[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:20

Ik zou als het veulen er dan nog niet is niet zo lang/ver van huis willen zijn. Of je moet een back up regelen.
Ik moest vorig jaar ook een keer een avond weg maar mijn vriend opdracht gegeven dat hij de camera op zijn telefoon open moest laten staan en appen/bellen als hij iets zag. Zelf ook tussendoor af en toe gekeken wanneer dat kon. Ik zat op 20 minuten afstand dus kon er zo heen als het moest. De laatste dagen vond ik het al spannend om de hond uit te laten nadat ik 1x 2 uurtjes weg was geweest en ze de hele stal had verbouwd. 3 dagen later is het veulen geboren. Maar elke merrie is weer anders.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:22

Het weekend dat ze uitgerekend is heb ik een uitnodiging afgeslagen. Het weekend ervoor ga ik in principe wel naar een familiefeest maar als ze tekenen heeft, gaat m’n man alleen met onze dochter. Is telkens redelijk ver (ongeveer een uur rijden).

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:36

corinadrenth schreef:
DDDara schreef:
gefeliciteerd Amitro!

Ik ben wel heel benieuwd vanaf welk punt jullie
[*]een birthalarm om doen?
[*]Niet meer van huis weg gaan?
[*]Echt gaan waken?

Ik heb namelijk een uitnodiging voor eerste paasdag (dit is op 2 uur afstand dus ben ik zeker een 8 uur van huis weg) dan is ze even snel gerekend 345 dagen drachtig. Kijken jullie naar de datum of echt puur naar de staat waar in de merrie is?

Ik heb dan zwz birth alarm op en blijf in de buurt van huis

Mijn merries zijn tot nu toe rond of iets voor de uitgerekende datum bevallen en dat houd ik aan, ik plan geen vakantie, wel een hele dag weg maar alles onder voorbehoud, als de uier goed groeit gaat het alarm om, dit jaar voor het eerst, 1,5 week voor de uitgerekende datum. Ik ga waken als er hars zit of als ik het niet vertrouw, zoizo zet ik 2 weken voor de uitgerekende datum meerdere keren die nacht de wekker en als het bijna zover kan zijn elk uur en als er echt hars is slaap ik op de bank, dan slaap ik minder diep *D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:58

Mijn merrie staat onder alarm en camera bij de stal eigenaren, die wonen. Erbij dus zijn binnen paar seconde in de stal mocht het nodig zijn. Ik ben zelf op Max 40 min rijden van stal af (deze periode) ik ga niet verder weg nu

Hier vandaag 335 dagen, banden zijn echt mooi los, maar het uier doet niet mee :( hopelijk snel een veulentje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:41

DDDara schreef:
gefeliciteerd Amitro!

Ik ben wel heel benieuwd vanaf welk punt jullie
[*]een birthalarm om doen?
[*]Niet meer van huis weg gaan?
[*]Echt gaan waken?

Ik heb namelijk een uitnodiging voor eerste paasdag (dit is op 2 uur afstand dus ben ik zeker een 8 uur van huis weg) dan is ze even snel gerekend 345 dagen drachtig. Kijken jullie naar de datum of echt puur naar de staat waar in de merrie is?

- wij doen op stal een week voor de uitgerekende datum een zender aan de vulva;
- mijn stalhouder is bijna altijd thuis omdat hij al zijn werk aan huis heeft. Zijn overbuurman waakt mee en zijn vader (tevens buurman) ook. Ikzelf woon op 10 min afstand en zit met twee kleine kinderen. Dus ik tel niet echt mee.
- echt waken doen we een week van te voren of als we het idee krijgen dat het eerder komt. Maar omdat er zoveel zicht is, is de stap naar ‘waken’ klein. Ze komt dan wel in een stal met camera.

Bij jou zou ik niet gaan. 2 uur afstand en dan 345 dagen. Ik zou lekker thuis blijven.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:23

Mijn ouders wilde een week voor Raya geboren werd naar een paard gaan kijken en de vraag was of ik mee ging op 182 km afstand dat heb ik niet gedaan. Ik zou maandag voor een koets gaan kijken op 40 min. Rijden dat heb ik verzet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:58

Ik heb alles 24/7 onder camera, ik doe het birthalarm om zodra ik vind dat het echt ergens op lijkt, dat kan slappe banden zijn of een overvol uier of dat ze gewoon aan de datum is. Is voor mij een beetje een gevoel en dat ik mijn merries best goed ken. := Ik ga niet weg van stal als merrie onrustig is en de melk eruit loopt bij wijze van. Hiervoor had ik een merrie die rustig 10 - 14 dagen melk liet lopen, het spoot er echt dagenlang uit, maarrrr zodra ze ging ijsberen wist ik dat het zo ver was. Toch beviel ze echt heel snel, je was even weg en binnen 5 min kon het ernaast liggen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:21

Bedankt voor alle reacties, Ik heb ook aangegeven dat als mijn merrie spannend doet ik er niet bij zal zijn. Ik denk mijn merrie ook goed te kennen is ons 4 de veulen van haar (altijd overtijd) Maar vorig jaar was het 361 dagen en nu lijkt het nog langzamer te gaan.
Voor als nog loopt ze nog 24/7 buiten zonder alarm daar ben ik nu nog 100% gerust op maar hoe dat tegen pasen zal zijn is natuurlijk de vraag. Bij twijfel blijf ik zeker thuis (want heb helemaal geen backup)
Maar het is best lastig want ik wil mijn 3 jonge kids ook een leuke meivakantie geven dus 2 weken thuis zitten is geen optie. Maar zodra ik iets zie verandere dan gaat het paard toch echt even voor.

Ik verheug me niet op de periode van twijfel van kan ik nog even weg of toch niet....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:28

Ik denk dat het er vooral om gaat dat je er te lang over doet om terug te komen. Als je denkt dat er nog niks gaat gebeuren, kan je misschien wel weg, maar niet zo ver.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:55

Ik heb normaal binnen 2 weken een weekendje weg. Dat is jaarlijks. En elk jaar geef ik al aan dat het goed kan dat ik uiteindelijk niet mee kan gaan als een merrie het te spannend maakt. Ik kijk dan vooral naar tekenen en aantal dagen dracht.

Ik heb nu even vakantie, maar ik vind het wel straks weer spannend als ik terug naar de lessen moet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:03

Ik ga met Pasen ook naar de camping, maar heb er 1 vlakbij geboekt binnen 20 min ben ik op stal, maarrrrr heb wel 2 mensen die op een paar 100 meter afstand wonen en ook op de camera kijken die er dus wel snel kunnen zijn. Ik hoop alleen wel dat ze dan dat veulen al uitgepoept heeft := ik ga er dan dus wel iedere dag heen vanaf de camping, maar daarom ook vlakbij.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:55

Hier nog altijd het zelfde.
Dag 333
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:40

Sonjim wat leuk dat ze dezelfde aftekening heeft als mams.

Janinevv Daar zit idd vooruitgang in.

Amitro123 dan zal de tijd traag gaan voor je := maar probeer toch te genieten van je vakantie en erna lekker veulen knuffelen.

Ominira Heb je nog een uier foto? Benieuwd hoe fel deze gegroeid is.

Knolselder Ze doen mekaar na haha. Nog geen vooruitgang in uier?

Sexysusie altijd sneu als ze zoveel last hebben van het veulen. Nog even en dan is een hopelijk van het getrap in haar buik af.

DDDara Wij gebruik geen alarm hier maar puur ph test en camera's. Ik ga vanaf dat ze veilig zijn niet meer als 20 min van stal af. Als ze echt tekenen krijgen ga ik zelfs niet van stal af. Zodra de ph zakt, ze ineens anders zijn van gedrag of andere tekenen vertonen ga ik waken. Scheelt ook wel dat ik de merries goed ken dus ik heb direct door als er wat anders is als normaal.

Sharonindezz d'r uier wilt idd nog niet echt mee zo te zien. Maar kan zomaar ineens veranderen natuurlijk

Laylah2002 Je merrie heeft voorlopig nog geen haast zo te zien.

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Memerel - Eef - 358 dagen
Loutje2203 - Think Twice Z - 352 dagen
Ominira - Yellow - 341 dagen
Magicmist - Goldy - 340 dagen
Sharonindezz - Kor - 335 dagen
Knolselder - Belle - 334 dagen
Mer1980 - Rapunzel Dodona - 334 dagen
DDDara - Don Dara - 334 dagen
Laylah2002 - Phallon MT - 333 dagen
abddanielle - Daan's black magic - 333 dagen
Lyona - Jona - 332 dagen
Sabbuh - Eira - 331 dagen
Nieky1993 - Missy - 328 dagen
XxdiandraxX - Maldu - 328 dagen
Knolselder - Merel - 324 dagen
Garffpamela - Merida - 320 dagen
Wonders - Quin - 313 dagen
Hommage - Indy - 313 dagen
Knolselder - Queen - 311 dagen
Ciara_Lady - Nylke - 309 dagen
Luna2006 - Kato - 309 dagen
Knolselder - Desi - 303 dagen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:44

Wij gaan een nachtje doorhalen. Ik hoop dat ze vanavond gaat _/-\o_ Onrustige merrie die heel snel veranderd. Binnen 3 uur van kegelen naar druppelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:51

Jaa spannend hoor !

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:54

Spannend. Succes +:)+

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:04

Heel spannend!
Mijn veulen heeft de naam Corazón Z gekregen.
Ik kan niet wachten om haar te leren kennen en haar uit te zien bloeien. Nu is ze nog helemaal niet geïnteresseerd in mensen, maar het kan nog altijd veranderen. Ik heb veel filmpjes doorgestuurd gekregen dus dat is wel altijd fijn :)
Een van deze zal ze ook in de piste worden losgelaten met Farolatje
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:06

Succes suffie!!

Wat een schatje die kleine Corazón <3

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:20

Spannend suffie, succes :):)

Mooie naam Amitro.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:53

Dit was zojuist Quinn haar uier. Het begint echt wel nu +:)+

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:22

Dat is al een best uier Wonders! Spannend

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:41

Voor Quinn is dit blijkbaar nog niets (wordt echt groot normaal gezien) maar het gaat vooruit, dat is het belangrijkste :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:51

Leuk!! Spannend hoor succes

Vanavond

Afbeelding

En gisteren

Afbeelding

Heel benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:11

Spannend suffe! Hopen op een knap en vooral gezond veulen en merrie voor jullie vanavond!

Wij wachten nog even door.. DA is vandaag even geweest voor een check-up, veulen leeft en ze vond eef in goede conditie. Ze zag alleen geen signalen voor een zeer aanstaande bevalling…. We krijgen steeds verder naar een jaar dracht toe..

Morgen doe ik weer een dagje stal, de eigenaar en haar man moeten allebei weg voor het werk dus dan ga ik daar even bivakkeren voor het geval dat. Overdag doe ik er toch al snel een half uur over naar stal, ‘s nachts kan dat een ruim kwartier zijn gelukkig.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:17

Ze maakt er gewoon een hele spannende ervaring van.

Want ik zit altijd te kijken naar nieuwe veulens, maar stiekem wacht ik het meeste op die van jou.

Straks is ie extra mooi. Dat hengstje dat gaat komen.