[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:01

Zo wat gaat het snel. Ik reageer op telefoon dus lastig teruglezen enzo.

Maar nieky en zebrastreepje, ze is nu plm 8.5 maand ver. Vorige twee waren merries en niet dit gedrag, dus ben zeeer benieuwd of het een hengst wordt.

Amitro, nieky, sonjim en ranjarietje gefeliciteerd met jullie veulens!

Myrthe fijn weer twee lammetjes. Ik geef ze wel namen en dan is het idd wel moeilijk als ze weg moeten. Inmiddels bedenk ik als er rammen geboren worden al dat ze naar de slager moeten, helemaal niet leuk :')

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:15

Vanmiddag even Charinde met de kleine mee naar buiten aan de lijn, veulen loopt mee maar Charinde was zo druk en leek er niet echt naar om te kijken dus maar even los in de paddock, rent ze gewoon heel hard weg, veulen staat wat bij mij... dus uiteindelijk maar weer mee genomen, veulentje loopt mee, maar ze is ontzettend allert en dan zet ik haar op stal, loopt veulen even om een hoekje de deur voorbij en hinnikt mama ineens wel, en zoekt ze. Kan het zijn dat Charinde moet wennen aan een kleine die achter haar aan komt? Verder laat ze alles goed toe, drinken enz dat is geen probleem :) ik schrok wel dat ze zo ineens keihard de paddock in ging terwijl de kleine gewoon nog bij mij stond :? Heel lief maar beter gewoon bij moeders _/-\o_

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:49

Ze heeft alleen ervaring met een veulen dat bleef liggen en nooit mee rende uiteindelijk.. misschien bij deze dan voor de hechtig even wat langer op stal laten en actief begeleiden in het onderlinge contact.
Hopelijk valt het kwartje gauw en wordt ze een goede moeder waar het veulen ook veilig bij is!

RanjaRietje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:56

Ja daar zit wel wat in, en misschien met al haar energie die ze misschien even kwijt moet, we doen het morgen gewoon weer en we zijn elke keer met 2 en dan hopen we dat de magische band snel komt. In stal is ze wel trots :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 20:31

Ranje rietje bijzonder hoe dat werkt hier een heel beschermende moeder. Maar vanmorgen een veulen die dacht ga jij naar buiten prima ik blijf binnen. Na even helpen wel mooi meelopen en Renda is echt een topmama. Da is geweest alles prima in orde. Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:27

rensju schreef:
Myrthe fijn weer twee lammetjes. Ik geef ze wel namen en dan is het idd wel moeilijk als ze weg moeten. Inmiddels bedenk ik als er rammen geboren worden al dat ze naar de slager moeten, helemaal niet leuk :')

Ooh ja dat ken ik wel hoor. Wij hadden vorig jaar 2 rammen en 3 ooien uit 'de lama's'. Die rammen waren ook super mak en gezellig. Gelukkig zijn die als dekrammen door verkocht en staan ze nog in de buurt. Word er zo blij van als ik ze lekker zie staan in het land <3 ipv dat ze als koteletten verkocht zijn :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:02

Afbeelding

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:03

Zo na een lange dag eindelijk tijd voor weer bij te lezen en even droogfotos te maken.

Quir Je merrie heeft dus nog geen haast :+ wie is er als eerste aan de beurt?

Memerel Je merrie zou toch haast eens moeten doorzetten zou je denken :+

RanjaRietje wat een leuke naam voor je prachtige veulen <3 ik heb hier ook al merries gehad die hun veulen even vergeten. Zelfs merries die een ander veulen zien (bv als we ze de 1ste x op de weide gaan) en denken dat dat hun veulen is ( terwijl hun eigen veulen langs ze loopt) en dat ook echt proberen afpakken van de moeder :').

Sonjim leuk veulen <3 . Ze lijkt ook erg hoog op de benen te staan.

Luna2016 Welkom en leuk dat je mee volgt. Je merrie ziet er nog bescheiden uit. Moet zeggen dat ik die ervaring met maidens en volschieten niet heb. De enige merrie die hier met een halfvolle uier beviel was een doorgewinterde fokmerrie :+

Magicmist d'r uier is al goed vol zo te zien, spannend.

Sharonindezz benieuwd hoelang jouw merrie het nog gaat rekken. Uier kan nog voller maar ze maakt wel vorderingen.

Lyona Dat wordt stilletjes aan spannend bij aurora :):)

Myrthee fijn dat het beter gaat met de lammetjes. Ze zijn echt super schattig <3 en weer nieuwe lammetjes *\o/*

Garffpamela yess bijna veilig *\o/* . D'r uier vult goed zo te zien. Zo benieuwd naar jouw veulen.

Amitro123 hoelang ben je nog op vakantie?

De kleine heeft de naam Zora gekregen. Wat een heerlijke knuffelkont weer <3 werd weer helemaal afgelebberd vanmiddag <3 ze heeft 1 witte vlek in haar nekje en hoge witte benen. Wss is ze ( minimaal) blagdon aangezien moeders blue blagdon is en vader ook dubbel w20. Nu al benieuwd als ze gaat verharen, kijken hoeveel witte haren ze dan heeft :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:05

Mooi veulen nieky.

Mijn heeft inderdaad lange stelten. Ze zit er ook soms mee in de knoop

Hier een kol met snebje net als mama

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sonjim op 08-04-25 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:05

Ach.. wat een heerlijk ijsbeertje zora.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:41

Wat heerlijk al die kleine veulentjes zo <3

Pippa gaat bezig met haar uier

Afbeelding

Dit was gister avond

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:46

Ohh wat een schattige veulentjes weer! Zo leuk <3

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:13

Nieky, helaas nog tot volgende week zaterdag.. ik vind het heel jammer maar ja niks aan te doen

Afbeelding

Hoe mijn merrie waakt over haar veulentje maakt mij zo blij <3

Afbeelding

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:30

Amitro volgens mij heeft jouw merrie wel echt een mega knap veulen gegeven! <3

Gefeliciteerd iedereen met alle leuke veulentjes <3 Wat zijn het er opeens veel *\o/*

Hier alles nog steeds rustig… Yellow haar uier loopt nog steeds beetje bij beetje vol. Hij was vandaag wel echt n stukje voller maar denk dat er nog meer bij kan. Ik gok niet dat ze echt een mega grote uier zal krijgen, maar wel dat hij nu nog niet vol genoeg zit.
Ze gaan hier helaas vanaf eind deze week met de beek bezig die langs de wei loopt… het zal me niks verbazen als ze de kleine daarom nog even wat langer lekker veilig in haar buik zal houden. :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:38

Het gaat hier echt snel ineens met alle veulentjes!

Gefeliciteerd allemaal weer <3

Lastig bijlezen (en reageren) inderdaad op telefoon, zal binnenkort de laptop er weer eens bij pakken da’s toch wel veel handiger :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 00:51

Amitro het ziet er echt een scheetje uit! Aandoenlijk om je merrie zo voor het eerst te zien ontfermen over een veulen. Die vakantie zal wel extra lang aanvoelen voor jou nu :=

Zoveel veulenspam! Leuk om te zien. Ik wil mee kunnen doen _O-

Maar voorlopig zit ik hier met 2 copycats :')

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 06:49

Hier ook nog steeds niks, check altijd even hier of er al weer veulens zijn geboren.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:20

Anoniem wat een knapperd :D

Nieky, ook een mooie naam :D

Janine gaat goed zo :)F

Sonjim: <3

Amitro, echt wanneer je net weg bent en plop daar isnhet _O- geniet nog van je vakantie, je zult er wel naar uit kijken als je terug bent :)F

Ominira: ben benieuwd!

Knolserlder, gaan ze dan ook gelijk bevallen? _/-\o_

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:57

O wat heerlijk die veulentjes! Hier nu op dag 309. Ben echt wel aan het aftellen naar die 320 dagen zodat het veilig is. Star is nu gelukkig weer rustig. Banden en vulva wel heel slap, maar uier is nu maar beetje gevuld. Ze is het geschop van het veulen wel helemaal zat. Zodra veulen beweegt staat star te stampen en te doen. Arme merrie ze heeft het maar zwaar te verduren. Verder eet ze als een malle en heeft ze echt alleen maar honger volgens mij

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:28

sexysusie, hier heb ik nooit het idee dat ze er klaar mee zijn, maar het eten is wel herkenbaar :')

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:46

gefeliciteerd Amitro!

Ik ben wel heel benieuwd vanaf welk punt jullie
[*]een birthalarm om doen?
[*]Niet meer van huis weg gaan?
[*]Echt gaan waken?

Ik heb namelijk een uitnodiging voor eerste paasdag (dit is op 2 uur afstand dus ben ik zeker een 8 uur van huis weg) dan is ze even snel gerekend 345 dagen drachtig. Kijken jullie naar de datum of echt puur naar de staat waar in de merrie is?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:48

Via datum hou ik rekening met. Ik kijk naar wanneer 320 en wanneer 11 maand. Beetje achtergrond info van de merrie erbij en plan ik geen vakantie. Verder hou ik de merrie in de gaten qua tekenen.
Beetje zien en gevoel wanneer alarm in/om. Zender innaaien komt wat specifieker maar halster alarm liever te vroeg dan te laat.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:49

DDDara schreef:
gefeliciteerd Amitro!

[*]Echt gaan waken?

Ik heb namelijk een uitnodiging voor eerste paasdag (dit is op 2 uur afstand dus ben ik zeker een 8 uur van huis weg) dan is ze even snel gerekend 345 dagen drachtig. Kijken jullie naar de datum of echt puur naar de staat waar in de merrie is?

Ik heb dan zwz birth alarm op en blijf in de buurt van huis

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:00

Ik blijf ook in de buurt, buiten mijn werk om. Onderwijs is dat lastig.'s Middags ben ik redelijk flexibel en voor de ochtend heb iemand voor nood achter de hand.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:12

DDDara schreef:
gefeliciteerd Amitro!

[*]Echt gaan waken?

Dan ga ik niet meer ver of lang van huis.

Mijn merrie was in 2022 Op 2/3 Mei uitgerekend. Eind April is onze zoon harig en die woont ong 7kwartier rijden. We zijn niet op zijn verjaardag geweest. Maar dat wisten we allebei van tevoren en dat was geen issue.
De laatste 2,3 dgn ben ik helemaal niet weg geweest, 5 Mei is ze begin van de nacht bevallen.

Zelfs met camera's wil ik er wel snel bij kunnen zijn. 2 uur rijden is me dan te lang. Nu doe ik dat nog wel nog onder de 300dgn, tenzij ik iets afwijkends zie aan haar. Maar goed, dat kan ook zo veranderen.