[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:38

IK vind het echt lastig.. vind iets italiaans of spaans ook wel mooi, weten jullie of er een site is waar je dat kan vinden? met betekenis erbij?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:56

Eens googlen op italiaanse jongensnamen of meisjesnamen, en spaanse. Is heel vaak met betekenis

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:36

Hengstennaam is bij mij bekend. Merrie vind ik nog erg lastig. De naam voor de hengst heeft namelijk meerdere betekenissen in een voor mij. Merrie, heb ik echt geen idee voor.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:41

Ik ben nog niet echt bezig geweest met de namen. Ik vind het vaak wel leuk om een combinatie te maken van de naam van de vader en de moeder. In dit geval dus Eye Catcher x Valeska. Dus als iemand ideeën heeft??? En ik zet daar dan altijd mijn initialen achter, dat vind ik als fokker wel leuk.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:41

Wauw wat gaat het hier snel als je even niet bent geweest!

Ik post nu met mijn mobiel dus reageer niet op iedereen hoor.. zal van de week alles even bij langs.

Grappig dat sommige merries zo anders worden in de dracht. Mijn merrie had dat vorig jaar wel. Toen was ze echt niet te genieten op sommige momenten maar dit jaar is dat helemaal niet zo. Zou het dan dit jaar en hengst worden? ;p Vorig jaar was het een merrie!

Emmy, ik hoop dat alles gaat zoals je het hebt gepland. Succes!

Misty 6 maanden drachtig (wat duurt het nog laaaang!!!):

Afbeelding

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:40

Orchidee en Cheytje, leuk ook Chablis als vader gekozen, ik hier ook! Ook bij mij was de merrie drachtig van een tweeling, gelukkig kon er 1 weggeknepen worden, dus nu zit er 1 in! Ben super benieuwd naar wat eruit komt haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:02

zien jullie verschil?

13 januari

Afbeelding

en vandaag

Afbeelding

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:04

Nou, om eerlijk te zijn zie ik geen verschil Inowa. De foto is ook net anders genomen / anders van belichting, maar uier is bij beide foto's nog nihil in mijn ogen....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:05

het is lastig te zien bij pepper omdat ze zowiezo al 3 veulens heeft gehad.
ze moet nog 2,5 maand en normaal maakt ze wel op tijd uier aan.
als ze 2 weke van tevoren nog niks heeft weet ik genoeg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:12

Toch lijkt het wel wat langer te hangen
Snap je wat ik bedoel Inowa?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:16

ja dat snap ik,ik zag het zelf ook maar deze foto is ook dichterbij genomen dan de andere.

ik heb een onwijs gave camera set kunnen kopen!~
morgen direct uitproberen haha

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:38

Ik zie wel degelijk verschil!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:53

Ik denk ook wel dat er verschil inzit inowa.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:17

Even een vraagje mijn pony heeft de laaste paar dagen dat ze natte scheetjes laat,maar haar mest is niet heel erg dun wel dunner dan anders maar zeker niet water dun. Nu heb ik verder niks aan haar voer veranderd. Ze krijgt onbeperkt ruw voer en 2x op een dag een halve kilo brok met wat voederwortels (ook een halve schep) verder is ze in haar gedrag wat onrustig. Is dit een reden om me zorgen te maken? Ik laat over 2 weken zoiezo de dierenarts komen om weer te enten, zou ik dat nog af kunnen wachten?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:23

Ik heb Ushi door Quilo een super mooie schimmel hengst laten dekken. We denken dat hij homozygoot schimmel is want tot nu toe heeft hij alleen maar schimmels gegeven (stuk of 35 veulens) maar hij is niet officieel getest dus het zou ineens heeeeel erg anders uit kunnen pakken haha :j maar daar gaan we maar niet vanuit!

Ik zie ook lichtelijk verschil inowa!

Met namen ben ik er al helemaal uit gelukkig! Zowel voor een hengst als een merrie! <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:23

Mijn merrie had/heeft hetzelfde. De dierenarts gaf als verklaring dat het veulen in haar darmen port en dat het slijmvlies hierdoor geïrriteerd kan zijn. Hierdoor zou dit komen, ik moest mij absoluut geen zorgen maken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:29

Ik heb ook het idee dat er wel iets verschil te zien is inowa.

Wainonia heeft sinds een paar dagen jeuk, niet aan haar staart maar aan haar hoofd??? Ze schuurt haar hoofd en krijgt kleine kale plekjes rondom het hoofd. Heel bijzonder, heeft ze nog nooit eerder gedaan/gehad. Ligt dit ook aan de hormonen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:29

Hier haren ze ook heel erg uit, mss jeuk door verharen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:31

Ze haart wel uit ja, en flink ook.. maar ze heeft nog nooit aan haar hoofd geschuurd (staart eerder wel, maar sinds haar dracht juist niet), dus ik vond het wel opmerkelijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:41

jeniej schreef:
Even een vraagje mijn pony heeft de laaste paar dagen dat ze natte scheetjes laat,maar haar mest is niet heel erg dun wel dunner dan anders maar zeker niet water dun. Nu heb ik verder niks aan haar voer veranderd. Ze krijgt onbeperkt ruw voer en 2x op een dag een halve kilo brok met wat voederwortels (ook een halve schep) verder is ze in haar gedrag wat onrustig. Is dit een reden om me zorgen te maken? Ik laat over 2 weken zoiezo de dierenarts komen om weer te enten, zou ik dat nog af kunnen wachten?

Future ging twee dagen vrij plat en dat herstelde vanzelf. Volgens mij bij ons van de wortels.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:48

Urielle schreef:
jeniej schreef:

Future ging twee dagen vrij plat en dat herstelde vanzelf. Volgens mij bij ons van de wortels.

Balou_k schreef:
Mijn merrie had/heeft hetzelfde. De dierenarts gaf als verklaring dat het veulen in haar darmen port en dat het slijmvlies hierdoor geïrriteerd kan zijn. Hierdoor zou dit komen, ik moest mij absoluut geen zorgen maken.

Dan wacht ik het nog wel een paar dagen af. Het kan misschien ook door het weer komen dat ze wat onrustig is?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:48

pepper nu ook maar denk door de wormenkuur.

trouwens hier heb ik pepper ook aan het verharen,nog niet zo heel erg maar wel iets.
drachtige merrie,s schijnen zowiezo iets eerder te verharen dan niet drachtige pony,s

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:52

Die van mij begint ook flink te verharen. Gelukkig! Ze was toch de laatste periode niet helemaal 100%, dus dat ze nu begint te verharen betekend wel dat ze gewoon nog lekker in haar vel zit. Voor de rest is ze wat sloom en begint zwangerschapsgym ook al erg zwaar te worden voor haar. Had gister een kwartiertje met haar gefietst waarbij ze zelf het tempo kan betalen (oftewel heenweg stappen, terug weg draven) en toen ze in de ronde stond daarna had ze het er toch wel even moeilijk mee.
De boer kwam zelfs naar me toe dat hij bang was dat ze koliek had. Arme man kwam net thuis en zag een paard met grote neusvleugels zwaar ademend in de ronde staan.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:01

Emmy7, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Al_Zawraa, Aziza heeft al een mooie buik zeg!! Duurt bij jou niet heel lang meer, leuk!!

Murosch, dat was even schrikken die koliek! Gelukkig gaat het nu beter!

Luna2006, Luna's uier doet al iets! Spannend, zeker omdat je niet precies weet hoeveel dagen! :j

Orchidee96, hier is mijn merrie ook wat rustiger als ze drachtig is ja.

Kelly_J, mooi bescheiden buikje heeft Misty!

inowa, ik heb het idee dat er wel iets verschil is maar het is erg lastig te zien omdat de foto's zo verschillend zijn.

Verharen... Mijn merrie is ook begonnen met verharen. :j

En ook heeel veel namen langs zien komen. Ik ben gelukkig niet gebonden aan een stamboek en dus niet aan een beginletter, ik heb dan ook voor beide geslachten al een naam! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:02

Mijne verhaard inderdaad ook al als een gek. Niet normaal meer.
Ik wil ook een combi van Royal en crime time in de naam. Bij hengst sowieso met Royal beginnen.

Ga morgen even verder reageren want is op telefoon een drama