Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:45

oja... even naar de Z2 haha, dat kan hoor, zie het mij alleen niet doen, ik ga nu eindelijk voor een half jaar op les, en naar de L1 dus vind ik ook al een vooruitgang. Heb er wel zin in.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:46

Mijn zusje start gelijk in de L1 met haar. De kwaliteiten heeft ze zeker. Nu moeten wij het er nog uitgaan rijden
Maargoed dat is in iedergeval ons doel

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:47

hahah

Ik wil mijn merrie ook weer gaan trainen.. Wil eerst M halen.. dan weer laten dekken *( zeg ik NU)*
wil graag een GOED gekeurde dekhengst er op ( zit er nu ook op maar niet van het zelfde ras )

En dat veulen in de opfok gooien en dan daar weer op verder gaan

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:49

Ik zit wel te kijken voor een eventueele hengst dan al. Maar ik heb nog niet echt iets geschikts gevonden.
Liefst zet ik Contango erop, maar dat sperma moet vanuit Amerika komen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:50

amerika? ja dat is niet vlakbij en kost wel veel of niet?
begin april beginnen we met holly te dekken, als alles goed gaat laat ik haar 2 tot drie keer scannen voor de zekerheid

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:51

wordt nu al weer zenuwachtig als ik eraan denk, maargoed heb nu wat meer ervaring, met de dracht. en het zal wel goed komen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:54

Leuke gevarieerde dikke buiken voorbij zien komen Paardenbuik, geitenbuik, mensen buik Mooi om te zien hoor!
Die foto van cayusejuhh had ik al eens gezien toen vlak voor de keizersnee. Dat je dat vol hield joh! (en dan ook nog gaan rijden ) Als ik dat zo zie kan ik me voorstellen dat het voor de drachtige mutsen ook best zwaar moet zijn.

Owja Merel: Gefeliciteerd met de geboorte van t eerste veulen bij jullie op stal Erg leuk om te horen!

@Holly: Iwaya wordt ws. ook niet gedekt dit jaar.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:55

Hollybolly schreef:
wordt nu al weer zenuwachtig als ik eraan denk, maargoed heb nu wat meer ervaring, met de dracht. en het zal wel goed komen

Het komt goed meid! Ik zal voor je duimen!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:55

jammer, hoopte dat er weer velen van jullie erbij zouden zijn volgend jaar waarmee ik kon babbelen
dank je iwayalover

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:59

Zal idd genoeg kosten ja
Maargoed misschien is er tegen die tijd nog wel zo'n hengst beschikbaar

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:01

wie weet, hengsten genoeg

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:04

Hollybolly schreef:
jammer, hoopte dat er weer velen van jullie erbij zouden zijn volgend jaar waarmee ik kon babbelen
dank je iwayalover

Misschien wordt er wel een andere merrie bij ons gedekt. Zal het wel eens een keertje navragen. Wie weet...
Maar ik zal iig je verhalen blijven volgen hoor. Ben maar wat benieuwd naar je toekomstige veulen en de reis naar de geboorte toe

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:12

Ik weet nog niet of Moor weer wordt gedekt. Het is niet de bedoeling want ik wil dit veulen zelf houden. (Ik ga ervanuit dat het een merrie is. ) Als het een hengstveulen is, dan gaat hij waarschijnlijk voor de verkoop en dan laten we haar dit jaar nog weer dekken.

Maar ik blijf dit topic toch favoriet vinden dus blijf zeker volgend jaar wel kijken. Ben ook benieuwd wie er gelijk weer laten dekken en wie een jaar overslaan.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:20

Cayusejuhh schreef:
NEE helemaal zelf ( ik was er nog trots op ook)
tot mijn vent me zag en woest werd!! JIJ GAAT NU ONMIDDELIJK VAN DIE KNOL AF!!

Ja baas..

Haha, mag ik even lachen Ik schrok ook toen ik jou buik zag, zooo he, knap dat je dat zo goed volhield!!

En inderdaad leuk al die buiken, vraag me ook wel eens af of paarden nou geen enorme last van hun rug hebben! Maarja, als je dat kijkt hoe blij ze zijn met hun kleintje als het geboren is

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:58

Morguh kijkt op de klok: ja het is nog morgen dames!

@ amandake: zo zo, die van jou heeft ook al een flink buikje Ben benieuwd wie er eerder zal zijn Fayette (24 april) of jouw Romy.

@ de vraag of het een vruchtbaar jaar was: geen idee Ik weet dat de 2 eigen merries van de hengstenhouder waar Fayette is geweest allebei bij de eerste keer dekken drachtig zijn geworden (beiden niet in de veulenbronstigheid gedekt maar in de hengstigheid direct daarna). Fayette was ook met 2 keer dekken drachtig. Die had alleen wat problemen om te laten zien dat ze hengstig was met het gevolg dat de hengstigheid voorbij was (want dat wilde ze wel weer laten zien ) en we haar hengstig hebben gespoten.

@ Corine: erg begrijpelijk dat je je af en toe verdrietig voelt. Je leefde er ook zo naar toe. Je mag best verdrietig zijn hoor. Je moet het toch allemaal een plekje geven
Gelukkig voelt Holly zich (lichamelijk) weer beter. En knap dat je nu al de beslissing hebt genomen om haar opnieuw te laten dekken.
En je moet gewoon hier mee blijven kletsen joh anders gaan we je nog missen!

@ Nimber: Libel vaag bezig geweest? Klinkt mij in de oren als dat Beeb idd bezig is geweest of niet lekker lag maar na al die slechte verhalen van de afgelopen dagen ga je dan bij zoiets toch meer zorgen maken.

@ Fleda: hyperactieve beeb bij Fleur dus

@ keresa: bij jou gaan dus binnenkort de slapeloze nachten beginnen?

@ MarijeR: hihi, die tegen elkaar staande tietjes van Kyra
Hoe gaat het nu met Sep trouwens?

@ frenia: lekker buikie hoor maar waarom staat ze zo wijdbeens? Zo'n last van d'r uier nu al?

@ merel1618: Gefeliciteerd met het veulen! Waar blijven de foto's?

Agoshie die arme dikke geitjes! Ben niet echt een geitenfan maar met die dikke buikjes zijn ze wel aandoenlijk

Flashback nav Nadine d'r buik. Jemig ja, vorig jaar had je zo'n verschrikkelijk bolle buik! En dan nog op het paard komen? Ik heb nu al moeite met Fayette d'r hoogte laat staan dat ik dan ook nog eens zo'n dikke buik zo hebben!

@ Hollybolly: Fayette wordt dit jaar ook niet meer gedekt. Ik wil haar na het afspenen eerst een paar jaar goed doorrijden en trainen (dressuurmatig). Misschien tegen de tijd dat Beeb oud genoeg is om aan het werk te gaan dat ik dan Fayette nog eens laat dekken. Kan ik mijn aandacht aan volwassen Beeb besteden en mag Fayette lekker moederen. Maar ik heb stiekem al wel een (andere) hengst in mijn vizier voor het geval dat Totaal ander type dan Gulliver waar Fayette nu van drachtig is maar deze hengst valt wel weer binnen hetzelfde type wat Fayette is.

Verder gaat hier alles nog goed. Gisteren Fayette weer eens geplaagd en haar in de rondte geslingerd. Ze had wat aandrang nodig maar uiteindelijk begon het dieseltje toch te lopen en liep ze lekker voorwaarts te swingen.
En er komt wat beweging in haar uier! Jaja, echt waar... denk ik... het is nog niet echt van wauwie maar toch is het directe gebied rond haar tepels 's ochtends iets opgezetter dan 's avonds Als ik er aan denk zal ik van het weekend eens een ochtend- en avondfoto van maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:04

Zo, ik geloof dat de bolste buik van dit topic op de vorige pagina staat! En dan ook nog op een paard klimmen, ik heb respect voor je!

Ook Neon Ligth wordt niet gedekt dit jaar, maar dat komt omdat het veulen ook erg laat komt. Wellicht wordt nog wel Special Rose, een hackneymerrie gedekt. De hengst hebben we stiekem al uitgezocht, maar het zijn nog maar wilde ideeen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:37

oh my god!!!! wat een BUIK!!!
Daar ben ik dus nu al bang voor: ik lijk ontzettend op mn ma...en die had toen ze zwanger was van mij ook zo'n megabuik...

haha! kan goed geloven dat je van je paard moest: ken een vriendin die miskraam heeft gehad na val van paard...en ik mag bij zwangerschap dus helemaal niet meer rijden van mn vriend (nee, zelfs niet als er eigenlijk nog niks te zien is )

@Holly: ik ben volgend jaar ook weer aanwezig normaal: met Tinkerbell én Angel

@ Fayette: wijdbeens?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:43

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:54

leuke foto's weer!!

Cayusejuhh, en ik dacht dat ik een flinke buik had toen ik zwanger was, maar dit is echt het toppunt zeg!
Hier verder alles ok, ga straks naar mn paardjes toe, dus julie horen dr nog van!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:15

Theresia (een dochter van Josiane) wordt dit jaar hopelijk ook voor het eerst gedekt, ze is nu M 1 met WP en mag van haar baasje even een jaar moeder spelen. Wij denken aan Aljano voor haar (halfbroer Silvano van Ellen Bontje).

Ik weet niet of de foto's van Emmanuella gaan lukken, binnen foto's maken wil niet en buiten is het koud, glad en wat mistig.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:32

Fenia.. dat is toch niet erg?? dik worden als je zwanger bent? vond het super mooi
Dan MAG je dik zijn. ik liep alleen maar in strakke truitjes

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:49

@keresa: oeh! Jij zit er echt dichtbij nu! Spannend!

@Marije: wat een heerlijke, lege, naar elkaar gedraaide tietjes

@jessje: herkenbaar! Lee is momenteel into "Ardennen"

@frenia: mooie buik zeg! Die zuchtplekjes herken ik ja, die heeft Lee ook. Ze heeft er niet echt last van. Wil wel graag dat ik ze extra hard borstel als ik toch bezig ben.
Gaaf geitenspul ook! Dat bokje is indrukwekkend met die grote horens!!

@max: super, zo! Is jouw cam online , of is dit de pc thuis?

@merel: super!! Proficiat!

@cayusejuh: !!! Allemachtig! Kon je daar nog mee uit de voeten???!!

Sperma over laten komen uit Amerika valt wel mee hoor! Vooral omdat er ook veel sperma van hier naar daar gaat. Dan kun jij de terugreis van de container gebruiken voor jouw zaadjes.

Ik heb dit jaar al een gevalletje overcompleet, dus ik laat helemaal niks meer dekken! Met Lee was het nu of nooit vanwege haar leeftijd, anders had ik het misschien niet eens gedaan.

Maar hollybolly: ik ben er volgend jaar wel weer een beetje bij, want mijn "oppaspaard", een Lusitano merrie, wordt dit jaar gedekt

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:54

Haha Cayusejuhh, hoe kreeg je die over die buik? of kwam die buik er onderuit? Nee mijn buik was groot, maar zo groot niet. Het probleem is wel dat de buik die ik had er nooit meer helemaal is afgegaan. Ik ben de kilo's van het kind weer kwijt geraakt, maar de rest is er allemaal aan blijven zitten. (en dat twee keer )
Ik doe er ook geen moeite voor, mijn grootste hobby zijn de paarden, daarna toch wel het lekkere eten.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:59

yup. mijn vel hangt ondertussen ook op me boven benen
Tja 3 kiddies op de wereld gezet van 8, 9 en 10 pond

kilos zijn er idd af.. mar de rest.. dat mag de dokter in zhuis doen.. ik ga eerst nog wat afvallen en dan .. TSJAKKA!

nee deed een strakke bodywarmer aan.. tja hij was te groot maar kon NET dicht als ik me buik in hield en gewoon proppen

als het strak zit dan hebje weinig last

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:29

Wat een dikke buik !
Gelukkig ben ik nog lang niet zover dat ik kinderen wil !

Ik heb de foto's via mms naar mijn computer gestuurd, maar zijn helemaal niet aangekomen .
Ze zitten ook niet bij mijn ongewenste mail.
Nu is mijn beltegoed op, dus moet eerst weer nieuw halen, dan probeer ik het nog wel een keertje.
Wel jammer, wou net zo graag de foto's erop zetten!