[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siepi

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:23

Gelukkig nieuwjaar met gezonde veulens

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:20

Happy Newyear! Dat het maar een mooi jaar voor ons allemaal mag gaan worden, met bovenal veel mooie veulentjes en gezonde merries!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:13

Iedereen gelukkig nieuwjaar en op naar een jaar vol knappe veulens en moeders.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:44

Iedereen de beste wensen !

Zo alles weer bij normaal, ook weer zeer fijn.

Aftellen naar het 1ste veulen (283 dagen) 2de veulen (268 dagen), hoogdrachtige schapen die hier binnen komen voor de lammeren die hier begin Februari begint.

Wel een zeer mooi begin van 1 januari, zonnetje schijnt en blauwe lucht <3

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:55

Alle paardjes oudjaar goed doorgekomen ? Canto was erg onrustig ben wel even bij haar gebleven was gelukkig gauw weer rustig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:58

Hier waren ze wel bang, maar ik denk dat we geluk hadden met het slechte weer, het was vrij snel weer rustig. Vanmorgen stonden ze weer als vanouds te zeuren om hun eten toen ik kwam voeren. Dat is een goed teken :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:09

Hier hadden ze er niet veel last van gelukkig.
Enigste die reageerde was onze dobermann reu, die is schot getraind en wou erg graag de gene die de vuurpijlen de lucht in schoot opeten :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:21

Blij te horen dat het bij de meeste rustig is verlopen... hier iets minder rust... 1 van de honden is nu nog steeds in paniek en durft niet meer naar buiten (en nee, ze is natuurlijk niet buiten geweest tijdens het vuurwerk en ook geen seconde alleen hoeven zijn ofzo..) en de paarden zijn ook behoorlijk in paniek geweest... alleen de twee jongsten, de 2017-veulentjes, vonden het eigenlijk wel prima :o
Rond half 2 werd het rustig bij de wei, maar tot 5 uur is het bij huis nog onrustig geweest, en wat een knallen zeg :oo ik slaap normaal overal doorheen maar dit was onmogelijk :oo
geen wonder dat de honden nog een beetje van slag zijn... :(:)
Blij dat het achter de rug is!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:31

Ook vanuit de Achterhoek voor iedereen de beste wensen en we kijken uit naar heel veel gezonde veulentjes én merries dit jaar *\o/*

Hier is de nacht rustig verlopen. Ik denk denk dat de paarden al aardig tam waren door al het carbid knappen dat hier overal bij de buren was. Op stal had ik het licht en de radio aangelaten en om 23.45u heb ik ze hun eten gegeven. Toen ik om 00.05 ging kijken stonden ze heel rustig naar buiten te kijken, geen angst o.i.d. te zien.
De koe met haar kalf stond midden op de weide en toen ik haar riep kwam ze ook meteen aangerend om haar koek op te halen, die leek ook rustig.
De honden geven hier niets om vuurwerk. Ik moet ze op zulke dagen juist om een andere reden vasthouden, anders gaan ze achter de ballen van het carbid knappen aan := Op de boerderij liepen ze eerder altijd los rond, hier dus dit keer ook, alleen nu vanachter het hek in de tuin.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:31

Sorry, Bokt ziet dubbel :=

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:19

Hier had alleen de merrie die als 1ste moet veulenen heel veel spanning. Vindt hey echt niks aan hoe panisch ze is. Ben altijd zo bang dat ze door die spanning op het bijna einde nog verwerpt -O- , maar alles is verder nog ok hier :j

Altijd zo sneu voor die dieren bah.
Maar goed dat het maar 1x in het jaar is.

Nieuwe ronde, Nieuwe kansen ...

Seven : hahaha meen je ! ... grappig is dat als ze afgericht zijn.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:25

Verwerpen ben ik ook bang voor bij stress hebben ook al een koe gehad die heeft verworpen door vuurwerk je weet maar nooit

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:28

Wij wonen redelijk ver buiten het dorp, dus hier geen last gehad. Er staan en stuk of 20 in buitenboxen, die stonden mooi naar het vuurwerk in de verte te kijken. In de stal hebben ze het niet eens gehoord volgens mij..

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:30

Hier wonen we ook in het buitengebied, maar overdag veel carbit om ons heen en avond en nacht toch veel vuurwerkgeknal ... die merrie is altijd al heel erg bang geweest. Heel veel al geprobeerd bij der om haar rustig te houden ... tevergeefs... ze hoeft maar 1 knal te horen en ze staat te trillen en te stressschijten van hier tot daar.

Gekke is ... dat het ook alleen maar vuurwerk en carbit. Voor de rest ... je nu t er tractors en shovels naast starten .. noem maar op ... hartstikke cool in het hoofd.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:01

Ook vanaf hier de beste wensen voor 2018, dat het maar een heel mooi veulenjaar mag worden!

Hier zijn ze het vuurwerk dit jaar heel goed doorgekomen. Voorgaande jaren rende ze nog wel wat rondjes, maar dit jaar waren ze echt heel rustig. Ze vinden het wel eng, maar zijn met zn 4tjes in het midden van de paddock gaan staan en hielden voor elkaar de wacht.
Overdag werd er ook al flink geknald dus hebben ze er een beetje aan kunnen wennen, en s avonds hebben we een grote lamp op de paddock gericht zodat ze niet zo'n last zouden hebben van de flitsen en de radio aan. Heb wel heel erg getwijfeld of ik Khaleesi op stal zou zetten, stel dat ze toch gek zouden gaan doen was ik zo bang dat ze over haar heen zouden lopen of raken met bokken. Maar ik ben blij dat ik haar toch bij de rest heb gelaten. Ze stond in het midden tussen de dikke tinkerkonten, en waar de tinkers nog af en toe alert omhoog keken, was mevrouwtje in standje slaap.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:31

wij zijn ook weer rustig :) , eigenlijk alleen Camille die bang is, Glowy denkt alleen aan de wortels en onze draak ( saphira) is écht helemaal nergens bang voor, staat in haar eentje gewoon buiten naar het vuurwerk te kijken, het is maar een wonderlijk paardje hoor :D , de hengstjes waren gewoon rustig , die hadden we dus ook weer op hun eigen stukje gezet, stonden lekker te eten en keken nergens van op of om .

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:40

Hier was de oudere merrie net ontzettend druk ... nou dit was de reden. Een hele drukke kleine <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:46

Hier ondanks het vele vuurwerk een rustige avond gehad. Heb 1 banger paardje maar die zet ik bij een hele rustige op stal, dat gaat eigenlijk heel erg goed. Maylinn en marley (de halfzusjes) die kijken heel erg graag vuurwerk.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:08

Ik wens iedereen een mooi 2018 toe, waar hopelijk veel gezonde veulentjes geboren worden en de merries ook weer drachtig worden. Zeker voor de mensen die dit jaar wat minder geluk hadden!

Chantalll, auww, dat gaat er hard aan toe zeg!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:18

Hier ook voor iedereen het allerbeste in 2018 gewenst! We gaan voor vlotte bevallingen, gezonde merries en geweldige, knappe, lieve veulentjes in 2018!

Hopelijk zijn alle merries de nieuwjaarsnacht goed doorgekomen!

De dames hier zijn het beu :P
Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:07

Oh wat gaaf Chantal! Dat zie je goed. Kan me voorstellen dat de merrie het minder grappig vond ;).
Vervelend dat sommige zoveel last van het vuurwerk hadden. Kan me voorstellen dat je er dan zelf ook een beetje zenuwachtig van wordt of het wel goed blijft gaan. Wij wonen ook vrij achteraf dus hier gelukkig weinig nerveuze paarden op een paar extra rondjes in stal draaien na.

Willen jullie misschien even op onderstaande foto zeggen of dit normale toestand van de uier is in deze fase van de dracht? Ik denk zelf dat ze wat opgezet zijn door zucht, maar twijfel toch een beetje omdat de uier wel redelijk hard is en hier om de hoek een merrie haar veulen heeft verloren aan rhino ben ik een beetje paranoia 8)7
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:32

Ik weet niet hoe ver ze is en of dit echt door zucht zou komen. Zit er ook echt iets in of laat ze melk lopen? Hoe is de achterkant komt daar geen uitscheiding uit? Ik ben namelijk als ik dit zie en ze is echt nog vroeg er niet gerust op en zou mijn veearts raadplegen voor eventuele placintitis..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:36

Hmm ze is 269 dagen. Toont verder wel vrolijk, van achter geen uitscheiding. Wel vind ik haar doos wat slappig. Haar temperatuur va 37,0 vanmiddag.
Ze verliest verder geen melk uit de uier.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:40

Vind het er niet dramatisch uit zien op het moment. Maar een hard uier lijkt mij niet zo moeten. Zucht kun je meestal gewoon indrukken.

Maar de staat van het uier en de duur van de dracht lijkt mij prima ...

Maar bij twijfel ... eigen instinct volgen en veearts bellen, dan weet je het zeker

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:18

Is inderdaad niet heel vroeg meer. Ik zou even goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon de veearts bellen.