[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:24

Nimber schreef:
neon.....waarom heeft die van jou meer uier dan die van mij en die van mij moet nog amar 7 dagen het is niet eerlijk ik wil ook meer tiet!

Omdat haar uier nooit helemaal weg is geweest na het afspenen van het veulen van vorig jaar?
Om nog even helemaal jaloers te maken, dit was haar uier op 7 mei, op 258 dagen dracht.

Afbeelding

Niet helemaal gevuld, maar toch ook niet leeg!n Gewoon, cupje C.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:02

@ Neon: Jou merrie ziet er ook goed uit!! En nog gefeliciteerd met je mijlpaal!!!

Volgens mij krijgt Lady wat meer puntbuik nu..... De banden waren naar mijn idee nog hetzelfde, uier iets meer...... Heb foto's gemaakt, zal ze zo ff plaatsen.... (Moet ze eerst uploaden...)

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:37

Neon, jouw merrie heeft ook (veel) meer uier dan Copper en die heeft al 7 veulens gehad waarvan nu de 5e op rij moet komen

Ik ga slapen, met Copper wordt het niets vannacht

brenpasbeau

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:45

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:30

MarijeR schreef:
Neon, jouw merrie heeft ook (veel) meer uier dan Copper en die heeft al 7 veulens gehad waarvan nu de 5e op rij moet komen

Ik ga slapen, met Copper wordt het niets vannacht

Ja, dat cupje C compenseert gewoon wat ikzelf met mijn cupje A te kort kom. Maar het was me al maanden opgevallen, had niet echt eerder foto's geplaatst, maar ze heeft al die tijd al meer uier gehad dan de meeste merries. En nu beginnen ze ineens ook goed te vullen, ben benieuwd!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:15

baalt met Marije mee. Vrees dat waldie contact heeft gehad met copper

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:01

2 Pascha: Gaat het ineens snel dan he?? Mijn merrie gaat eind deze week ook 's nachts op stal.. Maar die heeft nog meer Luxe.... Een stal van 8 x 9 meter staat voor mevrouw klaar........ als ze dan toch niet tevreden is.........

@ Nimber: waneer moest die van jou dan??

Edit: Heb foto's van Lady dr puntbuikje etc....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar banden zijn al behoorlijk los, staart kan zo omhoog, en als ik rechts duw, trilt het links mee
Buikje komt ook al wat meer in een punt..... Ik wordt nou al zenuwachtig...............

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:12

8 bij 9 meter!!!! Dat is best groot

Gisterochtend de dierenarts gebeld, om afspraak te maken om open te knippen. Dat is gistermiddag gelijk gedaan. Dus veulen kan nu komen . Uier groeit explosief! Ongelovelijk, met de dag grote verschillen. Ik zal er vanavond maar weer eens onder hangen.

Gisteren ook gelijk de wei in orde gemaakt, waaraan ze zich te goed kan doen aan gras, gras en nog eens gras..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:26

Sammie,lijkt dat jij de volgende wordt,of tenminste je paard

(ook al is Copper allang aan de beurt )

Neon: mooie merrie,ik mis wel een totaalplaatje,ik herinner me inderdaad fotos van vorige keer,dat ze moest bevallen en je gewoon geen buik zag

Saffier: ferme buik heeft ze al hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:41

Sorry, heb er geen van totaal gemaakt, ze is nou niet echt een geweldige poseermerrie. Maar het is inderdaad die merrie met dat strakke lijntje vorig jaar en het flinke veulen wat eruit kwam. Ze ziet er vergeleken vorig jaar uit alsof er 5 in zitten.

Op http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?t=3816 staan foto's van vorige maand, heeft GillyZidane gemaakt met hemelvaart. Nu is haar buik nog veel dikker en enorm strak staat de huid gewoon.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:42

Pfff, ben ik weer. Internet lag eruit, dan voel ik me echt gehandicapt...

Iedereen met veullies: GEFELICITEERD!!!

De buiken groeien gestaag door hier.

Lidelia viert vandaag haar mijlpaal: 320 dagen! *o/*

Wel heb ik gisteren de DA terug laten komen om te laten zien wat voor schade ze heeft aangericht met open knippen. Het was ook ontstoken.
Ik geloof dat ze er zelf ook wel van schrok. Helaas is er nu niets aan te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:48

He bah wat vervelend dat het nu ontstoken is. Hopelijk is het op tijd weer beter!
En gefeliciteerd met je mijlpaal!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:14

bah wat erg heeft de dierenarts er wel wat aan gedaan ofzo...of had ze zoiets van tja jammer dan (zoiets hebben wij een keer gehad nadat een DA een casteratie totaal vern**kt heeft....)

ik heb nog een leuke foto van mijn oude peerd haha hij is veel dikker dan die van jullie alleen is het een stoere vent hij heeft nu pensioen en staat 24/7 op de wei met natuurlijk een schuilstal voor vies weer een een kudde kinderen om hem dagelijks te poetsen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KBJCIXCR

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:24

Zal ik vanavond eens een foto maken van Gandy die is niet drachtig (kan ook niet meer), maar daar wordt toch regelmatig over gezegd: goh is die drachtig (tweeling??) .. hoe lang nog ?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:29

Zo ik meld me ook maar weer, heb net onder mijn merrie gehangen en ik zag ieniemienie hars , je hebt drie loepen nodig maar het zit er wel, ga dit weekend de hekkens tussen de stal uithalen zodat ze een gotere stal heeft, o enne een vraag iemand zei tegen mij dat het niet goed is om de stal groter te maken voor de bevalling (lijkt mij een banketstaaf verhaal maar ze zei dat haar DA dat had gezegd) en dan ga ik ook de camera maar eens ophalen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:47

Volgens mij moet je ze juist een maand voor de bevalling erin zetten voor de bacterien enzo.Ik heb nog steeds niks,zal zo eens een foto maken.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:53

Mijn merrie nu,bijna 5 weken over tijd:
Afbeelding
Ik maak me nog steeds een beetje zorgen om het uier wat er nog nauwelijks is
Afbeelding
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:55

Ik meld me ook nog eens even...heb het verschrikkelijk druk

Mijn Haflingerveulen loopt mank..wond boven de hoefrand,moet ik alle dagen open wrijven en Antibiotica inspuiten
Mijn Tinker Iris heeft maanexeem in de hoogste graad en vraagt enorm veel verzorging
Nu ja..genoeg gezeurd ... mijn merrietjes zijn nog steeds niet bevallen,maar hebben wel flink uier..foto's volgen deze week

@mayday : wij hebben een aparte grote box voor de bevallingen
@semra : gefeliciteerd met je mijlpaal..balen van je merrie haar ontsteking
@sammie : ziet er goed uit !!
@saffier : adem in..adem uit
@elisa2 : is ze drachtig gescant ??
@pascha : komt er stilaan ook aan
@marijeR : pfffffffffff wat heb jij een geduld !!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:59

Sterkte amandake met je haffie,en je tinker,lekker druk idd.Mijn merrie is 2x drachtig gescand. Na 16 dgn ofzoiets was het en na 3 maanden nog een keer..

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:04

dan zou ik me geen zorgen maken er zijn merrie's die vlak voor de bevalling pas uier maken.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:17

Sammie schreef:
Zal ik vanavond eens een foto maken van Gandy die is niet drachtig (kan ook niet meer), maar daar wordt toch regelmatig over gezegd: goh is die drachtig (tweeling??) .. hoe lang nog ?

Zo hadden wij een meisje op stal, net 10 of zow, nieuwe pony, maar die was veel meer werk gewend, en werd behoorlijk dik... Toen zat ik bij een wedstrijd te schrijven, zegt de Jury: " is dat een drachtige merrie of een dikke ruin?" het was dus een dikke ruin........

Lady is erg chagerijnig tegen andere paarden, bij mij daar in tegen kan ze geen genoeg krijgen van mijn geknuffel.......

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:21

Mijn merrie is ook sjaggie naar de andere paarden toe,zal wel normaal zijn denk ik.
Thx Amandake,ik doe mijn best haha

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:23

@ Semra: Gefeliciteerd met je mijlpaal....
@ Amandake: Dat is minder.... Succes met je haf.....
@ Elisa: jij hebt ook geduld.... Ik zou echt gek worden denk ik !!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:39

Ja ik word er eigenlijk ook wel gek van,en dan die hele tijd dat getwijfel en gedoe,maarja het kan erger.MarijeR heeft meer recht van klagen :-}

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:47

semra wat sneu voor je merrie.

Hier zijn vorderingen.
Beiden hebben meer uier Sas die nog 13 dagen moet (3 juli) heeft erg slappe banden weer flink wat meer uier en heeft ook al melk.,
Waldfee die over 6 dagen al mag (26 juni) heeft wel wat slappere banden. wat ontspannen vulva en voor het eerst hars. Ook had ze vanmorgen melk op haar achterbenen. Als ik iets melk om te kijken krijg ik echter soort honing achtig goedje.. ben benieuwd.

Wel was Waldfee vandaag wat anders. ze was heel erg lief naar andere paarden toe en wilde steeds tegen Hinke aan staan. Ook is ze erg veel ana het gapen..
verwacht vannacht nog niets gezien het uier maar ben wel meer in waakstand nu.