[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:14

Arianne, gefeliciteerd!!!
Paardjes, succes vannacht!

Neon is weer stabieler, hoewel ze vandaag de hele dag lui in de zon heeft gelegen. Ze nam de moeite niet eens om op te staan toen ik eraan kwam, dat gebeurd eigenlijk nooit. Heb er even lekker mee gekroeld, en haar toen toch overeind gejaagd, want ik wilde nog wel een uiercheck doen. Nam ze me niet in dank af, ze rende toen van me weg. :+ Veulen ging wel fiks te keer toen ze lag, ik ben bang dat dit keer de laatste loodjes echt zwaar worden voor haar, dat het veulen wel wat vaker dwars zal gaan liggen op de darmen. Hopelijk alleen niet zo lang als maandag.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:33

Zigiandra begint nu langzaam een flink puntbuikje te krijgen. Haar banden zijn nog steeds heel erg soepel (vanaf dag 303 al zo), achterhand zeer gevoelig (wellicht door de soepele banden? - iemand ervaring hiermee?) . Uier vordert gestaag.

Rechterzijde
Afbeelding

Linkerzijde
Afbeelding

Puntbuik:

Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie, maken we as zaterdag kans tijdens de volle maan :9 ?

Om alvast een beetje te gaan zwijmelen, bij de fokker zijn er inmiddels 3 shetlanders bevallen (1 veulen helaas overleden - te vroeg geboren), hieronder de foto's (2x merrieveulen), daar nog 2 shetlanders en 1 KWPN-veulen op komst. De KWPN-er verwacht haar 2e veulen en is 1 dag langer drachtig dan Zigiandra, we grappen erom dat ze misschien voor dezelfde dag afgesproken hebben om te veulenen haha. Zigiandra is een zogenoemde Maiden-merrie, dus durf weinig voorspellingen te maken; wel ga ik absoluut niet van een supervolle uier uit, zoals eerder aangegeven.

Zwijmelen maar <3 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:01

Lovelynn,Proficiat met je eigen verjaatdag

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:42

Was ik nog op tijd :D

Arianne, *\o/* *\o/* *\o/* , yes wat een mooi hengstje en dochter, heerlijk plaatje maar ze heeft geen halstertje bij zich :D . Hier zaterdag avond stroomstoring, ineens alles uit buren ook en zelfs de straatverlichting.

Paardje 2013, :(:) Volhouden hoor de komende nacht is nog best belangrijk om zoveel mogelijk biest/melk te geven. Zelf even flinke sterke koffie en dextro energie of zo. Misschien is het verstndig om morgen de veearts te vragen om te testen op antistoffen, mocht dit dan onvoldoende zijn kunnen ze die via een infuus toedienen hierknappen ze echt van op.

Larissajulia, dat is wel een heel toepasselijke naam, best nog lastig!!

Scooby, oooo die Vlekkie wat lief, en Macho is een racemonster wat groot al, en dat hoofdje kol en snebje heerlijk.

Cemlys, Testen gelukt dus met zijn 2 en bijna 6,5. Heerlijk om Ravi en moeders te zien genieten, wat een draf al. En heerlijk rollen en wat een bok alle frustatie er lekker vanaf rennen. Nu hopen op een heerlijk speelkameraadje.

MDJ, Lucky weet nietgoed wat ze wil :(:) , toch al aardige uier hoor, Ontwormen was nu duidelijk toch?
iedere veearts heeft hier andere mening over helaas.

Inowa, mooi buikje bij Aagje, en kids en pony's <3

Rockey, toch al spannend he,!!

Tammiebels, hoe is het nu??? Toch weer niet aan het foppen, mag nu nbest hoor :D

Chardy, Robijn wat een passende naam!! En heerlijk spelen, drinken tukkie doen geweldig.
Kom Astrid Robyn wil spelen en wetenof het een vriendje of vriendinnetje is.

Euforie, Kamperen!!! Top hoor :brr: :(:) suc6

Luna2006, hoe is het bij jou??? :(:)

Lisch, Harsje *\o/* je weet maar nooit kan ineens hard gaan dan, suc6

Onley, fijn dat de staleigenaar een oogje in het zeil houd. Is zo lastig inschatten he.

Cedric, spannend hoor!!! Zou zo maar kunnen, suc6

Myrthee, Liberty op 305 dgn, de laatste loodjes :(:) , uier begint al wat tedoen.

Suffie, Lara op300 dgn!!! Die ziet er nog echt in topconditie uit, geweldig. Zo had ik de cam ook :D

DL, whooo die Bo, echt ineens al goed gevuld, vreemd dat testen nog niet lukt.

Kelly, Nog 8 lange weken :(:) , ik blijf meewachten hoor!!

KN2011, normale dracht vinden ze tussen 340 en 365 dagen, dus ja, dit jaar gaan er best veel overtijd

Polleman, wauw wat een chique. Met Bonita alles nog rustig??

Neon, lekker zonnebad gehad, toch een andere drachtdan anders dan, hopen dat het beweeglijke veulen niet teveel zijn/haar moeder nu al pest, moet maar wachten tot het op deze aardkloot is hoor!!

Onze toppers, Zigiandra op 326, als de banden heel slapzijn kunnen ze daar best flinklast van hebben hoor, hier zelfs bij het opstaan vorig jaar aan het einde vd dracht iets door achterbeen zakken.
wat een leuke veulens, jij kan niet meer wachten he :D

Dian-Basje, hoe is het bij jou?? Hoop dat het mesten goed gaat nu, en bij de andere dames noggeen vooruitgang??? Suc6 met waken maar weer. :(:)

Votter en Marije, hoe gaat het methet veulen en mams??
Laatst bijgewerkt door jobamara op 30-04-15 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:45

Sneu is dat, als ze het zwaar hebben met de laatste loodjes. Hopen voor Neon dat het veulen zich wat koest houd!

Zigiandra ziet er goed uit onzetoppers! Op deze fotos lijkt ze lang zo schraal niet!

Wat is dat met volle maan dan? Lees het wel vaker hier. Mijn merrie mag dan iig deze volle maan niet want ik zit het weekend in de nachtdienst. :=

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 01:01

jobamara schreef:
Onze toppers, Zigiandra op 326, als de banden heel slapzijn kunnen ze daar best flinklast van hebben hoor, hier zelfs bij het opstaan vorig jaar aan het einde vd dracht iets door achterbeen zakken.
wat een leuke veulens, jij kan niet meer wachten he :D

Heb zelf het idee dat ze het tegen probeert te houden, omdat ze bij haar kruis (bovenop de achterhand; voor de leken onder ons) harder aanvoelt (links meer dan rechts). Geen idee of dat mogelijk is, maar dat gevoel heb ik erbij. Ik kan inderdaad bijna niet meer wachten haha. Was al een hele uitdaging om haar eindelijk eens te laten dekken (durfde het niet aan), ben gewoon zo benieuwd wat het gaat worden en of alles goed zal gaan etc etc.

Zigiandra heeft vooral met eten last, dan trappelt ze van links naar rechts en naar voren met haar achterbenen, stilstaan lukt haar dan enkel nog met haar voorbenen. Gisteren had ze zichzelf ook gehapt aan de zijkanten van haar buik... Probeer alle signalen op te vangen; just in case :o bedankt voor je info!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 01:08

MDJ schreef:
Sneu is dat, als ze het zwaar hebben met de laatste loodjes. Hopen voor Neon dat het veulen zich wat koest houd!

Zigiandra ziet er goed uit onzetoppers! Op deze fotos lijkt ze lang zo schraal niet!

Wat is dat met volle maan dan? Lees het wel vaker hier. Mijn merrie mag dan iig deze volle maan niet want ik zit het weekend in de nachtdienst. :=

Dank je wel :D, het ligt er gewoon net aan hoe en waarmee je foto's maakt is me opgevallen. Via tablet/smartphone vertekend meer dan met een goede camera en laat ik nu net voorheen 99/100 keer met de 1e 2 foto's gemaakt hebben :+ Nu moet ik wel zeggen dat haar buik nu eindelijk begint in te zakken :-)

Het schijnt dat wanneer het volle maan is, de paarden (koeien, etc ) veel vaker veulenen (kalven etc). De mensen dachten vroeger dat de vrouwen dan op hun vruchtbaarst waren... Wie weet klopt het van het veulenen etc... Zaterdag is het dus volle maan, via google kom je de andere data's snel te weten. Zigiandra's veulen is overigens de gehele dracht (tot 2 weken geleden) een gigantische druktemaker/druktemaakster geweest, schijnt ook een heel goed teken te zijn :o . Hoe lang 'moet' Neon nog volhouden?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 02:46

VEULEN VOOR ASTRID!!! *\%/* *\%/* *\%/*

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:02

Chardy, *\o/* *\o/* *\o/* Proficiat!!!! ennnn vriendinnetje of vriendje voor Robijn :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:15

jobamara schreef:
Dian-Basje, hoe is het bij jou?? Hoop dat het mesten goed gaat nu, en bij de andere dames noggeen vooruitgang??? Suc6 met waken maar weer. :(:)

Votter en Marije, hoe gaat het methet veulen en mams??

Lief dat je het vraagt. Had weinig tijd om op anderen te reageren dus daarom nog niks geplaatst zelf. Revi staat in de kliniek sinds vanmiddag. Hij had het benauwd en had koliek. Tot nu toe kunnen ze niks vinden.
Ze hebben niet schokkends gevonden, morgen meer onderzoeken

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:15

Chardy gefeliciteerd!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:25

VRIENDJE! *\o/* *\%/*

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:28

Hij is zo mooi! Hij lijkt perlino te zijn, hij is net zo donker als Astrid toen die geboren werd. Hij is om 02.00 geboren en nageboorte is er af. Hij moet nu alleen nog even de melkbar vinden. :D
Astrid is heel lief voor hem! <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:30

Dian-Basje, chips wat balen, hoop dat ze Revi snel kunnen helpen. Er flits iets heel raars door mijn hoofd denkniet dat het dat is want dan worden ze geloof ik heel slap en ziek. Maar is iets dat de stoffen in de melk vd merrie het veulen ziek maken, kan zo niet direct op de juiste naam komen.
Pff wat een zorgen, ik ga duimen voor Revi en jou hoor. Sterkte en suc6 met waken bij je andere dames

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:33

Chardy, haaaa vriendje, klinkt heel tof,zorg maar dat hij de melk bar vind he. Fijn dat Astrid heeel lief is,
zie morgen hmmmm straks de droogfoto's wel. Genieten voor jou

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:45

Chardy super!

Jobamara denk dat je rhesus bedoelt ofzo. Dat is het iig niet

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 03:57

Yep,gelukkig had je net al pb gestuurd met alle symptomen enz. dikke knuf ik duim voor Revi

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 04:13

Hier een paar foto's van de kleine man, de rest komt morgen. :j
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3 <3

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 04:36

Ahhh wat een poppie

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 04:48

Hij heeft de uier gevonden kan ik zo weer met een rustig gevoel gaan slapen! :D

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 05:35

Chardy gefeliciteerd

ben echt helemaal weg van mijn kleine man. Mams laat mij in tegenstelling tot andere gelukkig wel toe om alles met hem te doen want moest hem de eerste dag wel ff helpen met in de benen komen. Ondertussen springt hij vrolijk in rondte

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:13

Chardy gefeliciteerd!
Wat komen er toch een leuke veulens voorbij! En ondertussen ben ik stiekem een beetje jaloers op jullie! Hier was de da er gister voor een paard met koliek en hij heeft meteen even naar vita gekeken maar kan ook niet inschatten hoelang t nog gaat duren! Dr banden zijn mooi slap, de uier is ook slap en ze at dr hooi gister bijna niet. Het zal niet heel lang meer duren maja het duurt nu al 357 dagen en dat vind ik al veeeeel te lang! Ik hoop toch op vandaag of morgen.. Heb t weekend al zoo druk. Vorige keer was t met 359 dagen.. Mijn geduld is op! ;(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:40

net gebeld geweest. Luna gaat bevallen! is hele tijd aan het hinnikken. ligt plat en perst!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:49

Gefeliciteerd chardy

Beterschap revi

Spannend luna

Wennie knapperd

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:52

Chardy gefeliciteerd met je veulen!

Luna succes!