[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:39

Rosa staat nu nog samen met mijn D-pony (box van 3x4m, pony van 1,19m) maar ongeveer een maand voor de bevalling gaat hij (mijn D-pony-ruin) het land op en dan gaat zij ook naar het land als het veulen een week tot 10 dagen is (of eerder als het heel goed gaat, even aankijken tegen die tijd), zal begin juni zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:41

Die van mij wordt voor een maandje verhuisd naar een wat rotere stal met camerabewaking.
En het veulen gaat met mama gewoon zo snel mogelijk naar buiten.
Is ook bter voor de ontwikkeling van het veulen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:41

Ah oke. Ze krijgt nog geen plekken, maar hoop wel dat ze snel naar haar zomerdeken kan, die is langer van achter en naar beneden. Volgens mij ging het de komende nachten niet meer vriezen. Enige nadeel is dat die niet waterdicht is voor overdag buiten. En ze gaat met elk weertype naar buiten. Ze heeft wel een beetje vacht. Denk dat ik haar dan binnenkort overdag maar zonder deken zet... Twijfel nog een beetje, ik kijk wel wat het weer doet.
*hoopt op veel zon*

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:45

ColdstarZ schreef:
Corine, moet jouw naam ook met een F beginnen ivm KWPN begin letter dit jaar??

Nee ik laat het veulen bij het NRPS inschrijven. Papa is ggk dekhengst voor het AVS. Merrie is papierloos. Dan moet de naam van een hengst met dezelfde letter als zijn vader beginnen. Merrie was vrij. Papa heet Bas Safari dus ik doe waarschijnlijk ook Bas ....

Kleine zie ik eindelijk is een keer liggen op de cam :P. Ga dr nu ff heen.

Wat doen jullie trouwens? Eerste dag gelijk al een uurtje buiten zetten/kennismaken met shetje(vaste weidegenoot) of nog een hele dag binnen laten? Asha vind het allemaal wel nog een beetje vreemd, ze laat drinken enzo wel toe maar misschein om de band moeder/zoon te bevestigen beter een dag op stal houden?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:48

Gefeliciteert met de kleine!!!!
Als ik gokje zou moeten doen, zou ik zeggen een schimmeltje trouwens.

Buiten is wel goed voor ze, versterkt de band denk ik alleen maar, zou alleen de shet er nog niet bij doen denk ik.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:57

gefeliciteerd corinepgek

Bij mij had Dora ook nog niet gelegen toen de DA kwam checken of alles in orde was. Hij heeft haar toen na het drinken neergelegd (ze stond te tollen op haar beentjes) en even tegen gehouden toen heeft ze bijna een uur geslapen en daarna ging ze gelukkig wel zelf liggen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:01

mabon: ja zo'n shetje is nog wel op te tillen :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:28

@ Corine.. Als het weer het toelaat laat ik ze gelijk de 1e dag al een uurtje buiten maar nog niet met de rest van de kudde. Mams heeft het druk genoeg met dr kind om dan ook nog te moeten beschermen tegen de rest.
Ik zet ze dr vaak bij met een dag of 4, als ze stevig genoeg op de beentjes staan

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:30

Mogge

Greta 314 dagen, maar begint nu echt te veranderen, ook in gedrag. dus vanaf nu cam snachts ook aan

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:43

Eens een keer weer foto's van mijn drachtige dames

Creamer, 290 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

larouscha, 270 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe is Loes een beetje nukkig en moet sjanty het ontgelden, gelukkig is ze goed beschermd

Afbeelding

En dan sjanty's buik, 262 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En? wat vinden jullie er van?

Owja, voor Larouscha is het het eerste veulen, voor creamer het 6de en voor sjanty het 3de

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:05

GEFELICITEERD corinepgek!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:10

Helemaal over heen gelezen!

Gefeliciteerd Corine!

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:10

gefeliciteerd corinepgek, watis hij mooi met dat kleine witte plekje op zijn neus!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:21

Gefeliciteerd corinepgek.

Jenny mooie foto,s hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:25

Jenny, ze zien er goed uit, en zeker die al wat meer veulens hebben gehad zitten mooi in het velletje. :j

Diane_Basje schreef:
pippalex schreef:
Bonnie is al bevallen?

Bonnie is toch bevallen van kleine Dora?!

Als je dat zo goed weet, wat doet die dan nog in je lijstje? :+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:54

Congrats Corine! Leuk hengstje zo te zien! :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:54

ben benieuwd naar de naam corine!! :)

hier dus nog niks, hoop dat ze het voorbeeld even volgt :+

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:20

Overigens viel hier net een factuur van KWPN op de mat, voor de dekregistratie-kosten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:26

neon: nou idd valt me op dat loes als maiden bijna dikker is als de andere 2!
Maar ik moet wel zeggen dat sjanty in het echt veel dikker is dan op de foto's te zien is. (was andere jaren ook zo trouwens......)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:30

Jullie gaan weer hard zeg, ik heb eerst maar eens alles bijgelezen.
Het wordt voor steeds meer mensen spannend zie ik!

Mabon en Corine gefeliciteerd!
Inowa, Pepper ziet er gelukkig al weer wat beter uit! Het zou me inderdaad niet verbazen als Winoa eerder gaat bevallen.

Ik zag een vraag over het naar buiten doen van de veulens. Ons veulen is zondags om 14.15uur geboren en is maandagochtend voor het eerst naar buiten gegaan. 's Ochtends 3 kwartier, en 's middags nog ruim een uur. Bij ons blijven Aziza en Rahnanah waarschijnlijk de eerste 6 weken apart staan van de rest, maar dat komt meer door de indeling van het land. Ik heb 1 stuk met dubbel draad, en met dat stuk moeten we het ook de hele zomer doen. Hier kan ik nu dus even geen 3 paarden+1 veulen op kwijt, want dan groeit het gras echt niet. Het stuk waar de andere dames staan wordt alleen in de winter gebruikt en is enkel draad, dus daar kan Rahnanah niet staan aangezien die nog onder de draden door kan :D Eind maart gaan we het grote zomerstuk weer verdelen in 3 stukken, en dan komen ze waarschijnlijk begin april bij elkaar te staan (dan mogen we het winterstuk niet meer gebruiken).
Rahnanah is ondertussen 3,5 week oud en staat nu van 's ochtends 8 uur tot 's middags een uur of 5-6 (net hoe het weer is) buiten, en haar mama heeft daar meer problemen mee dan zijzelf :o

Nieuwe foto's van Rahnanah volgen binnenkort weer, ik had vorige week zo'n ruzie met mijn camera, dat ik direct een nieuwe besteld heb. :) Zat al in de planning maar nu toch maar meteen gekocht, heb hem gister binnen gekregen, dus ik hoop hem van de week uit te kunnen proberen als het weer eens mooi weer is.

De hengstenkeuze voor Aziza hebben we afgelopen weekend nog even gewijzigd (ze moet eind volgende week geïnsemineerd worden, dit is echt niets voor mij, normaal staat de hengstenkeuze eind december echt wel vast), omdat de hengst die we eigenlijk vorig jaar al uit hadden gekozen voor dit jaar, toch in de buurt blijft en niet terug gaat naar het Midden-Oosten (zoals vorig jaar gezegd werd). Dus de hengst die we nu eigenlijk zouden gebruiken gaat in de wachtrij, nou ja, nu hoeven we sowieso niet naar Italië te rijden (hoogstens naar Zuid-Duitsland :D ) mocht ze in het weekend geïnsemineerd moeten worden. :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:42

marrlinde schreef:
ben benieuwd naar de naam corine!! :)

hier dus nog niks, hoop dat ze het voorbeeld even volgt :+

Hij heet: Bas Abhaya, roepnaam Bhaya. Bas is omdat de hengst Bas Safari heet. Mijn merrie heet Asha, dat is Sanskriet(india) voor Hoop. Abhaya is ook uit het Sanskriet en betekent onbevreesd, zekerheid. Heb vooral voor deze naam gekozen omdat ie gelijk op wou staan toen hij er nog niet eens helemaal uit was, en het klinkt wel mooi toch :P.

Heb ze net even 15 min buiten gehad. Ik samen met een andere meid Bhaya bij kop en kont beetgepakt en iemand anders met mijn merrie laten lopen. Hij was een beetje enthousiast en viel gelijk op zijn snuffert, wou daarna eventjes niet opstaan maar na even rust ging hij er toch weer voor. Heb de shet wel in de wei laten staan met met een lintje ertussen, Bhaya had geen oog voor Dani, Dani wel voor Bhaya maar denk dat het geen problemen op gaat leveren. Terugweg ging al een heel stuk beter. Het waaide wel een beetje dus daarom zo kort, kunnen ze nu even rusten en om 3 uur doe ik ze weer even naar buiten.

Da was voor het buitenzetten nog even langsgeweest, alles was in orde, veulenprikje gegeven, merrie even gecheckt of ze melk gaf. Bhaya heeft helaas wel een klein navelbreukje, waarschijnlijk omdat ie zo snel op wou staan. Was niet ernstig maar moet het in de gate houden.

Ga zo even foto's uploaden van net...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:56

Neonlight schreef:
Jenny, ze zien er goed uit, en zeker die al wat meer veulens hebben gehad zitten mooi in het velletje. :j

pippalex schreef:
Bonnie is al bevallen?

Bonnie is toch bevallen van kleine Dora?!

Als je dat zo goed weet, wat doet die dan nog in je lijstje? :+[/quote]

Whaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!! Wat stom, Wist zeker dat ik haar eruit had gehaald!!!!!
Hahahahaha....

}:0 }:0 }:0

Moet nog even wennen, laten we het daar maar op houden!! haha..

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:00

Jule's doet ook raar..

Ze is traag, heeft de hele ochtend in een hoekje van de bak gestaan, en later liep ze heen en weer voor de ingang..

Ze wou dus duidelijk naar binnen..
Ze mest veel en dun, of zelfs niets (als ze een poging doet), en staat allleen maar voor zich uit te kijken..

Baby is zeer wild..

Uier is wel wat voller, maar nog niet spannend genoeg..
Banden zijn ook al mooi los, maar kan losser..

Kort om, ik kan er weer geen pijl op trekken... Grr..

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:03

Goeden middag.

Ruim 2 dagen geen i-net gehad.

Maverick,Mabon en Corine hartelijk gefeliciteerd met jullie aanwinst.

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd.

Mijn Dikke zit nu op 340 dagen. Denk dat ze "het" er wel voor zondag uitgooid. Waken op stal vindt ze geweldig. Ze heeft uitgevonden als je dan hinnikt dat ze dan extra hooi krijgt.
Ze vind het allemaal wel grappig geloof ik.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:06

wow eldango, komt heel dicht nu dan!
Spannend.......