[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:18

Renske wat rot joh. Mijn merrie had precies hetzelfde (al kwam dit door de bevalling). Was bont en blauw van binnen en bloedde ontzettend, alle stalwanden zaten onder. De dierenarts zei dat hechten niet zoveel zin heeft omdat de kans groot is dat het losraakt. Gelukkig geneest het echt sneller dan je denkt.

Waar je wel op moet letten, is dat je merrie goed mest. De mijne had zoveel zeer met persen, dat ze niet poepte, of hele kleine beetjes. Dierenarts heeft zelfs geholpen door met glijmiddel wat mest weg te krijgen. Dus ik heb die eerste week slobber met een flinke scheut olie gevoerd om het allemaal wat soepeler te maken.

En elke keer goed wassen inderdaad, dan kan je ook zien wanneer ze weer gebloed heeft. Nu is jouw merrie licht, dus dat scheelt wel.

Renske_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:23

Mesten heeft ze wel gedaan, heb alleen het idee dat ze niet durft te plassen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:31

Proficiat aan alle nieuwe veulens!
Ook proficiat aan degene die verjaard zijn de afgelopen dagen!
Veulen spams zijn super leuk!!! Dus blijf jullie knapperd zeker delen! Vind in de Max!
Welkom aan de nieuwe!
Renske ojee zo veel bloed we duimen!!!

Ivm het meten, ik probeer hem zaterdag eens te meten dan is hij 1 maand. Dus ben benieuwd hoe groot hij al zou zijn. Ik ben helaas nog steeds aan het wachten op de uitslag van de kleurtest. Zeer vreemd. Moest gisteren normaal binnen zijn maar DA ging eens een mailtje sturen. Halster heb ik van epplejack. Idd wat te groot de eerst week maar nu groeit hij er mooi in.
Hier heeft het heel de ochtend geregend. Dus deze namiddag even naar buiten. Ook heeft hij zijn eerste ‘douche’ gehad. Zijn beentjes en beetje op zijn poep en eens zijn staart. Stond hij super flink! En liet hij super toe! Voor Mira is de tandarts geweest en gaf echt compliment over miracle. Die zei dat hij zeker een heel goed paard zal worden! Super nieuwsgierig in alles wat we doen en daar was hij heel positief over. Nog even wat miracle spam! Ze mogen sinds vorige week ook op het gras en de weide naast hun staat het grootste paard van stal die is 1.89 als ik me niet vergis. Is wel nog grappig op te zien. Maar heb er nog geen foto van! Daar probeer ik eens werk van te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:12

Het niet vinden van de mest is heel normaal. Heeft ook zelfde kleur als stro en is plakkerige hoopje. Bovendien mesten ze maar heel weinig tegenover plassen.

Renske geneest idd wel heel snel dus hopelijk ook bij jou

Jacky doe je goed aan haar te laten opvoelen dan ben je tenminste zeker.
Langste dracht in dbt 382 dagen

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:15

Jeetje Renske dat is schrikken!
Slim Jacky, ik zou er ook onzeker van worden zo.

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:27

Kaplaars: wat een leuk veulen, gefeliciteerd! :)
Renske: oh dat ziet er niet prettig uit! Hopelijk heelt de wond snel :(:)

Ondertussen heeft mijn andere mini Shetlander ook een mooie uier gekregen. Ben benieuwd hoelang dat nog duurt, zou het leuk vinden voor Lexie dat ze snel een ‘speelmaatje’ krijgt :P
Afbeelding
Afbeelding

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:31

Huisje o ik ben helemaal in love met Lexie!

Renske zo, wat een bloed zeg.... kqn me voorstellen dat plassen pijnlijk kan zijn, zal branden..... kan ze er niet wat pijnstiller voor krijgen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:35

Anso, wat is hij toch mooi getekend, met name aan de linkerkant met die vlekjes op de hals, schouder en schoft. <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:37

Holy sh*t Renske :oo heftig.

Zo hier staat Tommy voor het eerst voor de nacht op stal :+
Hij is van de week sochtends geboren en in de middag naar buiten gegaan waarna hij niet meer binnen is geweest de afgelopen dagen en nachten, het was prima droog en rustig weer :j.

Maar nu! Jemig :oo de schimmel merrie stond gewoon te rillen en shaken. Haar veulen overigens niet :+ die vond het prima spelen in de modder :=
De deken van moeders was echter maar raar

Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:51

Jacky, ik snap dat je haar nog een keer wil laten checken inderdaad. Just to be sure, hopelijk zit alles gewoon nog goed en vindt ze het nog te lekker warm daarbinnen.

Renske, jéétje wat een bloedbad, je zult je wel rot geschrokken zijn toen je dat zag of niet?
Mijn jaarling had twee weken terug ook ineens een sneetje op haar vulva maar dan de buitenkant. Ik vraag me da n ook heel erg af hoe ze dat voor elkaar krijgt.... Hopelijk heeft Olivia er snel wat minder last van. :(:)

Huisje, wat een popje zeg <3

Hier is de paddock en weiland in een waar zwembad veranderd, ze komen hun schuilstal niet uit _O-

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:02

@renske: :( wat heftig. Idd konden ze soms maar eens praten.... Beterschap :(:)

@cp112: leuke fotos!

@huisje29: wat een schatje

@ansodm; heb je samen met de merrie je veulen op de wasplaats gewassen?

Ik heb vanavond ze nog ff uur in de binnenbak gehad omdat het vandaag wat minder weer was, 10 graden met wind en buien dus ik heb ze maar 2,5 uur op de wei gehad.en ik heb Red een skippydier gegeven om mee te spelen. :)

Wanneer gaan jullie je merrie eens een minuutje uit de stal halen om ff te poetsen of zo. Begin je daar mee als je veulen 2 weken is of een maand of?

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:03

CP: wat een geweldig gave merrie en veulen zeg <3
En Anso, dat veulen van jou, zo leuk getekend :)

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:03

Wow renske

Voor je eigen gemoedsrust eff check er de check @jacky

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:23

Jeetje Renske dan schrik je je toch ook rot. Hopelijk niks ernstigs en geneest het snel.

Jacky wat slim van je maar toch ook weer erg spannend. Ben erg ben naar de uitslag.

Bedankt voor de tips over de halsters. Ik zit hier nog niet zo lang en heb de eerdere berichten gemist, ik ga dat in ieder geval ook nog even terug zoeken :)

Morgen gelukkig weer wat beter weer, dan kan al het jonge spul weer lekker lang naar buiten gelukkig!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:28

Afbeelding
Net geboren! Hengstje. Zag vanavond twee harsdoppen en drie kwartier later was het er al.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:28

Gefeliciteerd !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:31

Gefeliciteerd! *\o/*

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:33

Gefeliciteerd dat is mooi snel! *\o/*

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:36

Rianne Gefeliciteerd

Jemma gefeliciteerd

SBlom gefeliciteerd

AfroAnita Gefeliciteerd

KAplaars Gefeliciteerd

Iedereen die ik ben vergeten ook gefeliciteerd!

Renske zo dat is schrikken hoe gaat het nu met haar bloed het nog?

Hier valt het vies tegen 3 veulens wat een gekkehuis, hoewel het ook echt genieten is, maar ik kom nergens meer aan toe. Revi is gelukkig super makkelijk dus die kost bijna geen tijd hoewel ik wel moet opletten ook nog af en toe iets met hem te doen.
Rivella gaat echt stukken beter is super geïnteresseerd in me als ik bij haar op stal kom, vindt kroelen nu goed, ik kan haar voetjes kort oppakken, halster omdoen gaat vrij makkelijk, dus dat is top.
Maar Reus is wel een moeilijk geval nu hoor, die gaat ook in blinde paniek door die stal heen als ik hem wil pakken trapt met 2 benen gericht naar me. Halster ben ik maar mee gestopt had het idee dat hij er alleen schuwer van werd en hij liet zich echt recht achterover vallen bij het omdoen. Nu iedere dag aan het oefenen met aanraken aaien en sinds vandaag heb ik 2 x ze neusje in het halstertje gekregen maar verder niet..... maar dan draait hij ook echt om en komt achter uit trappen/ bokkend op me af....... Dus dat wordt nog een hele uitdaging!

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:42

Karelien gefeliciteerd, dat ging dan snel ineens! Was je er bij toen hij eruit kwam?

Dddara dat wil ik wel geloven! 3 babies tegelijk.....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:44

Gefeliciteerd karelien!

Ik heb Ariel van de week al een keer bij Amarens weg gehaald. Toen hebben we bij Ariel even staart en benen gewassen. Planning was om ze vandaag weer even uit elkaar te halen, maar Olivia gooide roet in het eten. :+

Temperatuur van Olivia is voor als nog prima. Ik was nog even bang dat ze niet durfde te plassen, maar dat deed ze op een gegeven moment wel gelukkig.
Er kwam met plassen nog wel wat bloed mee. Maar het lijkt gestopt.
Wel loopt ze echt moeilijk. :(:)
Vanavond de 3 merries met veulens nog in de binnenbak gehad, Olivia was het er niet mee eens dat ze niet mee mocht. Dus die er toch bij in gezet, maar ze houd zich echt wel rustig.
Stomme Amarens vergiste zich in mama. Die wou bij Olivia drinken, waarop Olivia begon te lopen en Amarens haar maar bleef volgen. :')
Ariel er telkens bij, maar ze bleef Olivia volgen. _O-
Tja, risico van het vak als je met blondjes fokt, ze zijn niet altijd even slim. _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:51

Gefeliciteerd!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:51

@karelien: gefeliciteerd :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:54

Mijn merrie ligt normaal savonds altijd wel een keer te slapen. Echter nu al sinds vorige week dinsdag heeft ze niet meer gelegen. Veulen is van 23/04. Ze waakt continue bij hem.
Ze heeft ook niet meer gerold, niet in de bak en niet in de wei. Terwijl dat wel haar favoriet is.

Hebben meer merries dit?

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:09

Oef renske dat is schrikken..

Karelien gefeliciteerd!