[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrdal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:23

Oke, buikfoto's van Tes. Tes is vandaag 179 dagen drachtig. Er is al een duidelijk buikje aanwezig, maar dat is niet zo gek. Het is haar 5e veulen op rij, maar wel de eerste van Tes bij mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kon het niet laten om ook een hoofdfoto toe te voegen, ze heeft een geweldig koppie. Gelukkig vererft ze die ook. Ik heb het veulen van dit jaar gezien bij de vorige eigenaar en die had exact hetzelfde hoofdje.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:24

ach daarom Haha!
Maar ben benieuwd, wouden eerst een andere hengst, maar toen we idd Dramatic zagen draven in real live waren we verkocht!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:26

Tess ziet er goed uit! Weet je wat van haar vorige veulens Myrdal?

Goofke; welke hengst had je eerst willen gebruiken? Op wat voor merrie eigenlijk?

Wij waren er vrij zeker van dat we bewezen Donnerhall bloed wilden gebruiken op onze W-merrie. Dat is dus DF geworden.
de nakomelingen schijnen erg veel rittigkeit te hebben. Hope so

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:31

jessje schreef:
Monique, je kan enkel een schimmel krijgen als 1 van beide ouders schimmel is.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken... Maar ik vind schimmels juist mooi Lachen

Nicole, heel erg bedankt!!

PVD, is het een BWP merrie dan? Wat zit er verder nog achter?
En wil ze al wat eten ondertussen?

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=238721

hier staat ze.

En het eten gaat nog steeds niet goed, de DA komt vanmiddag nog even bij haar kijken, hoop dat ie wat kan betekenen voor haar, want zo worden het zware laatste dagen.....

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:35

Sjoert; We waren eerst van plan voor Discovery te gaan (idd ook met Donnerhall), maar toen we ze zagen sprong Discovery er veel meer uit! Onze merrie is een Kennedy x Houston met een behoorlijk ingewikkeld karakter maar super mooie gangen. Mag wel iets langer en hoger op de benen en iets minder zwaar. Vorig jaar hadden we een probeerseltje en dan nu echt hopen op een loopwondertje Bloos Donnerhall staat ook bekend om zijn rustige karakter, dus vandaar ook een beetje (of heb ik dat nu helemaal mis?)

Als jouw veulen een beetje op die van dit jaar lijkt zit je vast wel goed! Dat was echt een plaatje, of heb je nu een andere merrie?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:41

@Sjoert: Ze heeft 2x een veulen van Flemmingh gehad en 2x een veulen van Diamond Hit. Ik heb dus het veulen van Diamond Hit gezien.

Hier is een link, ze is dus onderhand al verkocht Knipoog

http://www.stoeterijhyperion.nl/Tes.htm

Ook iets verouderd, maar het laatste veulen van dit jaar was dus een merrieveulen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:49

@jennyk, in de winter poets ik ook niet zo vaak, en onze schimmel-hengst gaat altijd in zijn eigen mest liggen, terwijl zijn stal 3x per dag gedaan wordt, en nog van die mooie bruine landschappen op een kant van zijn buik, viespeuk Haha!

@frenia, aaah wat is het toch een leuk ding, die zou je zo mee naar bed nemen als knuffel Haha! ik vind haar donkere kleurtje eigenlijk mooier als de lichte.

@kitzbi, ja, dat is dan idd makkelijker kwa kleur Haha!

@Myrdal, Tes ziet er goed uit, al idd een buikje en mooi hoofdje heeft ze Ja

@Sjoert, Donnerhall bloed is goed bloed, Relana is een Donnerhall afstammeling, is haar opa, haar vader is Don Jonne, hier minder bekend maar in Duitsland des te meer Haha!

@PVD, hopelijk kan de DA vanmiddag toch wat meer zeggen, over dat niet eten zou ik me ook ongerust maken Ach gut

@Goofke, over dat karakter kan ik je dan een beetje vertellen, Relana is idd in omgang een korrekte merrie, kan je zo een klein kind mee weg sturen, onder het zadel is ze meer een hittepetit, maar ja er zit van moeders kan ook een kwart volbloed in Vork dus dat zal daar wel van komen.
Nu vind ik Duitse hengsten zowiezo wat constanter van karakter, uitzonderingen niet meegetelt Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:51

nou pff erg he, ik mest maar één keer per dag uit, maar ze staan dan ook alleen 's nachts binnen, maar smerig.....

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:56

Jenny, ik zou hem ook graag buiten willen hebben, zoals onze andere 3 merries, maar meneer meent dat hij iets apparts is, hij wil niet, `s morgens houdt hij het acherm 3 kwartiertjes buiten vol, en staat dan weer te ijsberen om naar binnen te gaan, `s middags gaat hij dan nog een keer naar buiten houdt het dan nog geen kwartier vol Duivel hij blijft dan aan het lopen, en hij is ook al 25 1/2 jaar en heeft artrose en spat, dus we willen niet dat hij zo blijft lopen, dus gaat hij maar weer naar binnen, krijgt dan lekker hooi, dan heeft hij ook wat te doen, raar paard, niet naar buiten pfff

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:00

Kent iemand hier toevallig een hengst of ruin met de naam Ferdinand uit moeder Megan (Ferrolan X Romantico)? Dit paard zoek ik nog. In augustus stond hij bij Bastiaan in Noordholland te koop, toen in ieder geval nog hengst. Dit is de vader van mijn veulen namelijk.

Ik heb vanmorgen 2 kruiwagens met hele vieze natte prut uit de stal gehaald. Gisternacht namelijk niet uitgemest, maar wel een hele baal stro erbij gedaan. Dit was vanmorgen echter ook vies geworden en dus moest ik aan het mesten. STro en hooi (ja, het spul loopt alles door elkaar) wat nog een paar uur kan heb ik eerst laten liggen. Dat gaat er vanmiddag uit. DAn wel weer 2 kruiwagens denk ik.

Vanmorgen heeft hij weer even buiten gelopen. De kreukels worden al ietsje minder.
Afbeelding

De hond vond het ook erg leuk om even te kijken of het veulen ook speelmateriaal was:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:00

@pvd, lees al een poosje mee, maar hoop echt dat het een keertje wat positiever wordt! Dis wel eng natuurlijk...
@monique4, dat was eigelijk ook de reden dat we duits bloed opzochten, we hebben een duitse merrie gehad en die was super qua karakter, en tuurlijk er mag wel iets van leven in zitten, anders is het ook maar saai Knipoog (zeg ik nu)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:06

@Germie, wat is het toch een leuk veulen, ga je papieren bij hem aan vragen als je de vader gevonden hebt? Vader is NRPS al ik het goed zie of KWPN? Misschien eens een belletje bij stamboek, die weten misschien waar hij nu staat.

@Goofke, hahaha je mag in de zomer dan wel op Relana komen rijden hoor, dan verveel je je echt niet Vork

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:11

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:11

Ik ken de vader en weet het stamboeknr monique4, dus dat is het probleem niet. Het wordt een B-register bij het kwpn, maar bij het easp kan ik volgens mij volledig papier krijgen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:18

Monique: goh dan is ie bijna even oud als mijn ruin, die heeft ook spat en artrose trouwens

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:32

Trouwens, weet iemand hoe het nu zit met de schatting van veulentjes en hun uiteindelijke grootte? Er was iets met de schofthoogte bij geboorte en de lengte van het voorbeen ofzo toch?

Myrdal, nog weinig buik he? Je merkt er denk ik ook nog niets van. Wel een leuk paard om te zien hoor.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:36

Goofke schreef:
Als jouw veulen een beetje op die van dit jaar lijkt zit je vast wel goed! Dat was echt een plaatje, of heb je nu een andere merrie?

Donnerhall zou idd fijnere karakters meegeven Ja

De moeder van Cash was Isabel (v. Daimler). Die heeft een paar weken geleden haar veulen verworpen, dus dat proberen we volgend jaar weer.

De merrie die drachtig is, is wenonah (v. Wolkentanz). Dit wordt haar eerste veulen.. Ben benieuwd.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:58

Sjoert schreef:
De moeder van Cash was Isabel (v. Daimler). Die heeft een paar weken geleden haar veulen verworpen, dus dat proberen we volgend jaar weer.

Hè bah...dat is vervelend ! Ze was toch al aardig op weg, of niet ?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:29

5 maand zat ze Ja

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:30

Pvd ik hoop dat alles goed komt! houd je ons op de hoogte...
wanneer was ze uitgerekend..

heb in het topic gereageerd!

zie weer erg mooie foto's van de eerste aanwinst van dit topic Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:34

vandaag ben ik wezen rijden met men paardje nu 211 dagen drachtig ze was hartstikke druk en levendig eerst laten
rennen in de bak buiten ging het ook super..

alleen droeg ze haar staart wel constant.. nou doet ze dat wel vaker om te showen.. maar was net alsof ze constant moest
poepen en dat niet lukte terug van rijden.. stond ze constant met staart omhoog en 1 a 2 drolletjes om de zoveel tijd..
ze meste dus niet goed..
heb der getemperatuurd.. en normaal is ze 37. nu 37.6 maar had ook gereden dus das dan nog wel normaal toch..

maar maak me toch beetje zorgen, ook omdat ze onrustig was enzo, zit me toch niet helemaal lekker.
eten deed ze in het weiland gelukkig wel weer. maar kan het teken zijn dat veulen onrustig is dat ze zo met der benen
wijd gaat staan en staart omhoog.

ze had al geplast dus daar lag het niet aan..

misschien beetje raar verhaal maar denk moet het toch even kwijt..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:36

germie: wat een knap ventje! vind de foto's met de hond echt megagrappig Haha!

myrdal: ga zo meteen es je topic bekijken

hier wat foto's van mijn dames de 22ste (jup, werd tijd dat ik ze eindelijk plaatste!) heb wat zitten knoeien met paint shop pro Knipoog vandaar de kaders Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Angel vandaag trouwens een mijlpaal Haha! 255 dagen, dus nog 80 te gaan!!! Hyper!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:41

Goofke: Twee voskleurige oma’s, dan heb je 25% kans op een vosveulen.

Frenia: Wat een mooi ding, lekker snoetje heeft ze Lovers

PVD: Succes bij de veearts! Zit ze nu rond de 300 dagen?

Monique: En buiten hooi voeren?

Germie: het is een leukerd hoor! Mams is ook meteen helemaal moeder of niet? Ook fijn!

Hij lijkt niet echt onder de indruk van de hond, stoer ventje Lachen

Was het niet op te meten met een touwtje? Van elleboog tot kogel, vasthouden bij de elleboog en het andere eind omhoog, dat zou de stokmaat worden? (dus elleboog tot de grond + elleboog tot de kogel = stokmaat) Weet niet hoe oud ze daarvoor moeten zijn, of dat het al direct na de geboorte kan.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:01

TabeR: wat mij opvalt is dat Mieke gisteren ook heel veel windjes liet, en dat dan gewoon tijdens het grazen. Mss ligt het veulen tegen haar darmen aan en geeft dat wat last of zo?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:56

TabeR: als je het mij vraagt is het volkomen normaal.
Hormoonwisseling, onrustig veulen.. kan allemaal denk ik Ja

Frenia: ik blijf tinkers vreemde beesten vinden. De ene vind ik mooi, de ander dan weer helemaal niet Clown