om de foto's erop te krijgen zo te zien. Een mooie merrie hoor. Om meer info over Mikel te vinden zou je eens op http://www.paardenfokken.nl kunnen zoeken of je wat over zijn afstamming e.d. kunt vinden. Zelf ben ik niet zo thuis in het New Forest ras.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:06

Die uier van Kila Wow!
Je zou idd denken dat dat niet al te lang meer gaat duren Knipoog.

Inglio, leuke ava hoor! Ja
En ik hou je tip in gedachte, jammer dat ik er nu nog weinig aan heb.. over 2 maanden wel denk ik Tong uitsteken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:12

@Tinne: thanx Haha!

Over de tip:
Ik denk dat je vanaf een maand of 8 tot 10,5 dracht al wel kunt spelen met je veulen... Dan zijn die buiken over het algemeen al flink aanwezig en heeft het veulen nog goed de ruimte om te draaien van binnen.
Probeer het gewoon!

Benieuwd naar jullie reacties erop.... *LOL*

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:16

@ Inglio: ik doe dat al vanaf 6 maanden. Veulen zoekt dan inderdaad je hand op. Vanaf ongeveer 8 maanden wilde Siena het niet meer, was gevoelig. Nu voel je er bijna niets meer van, volgens mij ga je er verder in de dracht juist ook minder van voelen omdat het veulen minder bewegingsruimte heeft
@ Odess: Ik zie en voel er dus ook minder van. Soms van die voorweeen zoals Inglio ook noemde, maar niet meer die uitstulpingen achter de flanken. Paar maanden terug bewoog het altijd als ik er was, maar nu moet ik echt een tijdje staan kijken.
@ Wendy_Kila: Jeeee, die uier! Ik duim voor je mee voor vanavond...de buik van Siena is trouwens ook veranderd van vorm en ik kan op de foto's goed zien bij kila dat de buik van vorm is veranderd! Misschien draait het veulen... Clown

Siena staat vandaag lekker op de wei. Banden en vulva waren weer strakker. Uier nog steeds niets. Ze is wel veel actiever dan de laatste maanden. Lekker galopperen door de wei.
Vanavond gaat ze wel weer op stal met een dikke laag stro.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:19

Gaaaaaaap. Ik heb opstartproblemen door al dat gewacht. Ik ga zo maar weer eens bij het meissie kijken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:24

Sjen schreef:
@ Inglio: ik doe dat al vanaf 6 maanden. Veulen zoekt dan inderdaad je hand op. Vanaf ongeveer 8 maanden wilde Siena het niet meer, was gevoelig. Nu voel je er bijna niets meer van, volgens mij ga je er verder in de dracht juist ook minder van voelen omdat het veulen minder bewegingsruimte heeft

Oke, ja het was ook maar een schatting. Ik heb Lio pas sinds november (maand 7) Wat denk jij: van maand 6 t/m 9 a 10 dan???

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:34

Nou ik heb het niet vaak gehoord dat het al kan vanaf 6 maanden hoor! Niemand geloofde me ook Boos!
Maar ik wist het zeker Bloos
Dus ik denk wel dat je goed zit met je schatting, maar misschien is het door op een bepaalde manier te drukken toch al te voelen vanaf 6 maanden. Ik deed precies wat jij zei, dat het veulen je hand opzoekt. Dat werkt het beste. Als ik mijn hand er gewoon oplegde, voelde ik het ook niet echt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:35

en inderdaad trouwens tot maand 10 ongeveer, want nu voel ik 'm ook niet meer Verdrietig
Maar dat verschilt denk ik ook per merrie, als er een klein veulentje in zit, zal die misschien wel langer bewegen.
Misschien krijg ik een joekel Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:38

Die verandering in de buik bij Kila lijkt heel wat te beloven Ja
Echt een omslag van een ronde buik naar een puntbuik. Bij mijn merries zie ik dat meestal een dag of een aantal uur voor de bevalling Nagelbijten / Gniffelen
Go jij! Go jij! Go Kila! Go jij! Go jij!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:09

Wendy_Kila, gaat dat een hengstveulen worden? Wat een enorme puntbuik heeft ze zeg!

Ik lees het morgen wel Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:30

Net weer even bij Kila wezen kijken, want zul je zien dat ze overdag bevalt. Ze stond opzich rustig, en dit keer was het wel gelukt om het kegeltje vast te leggen op camera. De kegel die aan de witte speen zat was er al weer af.
Het kegeltje:
Afbeelding

Waar ik wel van schrok is hoe haar vulva/ kling in zo´n korte tijd (paar uur) is verandert.
Deze foto is van vanochtend:
Afbeelding
Deze foto is van een kwartiertje geleden:
Afbeelding
Zien jullie ook het verschil, of ben ik gek aan het worden??

Hier nog een foto van net, waar je haar buik goed kan zien. Gister was die buik toch nog echt ROND...
Afbeelding
En zoals je aan deze foto kan zien lijdt ze er nog niet echt onder:
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:33

Dat ziet er goed uit Kila Go jij! Go jij!

Even een vraagje.......
Als een merrie in fase 1 a 2 zit (met melk e.d. uit uier dan Knipoog) hoe lang duurt zoiets dan nog tot het fases verder gaan?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:35

jeddah schreef:
Dat kan in een dag of zelfs in enkele uren gebeuren!! Als je in de laatste fase zit kan je rekenen op een veulen binnen 48 uur, meestal zelfs binnen 24 uur.
Sim heeft weken en weken in fase 3/4, geel, gezeten, en ging pas door in de nacht voor de bevalling.

Vorig jaar had ik een merrie die 36 uur op fase 6 bleef en toen pas bevallen is.

Faniek, ik quote even het antwoord dat jeddah eerder gaf voor je.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:38

Dank je Lachen

Misty zit nu in fase 1 a 2 merkte ik net Haha!

Ze heeft nog geen spenen maar dat is er al wel Knipoog

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:38

Ik kreeg er bij Kila nu niets meer uit, terwijl ik het er gisteravond vrij makkelijk uit kreeg. Denk (hoop) dat het nu dus een stuk dikker geworden is...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:41

De vulva vond ik al slap op de eerste foto, maar volgens mij is hij op de tweede wat langer. Veel meer verschil zie ik niet.

Kegeltje yeah *o/*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:41

Sjen krijg jij al wat uit de uier van Siena Haha!?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:47

ik wou dat het waar was! Je kunt bijna beter vragen: komt er al uier? Huilen
Maar ja, ze is maiden en ik denk dat ze ineens binnen een dag uier aan maakt. Maar ik heb nog niks van harsdopjes of kegeltjes ontdekt helaas.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:48

Sjen schreef:
ik wou dat het waar was! Je kunt bijna beter vragen: komt er al uier? Huilen
Maar ja, ze is maiden en ik denk dat ze ineens binnen een dag uier aan maakt. Maar ik heb nog niks van harsdopjes of kegeltjes ontdekt helaas.

Ach gut

Komt wel goed Ja
Misty had eerst ook niet zoveel uier en toen het veulen er was had ze een overvolle uier (toen ze maiden was)

Maar Misty heeft geen spenen, maar er komt wel wat uit Haha!

Maar dag 321 voor jou nog alle tijd Knipoog (Misty trouwens ook Haha!)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:04

Wel vroeg al dat er melk uitkomt bij Misty dan zeg! Misschien gaat ze wel weer te vroeg?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:06

Het is nog geen melk het is nu nog waterig en de andere kant ietsje troebel...

Ben benieuwd of ze weer te vroeg gaat... ik zie haar er wel voor aan Haha! maar wie weet gaat ze Macy-en

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:09

@ sanne98: Hartelijk welkom op dit topic.

Lady haalde ik vandaag uit de bak, ging d'r poetsen, kwam uiteindelijk bij haar achterbenen uit en zag ineens dat ze een grote kale plek had met veel vers bloed (het droop gewoon). Schrok echt. Dus ik het goed bekeken, leek het echt alsof ze zich geschaafd had. Dus ik gewassen met Betadine Shampoo en Imaverol. D'r achterbeen was helemaal dik Verdrietig , dus even met haar gewandeld en weer een kwartier gekoeld met koud water. Ze heeft er echt last van en ontlast het been echt. Ach gut Zal morgen even een foto maken.
Met d'r buik gaat het wel goed, groeit echt met de dag.
Laatst bijgewerkt door elady op 29-03-05 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:11

@elady: he bah, hoop dat het snel hersteld!
Knuffel voor Lady! Ach gut