Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:21

Nou ik ga maar eens offline.
Mijn kind dacht hee wat mensen op bokt kunnen dat kan ik ook.
Dus knalt nu voor de tweede keer van de trap af alleen nu piept die wel erg hard Boos!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:24

oei Bloos sorry Heidie! ik ken nog iemand die vandeweek van de trap is gedondert..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:13

@Holliebolly: dank je voor het gokken, ik hoop daar ook op... ga toch maar een goktopic openen ondertussen.
@nicole288: Geen idee of ik er nog in pas, teen is aardig dik (en pijnlijk) maar hij mag vanavond gewoon trainen (of zal ik het dan toch maar driltraining gaan noemen?)...
Ga me zo omkleden, dan naar de maanege 2 stallen uitmesten (cuba maakt er nu echt een ...zooi van momenteel) en daarna van 22 tot 23u lessen met Lorenz
@pippalex: zeg dat wel grr, heb wel vaker paarden op mn voeten gehad (krijg je als je er in werkt) maar die van mij is echt zo giga lomp de laatste tijd... geef mij cuba dr voetjes dan maar, die doen iets minder pijn (geen ijzers en de grote dus wel)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:29

@thomas :een echte stuntman dus Clown ,ook leuke lammetjes ,ik werwacht er ook nog enkele.
@cuba Bloos!k al gebleseerd Ach gut
@kitzbi ; fijn buikje Knipoog
@mazzelmeid : beterschap Ach gut
@frenia :wow wat een uier Koe
@pauk :mooi broertje !

Over namen zoeken !!! HELP ,zal daar eens snel werk van maken Bloos

Ik heb vandaag Fleurtje uit de weide gehaald en op stal gezet ,sinds "Finally" weg is word ze mager en staat de hele dag te rillen ,vorige week ging ze zelf door haar achterbenen...ze krijgt nu vitamine E-sultaat..hoop dat ze snel aansterkt Verdrietig

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:46

Is fleurtje ook drachtig??

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:52

Frenia: aan de uier te zien duurt het niet lang meer!

Mazzelmeid: ah griep, beterschap hoor Ach gut

Thomas5: goh ook gips, we kunnen elkaar de hand geven, alleen kan ik echt niet op mijn gipsbeen zitten hoor. Dat wil mijn enkeltje niet Clown

Cuba: je teen is niet gebroken?

Amandake: arme merrie Ach gut

'T ja een naam voor het veulen, ik heb er 1 voor een merrie en 1 voor een hengst, maar het kan best zijn dat ik op het moment dat het veulen er is een heel andere bedenk. Ach ik heb nog een week of 7 Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:55

Thomas ,nee ze had een laat veulen ,ze heeft hèèl bokt in spanning gehouden toen en is uiteindelijk op 15 November '06 bevallen,vandaar de naam Finally voor het veulen ,Fleurtje word in April terug gedekt Knipoog

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:02

Zo ben weer bij

Zag dat heel wat mensen beterschapjes nodig hadden Ach gut

En weer wat foto's voorbij zien komen , o.a. van een melkkoeitje Knipoog

Lessen is gisteren weer prima gegaan Haha!
Ze heeft weer het hele uur vol gehouden , zonder problemen, maar nu gaat ze toch echt met zwangerschaps verlof Haha!

Zag nog een vraag over volgend jaar dekken.
Voormezelf ben ik er nog niet uit , voor Shay zou het denk ik wel goed zijn. Ze voelt zich er zo goed bij.
Niet kreupel geweest sinds ze drachtig is , zelfs niet in de koudere , natte periode.
Maar ik wil eerst eens zien hoe ze zich houd met het veulen aan de voet Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:14

Nou kind heeft dikke knie.. Dromen
Dus dat kan er ook nog wel bij.
Ik ga verder met de hengste jacht al is het mannetje hier thuis al overeens welke hij wilt.
Manlief hier wilt voor spielberg eens gaan rondt bellen en eens kijken wat hun ervan zeggen Cool
Verder ga eens aan de slag met de naam voor hengst.
Over de merrie ben ik wel uit alleen de hengst.
Maar heb nu wel een leuk idee via Nicole288 gekregen dus daar ga ik mee aan de slag Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:43

hei seg al die commentaar op mijn melkkoe Boos! Haha!
even een kleine update: terwijl ze gisteren nog vlotjes was, had angel vandaag een erg sloomdagje. Vooral vanavond had ze het zelfs lastig om twee passen achteruit te doen Rolleyes
ze was wel overduidelijk erg gelukkig met haar dikke houtkrul en strobed, want ze heeft zich duidelijk even neergelegd (manen en staart vol stro)
als het morgen niet méga giet, dan wil ik haar staart eens wassen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:54

Het bed is dus goedgekeurd Haha!

Wat namen betreft, die had ik al meteen toen ik wist dat ze drachtig was (dát wist ik wel weer laat). Hengst wordt Cristiano en merrie Catita.
Bij Lusitanos is het C jaar. Het alfabet loopt hier even anders daar ze geen K, W en Y hebben.
Er wordt niet vernoemd naar de letter van vader of moeder zoals in sommige stamboeken.

Ik hoef me nergens aan te houden hoor, het wordt toch niet ingescghreven , maar ik vind het makkelijk voor later om terug te rekenen wanneer het geboren was, dus hoe oud het is, mocht ik de tel kwijt raken, of het verkopen (dan is het habndig voor volgende eigenaren)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:00

Hm.. Hoop geklets weer hier!

@ frenia: Spannend! Ben heel benieuwd..
@ Thomas5: Sterkte met je been!
@ CubaLibre: Weet je zeker dat je niks gebroken hebt ofzo? Sterkte!
@ Mazzel-meid: Beterschap!

Dan nu even over Wild. Ze zit nu op 277 dagen en begint enorm te groeien. Ze krijgt ook overal een beetje last van. Vandaar hebben we besloten zondag niet op wedstrijd te gaan, maar vanaf gister zijn we begonnen met afbouwen tot zwangerschapsverlof. Verder zit ze nog prima in haar vel en is het elke dag weer een geluk om met haar bezig te zijn.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:15

de namen voor de veulens zijn zowat gekend, de toekomstige papa's... een hele andere zaak Ziek

@thomas5 en CubaLibre: sterkte hoor!!!

iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd!!!!
dacht dat het vandaag zover was met stien, een zwartblesschaap maar tot nu toe niks, ze gedraagt zich erg eigenaardig en uier Wow! , de mini geiten pakken ook erg uit en 2 kippen verdwenen, zonder ook maar 1 spoor (pluim) na te laten Verward

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:19

Al degenen die me sterkte/beterschap wensen: bedankt!! Knipoog

Dus dan is er toch al 1 schaap drachtig? (of was jij het niet die er aan twijfelde Bloos) zijn je kippen niet gewoon weggevlogen?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 10:36

Graag gedaan hoor, Thomas! Knipoog

Eindelijk heb ik dan tijd om het hele verhaal over alle sores hier te plaatsen:
Door diverse ruzies, problemen en jaloezie op stal hebben mijn instructrice en ik besloten te stoppen met onze werkzaamheden op stal. Zij is gestopt met lesgeven, ik heb mijn rijlessen opgezegd (ik ga iemand die geen goed woord voor mij overheeft echt niet meer sponsoren), ik ga stoppen met werken op de manege. Het liefst verhuizen we ook de paarden, maar om enkele redenen gaat dat helaas nog even niet. Hopelijk kan Wild straks na haar veulen terugkomen op een nieuwe stal waar we rust hebben en ontspannen met de paarden bezig kunnen zijn.

Ik heb het zo lang mogelijk voor me uitgeschoven, maar nu moet ik toch echt onder ogen zien dat Wild binnen een maand verhuist. Ze gaat naar de fokker om daar te bevallen en de zomer met haar veulen door te brengen. Dat betekent dat mijn dagelijkse middag genieten verandert in twee keer in de week een bezoekje aan haar. Onze thuissituatie is niet echt stabiel en ik heb straks eindexamen, waardoor ik Wild haar steun erg goed kan gebruiken, maar helaas gaat dat niet op. Ik weet van mezelf dat ik in een gat zal vallen als de routine van het paard doen verdwijnt en daar zie ik erg tegenop.

Dus ja, allemaal even wat minder fijn nieuws..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:31

Djesseka: ik ging je net nog vragen naar al dat nieuws dat je wist..
helaas niet zo een goed nieuws,maar op termijn misschien wel! En Djesseka gaat vast veel beter staan bij de fokker hoor,waar ze lekker ongestoord kan genieten van haar veulen!
Ach gut

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:36

en zoals beloofd wat foto's van mijn merrie haar dikke buik. Haha!

Afbeelding
Afbeelding
even ingezoomd op de buik.

Afbeelding
haar toen nog niet actieve tietjes.

De foto's zijn van zondagmorgen. Gisterenavond ontdekt dat er een begin is van uier aanmaken. Go jij! Go jij!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:46

Petraaken: Zo,dat is een mooie zwangerschapsbuik! Niet te dik,niet te dun!
Leuk hé,als ze eindelijk beginnen te uieren..mijn merrie is bijna 300 dagen,en ik denk dat ze er ook algauw aan gaat beginnen,wordt dan opeens een stuk spannender Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:49

Vind het nochtans voor een maidenmerrie al een behoorlijke buik hoor. Cool

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:34

@Jennyk & Djesseka: ik kan mn teen gewoon bewegen (al doet dat af en toe best zeer) dus gebroken is hij niet, heb in okt 06 na een val (ook van die lompe) mn linker middelvinger gebroken kon daar toen gelijk niets meer mee. Nu moet ik begin april naar rotterdam (Erasmus) voor een operatie aan die vinger want ik kan er nu nog steeds niets mee...Blijkt dat het bot niet goed vast is gegroeid en dat er een dwarse peesplaat los in mn vinger ligt, lig ik er straks dus lekker tussen de 3 en de 6 maanden uit Hamer

Hier niet echt nieuws, cuba was gister ver weg. Stond echt erg suf te kijken en ik mocht (zoals gewoonlijk) weer nergens aan komen, deed dit wel en voor ik het wist hoorde ik haar tanden net naast mn wang dichtklappen (foute boel dus), ik schrok me rot (en een goede vriend van mij ook, want die zag het gebeuren) en heb haar meteen duidelijk gemaakt dat ik daar dus echt niet gedient van was.
Denk nu dat ze er echt genoeg van heeft...
Heb weer wat pics gemaakt van dr uier, zal kijken of ik die er zo op kan zetten. Ga vandaag aan iemand op de manege vragen of ze even wil komen kijken naar cuba want ik heb allemaal het idee dat ze zich klaar aan het maken is ofzo... Zo suf als ze gister was is ze nog nooit geweest en ik maak me dus toch wel wat zorgen, ze eet nog wel goed maar reactie kreeg ik gister niet en dat vind ik best eng (vooral omdat ze echt aan me hangt).
Zal wel spoken zien...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:39

Vervelend Djesseka!

Ik ben benieuwd CubaLibre of het inderdaad al zover is. Maar ja, merries kunnen je ook behoorlijk voor de gek houden. Tong uitsteken

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:43

zooo wat is er weer veel gepost....
hier nog niets, Quick is al 9 dagen over de datum heen...
dr uier is iets gegroeid maar kegelen doet ze nog niet. dr vulva die vorige week wat langer en hangerig begon te worden heeft niet doorgezet.ze voelt zich ook weer wat fitter als vorige week, ze is wat activer niet meer zo hangerig en ze ligt weer overdag...dus zeg het maar. straks is kijken of ik het veulen zie bewegen. mag nog maar 2 keer per dag naar stal, heb zelf last van harde buiken dus moet rustig aan doen....

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:53

@djessika ;wat een goedoe zeg ,heel vervelend. Ach gut
Misschien kun je proberen de (een beetje ) positive kant van alles in te zien : nu kan je merrie strakjes volop met haar veulen de weide in (ik neem aan dat het op de manege niet mogelijk was ...?)
@cuba ;aouw ,althans bijna Scheve mond pas maar op; ? was je al bijna een oor kwijt Knipoog (en je zit al in de lappenmand ! Ach gut )
@ petaaken :wat ziet ze er mooi uit ,ook al zo'n glans Pling
@Naomie_s;erg heh dat wachten ;al die slapeloze nachten (ik ken het, mijn merrie is 3x gem 18 dagen "overtijd" gegaan )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:57

@neon: ik hoop dat ze me voor de gek aan het houden is, maar als dat niet zo is kan je eerder op kraamvisite komen...
@amaze: tja oppassen doe ik ook echt wel, vooral als ze chaggie is (en dat is ze tegenwoordig best vaak).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:05

Tja Naomi, dat is het risico van samen zwanger zijn. Tong uitsteken