Naast je werk op stal maak je er werk van om bijleesposten te maken
Kathleen_vW
Geplaatst: 24-02-23 00:44
Cioccolato schreef:
Naast je werk op stal maak je er werk van om bijleesposten te maken
Ik had een rustig avondje en was een beetje productief
AM_Horses
Geplaatst: 24-02-23 02:19
Kathleen. Jemig wat een enorme bijleespost. Nieuwe plek bevalt heel goed, de merries zijn er ook op hun gemak, ook niet onbelangrijk. Odilia en Nigrante tonen niet zo zwaar nee. Odilia is maiden en wat compact, haar buik hangt nu wat meer naar beneden. Nigrante is 1.76,die heeft veel ruimte. Nu zie je aan de voorkant wel dat ze breed is. Liezella daar in tegen vind ik huge, ook hoop maar dat ze iets eerder gaat bevallen als uitgerekend
Seven. Heerlijk meisje
Corinadrenth. Nog geen vorderingen?
Balko wat een spanning, hopelijk zet ze door
Kiki. Dat is wel positief. Duimen dat het goed blijft gaan
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook altijd vrij snel te hulp schiet. Ik denk elke keer op voorhand ‘ik ga ze laten doen’ maar in de praktijk kan ik het niet laten om te helpen wanneer ik zie dat ze het zwaar heeft.. Ik ben de laatste jaren ook heviger om die eerste melk er in te krijgen. Vroeger liet ik het wat meer op z’n beloop, en ging ik pas na enkele uurtjes melken en flesje geven. Maar dan zit je toch soms met antistoffen te kort en plasma bijgeven. Dus liever nu wat sneller een flesje.
Kathleen_vW, wat een bijlees post Voor nu geen uitvloeiing meer gezien, hopen dat het zo blijft.
Tinniie, met drinken ben ik het met je eens hoor.
LauraEH
Geplaatst: 24-02-23 08:25
Seven, wat lief
Wij helpen ook alleen als het nodig is. De vorige keer floepte het veulen er zo uit. Wel doen we het vlies van het hoofdje afhalen en de neus even schoon maken. En als ze echt moeite hebben met de uier vinden, helpen we wat sturen
Wij helpen waar nodig, deze merrie duwd de voetjesblaas letterlijk in je gezicht of schoot die help ik vooral door koopjes op de kont en aanmoediging en tegen houden van de voetjes als ze perst.
Kathleen Ja deze merrie heeft zeker kwaliteit van de jazz kant gekregen mega veel swung en atletisch vermogen. Tevens is ze gewoon super braaf je stapt er naar maanden zo weer op zonder problemen. Enige maar dir ik aan aan deze merrie kan geven is d'r eenkennigheid ze wil je graag eerst vertrouwen.
Ik heb twee hengsten in het hoofd twee heel verschillende hengsten en twee heel verschillende kanten die ik daarmee op kan dus dat is nog een dingetje maar nog tijd zat.
Am horses Dank je
Laure Ze is zo wijs met mighty het mega paard naast haar ze gaat er op een drafje heen heel lief
nieky1993
Geplaatst: 24-02-23 11:19
Luna2006 Mooie vooruitgang. Muis doet het dus wat rustiger aan
Kiki1976 Fijn dat bo stabiel is. En idd nu heel blij nog met lege thee zakjes
Watchnow jeetje dat is ook frustrerend als de uier leger wordt terwijl ze overdragen. Wat een ellende heb je ook gehad met glory pfff
Am_horse Dat zijn al mooie vorderingen
Kathleen_vw wauw wat een bijleespost Corinadrenth rustige nacht bij jou?
Kwa helpen enz. Moet ook wel zeggen dat degene met wie ik de paarden doe ( Leen) een hele nare eerste ervaring heeft met bevallen bij zijn eigen merrie jaren geleden. Dat veulen zat muurvast en moesten ze uiteindelijk met 4! Man eruit trekken om de merrie nog te kunnen redden. Veearts was er overigens bij dus onder begeleiding. Veulen was uiteraard dood maar de merrie leefde nog. Na zo een ervaring heeft hij gezegd ik help altijd even. En dat doen we dus ook. De merries herstellen ook gewoon veel sneller vind ik ook. Overigens betekent dat geen sleur en trek werk. Maar bij de meeste gewoon pootjes vasthouden zodat ze niet terug glijden en pas als we dan zien dat het echt niet vordert gaan we met de weeën mee trekken.
Nobel01
Geplaatst: 24-02-23 11:25
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een bijleesposten Ik ben al een tijdje zoet met bijlezen duurt lang zeg met de veulens! had nu toch echt wel wat verwacht.
kathleen hoe heet je merrie die je hier beschrijft: ''Wij hebben een Jazz x Hurricane x Sultan staan uit de Reina stam''. Ben wel benieuwd hoe nauw verwant die is aan mijn merrie uit de Reina-stam. Dat is een connaisseur x jazz x vincent.
Rafa is gescand en alles zag er goed uit, veulen was weer heel actief wat betekende dat het scannen wat langer duurde. 'Foal is moving like hell' volgends de da Ze zei dat het ideaal is dat ze bevallen op 340 dagen maar dat alles tussen 310 en 370 als normaal telt.
Is dat ook jullie ervaring? Ik ging uit van 320 ten vroegste? We gaan nu wel bekijken om Rafa en Breeze toch ipv een week voor de uitgerekende datum een dag of 10 ervoor al weg te brengen naar de fokkerij waar ze hun veulen zullen krijgen.
Ondertussen gaat het hier met sommigen ook weer de goede kant op, binnenkort komen er mss allemaal veulens in 1 keer
Kom op dames, laat die gezonde veulentjes maar komen
Jeetje, de uiers van de 2 foto's staan toch allebei op springen? Waar blijven de veulentjes nou? Het wachten nu duurt zo lang, als er dan in dit topic een veulentje geboren wordt kan ik er wel weer even tegenaan.
Nu Dolly in de middelste stal staat lijkt de rust wat terug. Als het toch weer onrustiger gaat worden verplaatsen we Bess naar een "binnenstal'. Bij deze kunnen we de wanden helemaal dichtmaken door dekens te gebruiken enz. Nadeel is dat deze stal een stuk drukker is met in en uitlopende kinderen. (heb een ponyclub).
Ik had even ter vergelijking de foto's opgezocht van mijn paarden op de dag dat het veulen komt. Misschien fijn voor de mensen die hun eerste veulen verwachten een beetje een beeld waar het heen gaat. Dit zijn 3 verschillende paarden de dag dat het veulen kwam
Dit is onze status op dag 326, haar vorige veulen is met 328 dagen geboren. Ze heeft toen 3 weken met dit soort hele harsjes rond gelopen, nu ook al een aantal dagen. Ik geef het nog maximaal een week.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 24-02-23 14:34
331 dagen vandaag
Denk dat het nog even duurt. En geef haar groot gelijk...
nieky1993 dat soort dingen maak je liever ook niet mee.
Nobel01 tot nu toe wel, gelukkig
corinadrenth ben benieuwd hoe lang ze je nog in spanning houd
WatchNow ze laat je wel wachten he, uier is al wel mooi gevuld
nayla fijn dat alles goed was op de echo, gelukkig een hele zorg minder.
Pomski fijn dat de rust terug is bij de dames. Hopelijk blijft het zo
SparkYY_8 kijk die is ook al mooi gevuld. Spannend
Quir ik geef dr geen ongelijk
Vandaag belde onze eigen da terug. Maar ze vond het een verstandig idee om toch maar een controle echo te maken. Want idd als de ontsteking eruit is dan moet de placenta ook weer dunner wezen. En op basis van de uitslag ervan kunnen we kijken of er nog langer antibiotica wel/niet nodig is Dondermiddag gaan we weer naar de kliniek.
Kabayo
Geplaatst: 24-02-23 15:23
Zo! Wat een bijleespost Kathleen, respect! Dankjewel, ik ben ontzettend blij met de stallen. Mijn rug gaat weer redelijk goed. Alleen nog erg last van mijn nek. Naar rechts kijken lukt nog niet echt
Kiki inderdaas goed idee. Ben benieuwd of het opgeknapt is. Fijn dat de uitvloeiing tenminste weg is.
Corinadrenth en balko ze houden jullie in spanning. Ik hoop snel een veulentje te zien hoor! Had het een week terug al verwacht hihi
Quir brrr! Lente nog niet in aantocht zo te zien
Sparky vannacht? Ziet er gevuld uit!
Dddara grappig het verschil te zien. Vooral de tweede heel duidelijke tekenen!
Nayla 320 houden we vaak wel aan bij de paarden. Mijn Fries heeft wel eens een veulen met 317 gehad. Dus het kan zeker eerder. Leuk zo'n stuiterbaby!
WatchNow spannend! Je zou zeggen vol is vol!
Nobel wat fijn dat het zo goed gaat met je merrie. Is je gegund na alle ellende
Qua helpen, vaak alleen even het vlies open maken en verder wachten. Of het moet echt lang duren of dergelijke. Maar eigenlijk hoeft dat nooit.
Seven geweldige foto. Knap kind hoor! Nog de enige in dit topic.
Ik had het even druk. Excuses voor het achterblijven van de lijst Lijst veilige merries Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen Pomski - Dolly - 304 Pomski - Jolyn - 308 Pomski - Bess - 320 Chantall - Aiyana - 318 Suffie - Nanuk - 324 Tinniie - Satinka - 326 SparkYY - Daisy - 326 Corinadrenth - Annika - 331 Balko - Fair Zelma - 331 Quir - ? - 331 Nieky1993 - Nova - 337 WatchNow - ? - 343
Ik zit nu net in Engeland. Even 3 dagen er op uit.
Ja geen goed nieuws dus. Bloed genomen, ontstekingswaarde was wel 0. Maar op de echo was te zien dat er vocht tussen de placenta en de baarmoederwand zit. Een Swab genomen en die stonk. Die sturen ze nu op om te kijken welke antibiotica best is. Ondertussen op een breed antibioticum, ontstekingsremmers en regumate.
Veulen zat al ver naar achter en heel actief. Eigenlijk klaar om eruit te komen. Hopelijk doet die dat nog niet.
Daar gaan we weer met de miserie
nieky1993
Geplaatst: 24-02-23 19:49
Ohnee wat vreselijk knolselder Ik duim dat alles aanslaat en ze het nog even binnenhoudt. Tjonge wat een pech zeg