Thanks voor de info over het ontwormen, dan ga ik de da even contacten.
Gefeliciteerd Arianne!
Soie heeft mini harsjes! spannend.
Lucky wordt kriebelig en een tikje schizofreen. Ze heeft ineens jeuk, wrijft zich helemaal langs het hooinet en schuurt met haar hoofd en kont om de beurt aan de ruif.. Het ene moment moet haar vriendinnetje verplicht met haar kroelen om haar vervolgens in dr hals te bijten en heel boos te kijken...
Uier is in de loop van de dag iets afgenomen.
Lovelyn
Geplaatst: 29-04-15 19:52
Dankjullie wel voor alle felicitaties zowel voor mijn verjaardag vandaag en van ushi haar verjaardag gister!
Emmy wat heb jij een prachtig veulen! Knappie!
CedricVT
Geplaatst: 29-04-15 19:53
Hier niet veel verandering Uier gisteren Uier 5 minuten geleden
Het viel me vanmiddag wel op dat haar hooi dat ik om 8 uur gegeven had nog niet op was, toen ik daarjuist ging kijken was ze ook niet aan het eten en was het hooi nog niet super veel vermindert. Kan het misschien voor vannacht zijn ??
onley
Geplaatst: 29-04-15 20:18
Dit was de test net
En haar uier
dus twijfel auto rijd niet op lucht namelijk
wat een schattige veulens allemaal word er helemaal jalours van
Eindelijk bij na 3 dagen afwezig zijn. Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes!
En sterkte voor degene die dat nodig hebben
suffie
Geplaatst: 29-04-15 20:54
@Only: spannend, maar heb je geen camera of alarm?
Morgen hebben wij de mijlpaal van 300 dagen. Lara vindt het wel best, loopt nog steeds onder het zadel, brengt veel uurtjes door op de weide en voelt zich prima. Vandaag de camera uit het stof gehaald na 6 jaar in het hoekje van de stal te hebben gehangen. Hij doet het nog gelukkig Ik heb een mini-televisie die ik op mijn nachtkastje zet, met zwart/wit en geluid.
Deze foto's waren op 298 dagen dracht, 10 dagen geleden:
En deze zijn van vanavond op 299 dagen dracht, weinig verschil:
Hier weer even een update het gaat iets beter ze kan zelf nog niet opstaan, wel lukt het om zelf te blijven staan we hebben de fles geprobeerd maar wil ze niks van weten we helpen haar nu om het uur vannacht om de 2 uur, word dus een kort nachtje
suffie
Geplaatst: 29-04-15 20:59
jolandje schreef:
suffie wat ziet lara er prachtig uit
Dank je :
Paardje, heel veel succes vannacht. Weet waar je het voor doet, het veulen heeft je nodig en het gaat vast goedkomen. Even doorbijten!
polleman
Geplaatst: 29-04-15 21:23
Cemlys wat leuk zo als veulen rond springt en danst. wat kan die al draven.
Arianne gefeliciteerd,
Chardy mooie naam.
lisch spannend hopelijk binnenkort een baby
CedricVT uier lijkt wat voller,
onley lastig heb je geen alarm of camera?
inowa wat een leuke foto met de kids er bij.
suffie wij lopen gelijk. weinig verschil bij jou merrie, ze ziet er goed uit.
paardje2013 gelukkig gaat het al wat beter, hopelijk heeft veulen morgen zelf kracht genoeg. komt vast goed met jullie inzet en kracht!
ik kom even foto van Wings spannen wat is die veranderd in 2 jaar tijd. 1ste veulen van Bonita
Only ik zie een duidelijke 6,5.. Weet niet hoelang dat ze daar al op zit.. Ik ging met Lilly rond 11 uur nog eens terug om te kijken en testen.. Die had smiddags 6.0, om 9 uur 5.5 en toen ik om 11 uur ging kijken was ze bezig.
Hier begint Bo ineens enorme sprongen te maken.. Alleen kon ik afgelopen 2 jaar met dit uier makkelijk testen en nu dus niet...
hier gaat het al weer wat beter het is een prachtig veulen, zelf opstaan lukt nog niet maar in middels lukt het om een beetje te lopen en te blijven staan het drinken gaat ook al beter en ze word steeds een beetje sterker de merrie is gelukkig heel braaf daar ben ik erg blij om, als het nog wat beter gaat en ik wat meer tijd heb zal ik eens droog foto's plaatsen
Cemlys wat heb je een lekkere bak zo om ze los te gooien. En wat draaft hij al lekker mee!!
Diane Hoe is het nu met jouw kleine man? Is hij er een Beetje door nu?
Neon, is jouw merrie ook weer helemaal stabiel?
En Paardje houd vol!! Veulen wat ik van dichtbij zo Zwak heb meegemaakt liep na 2 Weken in de wei. die kon het koppie niet op krijgen en was sprake van inslapen. Door paar dagen bikkelen heeft ze het toch gered!!! Je doet het goed door zo ervoor te knokken.
Caesar
Geplaatst: 29-04-15 22:32
Lovelyn schreef:
Dankjullie wel voor alle felicitaties zowel voor mijn verjaardag vandaag en van ushi haar verjaardag gister!
Ja veulen zag ik vandaag ook echt draven haha. Hij krijgt echt wel praatjes hoor. Komt ie een beetje happen in mn jas. Duw ik hem uiteraard weg en dan wordt hij echt nijdig haha. Stuitert dan een beetje weg en in de rondte. Het is wel een echt kind van zn moeder haha.
Paardje2013 heel veel succes, help je veulen nog maar omhoog... Hoe meer melk ze binnenkrijgen hoe sterker ze worden! Korte nachtjes die hopelijk helemaal de moeite waard zijn!
Kelly_J
Geplaatst: 29-04-15 22:36
Zo weer heel wat bij te lezen!
Cemlys, wat een stoer levendig veulentje zeg!
Arianne, wat een prachtige foto zo..
Chardy, ben verliefd op je veulentje! Dat koppie en dat kleurtje!
Pfffff, als ik de veulentjes zo zie kan ik niet meer wachten! 17 juni pas uitgerekend... Nog 8 lange weken...
lisch, spannend! Wie weet!
paardje2013, wat jammer dat het zo moet beginnen. Maar straks vast lekker genieten!
Dustinlover, wat zijn ze mooi hè als al die winterharen uit beginnen te vallen
KN2011
Geplaatst: 29-04-15 22:38
Hallo Ik kwam net dit topic tegen aangezien ik op zoek was naar meer informatie. Weten jullie ook hoelang een merrie kan/mag overdragen ?
1 van mijn Hackney merrie's was 1 April al uitgeteld. Ze is 100% zeker maar 1 keer gedekt vorig jaar bij de hengstenhouder. Gelijk met 18 dgn laten scannen en toen was ze drachtig.
Het wordt haar eerste veulen, maar ze heeft nog maar heel weinig uier. Ze is heel helder en eet normaal, wel ligt ze sinds 2 wkn tussendoor wat vaker.