[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:09

Cynthia82 schreef:
Wie heeft er een geniaal antwoord op mijn vraag?

Nou dat wil ik wel hoor.

Wat ik dan doe is het veulen van mij afhalen op een rustige manier of met mijn vinger wijzen en nee roepen.
Knuffelen en gek doen met elkaar is goed maar met een grens.
Of ik duw het veulen stukje naar achter via zijn/haar hals.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:09

Ik gaf altijd een tikje en verhief mijn stem en zei "mag niet".

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:13

Cynthia: Bij ons houden we vanaf het allereerste begin aan: kroelen (met lipje) mag, bijten mag niet. Ook als ze nog zo heel klein zijn. Steeds duidelijk "nee" oid zeggen, tikje met de vinger, eventueel wegduwen met de andere hand. Even iets anders doen, even wachten en dan weer uitnodigen en opnieuw proberen. Lipje prima, bijten, nee, tikje en eventueel wegduwen.
Werkte tot nu toe bij vrijwel alle veulentjes prima, tot Dushi op de wereld kwam }> , voor haar is echt wat hardere taal noodzakelijk...

Steffi_H

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:15

Ik dacht ook meteen aan wegduwen en negeren.

Renske_W

YSR1971 schreef:
Heb ik ook hoor, helemaal toen papa Draak ook kwam "meehelpen" met de bevalling. Hij bleef er lief bij en ging ook helpen schoonlikken.

Dat heeft onze (inmiddels ex) kater ook gedaan! :+
Nooit geweten dat katten dat doen :+

Summer heeft ieniminie harsjes *\o/* gister middag ook, eraf gehaald en nou zaten ze er weer :):)
Nog wel echt heel ieniminie, maar er zit iets!

Ghost was me daarstraks aan het opeten :')
Beetje een kl*te avond gehad, dus nog even lekker in de stal bij Ace en Ghost gaan zitten.
Zie je eerst heel voorzichtig een hoofdje achter moeders uitkomen, en dan stapje voor stapje toch eens wat dichterbij gaan kijken wat er nou in de stal is gaan zitten.
Vervolgens let je even niet op en word er eens flink aan je staart getrokken :') Eeeeeuhm Ghost??? Wil je loslaten????
Toen even heerlijk gekroelt, begon ze met m'n trui te spelen... Erg leuk om daar je tanden in te zetten, 't lijkt af en toe net een pittbull!
Ze pakt vast en laat niet meer los :')

Amandake

spannend weer bij sommige dames !! :-)

Iris uier is knoeihard , banden zijn pudding , kling opgezwollen en lang....alleen nog geen hars of melk , maar Iris doet dat niet altijd dus....we zullen zien vannacht ;-)

Jilleke nog hetzelfde als gisteren....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:17

Amandake bij jou ook dus spannend :)

Anike

Nou ik denk niet dat mel vannacht al zal gaan.. Maar er zit iig vooruitgang in der!!!

Cynthia82

De dingen die jullie zeggen, doe ik ook allemaal. Dus doe ik het toch goed :) Gelukkig maar...
Ik BLIJF alleen bezig, want hij vindt mensen superleuk en interessant en is niet zomaar onder de indruk en knabbelt aan je of slaapt :D
Maar goed, ik ga dan wel gewoon door op deze manier. Hopelijk snapt hij snel het verschil tussen lipje en (tandeloos) gebitje.

Steffi, is Aiden ook zo'n knabbelaar?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:19

Cynthia82 kom vanzelf goed hoor, het ene veulen snapt het sneller dan de ander :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:19

Cynthia82 schreef:
De dingen die jullie zeggen, doe ik ook allemaal. Dus doe ik het toch goed :) Gelukkig maar...
Ik BLIJF alleen bezig, want hij vindt mensen superleuk en interessant en is niet zomaar onder de indruk en knabbelt aan je of slaapt :D
Maar goed, ik ga dan wel gewoon door op deze manier. Hopelijk snapt hij snel het verschil tussen lipje en (tandeloos) gebitje.

Steffi, is Aiden ook zo'n knabbelaar?

Jep, sinds vandaag. Hij komt ook telkens terug en is ook echt druk.
Als je hem wegduwt dan denkt hij precies even na en komt het daarna gewoon opnieuw proberen. En na een aantal keer stopt hij er even mee en dan staat hij er dus na 5 minuten weer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:20

Hercules is erg lief,die kriebelt alleen met zijn lip

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:23

Aidan is ook erg lief hoor en heel gemakkelijk in omgang enzo. Pakt alles ook heel goed op hoor. Alleen wat knabbelig en druk/enthousiast.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:23

@maseike : lang kan het iig niet meer duren :-)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:24

Pfft, ik kan jullie echt NIET meer bijhouden!!!

Werk nu van half 9 tot 5, daarna naar huis, eten, hond uitlaten en omkleden om daarna naar stal te gaan en als ik dan weer thuis ben (nu dus :P) moet ik EN bijlezen maar ook nog wat aan mn huiswerk doen....

Mocht ik iemand vergeten zijn dan nogmaals gefeliciteerd met de veulens! Veel merries maken het spannend dus ben benieuwd of er morgen weer nieuwe beebjes geboren zijn!

Ik ben nu echt even aan het multitasken, foto's aan het uploaden van Dazzle van vandaag en ondertussen bij aan het lezen, mail aan het schrijven EN huiswerk aan het maken.... Sometimes life sucks :D :P

Edit:

Dazzle Me says Hi!
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:47

wat een schattige foto Cubalibre :-)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:49

Klopt t dat je cam nu ofline is amandake? Spannend ook voor jou met een paar van je meiden

Anike en Maseike gaan ook een onzekere tijd tegemoet.. Hopelijk laten jullie merrie's je niet te lang wachten

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:52

Ik ben t wachten wel zat :+ hahhaa

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:53

klopt joyceee , heb vreselijk beeld en je ziet Iris amper staan (liggen op dit moment)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:56

Jammer amandake..
Dat snap ik Anike, dadelijk word je nog allemaal ingehaald door mensen die onder je op de lijst staan

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:59

Dat verbaasd me niks :+ hahha

Maar mag toch nog steeds van geluk spreken... Ondanks de Rhino zit t er nog steeds in! Dus het is t wachten waard!!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:59

@Cynthia Ik ben bij mijn veulen heel duidelijk. Happen is niet okee. Ik zeg eerst nee, als hij het nog doet geef ik een tik op de borst. Ze zijn dan even onder de indruk, maar anders helpt het ook niet is mijn ervaring. Mijn veulen reageert nu heel goed op alleen "nee of uh". Zo ben ik ook heel streng als hij zijn beentje op me wil leggen, ook gelijk een flinke tik gegeven...ook nooit meer gedaan. En we zijn nog steeds de beste vriendjes hoor, maar wel met respect. Ik ben de baas.
Ik ga hem ook niet te hevig knuffelen of extreem kriebelen want dan wek je het gedrag extra op, een dier is een dier en geen knuffelbeest vind ik (al moet ik me soms wel inhouden :D ). Ook zorg ik dat ik niet lager dan hem ga zitten, want dan heeft hij de neiging "op me te klimmen". Nu is het misschien leuk maar kleine beestjes woorden groot :j
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-05-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:01

Anike,ik snap het wel,het wachten duurt echt lang!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:02

Wat een leuke foto van dazzle. Wat gelijk even een vraag naar boven brengt: worden palomino's als ze veulen vacht los laten zwart? Op stal wordt merrietje zwarter er onder. Echt heel raar..
Shanti doet op der gemakkie. Geen melk gezien nog, wel meer pudding en strakker uier, zonder tjoepjes nog. Ze wordt ook wel onrustig. Zou fijn zijn als ze het eruit gooit, kan ik weer in mijn warme bed gaan liggen. Gelukkig vriest het niet, maar is toch wel koud buiten :')

Bij veulens die wat happen zou ik weg duwen/negeren denk ik.als je dat consequent volhoud snappen ze die link wel :j

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:07

Gicardi heeft toestraks de emmer op haar kont gekregen :(
Die gaat met der kont naar je toe staan en dan gericht slaan.. Dat is dus Not done en toevallig had ik een emmer vast :+ Maar t probleem ze was niet echt onder de indruk...
Grrrr lijkt wel of de hengsten van vorig jaar veel liever waren