[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:56

Elisa2 schreef:
Volgens mij moet je ze juist een maand voor de bevalling erin zetten voor de bacterien enzo.Ik heb nog steeds niks,zal zo eens een foto maken.

O nou ze krijgt de stal ernaast erbij, dus dat is geen probleem.

Jou merrie heeft iid nog geen uier, heb je de DA nog wel eens laten kijken?
(na die 3 maanden)

merel1618

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:04

hier nog 1 dag te gaan maar het zullen er wel veel meer worden
uier van faye zien er net zo uit als die van elisa's merrie.
banden worden wel slapper , maar vulva ontspant nog niet.
wel gaat een andere merrie van stal binnen een paar dagen als het niet al morgen is.
we wachten maar weer braaf af hoe het gaat.

pfff copper laat iedereen wel erg wachten. (hoop dat faye ietsie vlotter gaat )

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:07

Iedereen weer bedankt voor de sterktewensen. Het was een mooie uitvaart

@Bella, Christamoor en Inowa: proficiat met de veulens

@ Amandake: Proficiat met je nieuwe aanwinst! Wat een mooie merrie Sterkte met je 'zieke' paardjes.

@neonlight: Sow bij Neon schiet het nu ook ineens aardig op! De mijlpaal van 300 alweer voorbij! Uier is mooi in wording Ben echt benieuwd naar haar veulie!

@Semra: Ahhh wat sneu voot je merrie zeg. Maar wel goed dat je de DA even mooi met haar neus op de feiten hebt gedrukt! Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft zodat dit andere merrie's gespaard kan blijven. Dikke knuf voor je merrie
En gefeliciteerd met de mijlpaal!

@Mayday: Harsjes?! Joepieeeeeee Beter iets dan niets hè

@Elisa:Die dame van jou houdt ook goed vol! Zou ze misschien van de 2e dekking drachtig zijn?

@Nimber: Spannend bij Waldfee dus Ben benieuwd hoe lang ze je nog in spanning laat.

@Merel1618 Zoals we hier ervaren kunnen drachtige merrie's het leven van hun baasjes erg zuur maken Hoop dat jou dame je niet al te lang meer laat wachten Wel spannend hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:06

Jaja Iwayalover, time flies en het is zo weer zomer!

Fijn voor jullie allemaal dat het een mooie uitvaart was.

Mayday en Nimber, eindelijk weer eens veulens in aantocht hier! Het wordt de hoogste tijd, fluisteren jullie dat nog even bij jullie merries in? Ga jij ook al waken Mayday? Nimber, veel succes vannacht!

Amandake, vervelend zeg, zo'n ziekenboeg! Hopelijk zijn ze snel weer beter. Ik wacht met spanning op de foto's.

Elisa en Marije, adem in, adem uit en ga dan die merries eens een hartig woordje toespreken!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:16

Uiers kunnen ook op het laatste moment nog vol schieten, maar dat zal eerder een zeldzaamheid zijn (denk ik (en hoop ik) )

foto's (is toch alweer 3 dagen geleden)

Foto gemaakt van het 'open' wond. Ik dacht misschien kun je het vergelijken semra? Het is tot aan het dak van de vaginawand open gezet, daarboven vond de da niet nodig. (kleine discussie met hem over gehad, maar hij klonk aardig logisch)
Afbeelding

Tiet foto
Afbeelding
en ter vergelijking van 3 dagen geleden, maar zaterdag zag het er ook nog zo ong. uit:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
neuh ik schuur m'n staart niet...

En dikbil Gandy (ganjastraum keur v. bariton, oma van de ck kampioen Sonjastraum H), een ouderwetse echte gelderse tante. En ja, ze is echt nog dikker geweest.
Afbeelding
En deze vond ik ook wel geinig:
Afbeelding
Met dochter Kanjastraum (v. wouter) op de achtergrond. Katja is trouwens de moeder van Aragon v. parcival (gebroken schouder), en hij gaat eind deze maand terug naar de kliniek om de ijzeren plaat die aan z'n schouder zat er uit te halen. En daarna wordt het weer verder kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen.

kannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:24

ik wilde zita gisteren al voor het eerst weer 'snachts binnenzetten, dit is niet gelukt, maar vandaag wel! joehoe. ze was buitengewoon rustig. alleen wilde ik mijn camera aansluiten en nu ben ik gewoon een kabeltje kwijt, moet ik daar weer achteraan!
en de lamp op stal doet het ineens ook niet meer, maarja, we hebben nog even tijd.

sammie: dat is al heel spannend voor jou dus, succes met waken!
neonlight: ik zag dat je merrie nog 38 dagen moet! en ze heeft al zo'n giga-uier!!
semra: wat vervelend van die wond zeg! en waardeloos van die dierenarts, hoop dat het gauw beter is.
mayday: de eerste harsjes, altijd superspannend!, succes!
elisa: overtijd en zo'n kleine uier, het zal wel vaker voorkomen misschien, ik heb het nog nooit gezien, wil je niet ongerust maken natuurlijk, maar volgens mij duurt het dan nog wel even...
amandaké: sterkte met je haffie en tinker: zomerexzeem lijkt me ook een drama....
nimber: veel succes met waken, zitten er dicht bij zie ik!
merel: nog 1 dag te gaan...en nog geen uier zei je, maak eens een foto..ben benieuwd...

alle wakers: succes vannacht!!!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:32

Alle wakers heel veel succes vannacht!!!
En iedereen met melk/hars, Gefeliciteerd!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:50

hihi, ik ga nog niet waken hoor. Dit duurt nog 2 weken. Ik wil eerst hars zien, dan ga ik pas waken.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:11

Prcahtige merrie Gandy

Ook ik ben niet gaan waken hoor veel te weinig uier en zoland de melk nog honing is verwacht ik het niet met een paar uurtjes.
vanmorgen dus ook weer helemaal rustig wel was er een duidelijk verschil wbt haar banden te zien met gisteravond.
Verwacht echter voor het weekend nog geen veulens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:22

Kannie, haar uier is nooit echt weggeweest. En van mij mag het wel wat eerder komen.

Dus dit weekend moeten we dit topic goed in de gaten houden Nimber?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:38

*Sammie, ik vind het wel fijn een foto te zien van een merrie die goed is open geknipt. Bij Lidelia lijkt het wel meer op een treinongeluk. Als ik het niet vergeet maak ik straks een foto.

Wanneer ik die plaats weet ik nog niet want vanmiddag moet ik met het paard van een vriendin naar de kliniek om foto's te maken. Die was vorige week ineens kreupel.

En mijn 6 jarige staat 24/7 op stal met een peesblessure. Gaat lekker zo...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:38

Elisa2 schreef:
Sterkte amandake met je haffie,en je tinker,lekker druk idd.Mijn merrie is 2x drachtig gescand. Na 16 dgn ofzoiets was het en na 3 maanden nog een keer..

wil even zeggen
Ik zal er even oplaten voelen. ik heb sterk het vermoeden dat deze merrie leeg is
na 3 maanden als ze het vergooien HOEF je niks terug te vinden van het veulen
Kan.. heb het vaak meegemaakt helaas

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:50

Er wordt hier nog volop gewacht, zie ik! Enorme buiken en bij sommigen ... nog geen tietjes!

Ik heb vorig jaar bij een nieuwe Caslick procedure gestaan. Merrie moest elk jaar dichtgezet worden. Op een geg. moment krijg je kennelijk littekenweefsel en dan moet dat eerst weg worden gesneden voor je weer dicht kunt zetten. "Treinongeluk" was daar idd ook een juiste benaming voor ...

Ik lees mee ... ben wel benieuwd naar de laatste veulies van dit jaar!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:33

Mac schreef:
Ik lees mee ... ben wel benieuwd naar de laatste veulies van dit jaar!

Idem hier Heb alleen niet zoveel tijd meer maar als ik dan tijd heb, probeer ik wel bij te lezen

Wie gaat dr eerst? ( ik vind Copper want nog langer wachten kan ze Marije niet aan doen )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:39

Ik ga in ieder geval niet eerst, dan gaat het niet goed komen! En Copper, als het vermoeden juist is en het is van een latere dekking moet Marije ook nog tot half juli wachten.......
Ik denk dat Nimber de volgende is!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:41

Van mij mag Copper eerst hoor maar ik denk toch ook dat het bij haar van een latere dekking is. Ik blijf duimen voor Marije.

*Mac, die DA die Lidelia zo heeft bewerkt zei dat haar collega straks het uitstekende deel ook weg zal snijden als ze weer dicht gezet wordt.
Ze bood gelukkig niet aan dit zelf te doen. Want zij komt niet meer met een mes, schaar of wat dan ook in de buurt van mijn paarden!

Ik heb net foto's gemaakt.
Even snel, ze zijn een beetje wazig. En in het echt zie je de korstjes en gele pus, die zie je zo niet.

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:57

Jeetje het lijkt wel of er een paddestoel in is gekweekt. Is ze nou echt zo helemaal zo krom daarom heen gegaan ? Of hoe moet ik die paddestoel interperteren?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:23

Semra, goed besluit, een andere DA! Je merrie mag onderhand een plastisch chirurgische ingreep ondergaan! Maar goed, als het nu open is dat het niet uitscheurt is dat toch heel wat waard!

Voor de rest, iedereen bedankt voor de felicitaties, maar het is niet mijn paard. Het is het laatste paard dat moest veulenen van de groep. Ik ben er wel heel blij mee hoor, vooral dat het veulen een hengstje is!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:47

Jeetje Semra als ik dat zo zie kan ik me voorstellen dat je merrie daar behoorlijk last van heeft! Dat heeft de DA echt niet netjes gedaan. Goed dat je een andere DA neemt voor de volgende keren

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:01

Semra: jee, dat ziet er idd vreemd uit. Is dat ronde stuk in het midden een soort flapje dat aan de kant kan? Kan het niet alsnog inscheuren daar?

Sammie: Wat was dan de uitleg van de DA daarover? En duidelijk verschil in uierfoto's!

Marije: waarom dacht de DA nog steeds dat het van de eerste dekking moest zijn?

Epona's uier begint een heel klein beetje te veranderen. Ze heeft wel al een beste buik, als het goed is heb ik binnenkort de eerste foto's (ouderwets toestel met rolletje.. ) Ik hoor steeds van mensen dat merries die laat uitgerekend zijn vaak eerder veulenen? Maar uit dit topic blijkt dat toch helemaal niet..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:27

Jeetje Semra, dat ziet er niet lekker uit.

Nicole, dat ben ik die dat iedere keer zegt. Veulenen heeft ook wat met het weer te maken, en de lengte van de dagen. De boeren hier in de buurt hebben allemaal de ervaring dat latere bevallingen meestal eerder komen (hmmm, hoezo een kromme zin ). Dus ik hoop dat mijn merrie niet 340 dagen draagt nu maar een weekje eerder bevalt.
Uit dit topic kan het ook nog niet blijken, we zijn nog niet bij de latertjes aanbelandt.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:30

@ Semra: Dat ziet er idd niet lekker uit... verstandige
DA dat ze zelf ook snapte dat ze niet meer hoefde te komen
@ ChristaMoor: Nou jah, ik vind het toch wel gefeliciteerd!!

Leuk om te zien, dat de bokkers met veulen ook nog mee lezen om te kijken hoe t hier gaat!! Toppie!!

Ik ben aan het twijfelen.... De stal eigenaar zegt dat ze al wel naar binnen moet, maar ik heb niet het idee dat het al snel komt, en heb eerlijk gezegd geen zin om 2 weken te waken....... Denk dat ik strax weer ff naar stal ga om te kijken hoe ze is...... Vanmiddag had ik t idee dat dr banden al weer wat losser zijn, en dr kling is ook al weer gezakt.... Bij de uier trekt die "schijding" ook al strak vanaf de achterkant...... Maar ik weet echt niet wat ik zal doen... Misschien is het wel verstandig om dr op stal te zetten, voor als het al wel zo ver is... Gebeurt het inelkgeval op stal, en niet tusse4n de andere paarden........

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:50

Saffier schreef:
Ik ben aan het twijfelen.... De stal eigenaar zegt dat ze al wel naar binnen moet, maar ik heb niet het idee dat het al snel komt, en heb
eerlijk gezegd geen zin om 2 weken te waken
........

ik zou het wel doen als ik jou was, er gaat zo vaak wat mis, en dan vergeef je het jezelf nooit als je er niet bij was om te helpen
zelf weten natuurlijk, maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik het doen, kijk naar Marije, die waakt al een paar maanden, en het is elke keer maar goed dat ze er bij is.....

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:50

oh ja, ik lees dus ook nog steeds mee

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:52

Daar heb je gelijk in..... We zitten nu op 327 dagen.... Strax de dochter van de staleigenaar maar eens sms-en..... Of ze mee gaat waken....