Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:55

Iline is wel heel erg dik he!? Haha! Het is ook een merrie waar niets mee gedaan wordt, alleen maar elke dag mee gewandelt, vanwege een flink been probleem, dus er zitten ook genoeg reserves aan, maar ze heeft ook nog wel een huge buik hoor! Ze moet nog tot 9 April! Vorige veulens waren allemaal zo rond de uitgerekende datum, dus hopelijk dit veulen ook! Dwarsligger Tong uitsteken Ik vind het een goeie! Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:05

Een dwarsligger móet dat wel zijn ja Wow! Past die nog wel goed door de deur Daisy? Haha!

Hier een foto van Vank en mij Haha!
Afbeelding

Wat heb ik toch een geweldig makkelijk paard Lovers

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:07

Geweldig, zo'n makkelijk paard! Haha! Lekkere buik krijgt ze zeg! Haha! Liiief!

Ze past nog wel door de deur ja...Als we ze alle 2 open zetten wel Tong uitsteken

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:18

Citaat:
Elady: volgens mij zijn Fanja en Lady behoorlijk gelijk aan de beurt straks... Als alles goed gaat: Fanja 1 juni.
Klopt...Lady is uitgerekend op 26 mei (donderdag) en jij ongeveer de donderdag daarop. Klopt dat?
Lady gaat idd vrij breed dragen. Weiihh...kan niet wachten.

Tinne: Super gave foto...strakjes met 11 maanden kun je gewoon je slaapzak en kussen op haar rug leggen, laptop erbij...tafeltje is zo gemaakt...beetje creatief op de rug van je paard Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:19

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:21

Potverdikkie, vergeet ik gewoon de foto van de wei Haha!.

Hier dan:
Afbeelding

Elady: *LOL* Beetje creatief idd op de rug van je paard Haha! Vandaag ging het de hele tijd zo: hoe zal ik nu eens gaan zitten Tong uitsteken. Ivanka maakt het toch allemaal niet uit Lovers

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:32

heb je dat heeellleeee eind gedaan? Was je het niet ongelofelijk zat?
Ziet er wel super goed uit zeg!!! En waar komt nou je nieuwe stal?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:36

Euh.. ja dus, toen papa en ik op het laatste stuk bezig waren, was ik het echt ongelooflijk zat! Maar ja, we waren al vanaf 10 uur bezig, half uurtje middagpauze genomen en toen weer doorgewerkt door goed half 6! Ik was moe, ik had honger, maar ik ben wel blij dat we het toen gelijk afgewerkt hebben. Nu is het gewoon AF!

De stal komt op de plaats waar ik sta, dus dit uitzicht krijgt Ivanka straks Knipoog. En de stal waar ze nu in staat, die gaat dus weg.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:46

Grrrrr ... Pride, zit niet zo te Macy-en en poep dat kind uit!!

Lijkt me een superlieve merrie, onze Vankie!
De wei ziet er super uit OK dan! !

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:05

Vankje is ook echt een superlieve merrie, ben stiekem echt zo benieuwd hoe ze straks met veulen is. Nu is ze gewoon hardstikke makkelijk en superlief, maar hoe ze met dat veulen is... wie weet wordt ze wel een harteloos kreng Tong uitsteken..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:20

Daar ben ik ook zo benieuwd naar: naar hoe de moeders het gaan doen.
Of ze streng zijn voor hun kind, uberhaupt wel moedergevoel hebben of dat ze te tolerant zijn.

Merrie van vriendin van me is een erg goede moeder. Veulen mag drinken zolang mama staat, veulen mag de hele voerbak uitlikken en lekker ronddartelen en nog onder mama door (moet al door de knieen) maar zet haar op haar plek als ze te nieuwsgierig/ondernemend wordt. Verder likt en masseert ze haar dochter over de rug met tong en neus. Erg mooi om te zien. Dochter geeft een bokje als ze niet meer wil en dorst krijgt.
Ideale communicatie! HIHI

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:25

Nou ik ga mijn bedje opzoeken. Ik denk niet dat ik mijn bed uit gebeld zal worden vannacht. Staleigenaar gaat om 23u nog even kijken denk ik, maar het zal nog wel niet komen. Zijn zoon gokt op dinsdag.
De weddenschap om afgelopen vrijdag is besloten met een fles Jonge Jenever aan de winnaar (familielid van staleigenaar). Die zei: niet voor vrijdag 25 maart. Hij kreeg gelijk.

Ik verheug me op nog meer dikke buiken foto's, kegelaars en wie weet vannacht een veulentje bij iemand...

Pride, doe je best meid (Bubbels, petje af, hoe hou je het vol!)
Kila, kom op... je kan t.

Slaap lekker allemaal en tot morgen!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:28

Mac schreef:
Ing_Lio: ik zie dat jouw merrie ook met haar achtertenen naar buiten staat. Dat heb ik bij Lee ook gezien. Ze heeft dat normaal ook wel ietsje, maar nu is het erger en ik vermoed dat het door de dracht komt. Is het bij Lio ook erger dan normaal?

Nog even je vraag beantwoorden:
Eigenlijk is het me nog niet heel erg opgevallen bij Lio dat ze misschien meer naar buiten staat. Het is een beetje haar rust houding volgens mij.
Haar uier is nu flink aan het vollopen en er hangt van achter tussen haar billen al een flinke bobbel uier.
Het kan zijn dat ze daardoor extra zo staat.

Nu ga ik echt slapen! DOEIII

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:32

Wat een lieve Vankie. Je ligt wel stabiel op zo brede rug Haha! .

Ik was om 20.00 op stal om hooi te geven en natuurlijk weer even een uier inspectie en.........ze zijn weer wat groter. Het begint er nu op te lijken Go jij! Go jij! De speentjes hangen mooi recht naar beneden. Misschien toch vrijdag een mooi verjaardagskadootje voor Henk??????? I hope so!
Ik hoop niet dat ze gaat Macy-en Boos! *** Heb toch brievenbus op tijd dicht geplakt Rolleyes . Elke dag haar stal toch goed nagekeken Ja , alle communicatie middelen van stal gehaald Nagelbijten / Gniffelen ***

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:34

IngLio schreef:
Mac schreef:
Ing_Lio: ik zie dat jouw merrie ook met haar achtertenen naar buiten staat. Dat heb ik bij Lee ook gezien. Ze heeft dat normaal ook wel ietsje, maar nu is het erger en ik vermoed dat het door de dracht komt. Is het bij Lio ook erger dan normaal?

Nog even je vraag beantwoorden:
Eigenlijk is het me nog niet heel erg opgevallen bij Lio dat ze misschien meer naar buiten staat. Het is een beetje haar rust houding volgens mij.
Haar uier is nu flink aan het vollopen en er hangt van achter tussen haar billen al een flinke bobbel uier.
Het kan zijn dat ze daardoor extra zo staat.

Nu ga ik echt slapen! DOEIII

Famosa loopt wijd beens achter. Meer zwalke wat ze doet Haha! Dat viel me gisteren op toen Henk haar uit de bak haalde.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:48

Roos staat vanacht voor het eerst op stal.
Ze heeft de hele winter 24/7 buiten gelopen en wil haar voor de bevalling 's nachts binnen hebben zodat ik niet in het donker op het land moet knoeien. Ze moet nog wel 6 weken, maar ze houd er niet van om op stal te staan en wil haar daarom ruim van te voren laten wennen. Ze staat ook zo kort mogelijk op stal. Als laatste klus voor het naar bed gaan gaat ze naar binnen, en als eerste klus 's ochtends weer naar buiten.
Een mega buik zit er al wel lekker onder, ze draagt heel breed ipv een 'hangbuik'. Van de week heb ik ook de eerste verandering in haar uier ontdekt. Al stelt het nog helemaal niets voor Tong uitsteken.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:59

Voordat ik ga slapen even spieken hier heb alles even vluchtig doorgelezen en zie dus nog geen veulens erbij poeh hee dat duurt Knipoog
Dan even reactie's

Mac: wat een mega lieven foto zo bij mams aan het slapen.

Fnanne en Elady: Zag net ineens dat mijn merrie ongeveer gelijk loopt met die van jullie dat is wel leuk zitten we met zijn drieen te stressen over een maand of 2 Clown

Snoopy: poeh hee ze is echt dik Knipoog wat een buik zeg ben benieuwd hooor!!!

Nou voor alle wakende mensen onder ons succes en mischien als jullie dit lezen hebben jullie er een veulentje bij zou leuk zijn Knipoog

Nou ga Slapen is alweer veeel te laat geworden!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:09

Niks??
Gewoon helemaal NIKS???
Boos! !

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:33

@Mac: nee helemaal niks van Lio's kant (ook niet verwacht hoor). Misschien eindelijk Pride?
En wat een lieve foto van de kleine Grace. Een dotje zo echt waar.

@Tinne: wat een ontzettend leuke foto! Uitvergroten en inlijsten!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:46

Tinne schreef:
Potverdikkie, vergeet ik gewoon de foto van de wei Haha!.

Hier dan:
Afbeelding

Elady: *LOL* Beetje creatief idd op de rug van je paard Haha! Vandaag ging het de hele tijd zo: hoe zal ik nu eens gaan zitten Tong uitsteken. Ivanka maakt het toch allemaal niet uit Lovers

Volgens mij kén ik dat afscheidingsband! Haha!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:53

Leuke foto's van jou en Ivanka! Haha!

Het is zeker een braaf paard, lekker buikje krijgt ze al. Ja

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:00

Die meiden hebben te goed naar Macy geluisterd Boos! Macy moet nu maar eens op houden.

Famosa haar melkbar was vanmorgen weer wat minder. Ik denk dat Henk zijn verjaardagskado wat later krijgt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:01

Ik denk ook wel dat dat band heel bekend voorkomt idd Fenneke Haha!. Tegen dit band heb jij toch altijd aangekeken vanuit de keuken? Schijnheilig

En baby's te bekennen hier? Anywhere?
Boos!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:03

Citaat:
Daar ben ik ook zo benieuwd naar: naar hoe de moeders het gaan doen.
Of ze streng zijn voor hun kind, uberhaupt wel moedergevoel hebben of dat ze te tolerant zijn.
Kan me niet echt herinneren dat Lady een kreng was 2 jaar geleden. Liet liever het veulentje een beetje vrij, maar lette wel super goed op.
Ze heeft alleen wel moeite met de nageboorte (bij Jitkse en het veulen daarvoor, die is overgens niet bij ons geboren, maar dat kregen we tijdje terug te horen, vandaar dus ook bij Jitkse). Dus het is afwachten hoe het gaat. Heb alvast verlof aangevraagd op school. Was wel grappig verhaa"l:
Ik: Meneer, mijn paard gaat binnenkort bevallen, mag ik dan naar huis?
Tutor: uhh...gaat ze NU bevallen?
Ik: nee, over 9,5 week, ruim 2 maandjes, maar ik dacht, vraag het alvast.
Tutor: Hmm...oke, maar dan kom ik wel kijken of je echt op stal bent.
Ik: Hmm...kleine kans Clown . Nee, dat is goed

Zo...geregeld!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 09:12

Al weer niet! Wat zijn die merrie's toch aan het doen!!

Ik heb Odess net weer naar het land gesleept. Ze loopt er echt al bij als en hengst Clown Maar dan wel wijdbeens Haha! Uier was weer voller en we hadden weer miniscule harsdopjes vandaag! Het gaat de goede kant op!