[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:12

Dustinlover, Hoe is het nu, alles goed?

Janinevv, Ach wat sneu, ik kan je niet helpen met advies

pretty, Go Vera!!!

Fotsy , <3
Snap volkomen dat je verliefd bent, kom maar door met de foto's!

Dyonne, Wat een heerlijk bekkie <3
Wat heeft hij nou voor kleurtje?

Kabayo, :(:) :(:) :(:)

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:14

Kabayo toch, de woede is net zo belangrijk als het gemis. Geef het tijd, uiteindelijk maken alle emoties plek voor geweldig voor liefde en alle herinneringen aan Lady. Als je een keer wilt, mag je gerust privé berichten naar me. Sterkte meid

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:14

heel begrijpelijk Kabayo, ik had ook graag mee willen praten en m'n veulentje willen spammen. Ik heb m'n merrie dan nog, dus voor jou is het nog erger. :(:)

Met Jazzy gaat het goed, sinds een week staat ze aan huis en ik vind het heerlijk. Zondag in m'n pyjama gevoerd, hihihi

Gefeliciteerd allen met de prachtige veulens, ik wacht nog op de droogfoto's van DL. :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:25

Pretty, welnee geen complexen hoor. Enkel iets wat me echt opvalt haha :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:28

Waauuuuww DustinLover! Nou zeg, ze laten je zo lang in spanning en dan doen ze het gewoon gezellig samen?!! Supergaaf, blij voor je *\o/* Het was het wachten waard volgens mij?!
En Siptje ook! Whoehoee, i love it. Goed dat jullie erbij waren; klinkt griezelig. Best een flinkerd, of niet? Ik vind 'r erg aansprekend!
Pff Linda, Jupi houdt je wel heel lang in spanning zeg. Natuurlijk is dit geen overdreven draagtijd, maar met al haar tekenen sinds een eeeeuwigheid lijkt het wel zo :(:)
Oh Cynthia, wat een heerlijke verjaardagsfoto's.
En ook uier van Vera weer vol? Wat zijn de merries er weer druk mee dit jaar. Vol, leeg, vol, leeg. Grrr. Maar nu lijken er toch wat tekenen te zijn, ben benieuwd. Balen van de niet-drachtige merrie. Enige voordeel is dat je haar nu wat af kunt straffen; drachtig hebben ze toch hun gras/voer nodig. En ach gut, je hond :( Vind het zo naar voor je. Je weet wat je moet doen als het zover is, maar oh wat hoop je dat er wonderen gebeuren op zulke momenten. Sterkte.
Rensju, hoe gaat het met jou?
Dyonne, yeeaahh, van harte! Dat is rap gegaan op het eind; had ze wat in te halen? :P Wat een prachtig, práchtig koppie. En aftekeningen op bestelling gekregen lees ik? Top!
Fotsy, ik vind haar qua kleur zo vreselijk mooi; kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent. Mazzelaar :D
Oh Kabayo ;( Ik leef zo met je mee; moet er echt nog geregeld aan denken. Dat je een veulen kwijtraakt bij de geboorte is zuur, maar je merrie; zo erg. Kost echt tijd en dan nog....
Hopelijk dit weekend mooi weer; ben toe aan veulenspam!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:49

Dyonne, wat is hij verschrikkelijk schattig! <3
Enne, kan ik je nog boeken om hier babyfoto's te komen maken? :D

Kabayo, inderdaad, woede hoort er ook bij. Gewoon boos zijn, heel boos, huilen, doe wat je wil, langzaam aan slijt het, maar dat duurt gewoon heel lang :(:)
Ik laat na bijna 2,5 jaar ook nog wel eens mijn tranen lopen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:53

Kabayo :(:) Het is ook zo oneerlijk!! Natuurlijk zit je er doorheen. Dat is niet gek en dat mag ook!

Welke wormenkuur geven jullie eigenlijk altijd vlak voor de bevalling? Ik ga eigenlijk altijd met m'n normale schema door..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:58

Cynthia: na 5,5 jaar kan ik ook nog steeds huilen om mijn kanjer. Ze was zo geweldig, maar zo klaar met leven. Nu een half jaar geleden Pony kwijt geraakt, zelfde verhaal. Ook zij was geweldig, maar ook zo klaar met haar leven. Het geeft wat rust om te weten dat zij nu pijnvrij zijn, maar het gemis is extreem en intens.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:59

Kabayo :(:)

Dyonne, prachtig koppie <3

Rowan, waar blijft de veulen spam? En hebben ze al namen?

Fotsy, <3 lekker op je roze wolk blijven zweven! Wat een prachtig meisje!! En zo veel spammen als je wilt hoor :j

Pretty, kijk dat begint er op te lijken! Go Vera!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:00

Kabayo, heel begrijpelijk hoor! Vooral om dan hier al die veulentjes voor bij te zien komen...
Het moet allemaal een plekje krijgen! Zou ook niet weten wat ik zou doen als één van mijn merrie's iets overkwam.

Dyonne, knappertje is het hoor! Valt mee hoeveel wit hij heeft, vergeleken met zijn mams, of niet? (benen nog niet gezien natuurlijk O:) )

Fotsy, snap dat je helemaal verliefd bent!
Maar vader is een perlino toch? Dan is kans op valk toch best aannemelijk?

Hier heb ik weer de eerste wacht en Mariska ligt even te slapen. Ph was nog meer gezakt, nu toch erg duidelijk 5.5, hebben we vorig jaar niet eens gezien bij Lies. Uier ploft bijna uit elkaar.
En ze staat maar wat te staan op stal nu... Voor de kerst hebben we wel een veulentje denk ik :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:01

Aniek, voor de kerst??? Jij misschien!! Maar bij Jupi betwijfel ik het nog... :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:07

Ik zei niet welke kerst he!
deze opmerking begin ik steeds minder leuk te vinden trouwens, tegenover toen ik hem eerder altijd gebruikte _O-

Lies lijkt nu wel weer wat onrustiger :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:32

Volgens mij heb ik je nog niet eens hefeliciteerd met deze knapperd Dyonne :D
Gefeliciteerd.

DL hoe gaat het nu?
Heb je nog foto's?

Kabayo dat is toch niet raar?
Het is nog zo vers.
Ik mis mijn maatje nog best vaak, al wordt het nu Cashmiro er is wel steeds minder.

Wat heerlijk om haar aan huis te hebben Setteli

Pauk, ik heb ivermectine gegeven

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:33

pretty schreef:
Het zit in de naam Vera :')

Net de laatste check gedaan,de uier is weer gegroeid.
Het begint er op te lijken.

[ [url=m/Azbk6r.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNxaZi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja zou dat t zijn :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:41

oh kabayo, is toch begrijpelijk meid, de pijn, de leegte, het gemis, het blijft je achtervolgen, zelfs nog na 12 jaar kan ik het soms niet vatten waarom mijn palo meisje mij heeft moeten verlaten en schiet ik ineens in de tranen. Velen onder ons weten helaas hoe je je nu voelt.
De tijd zal de pijn verzachten, de leegte vullen en het gemis verminderen maar nooit zal de herinnering verdwijnen. Ik probeer op een moeilijk ogenblik steeds aan de leuke momenten te denken die we samen hadden en dan word ik er vrolijker van.
We will see them again on the other side, when our time has come.

klopt aniekr papa is perlino maar Elsa draagt geen agouti (er zijn gekke mensen die een vosse merrie laten testen :o ) en hengst is heterozygoot agouti en extention dus was 'maar' 25% kans op valk en dat twee maal op rij krijgen, vind ik toch spectaculair. Had deze keer echt een palo verwacht.

bedankt voor de complimenten

dyonne hoe schattig toch, geweldig mooi

oh veel merrie's die op knappen staan, spannend, succes alvast en hopelijk houden ze jullie niet teveel van jullie slaap

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:45

Hij is bruin en nog redelijk beschaafd qua aftekening idd, haha. Niet witter dan mams zeg maar.

Hier altijd ivermectine voor het veulen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:46

Mensen zoals ik bedoel je, Fotsy? :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:50

Mooi koppie er op Dyonne. Een bruine had ik wel verwacht en toch je gewenste aftekeningen ;)

Kabayo dat snap ik wel hoor. Na 2,5 jaar mis ik mijn merrie ook nog steeds.

Vanavond zag ik dat Gwen dr uier weer is gegroeid, voelt hard aan is dat zucht? Krijg er niets uit. Ze is begonnen met staart schuren en billen worden pudding. Eet gewoon goed dus nog niet een idee dat het gaat komen, vanaf zondag mag het en wil ik ook wel. Kan ik er mooi nog even van genieten. Vandaag was mn laatste werkdag, nu 19 weken vrij :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:51

jep Cynthia :j , wij twee tellen zeker mee :D

harde uier is geen zucht, zucht is indrukbaar

wat leuk maritb, wanneer ben jij dan uitgerekend?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:54

Oh dus harde uier is juist een vordering?

Ik ben over 6 weken uitgerekend, 2 juni.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:13

Beetje egoberichtjes vandaag, sorry. Wel gelezen, maar vergeet de helft, haha. Net als allerlei berichtjes die vanmiddag binnenkwamen haha.
Maar voor wie het leuk vind, nog een filmpje.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:45

Ahhhh Dyonne, gefeliciteerd *\o/* Wat een aandoenlijk filmpje, net bambi <3

Hier verder weinig nieuws. De billen worden wel steeds meer dril...Nog 4 dagen en dan zit ze veilig :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:49

Geboren...!
Mijn man is er naartoe maar wat een bevalling..
Ik kijk op de cam thuis en weet nog niks maar het leeft!
Gebeld,het is weer een hengstveulen,vosbont geloof ik. De bevalling vlotte langs geen kanten,mijn man heeft brute macht moeten gebruiken. Hopelijk gaat de mama wel goed straks.
Laatst bijgewerkt door pretty op 21-04-17 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:53

Fotsy schreef:
klopt aniekr papa is perlino maar Elsa draagt geen agouti (er zijn gekke mensen die een vosse merrie laten testen :o ) en hengst is heterozygoot agouti en extention dus was 'maar' 25% kans op valk en dat twee maal op rij krijgen, vind ik toch spectaculair. Had deze keer echt een palo verwacht.

Ah zo, nee inderdaad 25% kans is niet gigantisch, maar het kan inderdaad wel. Ik ken merries *dekt Lies haar oren even af* die 16 hengstveulens op een rij gaven, dat terwijl er toch ook elke keer 50% kans op een merrieveulen was ;)
En ik zou mijn merrie's ook nog wel een keer willen laten testen hoor. Van Lies weet ik dat ze Ee is, maar haar vosse merrie heeft ook zwart gegeven, dus toch nieuwsgierig of Lies AA of Aa is. Roos zou ik op beide genen moeten/willen testen. want zij komt uit twee bruine ouders en moeder heeft bijv. een vos gegeven, dus kan ze ook een e'tje van hebben.

Dyonne, prachtige beelden he! Zo'n filmpje heb ik ook van Rousseau, maar in een donkere stal toch niet hetzelfde :+
Zijn beentjes zijn inderdaad wel erg mooi hoog wit! :+:
(en ik denk dat iedereen weet hoe hectisch die dagen zijn met een bevalling. Hier zit ik er in de dagen er naartoe al mee :o)

*edit* Pretty gefeliciteerd! *\o/*
Hopelijk snel meer informatie voor jou en voor ons!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:56

Pretty proficiat *\o/* Hopelijk alles goed met Vera