[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:26

ik heb boek 1 uit in 3 dagen,net de andere 2 besteld. :')
Het hoofdpersonage van dit veelbeschreven boek(erotische thriller) heet Annastacia,daarom dat ik eraan dacht,annastasia. :)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:33

pretty schreef:
't komt wel goed Olijf,we praten je doorheen de dracht :(:) :)

Annastasia (god waarom denk ik nu altijd aan het boek 50 tinten grijs,sorry :P ) oh dat had ik misbegrepen,zou het geen lichte koliekverschijnselen kunnen zijn,van koud water te drinken bvb?

Thanks!!
Pfff krijg er echt de kriebels van....

vanessakusje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:32

Heb ze ook alle 3 in 1,5 week uitgelezen tijden de vakantie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:34

niet het einde vertellen!!
Deel 1 was gisterenavond uit,was gewoon slechtgezind toen ik in bed kroop,triest einde. Pas toen besefte ik dat het nog niet het einde was,en dat ik dringend de 2 vervolgboeken moest in huis halen. Morgen zitten ze in de bus :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:13

pretty schreef:
Olijf anderen dan ik kunnen je hier wel een beter antwoord op geven,maar ik weet wet dat het veulen net voor de geboorte van zn rug naar buik draait om het geboortekanaal in te gaan. Dat kun je maar voelen als de weeen al begonnen zijn.
Hoelang tevoren het veulen van voor naar achter draait,dat weet ik eerlijk gezegd niet :o

Quibje je merrie ziet er schitterend uit hoor!

Cynthia wat blijft Dais bescheiden drachtig,ze lijkt goed in dr velletje te zitten,toppie!

DL Livinia is drachtig,geen twijfel. :D En Empty toch ook,zeker als je die van voren bekijkt. De eerste is lastig,met al dat haar,toont ze van voren buikje?

Whisper is WIT!!! Ze zit gewoon super in haar vel,dat zie je zo!

Anastacia dat is schrikken,vaak zijn ze gewoon wel es een paar dagen minder,tijdens de dracht,snap wel dat je je gelijk zorgen maakt.

De eerste is Bo tje heeft niet echt een super buikje, maja ze is ook pas 4 jaar. Heeft al wel 1 veulentje gehad, maar weet niet hoe dik ze toen is geworden. Wel is die na de eerste dekking in juni ook niet meer hengstig geweest terwijl er tot september hengsten langs hebben gelopen.

Ik heb hier nog een merrie lopen, een welshje.. We hebben haar gekocht op een markt in oktober als niet drachtig zijnde.. maar toch twijfelen we flink.. ook onze hoefsmid vroeg toen ik met haar aan kwam lopen van hoeveel zitten daar in.. (ze had een veulen aan de voet toen wij haar kochten).

Ik zal dadelijk eens een foto uploaden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:32

Even een egopost, ik ga zo bijlezen en reageren, maar dit MOET ik even zo snel mogelijk met jullie delen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb te veel mooie foto's gemaakt, de rest is hier te zien:
[ITP] Drachtige Daisy in de sneeuw

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:48

Inge, hoe is het nu met je merrie?

Hmmm... Oud-Beijerland is hier niet ver vandaan! Dat biedt veulenknuffel-perspectief! :D

Pretty, bedankt! Ze is wel bol, maar niet zo extreem inderdaad :)

pretty schreef:
Annastasia (god waarom denk ik nu altijd aan het boek 50 tinten grijs,sorry :P )

_O- _O- En bedankt! Ik dacht er niet aan als ik haar naam las, maar nu dus wel :D

Deel 1 en 2 gingen bij mij heel snel! Ik was toen ook op vakantie. Deel 3 ligt al maanden op mijn nachtkastje, ik kom er niet doorheen :n

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:10

Hoi allemaal... Ik ga me toch weer hier aanmelden... Het lukte me een poosje terug niet om het bij te houden!! Ga nu erg mn best doen...

Izzie zit vandaag op 222 dagen dracht en het gaat super... Ze is heeeeel anders als afgelopen jaar, maar durven diet te hard te hopen... :o

Cynthia wat ziet Dais er super uit!! Gaaf die foto's zeg!!!

Verder wat bollies gezien... LEUK, LEUK, LEUK!!!

Las ook een merrie die waarschijnlijk spierbevangen is... Bah... sterkte er mee...

Tja de 50 tinten heb ik in andehalve week uit gelezen (alle 3) en had niet eens vakantie...

Ik ga vanaf nu proberen weer actief bij te lezen en te reageren...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:14

BL, welkom terug!!

Enne, wordt deel 3 nog echt leuk als je doorleest?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:44

BL welkom terug :)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:48

Ah gave foto's Cynthia, zo even je topic bekijken ook :j

Olijf , kraamverblijf klinkt goed , en aanstaande mama stress :D

SA gefeliciteerd , de bevallingen zijn allemaal wel niet helemaal vlekkeloos verlopen he, maar wel super hoe jullie het allemaal doen.

Met Pasja gaat het op zich beter, althans, beter dan gisterenochtend.
Al heeft ze wel haar ups en downs, vandaag een nieuwe staldeken gehaald, de dierenarts zei dat het niet veel uit zou maken als ze een dikkere deken opkreeg maar we merken dat wanneer ze zonder staat echt een stuk stijver is.
Typische is vooral haar staartuiteinde dat erg stijf is.
Verder is ze ook heel timide, heb echt te doen met haar, ze kwam vandaag ook echt tegen me aanstaan om te knuffelen, ze is zo'n schatje..
Over een half uurtje weten we wrs de uitslag van het bloedonderzoek.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:00

Thanx allemaal!! Ik ga echt mn best doen!!

Inge, wat vervelend als je ziet dat je meisje zich zo rot voelt... Hopenlijk voelt ze zich iets beter met haar nieuwe deken...

En ik vond deel 3 van de 50 tinten ook echt super... Toen ik ze uit had ging ik ze bijna missen... Als je deel 1 en 2 hebt gelezen, moet je deel 3 ook echt nog doen hoor :-)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:57

Mooie foto's van Daisy zeg! Baal er soms wel van dat ik vaak alleen op stal ben, kan nooit mooie foto's maken ;(

Sterkte Inge, hopelijk knapt ze snel op.

Ik heb vanmorgen snel binnen wat buik foto's gemaakt. Nog 79 dagen te gaan <3
Afbeelding

Afbeelding

En even intiem :D
Afbeelding

Ik ga hard duimen dat de dooi intreedt zeg... Brrr wat een smurrie langs de weg. Hond loopt ook steeds op 3 poten omdat de pekel zeer doet, ondanks het insmeren met vaseline.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:25

Even een paar foto's van mijn sneeuwpopje! 204 dagen en maar even foto's met deken. had geen tijd om d'r weer op te laten drogen als ze nat zou worden..

Afbeelding

Afbeelding

Inge, ik ben heel benieuwd naar de bloeduitslagen. Ik vind t maar niks een drachtige merrie die wat mankeert..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:42

:o Zo moest ik ineens tig tig bladzijdes bijlezen..
Ik heb bijgelezen maar nu weet ik dus niet meer van wie de merrie spierbevangen is..
Maar wens je wel sterkte hoor!
Lekkere warme deken op lijkt me wel fijn. Met deze kou en niet fit alleen maar steunend.

Leuke foto's ook!

Hier ligt er inmiddels ook een gigantisch pak sneeuw.
En het sneeuwt nog steeds nu al 24 uur aaneen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:49

boel fotos hier!!

ik heb nog geen fotos van olivia.... *schaam*
misschien dat ik nog wel een topic aanmaak voor haar!
ze doet het igg erg goed! maar volgens mij gaat deze dracht haar echt zwaar af! arme merrie :(:)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:52

Olijf, ik snap je helemaal, ik ben me nu in aan het lezen over wat er mis kan gaan, en bevallingsfilmpjes aan het kijken (gewone, gezonde geboortes), en nu begin ik spijt te krijgen - wat doe ik die arme merrie áán zeg :o

Nog 125 dagen :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:58

hier nog 84 dagen, merrie stond lekker in de sneeuw, had de sneeuw net onder mn knieen daarnet haha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

Bij spierbevangenheid is een infuus vaak erg prettig voor het paard, dit zorgt ervoor dat de afvalstoffen sneller het lichaam uitgaan.
Marije en SA Gefeliciteerd!!! *\o/*

Mijn merrie is vandaag alweer 248 dagen drachtig, gaat alweer snel!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:05

Cynthia mooie foto's. Ze begint al wat neer buik te krijgen *\o/*
Vitaquila ziet er goed uit
Lisch heeft je merrie het zwaar kwa buik omvang of iets anders?
Traiectrum dat heb ik ook haha
Wij willen een veulen armen merrie's
Jes dat schiet op hoe voel jij je zelf??
Inge heb je de uitslag nog gekregen hopelijk valt het mee

Bonita heeft een wondje op haar been
Erg warm en beetje dik een soort bult.
Goed schoon gemaakt en hope dat het niet dikker word.
Heb het gewassen met betadienen.
Laatst bijgewerkt door polleman op 21-01-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:21

Polleman, voel me gelukkig erg goed! Nu wel verkouden maar dat ben ik altijd twee maal per jaar.
En het wondje even goed in de gaten houden (ook de temp van je merrie) dat er geen ontsteking komt.

Mijn merrie heeft nooit echt last van de bevalling, staat altijd snel weer, nageboorte snel eraf, en nooit ergens een scheurtje (zelfs niet met grote Cascade).
En zelf lijkt ze het ook niet erg te vinden, ik hoop dat ik een soortgelijke bevalling mag hebben (qua niet uitscheuren en in vorm blijven bedoel ik dan he :+ )

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:22

Mooie buikfoto's weeral :j

Polleman, oei een wondje, is altijd naar, hopelijk knapt het snel op.

Hier heb ik de DA gesproken, en ze heeft dus zeker een spierbevangenheid, haar waardes waren boven de 8000.
Dit is zeker hoog volgens hem maar hij heeft ook echt hoger gezien, hij wil ons ook niet laten stressen geloof ik ;)
Morgenavond komt hij nog een keer selenium en vit E spuiten en verder heel voorzichtig met krachtvoer, ze moet wel wat krijgen ivm het veulen maar zeker niet te veel.
Beweging mag, is zelfs goed volgens hem maar wel aan de hand en niet los, zodat ze alleen stapt.

Zelf twijfelen we enorm wat met dekens, je leest overal dat dit wel aan te raden valt.
Maar ja hoe dik moet de deken zijn, we hebben een fleece een 200 grams een 400 grams.
Gisteren toen ze acuut er last van kreeg hadden we haar flink ingepakt , dat hielp haar we :j .
Maar pff wat een zorg erbij...., wil ze nu wel wekelijks of twee wekelijks even bloed laten prikken, om te zien of ze vooruit gaat.
Wat denken jullie met de dekens, gewoon een goed dikke opdoen? of enkel fleecedeken?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:25

Inge, toen Daisy spierbevangen was tijdens haar dracht werd me ook aangeraden een deken om te doen. Ze zijn met spierbevangenheid erg gevoelig voor koude wind/tocht op de spieren, maar dat ga je al tegen met een dunne deken.
Zeker omdat ze zo vroeg is uitgerekend, zou ik kiezen voor een dunne (winddichte) deken, zodat je haar ook weer sneller zonder deken kan zetten als de temperaturen straks weer stijgen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:32

Ik zou dan voor 200 gaan omdat die wind dicht is.
Een fleece is wel erg dun en gaat de wind door heen.

Met wondjes ben ik altijd bang voor zo'n olifante poot/bloedvergiftiging

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:58

Toch spierbevangen... wat naar... Ik heb ook gehoord dat een deken dan juist goed is... Vind wat Cynthia zegt het meest logische...

Mooie buikkies kwamen voorbij... Zal binnenkort Izzeltje ff op de foto zetten... Die begint nu goed rond te worden...