[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:34

Mooie buikjes al zeg!! :) Wij moeten dit jaar ook de letter P maar die vind ik makkelijker als de O van vorig jaar! Namenlijstje licht al klaar :)

Zilver is nu ongeveer 210 dagen drachtig, mooi buikje heeft ze al! Ze was een beetje aan de mollige kant toen ze hier, daarom rijden we haar nu zo’n 2x in de week. Dat vind ze helemaal leuk en langzaam raakt ze ook wat kilootjes al kwijt :)

Nog eventjes geduld en dan is het al april!!

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:18

Evelien__ schreef:
Change3x schreef:
Leuk al die namen!

Bij ons moet het met de D beginnen (Zangersheide), een naam heb ik al maar hou ik nog geheim omdat ik bang ben voor namenjatters. Wil graag mijn naam origineel houden. :+

Jammer dat het bij jou ook niet (van de eerste keer) gepakt heeft met Kazan. Dourkhan Hero sprak me ook enorm aan en heb erg lang getwijfeld! Ga jullie extra volgen <3

Ja zo jammer! Maar ben toch ook heel blij met Dourkhan Hero, vind hem zo gaaf! Kan alleen maar wat heel knaps uitkomen! :D

En super leuk! <3
Jij verwacht wel een Kazan veulen toch? Dan ga ik jullie ook extra in de gaten houden!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:42

Libresse _O-

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:04

Ja Change3x, uiteindelijk na 4 pogingen toch een klein Kazannetje op komst. Heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar goed, het is dat het zo moest zijn.

Pff jullie veulennamen, 't zijn lastige letters dit jaar geloof ik :')

Zilver is mooi Sparky! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:08

Wat een gedoe hè! Wij hebben Dourkhan uiteindelijk uitgekozen op basis van de spermakwaliteit , zodat we de meeste kans hadden op dracht, het was nu of niet meer dit jaar. In 1 keer gelukt dus gelukkig. En toch een mooie match al zeg ik het zelf. :j

Ik ben heel blij dat het voor mij geen P is, vind dat echt een verschrikkelijke letter.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:29

Hier een Meelezer die binnenkort haar drachtige merrie zal voorstellen :P met een naamvoorstel met een P: Penumbra (= halfschaduw (en een metalband :P))

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:40

__Suzanne__ schreef:
Hier een Meelezer die binnenkort haar drachtige merrie zal voorstellen :P met een naamvoorstel met een P: Penumbra (= halfschaduw (en een metalband :P))

Dat is ook een medische term... het weefsel vlak naast een hersen infarct word de penumbra genoemd :')

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:43

Libera schreef:
__Suzanne__ schreef:

Dat is ook een medische term... het weefsel vlak naast een hersen infarct word de penumbra genoemd :')

_O-

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:44

Vulina schreef:
Libresse _O-

:') :')

Pokkepony vind ik geniaal ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:59

Wat een namen : pokke pony, libresse :o :D

202 dagen
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:22

Zo hèhè, het was ff werk maar madam staat op stal :D.

Zal ze de 1e worden van 2020? 8-)

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:13

Geweldig al die namen _O- of er ook wat tussen zit wat kans maakt? Eeeuh nee verschrikkelijk :+ gelukkig nog al de tijd om er goed over na te denken!

Sparky. Duidelijke buik al!

Suzanne. Ik ben benieuwd

Jeanine. Begint ook wat uit te dijen :j

Cp. Fijn dat ze op stal staat. Dat denk ik wel *\o/* de eerste 'sireuze' uier foto op deze topic pagina

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:31

Oh leuk CP! Het veulenseizoen gaat dus al bijna weer van start! :j *\o/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:36

Ik vermoed dat ze de 2e hengstigheid na haar veulen gedekt is.

Veulen was 4 januari. Veulenhengstigheid had ze 11 - 15.

Dan +- een maandje later dus de volgende. Dat zou betekenen half januari een veulen.

Mocht het die er na zijn komt ze op half februari.
Maar aangezien ze al een dikke maand geleden begon met uier gok ik eerder op januari.

Ik ga eens even in het vorige topic speuren naar haar uier foto's. Eens zien hoe het toen verliep.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:43

Nou dat ging sneller dan ik dacht dat vinden van de foto's :+

Dacht al dat ze redelijk gelijk liep met vorig jaar.

17 december 2018,ze is nu iets verder qua uier.

Afbeelding

23 december 2018. Redelijk gelijk met nu.

Afbeelding

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:20

Op het werk hebben wij ook nog wat zitten geinen met medische termen beginnend met een P. Pancreatitis, pylorus, priapisma. Die laatste klinkt wel gezellig, maar de betekenis... kan niet echt door de bocht op wedstrijd of om door het weiland te gillen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:40

Ik zie nog weinig uier, maar vooral hele dikke spenen. Mijn oudste merrie had echt mini speentjes, dus ik blijf dit soort spenen altijd bijzonder vinden (hoewel die van mijn merrie juist bijzonder zijn ;) )

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:28

Ja idd Cynthia , uiers kunnen zo verschillend zijn , ik heb ook eentje die mini speentjes heeft en dan ook eentje die altijd mega spenen heeft. Het is bij elke merrie handig om de evolutie op foto vast te leggen, om in de toekomst makkelijker inschattingen te maken :)

Spannend , zal een vroeg veulentje worden dan CP!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:30

Cynthia82 schreef:
Ik zie nog weinig uier, maar vooral hele dikke spenen. Mijn oudste merrie had echt mini speentjes, dus ik blijf dit soort spenen altijd bijzonder vinden (hoewel die van mijn merrie juist bijzonder zijn ;) )

Precies dit! Mijn merrie Daisy had vorig jaar ook inimini speentjes (zou het aan de naam liggen!!??), zijn ook nooit uitgekomen/gevuld geraakt zoals de kegeltjes in de openingspost. Daarom geloofde veel mensen in mijn omgeving niet dat het eraan zat te komen toen ik zon twee weken voor de 340 dagen zenuwachtig werd. Uiteindelijk is ze zonder gevulde spenen bevallen, 16 dagen te vroeg haha! Zilver heen nu al koeien spenen, dat kijkt zo anders!!

CP spannend alweer! Je hebt ook niet echt een idee hoever ze is toch?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:40

Spannend CP! Ik denk wel dat ze de eerste wordt hoor :D kan haast niet missen.

Zijn er bij pH-strips nog dingen waar je op moet letten? Ik zie hele dure versus goedkope en pH per hele punt, per halve punt of juist hele fijne tussen de 4 en 6.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:42

AndreaB schreef:
Op het werk hebben wij ook nog wat zitten geinen met medische termen beginnend met een P. Pancreatitis, pylorus, priapisma. Die laatste klinkt wel gezellig, maar de betekenis... kan niet echt door de bocht op wedstrijd of om door het weiland te gillen.

Priapus dan? Dat is de god waar priapisme naar vernoemd is. :+
Griekse God van de vruchtbaarheid (daarom staat-ie afgebeeld met een enorme stijve) en de landbouw (daarom heeft-ie altijd een sikkel in z'n handen). Die sikkel en die stijve zijn trouwens een gevaarlijke combi :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:48

Het ligt vast aan de naam :+

Dais dr speentjes vulden ook niet. Haar veulens hadden ook altijd in het begin moeite met de speentjes pakken.
Niet dat Fiore van die enorme jetsers heeft ;)
Even zoeken naar een foto van Fi dr tietjes.
Afbeelding

En die van Dais
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:51

AndreaB schreef:

_O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:01

Ik zal eens kijken of ik van het weekend vast een uier foto van Olivia kan maken.
Er is nog niet veel te zien, ze moet nog 64 dagen tot de uitgerekende datum. :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:16

AndreaB schreef:
Zijn er bij pH-strips nog dingen waar je op moet letten? Ik zie hele dure versus goedkope en pH per hele punt, per halve punt of juist hele fijne tussen de 4 en 6.

Ik had pH strips van een of andere drogisten winkel van 5,5 - 9,0 met waardeverschil van 0,5. Die waren toen iets van 4 euro ofzo. Had ze eerst bij de ali-express besteld maar die zijn nooit binnengekomen.